dat is een betere aanbieding dan die van de appie, maar ja, degene die jij noemt zitten hier niet appie doet 1,99 voor 2 kg
en de conimex = 2de halve prijs (kom maar door met de atjar en de ketjap was op geloof ik) roosvicee 1,5 ltr pakken 25% korting ook maar wat van halen
_bloempje_
Geplaatst: 05-02-13 15:19
Okee dit is dus alleen boodschappen...jammer vind ik dat wel! Maar begrijp het ook wel, omdat anders de mensen die alleen voor de boodschappen komen hierbij in het niets vallen...omdat er veel ruimte is voor andere bezuinigingen. * helemaal nu ik zie dat het andere toppic niet zo actief wordt bezocht.
Dimple
Geplaatst: 05-02-13 15:30
Eens Bloempje en ik vind het clubje wat we hier hebben dan ook wel gezellig. Maar ik zal mijn best doen om het over boodschappen te hebben
En anders toch gewoon lekker een HK topic, boeiuh
Ga eens folders uitspitten, heb net de benedenverdieping schoon gemaakt, dapper van me. Straks nog even overhemden strijken en vriendlief blij maken en dan is het klaar voor de dag vind ik
Goedemiddag dames, ik kom me hier ook even melden. Heb het grootste gedeelte vh topic doorgelezen. Ik zal waarschijnlijk ook niet veel zinnigs te melden hebben voorlopig omdat ik echt een 'beginner' ben wat betreft bezuinigen.. Als ik vertel wat wij hier wekelijks aan boodschappen gemiddeld uitgeven, denk ik dat jullie mij voor gek verklaren. Durf het dan ook nauwelijks te vertellen Wij leven hier dus echt veel en veel te luxe, wat helemaal niet nodig is! Ik ben al maanden aan't roepen tegen manlief dat ik meer naar de aldi/lidl ga en wil bezuinigen, en dan maak ik er een start mee en dan opeens is dat weer vergeten allemaal.. Wij(vooral Ik) zijn veel te veel van het 'makkelijk en lekker' kopen. Als ik dan een weekmenu samenstel, komt er uiteindelijk niks van terecht en zijn we alsnog een keer naar de frituur geweest, en kant en klaar gekocht en noem maar op. En dan gooi ik uiteindelijk meer dan een halve zak aardappelen weg, groenten wat niet meer goed is en ga zo maar door.. Gemiddeld gezien (voer van hond en konijnen Niet meegeteld) zijn wij zo'n € 150 per week kwijt aan boodschappen?? voor 2 volwassen personen.. En vaak vraag ik me af waar het geld gebleven is? Want ik zie het totaal niet terug aan de boodschappen. Komt er dus op neer dat we gewoon teveel weggooien omdat uiteindelijk dan niks terecht komt van mijn 'kookschema' en we onnodig veel kopen. Ik ben al heel veel bruikbare tips tegen gekomen met het doorlezen van het topic en ga dan nu echt vol goede moed eraan beginnen! Ben het nu echt helemaal zat. Daarbij sta ik op punt van (ofja op punt van, morgen 38weken) bevallen en binnenkort is er dus een kleintje bij wat dan ook weer de nodige kosten met zich meebrengt.. En ik wil graag straks gewoon elke week een fatsoenlijk menu kunnen koken wat wel belangrijk is als je een kind in huis hebt. Ik heb nu aan de hand van wat ik nog in de voorraadkasten heb liggen een boodschappenlijst gemaakt en dan aangevuld wat ik nodig heb om elke dag AGV of een ander gerecht op tafel te kunnen zetten. Ik ben eens benieuwd hoe dat gaat lukken, want ik wil echt graag gaan bezuinigen. dit is gewoon echt te belachelijk voor woorden, we gooien echt letterlijk elke week zoveel geld weg alleen al aan boodschappen pff..
Welkom HelmergG. Ja dat is erg veel geld wat jullie uitgeven aan boodschappen. Eten weggooien is zo zonde.
Als ik jouw verhaal zo lees dan heb ik het gevoel dat het jou juist niet goed gaat werken om een week vooruit te plannen. Misschien kun je beter maar voor een paar dagen bederfelijk eten in huis halen? Dan is de kans dat het niet goed meer is kleiner, je haalt dat waar je trek in hebt.
Je zou dan wel bijvoorbeeld 1x per week de houdbare dingen kunnen halen?
En ik moet zeggen - opschrijven waar je je geld aan uitgegeven hebt kan verhelderend werken. Ik doe dat ook behoorlijk trouw en zie dan ook waar het gebleven is. Succes ermee.
