Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:55

Mijn hemel Sammie dat is wel heel erg slordig, ik hoop toch niet dat dat bij ons nog gaat gebeuren. Heb je dan wel al de sleutel geaccepteerd? Ik begreep van een collega van mij dat als je zodra je de sleutel geaccepteerd heb je geen 'recht' meer hebt om het te laten maken zonder kosten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:28

Dat laatste is absoluut niet waar. Er staan punten van de vooroplevering nog open en punten van de oplevering. Wij hebben de tweede handtekening niet gezet, maar de oplevering kon gewoon plaats vinden. Wel is het zo dat er punten zijn die je echt voor oplevering moet opgeven, verder bestaat er ook nog zoiets als garantie, dus dingen waar je pas later achter kan komen. Dat dat je overal voor moet betalen na oplevering is onjuist.. Zou wat wezen :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 23:22

Ik dacht dat ze dan nog 3 weken de tijd hadden om alles op orde te krijgen ...

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:26

Mag ik mij ook melden? ook wij wachten op onze nieuwe woning (nieuwgebouwd...geen nieuwbouw ;) )
Ons vorige huis is drie weken geleden opgeleverd en nu zitten we bij mijn ouders :') (die in Portugal overwinteren). Als het goed is, wordt ons huis eind deze maand opgeleverd. Gisteren was de bouwer de vloerverwarming aan het leggen!

Keuken hebben we al uitgezocht en we gaan voor keramisch parket (dat moeten we nog goed uitzoeken). De badkamer wordt "self fitted" met een betegelde doucheruimte en vloer, en de rest gespoten en afgeverfd met watervaste verf. Geen standaard badmeubel maar een houten kasje met een stenen bak erop.

Afbeelding
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:49

Mirjamsel schreef:
Ik dacht dat ze dan nog 3 weken de tijd hadden om alles op orde te krijgen ...

15 werkdagen in ons geval. Daar zitten ze al overheen. Donderdag gebeld. Vrijdag zouden ze kijken enige dat ze gedaan hebben is de deur gesteld en de wc doorgespoeld. Nu de rest nog :z

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 20:59

Nou.... De keukens vanuit de bouw zitten erin (zijn 2 woningen), de deuren zitten erin, daken van de schuren zijn af, nutsbedrijven zijn geweest.. En nog niks gehoord over een oplevering .. Wordt een beetje moedeloos van Era Contour...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:02

Bij ons zijn ze al lekker opgeschoten! Eind januari maar eens bellen over wat nu de planning is qua oplevering, dan kunnen we onze trouwdatum gaan plannen *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

2e kerstdag zag het er nog zo uit:
Afbeelding

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:51

Frustratie mirjamsel! Als ze al zo ver zijn wil je toch graag duidelijkheid. Wanneer was de verwachte oplevering?

Mirjam91 hoe ziet het er nu uit dan?

Wij hebben 11 feb weer kijk dan dan hebben we alle binnenmuren, en t wel ze gaan beginnen met metselen alleen is t nu te koud om te kunnen metselen

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 20:41

malih schreef:
Frustratie mirjamsel! Als ze al zo ver zijn wil je toch graag duidelijkheid. Wanneer was de verwachte oplevering?

Mirjam91 hoe ziet het er nu uit dan?

Wij hebben 11 feb weer kijk dan dan hebben we alle binnenmuren, en t wel ze gaan beginnen met metselen alleen is t nu te koud om te kunnen metselen

Ze hopen deze week de 4-weken brieven te kunnen versturen.. Werd gewoon uitgelachen aan de telefoon toen ik ernaar vroeg????

Jammer dat het metselen nog niet kan.. Hopelijk kunnen ze dan binnen alvast wat meer doen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:07

Wij worden stilletjes aan gek hier 8)7 _-:( |(
Dinsdag kregen we te horen dat we deze week een badkamer en keuken moesten uitkiezen ivm de leidingen. Gelukkig waren we al eens wezen neuzen, maar we hadden nog niets concreet. Gisteren een uur met iemand voor de badkamer (waarbij we uiteindelijk alleen de douche hebben genomen, omdat de meubels belachelijk duur waren). Vandaag 2,5 uur voor de keuken bezig geweest (die overigens echt super is geworden).
MAAR!! Ondertussen weten we nog steeds niet of onze hypotheek is goedgekeurd -:(- Het is al 3x afgewezen en al 3x zou het "met enkele kleine puntjes op te lossen zijn". Fijn, alleen raar dat ze telkens nieuwe puntjes bedenken, die de helft van de tijd nergens over gaan. Oa dat we nog jong zijn en nog niet zo lang werken. GOH, we zijn 25.. Dan kan ik niet al 10 jaar een vast contract hebben he.. De meneer van de bank belooft steeds dat het echt goed komt en dat hij de zaken regelt, maar ondertussen.. Hij had het overleg over onze hypotheek al voor vandaag erin geduwd (normaal alleen dinsdag en donderdag). Wij bellen om 15.30 over hoe en wat. Het was geaccepteerd, maar er was nog een waslijst met prul wat zogenaamd niet in orde was. Hij ging het hoofdkantoor opbellen voor navraag. Dus om 16.30 bellen wij nog eens, nog niet gebeld, hij zou ons wel bellen vandaag. Inmiddels dus 18.00 en inderdaad, geen telefoon gehad.
De optie op het huis is al met een maand verlengd en loopt volgende week dinsdag af. Nu hebben wij een goed contactpersoon, die ons nog een maand erbij wilt geven en zonder extra kosten als het toch niet lukt. Maar die stress he |( _-:(
/eindezeurverhaal.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:10

