Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 09:53

Ik doe wel boodschappen met de auto. Ik ga niet lopen worstelen met een dikke boodschappentas op de fiets. Ik doe dan ook 1x in de week boodschappen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:02

Ik neem de auto ook mee met boodschappen halen. Ik haal altijd 1 keer in de week de grote boodschappen soms een keer extra als ik iets vergeten ben of nog wat wil halen maar dit doe ik dan op de fiets.
We hebben een gasauto dus weinig kosten daaraan en ik combineer het altijd met naar school brengen, de winkels liggen op de route tussen school en huis.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:08

Ik doe haast nooit boodschappen met de auto, omdat hier 2 supermarkten op loopafstand zitten. 1 kom ik zelfs langs vanuit mijn werk naar huis.
Gisteren voor 23 euro aan boodschappen gehaald. Nu alleen nog woensdag een halfje brood en wat fruit.

Volgende week ook goedkoop uit, want met de lekkerduurzaam kaart van de postcodeloterij betekend voorraad halen.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:09

Hier inderdaad ook een extra spaarpotje met de energie.
Heb een nieuwbouw huis, goed geïsoleerd. Ben ingeschat op 85 euro per maand en volgens eneco heb ik niet meer als 50 euro per maand verbruikt in de koude maanden, onder de 40 euro in de zomer. Krijg volgende maand de afrekening.

Ik kan niet anders dan de boodschappen doen met de auto.
Enige supermarkt in t dorp is de spar en die vind ik onwijs duur.
Volgende supermarkt is 5 km verder op. Combineer dan altijd met andere winkels waar ik nog heen moet.
Laatst bijgewerkt door Lis_Ol op 05-11-17 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:09

Ineke, wat heb je dan voor die 23 euro gehaald en voor hoeveel personen. Ben ik wel benieuwd naar. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:22

Ik doe ook met de auto boodschappen, hier ook alleen een dure spar in het dorp en moet ook al snel 5 km rijden voor een andere winkel. Nu hebben geen van de omliggende dorpen alle winkels bij elkaar, dus ook van winkel naar winkel gaan voor de aanbiedingen doe ik niet vanwege de extra kosten (naast benzine/diesel ook nog enorm veel tijd).

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:06

Hier een Dirk en AH op 3 minuten loop afstand. Daar kan ik aankomende week mooi met de kaart van de postcode loterij wat boodschappen halen. En in december krijg ik op werk altijd een cadeaubon van 30 euro om te besteden bij de Dirk. Dat is ons kerstpakket.

Als ik weekboodschappen ga doen, doe ik dat meestal met de auto bij de Hoogvliet vanwege de zelfscan. Maar ik probeer voornamelijk in het uurtje per dag doordeweeks dat de kinderen er nog niet zijn, mijn boodschappen te halen, lopend.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:42

Hier ook met de auto boodschappen. Dan wel alles in 1 x en hebben 4 supermarkten die bijna buren van elkaar zijn.
Ik heb nu 2 weken geen boodschappen gedaan. Al mijn voorraad opmaken omdat ik 2 maandjes terug naar mijn ouders ga. Dus dat scheelt enorm op het budget

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:48

Abercrombie schreef:
Doen jullie ook rekening houden met brandstof kosten om te bepalen waar je het goedkoopst uit bent

Ik heb geen auto en woon op struikelafstand van 3 supermarkten en in een straal van 10 minuten heb ik (inc de 3 eerder genoemde) minimaal 10 supermarkten zitten.
Als ik veel boodschappen haal neem ik de hondenfietskar mee, daar passen genoeg boodschappen in voor een 3 weken gok ik zo. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 11:54

Ik neem me oude mensen karretje mee... boodschappenkarretje. Heb geen auto en geen fiets. Maar ap zit op loopafstand van me

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:44

lor1_1984 schreef:
Abercrombie schreef:
Doen jullie ook rekening houden met brandstof kosten om te bepalen waar je het goedkoopst uit bent

Ik heb geen auto en woon op struikelafstand van 3 supermarkten en in een straal van 10 minuten heb ik (inc de 3 eerder genoemde) minimaal 10 supermarkten zitten.
Als ik veel boodschappen haal neem ik de hondenfietskar mee, daar passen genoeg boodschappen in voor een 3 weken gok ik zo. :D

Ik heb speciaal de fietskar van de kinderen bewaard voor als ik veel boodschappen moet hebben, echt handig.

