Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Assertief zijn.
achteraf vind ik dat erg dom want aan de hand van de meterstanden die ik doorgaf had ze zelf ook wel kunnen zien dat er iets niet klopte. Kelly_ann schreef:Niemand wil graag voor de kosten opdraaien natuurlijk, het is nu een zaak van wáár zit de fout en vooral, wíe is verantwoordelijk voor die fout. Maar dat uitzoeken kost ook weer geld, en niemand heeft zin om die kosten te gaan maken.
Vanillia schreef:Kelly_ann schreef:Niemand wil graag voor de kosten opdraaien natuurlijk, het is nu een zaak van wáár zit de fout en vooral, wíe is verantwoordelijk voor die fout. Maar dat uitzoeken kost ook weer geld, en niemand heeft zin om die kosten te gaan maken.
Er is toch al toegezegd dat de ijking wordt vergoed als blijkt dat de meter niet ok is? TS heeft al tig keer vastgesteld dat het wel aan de meter moet liggen, dus de kosten voor het ijken zijn niet voor haar. Op het moment dat dan is vastgesteld dat het aan de meter ligt kun je het simpelweg terugleggen bij Oxxio en hun het laten regelen met de partij van wie ze nog geld krijgen (woningbouw of netbeheerder), dat is dan hun feestje en niet meer jouw probleem.
lifaya schreef:Kelly_ann schreef:Niemand wil graag voor de kosten opdraaien natuurlijk, het is nu een zaak van wáár zit de fout en vooral, wíe is verantwoordelijk voor die fout. Maar dat uitzoeken kost ook weer geld, en niemand heeft zin om die kosten te gaan maken.
en dus word alles bij mij gelegd....
elenaMM77 schreef:las ergens iets over voorschieten van de nota.. daar heb ik nog nooit van gehoord om heel eerlijk te zijn..
Citaat:15 procent van nederland brult wel ergens een keer dat hun gas of electra onmogelijk hoog is.. stel je voor dat de woningbouw vereniging maar voor iedere huurder die twijfelt een electricien gaat sturen? dan gaan alle huren standaard met 1-2% omhoog (want dat gebeurd dan ook bij electra, of twijfel over de inbraak veiligheid)..
Citaat:het is aan de huurder om te laten zien dat er iets niet deugd, dan zullen ze pas aktie ondernemen.. als je bijvoorbeeld zegt er zit schimmel in mijn badkamer, dan moet dat zichtbaar zijn, of via een onderzoek zijn aangetoond als je er daarna overheen geschilderd hebt..
lifaya schreef:Ik heb de beginstand gewoon op het geeltje van de woningbouw staan. Is alleen 400kwh lager dan de beginstand die ik 2 weken later aan de oxxio heb doorgegeven. Althans volgens mij heb ik die doorgegeven? Ik zal morgen nog eens al mijnapieren doorspitten heb namelijk wel ergens de beginstand opgeschreven geloof ik!
Maar zelfs als de beginstand niet deugt dan verbruik ik nog steeds ca 11kwh per dag wat veel te veel is voor wat ik heb
Shadow0 schreef:Ook klets. Het is aan de verhuurder om een behoorlijk huis op te leveren. Dat je als bewoner helaas vaak niet anders kunt dan onderzoekskosten maken voor je de verhuurder zo ver krijgt er wat aan te doen betekent niet dat dat ook werkelijk de verantwoordelijkheid van de huurder is en dat het ok is dat verhuurders zich er zo makkelijk van af maken. Da's een best kwalijke omkering van zaken.
Cookies schreef:Elena, als de vorige bewoner al problemen had met absurd veel verbruik en je doet er een nieuwe bewoner in en die heeft hetzelfde vind jij dan niet dat je wat moet doen?
. lifaya schreef:Elena jij bent er dus zeker van dat of de meter stuk is of de beginstanden niet deugen?
Mijn pa wil eerst een monteur laten komen, en dan evt ook de politie inlichten. Want als er dus wel afgetapt is....
lifaya schreef:ingedebruijn schreef:Blijft een rot situatie dit. Over je diploma. Kun je die niet ophalen via duo? Al mijn diploma's staan online.
Duo? Serieus? Haha. Gewoon online diploma?
Als dat nou eens zou kunnen heb ik iig alles voor mijn werk helemaal klaar
elenaMM77 schreef:absoluut, maar als je als verhuurder geen gerede twijfel hebt om aan iets te twijfelen bij overdracht..
Citaat:er gaat van mij ook een huis in de verhuur binnenkort.. hiervan weet ik precies wat het leegstandsverbruik is.. als daar ineens meerverbruik zou zijn, dan vind jij dus dat ik een electricien de woning moet laten nakijken in de hoop dat ik zo aantoon dat het niet aan mijn binnenhuisinstallatie ligt?
Citaat:daar peins ik niet over..