Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 23:28

Farjen schreef:
De Elga:
http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 225_S4.JPG
Dat donkerbruine met in het midden een spiegel..

Die wouden wij ook super graag! Snap niet waarom ze die uit het assortiment halen. Wij hebben nu een pax kast samengesteld wel met scharnierdeuren maar dezelfde indeling, kleuren en een spiegel in het midden.

Sonja_vR

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 08:41

Moonsparkle, meer dan aangeven dat je nu aan het verhuizen en klussen bent en dat dat helaas gepaard gaat met wat herrie, kun je niet.
Geef ook gewoon aan dat je echt wel rekening met de omgeving houd( dus niet om 12 uur snachts de klopboor in de muur jaagt) maar dat het helaas even niet anders is,
wij hebben er hier ook zo 1 :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:07

Moonsparkle, ik zou wel even heel duidelijk zijn naar de buurman. Je mag tussen bepaalde tijden gewoon klussen en ja dat is irritant maar het is niet anders.... Maar als je niet duidelijk bent, staat ie straks iedere dag voor de deur!!!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:17

Tjee wat een zeur die man....

Wij hebben hier zelfs afgelopen zondag geklust... Moesten toch iets met de stucafoor die gisteren kwam...

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:44

moonsparkle schreef:
Wel stom zeg, mn vriend is vandaag voor het eerst echt aan het klussen gegaan en de onderbuurman kwam al gelijk vragen of het niet zachter kon. Hij begon super schappelijk om 13. En ze stopte om 19. Het is wel veel timmer en hamer werk maar dat gaat deze hele week nog duren. woensdag kon in de avond een vriend helpen en dacht ik nou tot 21. a 22. Komt zn hulp nog goed van pas, maar ik kijk er gelijk een beetje tegenop gezien hij dus nu.al zijn beklacht kwam indienen. En wij verhuizen binnen 1 week stel dat de buren van de koopwoning naast ons zijn hele huis wil verbouwen :-P

Wat flauw... Ik heb sinds vorige week de sleutel en was bang voor zo'n buurman, maar ik kan niet genoeg herrie maken volgens mij. Wellicht kun je in ieder geval op momenten dat je echt lawaai gaat maken even bij de beste man langs / een briefje door de deur doen om een beetje goodwill te kweken. Maar tussen 13.00 en 19.00 moet je zeker wat mogen doen.

Ik hou aan dat ik voor 22.00 uur stil moet zijn en doe niets op Zondag, maar ik woon dan ook midden op de bible belt.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 09:47

Hedwig, hihi ik ook, maar wij hebben afgelopen zondag toch echt herrie gemaakt 1 a 2 uur lang... Nu is het de komende 2 weken rustig!

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:06

Oww nee, dat "kan" ik hier echt niet maken, dus daar hou ik me ook aan.
Nou moet ik zeggen dat ik op het moment ook alleen maar dingen kan doen die enorme herrie maken dus ik kan op Zondag ook niet iets kleins doen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:13

Wij moesten echt even de slechte stuuklaag van de muur bikken... Kon helaas niet anders...

Waar woon je op de biblebelt?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:15

Ede...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:19

Dat is wel echt biblebelt ja... Mijn moeder ook echt op de biblebelt (Alblasserwaard). Ben blij als ik er weg ben, kan er gewoon niet meer tegen.
Nu scheelt het wel dat wij altijd heel vrij hebben gewoond, maar als wij met de trailer op zondagochtend op concours gingen versperde ze gewoon breeduit de weg zodat we er niet langs konden.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:22

Haha das zeker er midden op... Ik woon in elburg...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:28

Wat balen dat die kast er niet meer is :n Misschien kun je idd een Pax kast samenstellen?

De hal is ook mijn smaak niet :n Ik had toch weer voor een aardetint gekozen denk ik en daarboven wit :j

Oh de vriezer boven de verwarming, ben benieuwd naar een foto als het af is want het leek me nog best een hoge radiator of niet?

