Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:20

Heeft iemand hier toevallig ervaring met de app Bots? Of kopen jullie echt alleen maar losse coins?

Aandelen en ETF's ben ik ondertussen wel mee vertrouwd maar crypto wil op de eoa manier niet zo in mijn hoofd :') Ik zoek dus eigenlijk een soort crypto etf als zoiets bestaat :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 12:32

Prairy schreef:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de app Bots? Of kopen jullie echt alleen maar losse coins?

Aandelen en ETF's ben ik ondertussen wel mee vertrouwd maar crypto wil op de eoa manier niet zo in mijn hoofd :') Ik zoek dus eigenlijk een soort crypto etf als zoiets bestaat :P

Volgens mij heb je gewoon een Bitcoin etf :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:01

c_alsemgeest schreef:
Needje schreef:
Je kan toch altijd een deel cashen? Laat je een deel staan en een deel cash je uit. Mocht het verder stijgen heb je er iii nog instaan en zakt ie terug heb je iii wat winst en kan je evt later weer instappen.

Ja inderdaad, pak je inleg met een klein stukje winst en speel door met de rest.

Ja dat!

Kmbrly

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 16:53

Dilemma verder inzetten op xrp of hot :')

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:59

Ik heb t meeste op xrp gezet op dit moment. Vertrouw Holo op dit moment even niet. Had liever gezien dat die de afgelopen dagen een iets opwaartse trend maakte, maar hij blijft naar beneden gaan.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:27

J0anieke schreef:
Ik heb t meeste op xrp gezet op dit moment. Vertrouw Holo op dit moment even niet. Had liever gezien dat die de afgelopen dagen een iets opwaartse trend maakte, maar hij blijft naar beneden gaan.

Dat hadden wij ook, onze inleg uit hot hadden we net in de piek lekker kunnen pikken en nu onze inzet op XRP gezet... Maar die heeft echt een megadip :?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:32

Megadip? Hij is 2% gedaald nadat hij in een week 90% gestegen is. Ik kan het moeilijk een megadip noemen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:33

Deze dip is idd niks. Hij is mee gaan dalen met bitcoin, gebeurd helaas af en toe. Denk dat dit vannacht of morgen wel weer bij trekt. Als je het vergelijkt met wat Holo vorige week heeft gedaan stelt dit niet zoveel voor.. :D

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 19:55

Yavanna schreef:
J0anieke schreef:

Dat hadden wij ook, onze inleg uit hot hadden we net in de piek lekker kunnen pikken en nu onze inzet op XRP gezet... Maar die heeft echt een megadip :?

Dit is ook de reden waarom ik eerder zei, lees je in en investeer in de projecten waar je in geloofd.
Dan kijk je niet op dag/week/maand of zelfs jaar basis, maar op de lange termijn. En dan baal je er een stuk minder van ie dipt.

Ja het is heel zuur als je vanmorgen op 1.66 heb gekocht en daarna weer terug viel naar 1.36.
Maar ik heb het regelmatig van 0.40 naar 0.30 gehad, procentueel gezien is dat dezelfde daling. En ik heb hem zelfs terug zien gaan naar de 0.12 - 0.15, zit je dan met >50% verlies.

Maar ik geloof in het project en weet waar ze mee bezig zijn. Plus, ik wilde niet met verlies verkopen :')

Doe aan DCA, kies een vast moment in de maand (of week) en koop een vast bedrag aan munten in, ongeacht de kosten. De ene keer zal het hoger zijn en de andere keer lager.

Wel jammer dat XRP nu even in het rood staat, maar ach, ook dat komt wel goed. Is het nu niet, dan maar over 4 jaar. Ik gebruik het geld nu toch niet.
En de kans is zeker aanwezig dat XRP ooit weer terug valt naar de oude levels, dan moet je niet raar op kijken.

Dus nogmaals, lees je in voordat je belegt!!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 06:44

Oh wacht ff, uiteraard heb ik me ingelezen, maar als je binnen 2 uur 30 ct zakt, vind ik dat een aardige dip.. En nee, ik maak me geen zorgen, wij hebben 90% van onze xrp onder een euro gekocht, en de andere 10% net erboven.. maar stond wel ff te kijken ja..ondertussen hodlen we door..

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:25

30 cent op 1.66 is echt geen mega dip, eerder een consolidatie punt.
Want volgens mij ben je vergeten dat binnen een paar minuten de XRP van 1.55 naar 1.66 sprong, maar resistance kreeg tegen deze hoeveelheid (2usd). Dat gecombineerd met een dip van BTC. Eigenlijk vind ik dat ze het netjes hebben gedaan om uiteindelijk te kunnen stabiliseren rond de 1.50.

Als je je ingelezen hebt hoef je je hier dus ook niet druk om te maken, dan weet je dat dit regelmatig gebeurt. En dan weet je welk doel er is en waar ze naartoe willen gaan.

Deze dips gaan groter worden, maar de ups als het goed is ook, voorlopig althans.