Persoonlijk vind ik met de fiets boodschappen doen in plaats met de auto een grote besparing. Maar nu hebben wij ook wel een grote Volvo ( ivm trailer kunnen trekken) en die rijdt niet zuinig :n

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:49

Meestal ga ik lopend naar de supermarkt en loop ik terug met twee van die linnen Appie tassen. Soms ben ik al met de auto weg en rij ik via het dorp terug, of ik stop onderweg van werk naar huis bij de Appie XL. Maar lopend is prima te doen voor mij, ook met mijn 1x per week boodschappen doen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:52

Hallo, ik kom weer meelezen want ik zit (voorlopig) zonder huurtoeslag :)

Hier altijd boodschappen op de fiets. Als we dingen willen die niet op de fiets kunnen ( = bij een feestje, dus met bierkratten) dan bestellen we meestal. Of we lenen even een auto. Dan gelijk ook zo veel mogelijk zware dingen, voorraadje blikvoer, kattengrit etc. om gelijk het maximale eruit te halen ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:17

welmoed__ schreef:
Ineke, wat heb je dan voor die 23 euro gehaald en voor hoeveel personen. Ben ik wel benieuwd naar. :)

Ik ben in mijn eentje :)

Broccoli
Peen en uien
Aardappelen
Stroopwafels
Chocozoenen
Halfje brood
Beleg op brood
Tandpasta
Bananen en manderijnen
Komkommer, tomaten en ijsbergsla
Een pak melk en yoghurt
2 pakken knormix maaltijden
Kipfilet
Gehakt

Ik ben jarig deze maand vandaar de stroopwafels en de chocozoenen. Die waren in de aanbieding en zijn een mooie traktatie op mijn werk.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:43

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:45

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:55

Thnx!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:01

Mooi... ik gebruik dat niet voor de was overigens maar het is perfect om een klein dopje bij het water te doen waar ik dan de vloer mee dweil. Zo geen strepen en een heerlijk ruikend huis :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:02

Vooral de Zwitsal!
Heb net gelijk gehaald. :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:15

Thanks.. Houd van robijntje! <3

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:32

Ineke2 schreef:
Mooi... ik gebruik dat niet voor de was overigens maar het is perfect om een klein dopje bij het water te doen waar ik dan de vloer mee dweil. Zo geen strepen en een heerlijk ruikend huis :j

Bedankt voor de tip, gewoon lauw water?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:41

C_arola schreef:
Ineke2 schreef:

Warm water gebruik ik :) goed uitgeknepen, want ik heb een laminaat vloer. De douche, WC en keuken dweil ik wel natter, want daar ligt geen laminaat. Daar gebruik ik dan ook echt heet water.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:43

Ineke2 schreef:
welmoed__ schreef:

Ik ben in mijn eentje :)

Broccoli
Peen en uien
Aardappelen
Stroopwafels
Chocozoenen
Halfje brood
Beleg op brood
Tandpasta
Bananen en manderijnen
Komkommer, tomaten en ijsbergsla
Een pak melk en yoghurt
2 pakken knormix maaltijden
Kipfilet
Gehakt

Ik ben jarig deze maand vandaar de stroopwafels en de chocozoenen. Die waren in de aanbieding en zijn een mooie traktatie op mijn werk.

Dat is nog best veel. Netjes hoor!

Die Robyn link is super! Ga ik van de week ook even halen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:55

Ineke2 schreef:
C_arola schreef:

Warm water gebruik ik :) goed uitgeknepen, want ik heb een laminaat vloer. De douche, WC en keuken dweil ik wel natter, want daar ligt geen laminaat. Daar gebruik ik dan ook echt heet water.

Bedankt! Ga ik dat proberen :)

AlwieneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:13