Wij doen hier ook niks op zondag hoor :n Kan ook eigenlijk niet in zo'n klein dorpje..... Zijn genoeg mensen die het wel doen hoor en ik ben laatst ook van het geloof gedonderd door op zondag de was buiten te hangen :oo :')
De koffiefilters komen uit het magazijn van de bedrijfskantine van mijn werk :+ Ik heb er 150 meegenomen dus dat moet eerst genoeg zijn :j

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:36

Oww mooi Elburg!
Ach ik heb er ook wel buiten gewoond, ik heb ook in Zwolle, Meppel en de buurt van Arnhem gewoond en ga nu met veel plezier naar Ede. Ik ben gelukkig van huis uit goed gewend aan de (ongeschreven) regels en hou me daar dan ook wel aan.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:38

Wij houden ons normaal ook aan de zondagsrust :j niks mis met een rustig dagje... Helaas kon onze hulp alleen op zondag...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:43

Nee idd en wij hebben heus weleens iets in huis gedaan, maar dan maakte het geen lawaai :+
Wij liggen standaard de hele zondag gestrekt op de bank en maken lange wandelingen :j
Knutselen doe ik wel weer vaak op zondag. Maar dat is idd ook de enige dag dat ik er tijd voor heb.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:44

Het maakte bij ons ongeveer anderhalf uur lawaai... Gelukkig waren de buren er volgens mij niet...

Heerlijk zo'n lanterfanter zondag...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:45

hier word er op zondag ook gewoon geklust, we houden wel tot op zekere hoogte rekening met, maar als het niet anders kan word er gewoon herrie gemaakt.
ik ben er heel simpel in, ik houd echt wel rekening met... maar soms is het nu eenmaal zo ...punt.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:46

Ik woon in Enskûdééé, dus niks niet bible belt en gewoon in de "grote" stad ;) Dus klussen of andere activiteiten op zondag kan :j Maar qua lawaai moet je wel rekening houden met je buren inderdaad. Op zn minst even aankondigen dat het een fikse verbouwing gaat worden en dat er dus -binnen de gestelde uren, lawaai gaat zijn :j

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:52

Hihih leuk he die zeurende buren,als ik hier zou willen kan ik ook wel elke dag klagen over klussende buren.
Het is op dit moment eindelijk even rustig (moet ik niet te hard zeggen hihii)
Maar dan was de 1 klaar,dan begon de ander en als die klaar was toen dacht de andere buurman ach laat ik nu maar klussen :(
En 1 ervan heeft zijn huis te koop staan,en zit nu sinds kort een huurder in dus op mijn vrij weekend heerlijk om half 8 al aan het timmeren,zagen en dan voor 9 uur alweer weg gaan GRRR!! en dat dan het hele weekend.
En de huurder ook nog eens tegen 00.00 timmeren.
Ik woon hier ook wel in een redelijk katholiek dorp,maar merk er bijna niks meer van.

Zonde zeg dat die kast niet meer te koop is,was zeker wel een mooie kast.

Kijk aan dus toch dichterbij gevonden de filterzakken hihih.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:01

Bienotje schreef:
Thanks!

En scooters in je huis, daar moet ik ook niet aan denken zeg! haha.. Enige wat mij ook opviel is bijvoorbeeld een kleed, misschien nog ergens iets van een lamp of mooie plant die wat meer spreekt in je kamer?

:D Wij hebben een Honda MT5 brommer uit 1986 in de huiskamer staan, geheel in originele nieuwstaat. Geen olie of benzine erin, dus geen stank, wordt niet mee gereden. Hobby van mijn vriend en ach.... als hij daar nou gelukkig mee is <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:04

Shantal, dit kun je gewoon aankaarten bij de buurman mbv de APV van jouw gemeente. Als hij niet wil luisteren, zou ik de wijkagent / politie eens bellen voor advies.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:11

Ja had ik kunnen doen,maar had weinig zin om me aan te kleden en naar beneden te lopen hihih.
Maar gelukkig zijn ze nu niet meer bezig.
Het heeft iets van 2 weken geduurd want ze hadden een beetje haast omdat na zoveel maanden het huis toch verhuurt werd.
Maar leuk is anders.

Ik heb meer last van de onderbuurman,die in zo een kleine woning soms met 4a5 volwassen woont.
Geen van alle werkt en alleen maar kratjes bier heen en weer rijd.
En hoe meer drank erin gaat hoe meer herrie er gemaakt word,en hoe langer het de nacht door gaat.
Maar me vriend en buurvrouw zijn er weer op af gegaan en ze houden zich nu weer koest,maar we zijn wel aan het proberen om ze eruit te krijgen.
En hoop dan eens een normale buur te krijgen die wel hard werkt en doet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:23

Dat zijn idd waardeloze buren!

De enige buren die wij hebben zitten of 80m verderop of zijn tomaten :Y)
Ene kant heerlijk, aan de andere kant zitten we wel echt tussen de kassen op een bedrijventerrein. Gelukkig maakt het huis alles goed en hebben we veel ruimte eromheen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:30

Wij wonen gelukkig ook vrijstaand en hebben dus ook nergens last van en de buren ook niet van ons.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:34

Heerlijk vrijstaand :) als startertje ben ik heel blij met mijn enorm ruime 2 onder 1 kap :P