Ik ben ook geen type om voor meerdere dagen in te kopen - ik hou meer van improviseren! Folders uitpluizen en lijstjes bijhouden werkt bij mij niet - ik hou alleen de niet-bederfelijke zaken wel in de gaten, dus als er aanbiedingen zijn in de winkel als afwasblokjes, koffie e.d. dan wil ik nog wel een voorraadje kopen. Uitzonderingen zijn soms wel vlees- als de argentijnse biefstuk in de reclame is, wil ik nog wel 's meer kopen dan ik meteen nodig heb en gaat de rest de vriezer in. (De zuid-Amerikaanse biefstukizijn overigens bij de Aldi net zo goed, maar een stuk goedkoper. Boter trouwens ook: Milsani boter is heerlijk en kost 0,98 ct nu) Ik vind het veel te leuk om iedere dag even in m'n AH rond te kijken en te beslissen wat ik ga eten.
Welkom 150 euro is inderdaad wel veel. Maar ik begrijp je wel, als je niet oplet en overal gewoon de A merken van haalt, duur vlees etc dan vliegt het geld je zak uit. Ik let er daarom echt bewust op, omdat ik eerlijk gezegt het geld er maandelijks ook niet voor over heb en anders blijft er niks over. Maar welkom in het toppic, hopelijk leer je wat van ons haha
Vroeger haalde ik ook elke dag boodschappen. Wilde eten waar ik zin in had ipv plannen. Daar heb ik nu ECHT geen tijd meer voor. Ben al blij als ik op tijd thuis ben om gewoon te koken.
Ik deed dat ook, maar het is voor mij ook veel goedkoper het een keer in de week te doen.
Babsiej
Geplaatst: 05-02-13 17:38
Vandaag voor 46 euro de weekboodschappen gedaan voor zijn 2 maar had nog wel wat in huis!
Heb ook conimex ingeslagen. De campina goedemorgen heb ik gekocht uit de bonus, 2e zak aardappelen gratis gekocht, witlof uit de bonus, kiwi's uit de bonus. Toetje uit de bonus had 9,46 bonusvoordeel
Nu scheelt het ook dat ik 1 dag bij mijn schoonouders ga eten. normaal gesproken heb ik rond de 60 euro nog altijd met zijn 2, en dan doen we al zuinig. "vroeger" hadden we zo 100 euro per week met zijn 2.
cursebreaker
Geplaatst: 05-02-13 18:25
pimmetje222 ik heb er ook even over nagedacht wat nu beter zou zijn. 1x per week Grote boodschappen of telkens voor een paar dagen. Maar ik heb juist heel veel moeite ook met als ik eenmaal in de winkel ben om dan niet snel nog even die zak chips of die reep chocolade mee te nemen waar ik zin in heb. Of dan zie ik wel weer iets anders als ik langs de rekken snuffel (en dat heb ik vooral bij de winkels zoals AH/Jumbo enzo wat gewoon een groot assortiment hebben) Ik merk als ik inkopen doe wat ik voor een hele week probeer te kopen, dat ik wel wat lekkers pak maar niet zoveel. Ik heb er dus meer moeite mee als ik 'tussendoor' even naar de winkel ga. Vind het dus even lastig.. Daarbij wil ik eigenlijk de bezoekjes naar de supermarkt toch wel verminderen. Zeker als de kleine er dadelijk is, ik op een gegeven moment weer moet gaan werken en dan ook nog m'n paardje erbij moet inplannen zie ik het niet zo zitten als ik dan ook nog 3/4x naar de winkel moet rennen..
Ik heb me nu voor komende week (wilde morgenavond met manlief de boodschappen gaan halen omdat ik vanaf morgenavond nog geen avondeten in huis heb) toch een 'menu' gemaakt en opgeschreven en op het boodschappenlijstje gezet wat ik daarvoor allemaal nodig heb. En ik wil toch echt nu eens gewoon een poging wagen om dat eens door te zetten. Ik ben notabene 'cold turkey' gestopt met roken terwijl ik een ruim pakje marlboro rookte per dag, en ik kan mezelf er niet toe dwingen om consequent te zijn met eten koken.. daar baal ik wel van. Wil mezelf toch eigenlijk wel laten zien dat ik dat Wel kan, is toch te belachelijk voor woorden dat ik mezelf die discipline niet bijgebracht krijg, grr.. frustrerend haha.. Als ik op internet recepten enzo doorspit, zit ik altijd te kwijlen omdat het me zo lekker lijkt haha.. Maar als ik eenmaal moet gaan koken ben ik weer helemaal gedemotiveerd, terwijl het niet eens zoveel tijd in beslag neemt of wat dan ook.
Ons een tijd geleden een nieuwe vriezer aangeschaft met als doel ook bv pastasaus enzo lekker in te vriezen, zodat we niet onnodig overgebleven saus weggooien en zoiets kunnen eten als ik eens geen zin heb om te koken ofzo.. Als ik nu de lades ga nakijken, kan ik bijna alles weggooien omdat het gewoon alweer Te lang in de vriezer ligt. Dus mezelf voorgenomen om morgen de vriezer leeg te gooien en dan ook een frisse start te maken.
