Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
swartbeessie schreef:Spirit schreef:Heeft iemand hier een tip voor een mooie (niet te moeilijke) hangplant voor op een slaapkamer?
Ik weet niet of hangplant helemaal de juiste term is.Wil hem namelijk wel neerzetten op mijn kledingkast, maar wil er graag eentje die dan dus aan de zijkant langs de kast naar beneden hangt met zijn bladeren.
Had bij Intratuin al een Aeschynanthus bolero bicolore gezien, maar die was wel heel groot, dus toch maar niet gedaan. Ik hou wel van mooie aftekeningen op bladeren. Ben ook helemaal verliefd op mijn nieuwe Begonia rex.
Scindapsus? Daar heb je allerlei versies van, veel met tekening op het blad. En ze zijn best vergevingsgezind.
L_Rivaldo schreef:Een epipremnum heeft ook mooie gekleurde bladeren en vaak niet hele dure planten.
L_Rivaldo schreef:Mijn aglaonema doet dit ook. Dit is normaal als het de onderste bladeren betreft. Hij gaat namelijk verhouten naar mate hij ouder word op de stam.
L_Rivaldo schreef:Een epipremnum heeft ook mooie gekleurde bladeren en vaak niet hele dure planten.
xIrlijn schreef:Ik heb een Aloë Vera vraag, misschien weten jullie dit:
Ik wil graag een wat grotere aloe Vera plant (20-30 cm) voor op mijn vensterbank pal op het zuiden. Bij de Ikea, waar ik toch moet zijn, verkopen ze er van ong 12 cm. Kan ik verwachten dat deze gaat groeien? Of kan ik beter direct een grotere kopen?
Ondertussen heb ik ook een baby pannenkoekenplantje (hij is zo lief), dus ik hoop straks over beide lekker te kunnen plantenmoederen haha!
wendy1987 schreef:Ik heb een ficus bonsai vraag. Hij laat elke dag wel een blaadje los. Nou denk ik dat dat komt door luchtvochtigheid die slecht is bij ons. Water en voeding is in orde.
Kan ik die gewoon met planten spuit de blaadjes bevochtigen en gaat dat dan ook iets doen denken jullie? En hoe vaak moet ik dat doen ?
Wil m graag levend houden met veel bladeren gezien de grootte van de plant.
xIrlijn schreef:Ik heb een Aloë Vera vraag, misschien weten jullie dit:
Ik wil graag een wat grotere aloe Vera plant (20-30 cm) voor op mijn vensterbank pal op het zuiden. Bij de Ikea, waar ik toch moet zijn, verkopen ze er van ong 12 cm. Kan ik verwachten dat deze gaat groeien? Of kan ik beter direct een grotere kopen?
Ondertussen heb ik ook een baby pannenkoekenplantje (hij is zo lief), dus ik hoop straks over beide lekker te kunnen plantenmoederen haha!
magda_90 schreef:Een aloë Vera groeit zeker nog flink. Je moet wel even de juiste verhouding tussen licht, warmte en water vinden. Hoe minder licht en meer water hoe sneller maar slechter hij groeit. Veel licht en warmte en een beetje water zorgt voor een mooie groei.