Het blijft immers niet altijd alt season :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:02

Ik kom hier ff een stipje plaatsen, sinds een week nu voor de grap klein beetje in crypto zitten (echt maar 80 euro)
Maar ik vind het allemaal nog wel spannend en vind het lastig waar op in te lezen omdat er zoveeeeeeeel info in en het vaak ook best wel elkaar tegenspreekt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:04

Yonker schreef:
Ik kom hier ff een stipje plaatsen, sinds een week nu voor de grap klein beetje in crypto zitten (echt maar 80 euro)
Maar ik vind het allemaal nog wel spannend en vind het lastig waar op in te lezen omdat er zoveeeeeeeel info in en het vaak ook best wel elkaar tegenspreekt.

Het blijft toch altijd gokken. De boel kan zomaar instorten. Kan ook sky high gaan. Daar inderdaad gokken met geld wat je kan missen. Niet wat je nodig hebt/gaat hebben. Dan kan er ook niet veel mis gaan.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 09:09

Ja zover ben ik idd ook wel :)
Het is altijd gewoon gokken, voor mij idee koop je ook gewoon beetje gebakken lucht :+

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:02

Yonker schreef:
Ja zover ben ik idd ook wel :)
Het is altijd gewoon gokken, voor mij idee koop je ook gewoon beetje gebakken lucht :+

Dat is niet helemaal waar hoor. Er zit heel veel verschil in de coins, de bedrijven erachter, wat je ermee kan. Het is echt de moeite waard om je te verdiepen in hoe/wat. Er zit wel een verschil in je geld in doge stoppen of in BNB ;) .

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:07

De bedrijven erachter kunnen ook omvallen natuurlijk, niks geeft zekerheid. :)
De doge is juist grappig vind ik omdat het zo'n meme is, en die kan ook best wel uitgroeien tot was moois... je weet het nooit :)
Maar als je tips hebt waar informatie vandaan te halen dan hoor ik dat ook graag. Ik ben me er al in aan het verdiepen maar zoals ik al zei, zoveel informatie te vinden zoveel verschil ook in informatie...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 15:37

Alles lekker in het groen! Eens kijken of ik er nog wat uit ga halen vandaag

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:37

Lees hier vooral het idee dat het gokken is, iets wat ikzelf eerst ook dacht. Maar volg nu een telegram groep. Die maken allemaal technische analyses van de diverse crypto grafieken en handelen daar naar. Ziet er uit als dikke wiskunde met dito bijbehorende termen maar die gasten maken daarmee vrij zeker winsten.
Inmiddels zelf al geconstateerd dat bijv een Blox (heel makkelijke app) best wel veel provisie inhoudt. Ben nu binance aan het verkennen, veel uitgebreider, daardoor ook moeilijker maar veel lagere tarieven. Dacht dat het crypto wereldje bestond uit bitcoin en nog een paar munten. Niet dus. Is serieuze handel, zelfs zo ver dat bijv Tesla al bitcoin accepteert als betaalmiddel. Ik denk dat de banken hier nog een flinke dobber aan gaan krijgen. Denk hierbij ook aan de inflatie waardoor over enkele jaren je euro-geld van nu vrijwel niets meer waard is.
Tja, en de twijfel van wat als ik het nu laat staan zodat ik over een x aantal jaren nóg meer heb..... ook daarin zijn de traders duidelijk: bepaal van tevoren wanneer je wat koopt en verkoopt, geen emotie dus.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:20

Klopt hoor, je kan best goede profits maken als je goed de grafieken bestudeerd. Ik heb ook besloten om een online crypto cursus te gaan volgen. :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:39

Ik heb spijt dat ik doge heb verkocht :')

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 22:48

Ja hij stijgt aardig door

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 03:45

Ja 84% in 24u. Bizar :o

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 05:21

Ik lees nog steeds mee hier.
Nog niks ingezet :+

Kelly je zegt inlezen.
Het zegt mij gewoon allemaal niks.

Waar moet een leek zich dan gaan inlezen?

Ik snap nog steeds niet waar begin je?
Hou je bepaalde sites in de gaten?

Julie letten hier op rode en groene cijfers.

Op mijn werk hebben ze het over een aparte rekening openen hier lees ik over een wallet.
Ga er vanuit dat dit hetzelfde is.

Maar echt verder kom ik nog niet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:54

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:35

Linnie050 schreef:
Ik lees nog steeds mee hier.
Nog niks ingezet :+

Kelly je zegt inlezen.
Het zegt mij gewoon allemaal niks.

Waar moet een leek zich dan gaan inlezen?

Ik snap nog steeds niet waar begin je?
Hou je bepaalde sites in de gaten?

Julie letten hier op rode en groene cijfers.

Op mijn werk hebben ze het over een aparte rekening openen hier lees ik over een wallet.
Ga er vanuit dat dit hetzelfde is.

Maar echt verder kom ik nog niet.

Ik heb een Bitvavo account aangemaakt en er geld op gezet. Toen wat van de bekende crypto gekocht. Daarna via Google wat gaan lezen over crypto en toen ook op andere meer onbekendere gaan inzetten. Je kan ook de (historische) koersen bekijken. Ik heb er niet zoveel verstand van en heb ook geen zin om me hier enorm veel mee bezig te gaan houden. Af en toe koop ik iets bij een dip en als ik zin heb verkoop ik het weer. Bij Bitvavo gaat dat heel simpel. Bitvavo is meteen ook je wallet. Dat vond ik makkelijk.