Huh je bent nog jong? Jemig.. Ja wees blij! Minder kans dat je dood gaat. :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:15

Vervelend zeg! Zulke dingen had mijn broer ook met de bank, daarom hebben mijn vriend en ik voor een hypotheekadviseur gekozen.
In ons blok komen zelfs mensen te wonen die jonger zijn dan ons (ik ben 23). En hoe lang je al werkt .. Volgens onze hypotheekadviseur tellen bijbaantjes ook mee!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:23

Onze buuf is 21 :=

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:25

Ik ben was toen ik hem kreeg nog 23 en had 6 maanden vast contract..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:06

Ik zal overstappen naar een andere hypotheek adviseur als deze blijkbaar niet lukt om zijn werk goed te doen.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:09

Ik ben 24 en studeer nog, mijn vriend is 27 en heeft een vast contract. Bij ons was het met 1x opsturen al akkoord! Wij hadden een onafhankelijk mannetje, niet alleen hypotheekadviseur maar voor allerlei financiële zaken, maar die had het zo geregeld, heel fijn!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:53

Vreselijk vervelend zeg dat gedoe. Bij ons werd ook niet moeilijk gedaan over leeftijd etc. Mijn vriend heeft een intentieverklaring gehad van zijn baas en ik studeer ook nog. Hebben ze ook niet moeilijk over gedaan.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:10

wat een gedoe met je hypotheek zeg! als je met je contract genoeg zal verdienen moet de leeftijd niet uitmaken lijkt me

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:44

Punt is dat ik alleen al genoeg verdien voor die hypotheek. En dan mijn vriend er nog bij! Maargoed, ik ben deeltijds zelfstandige (met gegarandeerd inkomen) en deeltijds in loondienst (waar ze geen intentie-verklaring willen afgeven ivm herorganisatie, maar waar ik 99% zekerheid heb te blijven). De zelfstandigheid is zogenaamd te kort om fatsoenlijk mee te mogen tellen (sinds sept 2014 doe ik dat). Die loondienst-baan heb ik nu 2 keer een bepaalde duur op gekregen. In principe krijg ik in april mijn contract voor onbepaalde duur. Maar op die zekerheid kan niet gewacht worden helaas..
In fact, mijn schoonbroer woont bij ons in en wilt zelfs meetekenen en in de hypotheek en alles. Dus drie inkomens, waardoor we 2x het bedrag dat we willen lenen, zouden kunnen lenen volgens de cijfertjes 8)7 Vriend en schoonbroer zitten al sinds jaar en dag met een vast contract. Gaan ze zagen dat ze dus nog zo jong zijn lol. Mijn vriend werkt al sinds z'n 15e, die gaat heus niet ineens een paar jaar uitkering trekken. En als we alledrie uitkering trekken, kunnen we het NOG gemakkelijk betalen 8)7
Ze zijn gewoon onzinargumenten aan het zoeken, lijkt het wel.

Maandag gaan we nog twee andere banken bellen, waarvan één aangeraden door de bouwfirma.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:35

Mijn vriend had nog geen vast contract bij afsluiten hypotheek.. Was bij ons voldoende om aan te geven vanaf wanneer het contract vast zou zijn ... Vind het maar vage argumenten van je bank. Hoop dat het snel goedkomt!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:01

Wat een gezeur met je hypotheek!!!! Lijkt me echt bloed irritant!! Hopelijk kunnen ze je bij een andere bank beter helpen. En wij zijn ook jong dus dacht een flapdrollen excuus

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:21

M'n baas wil niet m'n aangevraagde vakantie verzetten. Zit ik dan met 3 weken vakantie in februari, terwijl de oplevering van het huis steeds dichterbij maart komt (mijn vorige baas is weggegaan per 1 januari. Had met haar afgesproken dat er altijd wat geregeld kon worden met vrije dagen als de oplevering van het huis zou verschuiven. Wat nu dus is gebeurd)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:09

Dan mag je namens mij doorgeven dat je baas een grote eikel is...

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:24

Afbeelding

Whiehoeee! Nog 1,5 week en dan wordt het opgeleverd.

Jemig wat een gezeur zeg over een hypotheek. We zijn gisteren even bij de praxis geweest voor de toiletassecoires, maar mijn hemel, wat ze wel niet durven vragen voor een plee borstel :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:35

Die moet je ook gewoon bij Xenos of de Action halen :=