Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:34

Ketly schreef:
Heb je een schets van de indeling C_estmoi? Misschien kunnen we met je meedenken!

Dit is de funda plattegrond. I.v.m. funderingsherstel is de oude badkamer sowieso niet meer bruikbaar, nog los van alle leidingen die nog buiten de muur lopen etc waar we wel graag iets aan willen doen :p
In principe blijft de indeling denk ik wel hetzelfde. Ik wil wel graag een klein kastje onder de wastafel, om wat handdoeken in te bewaren. (Onder de plattegrond een foto van de situatie van de situatie voordat de vloer eruit ging, ter beeldvorming en vermaak :') )

Afbeelding

Afbeelding

Ketly

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:39

Oei die is inderdaad klein! Heb je eventueel geen uitbreidingsmogelijkheden? Anders zit je denk ik inderdaad aan de indeling vast..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:41

Belsje schreef:
Ons meubel wordt vandaag gezaagd <3

[ [url=m/v3Orea.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blij mee! Onder het raam staat een bad en douche tegenover het plantje :D.

Hoe breed is dit? En is dat donkere ook nog kast/lade ruimte? Zit dat donkere deel nu wat naar achter?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:42

Elinexx schreef:
leuk topic!!
Ik ga binnenkort verhuizen en ik ga de badkamer laten verbouwen. Is nu echt een jaren '70 badkamer. Ik ben kwa spullen ongeveer 5000 kwijt. Heb de meeste spullen gehaald bij een sanitair winkel, maar sommige dingen vond ik te prijzig en zag ik veel goedkoper bij de praxis. Ik heb daarom de wc's, spiegel, alle kranen en douche bij de praxis gekocht. Het bad, douchewand, tegels en badkamermeubel bij de sanitairwinkel. Ik heb zelf een bouwvakker ingeschakeld. Die kost 11000 euro. Ik weet dat hij betrouwbaar is want hij heeft bij mijn ouders ook de badkamer gezet.

Hierbij zit overigens ook nog een toilet beneden (die ook nog uitgebouwd wordt), het betegelen van de hal en waskamer bij!!

Dus in totaal ongeveer 16000 euro kwijt voor een wc, badkamer met bad en wc, betegelen waskamer en halletje beneden kwijt.
De totaalprijs klinkt me best redelijk, alleen als je het zo gesplitst ziet lijkt de installatie weer best duur in vergelijking met de materiaalkosten.

Als het zover is zal ik foto's showen! :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:44

Ik denk wel dat gedegen installatie haast nog belangrijker is dan prijzig spul Eline. Dus wel de moeite om daar geld in te steken ook.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:00

Mijn moeder heeft beneden de hoofdbadkamer, maar boven zit er ook eentje. Die is denk ik niet veel breder dan een meter (volgens mij is de ruimte echt een deur breed), maar ik gok wel iets langer dan 1.65 m. Er past zo een douche, wastafel met opbergruimte en achter het douchemuurtje (bij raam) nog een klein hoog kastje.

Afbeelding

Zoiets gaat wel lastig worden door jullie deur/ingang.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 16:22

veerledec schreef:
Belsje schreef:

Hoe breed is dit? En is dat donkere ook nog kast/lade ruimte? Zit dat donkere deel nu wat naar achter?

Het is 4meter, het zijn telkens 3 lades en die gekke blok aan de raamkant is om de vloerverwarmingskranen te overbruggen. Op zich stond daar een hele kolomkast voorzien, maar dan werd het samen met de radiator (ook zwart) te druk in de ruimte.

Het donkere deel springt idd iets naar achter (5cm) om het iets meer lucht te geven, doordat het allemaal push to open is, maakt dat voor het praktische niet zoveel uit, maar is het minder zwaar.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:26

Wat mooi zeg Belsje! Wauw!

Oeh dat is een kleintje hierboven! Uitdaging om die er leuk ingedeeld uit te laten zien denk ik

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:35

Ik heb ook een kleine badkamer maar het meest vervelende is nog dat het schuin loopt. Al vanaf 30 cm vanaf de muur/binnendeur. Er past net een 80 x 80 douchecabine in onder het schuine. Ergens anders kan deze dus ook niet.
En onder het schuine kan ook verder niks, er is maar een heel beperkt stuk waar je kan staan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 17:40

Hoeveel ruimte zit er tussen de wastafel en de muur van het raam? Past daar niet een smalle, hoge kast waarin je wat spulletjes kunt? Eventueel een hoekmodel?
Door de plaats van het raam en de deur lijkt het me lastig om een douchecabine te plaatsen. Uiteindelijk heb je ook belang bij genoeg bewegingsruimte en het plaatsen van een douchedeur/cabine lijkt me daarom niet heel handig. Hooguit alleen een vouwdeur/-scherm?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:39

C_estmoi schreef:
Ketly schreef:
Heb je een schets van de indeling C_estmoi? Misschien kunnen we met je meedenken!