Moet ook zeggen dat het me al heel enthousiast gemaakt heeft dmv dit topic door te lezen. Als ik lees hoe anderen hun boodschappen doen enzo, heb ik al veel tips uitgehaald. En als ik zie hoe het bij anderen wel lukt; dat motiveert mij wel heel erg om door te zetten. Ben in ieder geval nu nog helemaal enthousiast haha
EDIT: Ik denk dat het wel per marktkraam heel erg verschilt, maar is groenten/fruit op de markt nu echt zoveel goedkoper/beter als in de supermarkt? En dus ook aan te raden voor iemand die wil bezuinigen? Ik kom eigenlijk nooit op de markt, dus ben wel nieuwsgierig geworden.
ma: aardappelen, spinazie, eieren en gehaktbal di: aardappelen, andijvie, kleine rookworst en speklap wo: aardappelen, wortels en doperwten en speklap do: aardappelen, sperziebonen en gehakbal vr: spagheti
Totale schade €18,- (daar zat dan ook nog een zakje chips, brood en bolletjes bij) Normaal kook ik ook nog wel eens apart voor mij en vriend een rijstgerecht, maar deze week even voorzichtig aan doen.
Ik probeer boodschappen echt bewust 1x per week te doen, ook ik mik altijd wel wat lekkers in mijn karretje. Als ik dat 1x per week doe dan valt dat nog wel mee en doen we er ook een week mee
Wij eten vanavond 'verse' pizza van de AH, komt goed uit want heb een pittige dag achter de rug. Ben compleet gesloopt en koken had ik nu toch niet gedaan
Sheran
Geplaatst: 05-02-13 18:42
DebGizmo schreef:
Wij eten deze week: (2 volw, 2 kids)
DebGizmo
Geplaatst: 05-02-13 18:47
Sheran schreef:
DebGizmo schreef:
Wij eten deze week: (2 volw, 2 kids)
Hihi schrijffoutje, moest voor de dubbele punt
pimmetje222
Geplaatst: 05-02-13 18:50
@HelmerG. Ja dat is het risico als je vaker naar de winkel gaat, gaat er ook vaker wat mee wast niet echt noodzaak is. En het kost inderdaad veel meer tijd. Ik ga meestal 1x per week voor de grote boodschappen en dan einde van de week nog een keertje voor groente - fruit en vergeten boodschappen. Hoe lang liggen die dingen dan in de vriezer dat je ze weg moet gooien?
DebGizmo - lachen.... Maar wel knap zo'n klein bedrag.
Wij gaan morgen, ik heb een lange lijst. Maar dan hebben we ook weer alles in huis tot volgende week dinsdag. Ben benieuwd wat we kwijt zijn.
Ik heb deze week veel teveel uitgegeven, (zo'n 40 euro) maar daar zit wel 600 gram gehakt, 800 gram kipblokjes en een heleboel drinken bij (alvast voor mijn verjaardag). Dus hopelijk de komende tijd dan wat minder. (alhoewel de rest van de verjaardagsboodschappen ook nog wel wat zal zijn.) Vlees was in de aanbieding dus kon ik niet laten liggen. Hier kan ik een hoop dagen van eten.
Bienotje
Geplaatst: 05-02-13 19:04
Hey meiden, hier het reageren even op een lager pitje. Maar widle nog even terugkomen op de cashewnoten, die zijn deze week bij aldi in de aanbieding. Hebbenz e ook ongezouten en 3 euro voor 300 gram geloof ik.
Hier dagelijks boodschappen helpt niet, ga ik voor het eten met trek en dat is niet handig. Vind het ook zonde van de tijd. Nadeel is wel dat ik wat diverse producten in huis haal en zo alsnog keus heb, maar ook wel eens iets weg moet gooien. Prakkies in de vriezer helpt voor ons niet ieder geval. Maar vandaag wel de andere helft lasagna opgegeten van zondag, dat was dan wel weer praktisch
Dimple
Geplaatst: 05-02-13 19:08
Helmer, dat is inderdaad wel veel. Wij hoefden eigenlijk ook niet op te letten, maar nu ik geen baan meer heb en nog wat andere dingen spelen waardoor we zuinig moeten doen. En die omschakeling is enorm. Maar...........het gaat wel beter en dan krijg je er ook lol in. Meestal kocht ik ook waar in zin in had. Weggooien? Geen probleem. Dat is nu wel anders. Je wordt creatiever.
Ik zag net het AH krantje (wat voorheen de prullenbak in ging vanaf de brievenbus) en daar stond bijv de Capri Sun pakjes sap in. Handig voor na zwemles oid. Maar ja.........om nu dus daarvoor alleen naar Purmerend te rijden...........dat is het ook niet. Dus dan maar wat duurdere pakjes bij de Deen. Normaal gesproken doe ik er niet aan en krijgt hij een drinkbeker mee maar 1x per week moet kunnen.
Pasta van zondag net gegeten en nu nog steeds honger..........dat heb je zo 1x in de maand. Behoefte aan zoet..........en ik heb niks in huis.
Wie heeft er hier eigenlijk een eigen paard wat ook een groot stuk budget opeet?? Zowel ik als vriendlief hebben een paard........ Duur........