Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
die zeldzame nachtvlinder is hartstikke leuk . Gewoon lekker basic camouflage kleurtje
. Salamanders super tof , ze hebben het allemaal goed bij jou 

echt om te koesteren dat nestje patrijzen. Zo leuk!! Wij zijn ook bezig een deel van het bos en de paddock te omheinen met takkenwallen
ben je mooi klaar mee. Komt je collega 'Batman' toch goed weg.
.
ik vond 3 al flink balanceren
maar een elektrische is inderdaad wel milieuvriendelijker. Op het werk wordt het machinepark ook steeds meer omgezet naar elektrisch.
Een eigen bos is heel leuk, behalve als er veel stormen over het land heen razen. Bij één van de vorige stormen hebben we enorm veel stormschade opgelopen. Oa ook aan het dak, een deel van de schuilstal weggeblazen, een deel van het bos is plat gegaan en ook.... onze prachtige treurwilg.
deze kant van de dreef stond nog op het programma om te knotten:

Op de rest van de stormschade heb 'k me goed kunnen uitleven met de kettingzaag. Veel bijgeleerd ook, omgevallen bomen staan nogal onder spanning. Die vrienden hadden wat extra kettingzagen achtergelaten. Die heb 'k goed kunnen gebruiken, want door de spanning op de bomen zat mijn kettingzaag soms klem en kon 'k die enkel loszagen met een andere kettingzaag

hij zat nog met z'n wortels aan één kant vast in de grond, en doordat het gewicht van de kruin eraf gehaald werd, kwam hij ineens terug overeind.

de wilg ziet er wel treurig uit nu Rebecca schreef:de wilg ziet er wel treurig uit nu
stormschade opkuisen is ook wel niveau 4 bij kettingzagen (waar niveau één het basisniveau is) omdat het hout echt rare dingen kan doen. Maar al doende leert men. Ik heb goeie hoop dat hij terug aanslaat, ondertussen zitten er zelfs al wat takjes aan. Zal hem binnenkort nog eens fotograferen. Idem met de drie zielige wilgen die mee zijn omgegaan, daar heb 'k de kruin ook van moeten afzagen, triest zicht.. maar ook die hebben alweer takjes!

Zo leuk om allemaal te lezen
dus mensen verkijken zich er snel op.Indy_Mouse_9 schreef:(Europese) Hoornaars zijn gewoonlijk niet echt agressief, ze zijn alleen zo grootdus mensen verkijken zich er snel op.
Wat fijn TS, dat ze lekker mogen blijven zitten!
Die nesten zijn inderdaad kunstwerkjes. We hadden van de zomer een gewone (papier?) wesp in onze tuin, die hebben we toch maar laten weghalen aangezien kleine tuin en kinderen. Voelde me wel een beetje schuldig. Maar dat nest heb ik dus ook goed kunnen bekijken.
Afgelopen zomer was er ook iemand hier met een topic die een hoornaarsnest in de tuin had, en het had laten zitten en foto updates plaatste. Ik zal eens kijken of ik dat terug kan vinden, ook erg interessant.
Edit: gevonden! [HTT] Ons hoornaarsnest in de tuin...
Er moet nog wel één en ander in gebeuren, wil graag nog bakken halen voor het paardenvoer, de vensterbank nog maken (er is nog geen vensterbank) enz enz. Maar stap voor stap.

Lewis wou er constant met de rollen behangpapier vandoor

Gecondoleerd met Sol, ik begrijp heel goed hoe je je voelt, ik had hetzelfde met onze hond toentertijd. Wijlen mijn vader was haar oogappel en na haar overlijden voelde het alsof we het laatste lijntje met onze vader kwijtraakten. Dus dan zit je niet alleen met verdriet om je dier, maar ook dat met je ouder...