Dit is de funda plattegrond. I.v.m. funderingsherstel is de oude badkamer sowieso niet meer bruikbaar, nog los van alle leidingen die nog buiten de muur lopen etc waar we wel graag iets aan willen doen :p
In principe blijft de indeling denk ik wel hetzelfde. Ik wil wel graag een klein kastje onder de wastafel, om wat handdoeken in te bewaren. (Onder de plattegrond een foto van de situatie van de situatie voordat de vloer eruit ging, ter beeldvorming en vermaak :') )

[ [url=m/AT9S16.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WtlE4N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan je dat verwarmingsdingetje verplaatsen? Of zit dat echt vast?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:49

Waar wonen jullie bouwvakkers of welke winkel reden jullie eventueel aan? Misschien als er mensen tevreden zijn over verbouwers en als deze niet te ver weg wonen kan ik daar ook naar kijken.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 18:54

Belsje schreef:
veerledec schreef:
[quote="Belsje"

[/quote

Het is 4meter, het zijn telkens 3 lades en die gekke blok aan de raamkant is om de vloerverwarmingskranen te overbruggen. Op zich stond daar een hele kolomkast voorzien, maar dan werd het samen met de radiator (ook zwart) te druk in de ruimte.

Het donkere deel springt idd iets naar achter (5cm) om het iets meer lucht te geven, doordat het allemaal push to open is, maakt dat voor het praktische niet zoveel uit, maar is het minder zwaar.

Zo, dat is is een lengte! Dan heb je ook wel een flinke badkamer. En dan moet je ook wel naar maatwerk toe. Hier hebben we drie meter, maar ik wil vooral veel kastruimte, dus we hebben het nu gehad over een drietal hoge smalle kasten en de rest lades tot op de grond.

Ik kan je niet helpen moonsparkle, ik woon in een uithoek en we gaan of voor een all-in-one zaak, dus inclusief installatie, of voor de optie dat we zelf een installateur moeten zoeken, maar die hebben we nog niet.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 22:05

veerledec schreef:
Zo, dat is is een lengte! Dan heb je ook wel een flinke badkamer. En dan moet je ook wel naar maatwerk toe. Hier hebben we drie meter, maar ik wil vooral veel kastruimte, dus we hebben het nu gehad over een drietal hoge smalle kasten en de rest lades tot op de grond.

Ik kan je niet helpen moonsparkle, ik woon in een uithoek en we gaan of voor een all-in-one zaak, dus inclusief installatie, of voor de optie dat we zelf een installateur moeten zoeken, maar die hebben we nog niet.

Dat is inderdaad maatwerk, maar daar was ik niet duurder mee uit als met hetgeen ik in de winkel mooi vond. Dat valt eigenlijk wel mee moet ik zeggen ....

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:24

Wij zitten straks op zo’n 25K voor het verbouwen van de badkamer (ong 4/5m2), de wc en een stukje bijkeuken. Alles (maar dan ook echt alles) gaat eruit en komt er nieuw in, vloeren, plafonds etc etc. Ook worden 2 schuine muren rechtgemaakt. Wij hebben alles bij 1 zaak gekocht en hebben alle luxe die we willen, geen kosten op bespaard. Qua kosten ligt het op 40/60 waarvan 40 voor de badkamer zelf ongeveer.
Het is veel geld maar de huidige badkamer is écht een no go.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:50

Ik weet niet wat het gaat kosten, omdat alles gedaan moet worden. Wel doen we alles zelf. Nu is het een kamer die gestript is, dus er is niks.
Maar we hebben het al eerder gedaan en omdat we de materialen wel groot inkopen, scheelt dat ook.

De badkamer aankleding zelf is afwachten. Ben nog steeds keuzes aan het maken.

In ons vorige huis was de keuken niet eens veel duurder geworden dan de badkamer. Maar dat kwam ook door het verleggen van leidingen en de vele tegels en dure vloertegels. In de keuken lagen al vloertegels toen en aan de wand toen geen tegels gedaan.

Ik zie zelf echt het verschil niet in wc potten. Heb er al vele gezien en denk dan echt? Wat boeit het. Hij moet een dubbele spoelknop hebben en dat is het. In de badkamer komt een douche toilet. Heb je ook weer keus in model, maar ik zie het verschil echt niet.

Wil hem wel ietsjes hoger hebben dan standaard.

Maar douche en bad zijn grootste struikelblokken, ondanks 100x kijken. Ik denk dat we inmiddels teveel hebben gezien.
Nu kwam ik weer stoomcabine's tegen met alles in 1. Ik vind ze niet mooi, maar het heeft vast voordelen.
Bad; vrijstaand, half of ingebouwd en wel of niet met bubbels? Of toch bad weglaten en douche nog groter? Douche mag echt niet klein, dat vind ik echt niet prettig.

Ik wil denk ik een klassiek wastafel kastje. Kast met handdoeken heb ik nooit in de badkamer zelf. Wel dan de snel bij de hand nodig spullen. Maar voorraad, handdoeken etc heb ik altijd apart. Vind het toch wel iets vochtig ofzo in de badkamer.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 17:34

Ketly schreef:
Oei die is inderdaad klein! Heb je eventueel geen uitbreidingsmogelijkheden? Anders zit je denk ik inderdaad aan de indeling vast..

Tenzij we besluiten geen keuken nodig te hebben ( :+ ) kunnen we niet echt uitbreiden nee. Op termijn gaat de badkamer wel een keer naar boven, maar dan moet daar ook een grotere dakkapel etc dus dat werd m nu even niet :$ :$

Ik bekijk het maar positief: zo'n mini badkamer kan nooit héél veel kosten, want
a. het tegeloppervlak is klein dus weinig materiaal en het kost minder tijd
b. er past aan meubel etc ook weinig in

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:29

Ga d'r maar vanuit dat het alsnog duur is. Kleine ruimt is meer tegels snijden = meer werk = duurder. Is het geen optie om de tegels voor zolang te schilderen? Leuk douchegordijn, fijne douchekraan, goedkoop wastafmeubel en een fijne spiegel. Er nu gewoon niet te veel moeite in te stoppen, doorsparen en zo snel mogelijk die dakkapel erop zetten? Je kunt echt helemaal niks met deze badkamer, zonde om opnieuw te tegelen etc.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:17

Een wastafelonderkast is dan ook nog wel een budgetoplossing voor een klein beetje bergruimte, als dat past met de deuropening.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:19

Je hebt ook panelen van 1m bij 2. Is dat niet wat voir je?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:21

Geloof mij, een kleine badkamer is heel duur. Zelfs als je niks luxe erin doet. De onze is iets groter maar meer rechthoekig. Zit een toilet, douche, verwarming en een wastafel in. Kostte alles bij elkaar zeker 12000. Dat was incl nieuw raamkozijn en verder ook alles nieuw. Nieuwe betonvloer en nieuw plafond, alles nieuw gestuct

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:31

Bij ons zijn ze afgelopen maandag begonnen.
Alleen boven staat de wc pot nog.

Alles eruit en ook een nieuw plafond komt erin.

Samen met het toilet beneden komt het op een kleine 14.000 euro.
Overigens ook geen hele grote badkamer.
Het toilet is nog van de oplevering destijds(1985)
Afbeelding

Badkamer is door vorige bewoners ooit gedaan,maar is ook ongeveer 20 jaar oud. Is inclusief een pvc plafond,die ligt inmiddels ook in de container.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben een mobiele douche op zolder laten plaatsen.
Met een slager en een hovenier in huis vond ik dat toch een must. Hoeven we niemand lastig te vallen.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:35

Amyyy schreef:
Ga d'r maar vanuit dat het alsnog duur is. Kleine ruimt is meer tegels snijden = meer werk = duurder. Is het geen optie om de tegels voor zolang te schilderen? Leuk douchegordijn, fijne douchekraan, goedkoop wastafmeubel en een fijne spiegel. Er nu gewoon niet te veel moeite in te stoppen, doorsparen en zo snel mogelijk die dakkapel erop zetten? Je kunt echt helemaal niks met deze badkamer, zonde om opnieuw te tegelen etc.

Nee er zit nu namelijk sowieso geen vloer meer in i.v.m. herfundering, en daar zijn de wanden ook niet knapper van geworden. Het is natuurlijk wel een optie om de wastafel en radiator gewoon weer terug te hangen, maar tegelen moet hoe dan ook opnieuw. Wel inderdaad vrij budget: relatief goedkope tegels, gewoon wit en grijs. Als ze badkamer naar boven gaat wordt dit waarschijnlijk het washok, dan betegelen ook niet erg zegmaar. Heb overigens in het budget ook niet minder gereserveerd dan wat een basic badkamer van normaal formaat zou moeten kosten hoor.

Succes Florale! ben benieuwd hoe het wordt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:36

Wat een geld zeg voor badkamers lees ik, niet normaal zeg. Ik heb dat er echt niet voor over. Of wat zeg ik, ik heb het gewoon niet tenzij ik de loterij win of nog 10 jaar spaar.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:40

Suzanne F. schreef:
Wat een geld zeg voor badkamers lees ik, niet normaal zeg. Ik heb dat er echt niet voor over. Of wat zeg ik, ik heb het gewoon niet tenzij ik de loterij win of nog 10 jaar spaar.

Wij hebben onze hypotheek verhoogd ervoor. Badkamer moest echt, voegen in de douche waren lek. Maar echt alles is eruit geweest, vloer etc. Dus echt helemaal opnieuw begonnen, zelfs riool vervangen dus dan schiet t op qua geld. Gelukkig ook nog wat zwart kunnen laten doen