Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:07

Sonja_vR schreef:
welke isda ?

Ik ga naar energiek
Zelf aangegeven wat ikverzekerd wil hebben. Geregeld via independer dus nog een extra korting erbij.
Dat is in het bedrag al meegerekend

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:29

Jaan81 schreef:
Quellian schreef:
Verse spinazie kun je gewoon wokken :j Ik doe het regelmatig met kipfilet en room.

Dat is echt heerlijk!

Wij doen dat vaak. Penne koken, en dat dan bij de gebakken kipfilet doen, spinazie erbij en kruidenroomkaas en door elkaar blijven roeren tot de roomkaas goed 'gesmolten' is en de spinazie zacht is geworden.
Is zó heerlijk!! (en makkelijk en redelijk budget!)

Of nog meer budget :D , geen kipfilet maar een uitje en knoflook. Evt tomaat, spekjes, pijnboompitjes of wat je dan ook in huis hebt. Vult ook nog eens heel goed. (kan dan ook diepvries zijn)

eroslover

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:34

Kan dit ook met spinazie à la crème?

Heb nog brie en kruidenkaas van mijn verjaardag in de koelkast dus nu maar proberen er wat mee te koken.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:35

Is Paturain ook kruidenroomkaas? :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:36

ik heb verse spinazie, kipfilet, pijnboompitjes, melk (opkloppen heb je room), knoflook en ui in huis.En kruiden uiteraard. En dan wat rijst erbij of zo? Komt helemaal goed :D spekjes heb ik ook, maar ga toch maar voor de kipfilet ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:38

Zorgverzekering kunnen wij helaas niets aan veranderen, ivm de schulden. Wel kunnen we dat straks nog misschien doen, als we een (hopelijk) positieve wsnp uitspraak hebben gehad.

En wat een lekkere dingen komen weer allemaal voorbij! Helaas is mijn man allemaal niet zo van de sausjes ed. Als ik door gewone rode macaroni al meer als 1 potje tomatenpuree doe, vind ie het al niet meer lekker -O- En dan hebben we wel echt een pan waar we 2 dagen van eten ( 500gr macaroni, 250 gr vlees, 250 gram groenten ). En dan nog gooien we vaak weg. Maar pasta invriezen vind ik gewoon echt niet lekker :n
Ook zijn A-G-V eet ie zonder vleesjus. Echt alleen droge prak, met soms eens wat appelmoes erover.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:53

Sammyy schreef:
Zorgverzekering kunnen wij helaas niets aan veranderen, ivm de schulden. Wel kunnen we dat straks nog misschien doen, als we een (hopelijk) positieve wsnp uitspraak hebben gehad.

En wat een lekkere dingen komen weer allemaal voorbij! Helaas is mijn man allemaal niet zo van de sausjes ed. Als ik door gewone rode macaroni al meer als 1 potje tomatenpuree doe, vind ie het al niet meer lekker -O- En dan hebben we wel echt een pan waar we 2 dagen van eten ( 500gr macaroni, 250 gr vlees, 250 gram groenten ). En dan nog gooien we vaak weg. Maar pasta invriezen vind ik gewoon echt niet lekker :n
Ook zijn A-G-V eet ie zonder vleesjus. Echt alleen droge prak, met soms eens wat appelmoes erover.

Dat vind ik juist lekker jus en sausjes.

Ik vind droge prak verschrikkelijk

Ik hoop voor jullie dat je een positieve uitspraak hebt ik heb er veel respect voor hoe je het doet. petje af.

Laat je het ons even weten?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:01

Dank je wel :o Ik kom nog aan het blozen hier, met al jullie complimenten :o :o
En dat is goed hoor, we moeten de 29e voorkomen (wat klinkt dat lekker gevaarlijk he :+ ) en dan zal ik wel iets laten weten :j

En ik vind droge prak ook smerig. Krijg het dan echt niet af :n Of het moeten al alleen de groenten zijn, dan is het nog te doen. Maar aardappelen of pasta toch liever niet hoor. Om van droge witte rijst al helemaal te zwijgen :r

Misschien moet ik voor Marko dan maar eens kleine bakjes met rode saus invriezen. Dan kan ik voor Amber en mij allerlei lekkere sausjes maken voor over de pasta, en krijgt hij zijn eigen portie :D Dat ga ik strakjes eens even voorleggen aan hem :)*

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:19

Matjes is in kruidenolie ingelegde Haring. Wordt hier in Noord Duitsland veel gegeten.
Geen zure haring zoals we dat in Nederland kennen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:24

Oeh bah bah bah :') Rillingen over mijn lijf! Maar goed, zo veel smaken, zo veel verschillen ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:35

Davinia_ schreef:
Is Paturain ook kruidenroomkaas? :o

Jep!
eroslover schreef:
Kan dit ook met spinazie à la crème?

Heb nog brie en kruidenkaas van mijn verjaardag in de koelkast dus nu maar proberen er wat mee te koken.

Met brie ook errug lekker! Ziet er minder uit (allemaal brokkeltjes door je penne) maar smaakt echt goed! :j

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:36

Mij lijkt het erg lekker met feta kaas :9 Al is op het moment feta hier erg in trek haha.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:37

Droge prak gaat er bij mij ook niet in, of met een hele dot appelmoes.

Lekker recept voorbij zien komen voor de pasta, die ga ik voor volgende week op mijn lijstje zetten!

Spannnend Sammy, ik zal voor je duimen. Laat het ons inderdaad weten!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:40

Pasta stink (zo noem ik het altijd) doen we met van alles, zoals shoarma vlees, gehakt, ander reepjesvlees, speklapjes, spekjes. En als groente ook wat er is; boontjes, tomaat, spinazie.
Maar altijd stinkspul (kruidenroomkaas) en paste (penne dan vooral)
Eigenlijk een mooi restjes-menuutje ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:41

Dank je, zal ik zeker doen!

Hebben jullie ook lekkere (goedkope vooral natuurlijk) recepten voor maaltijd-salades?

Zelf maak ik altijd een salade met Sla, tomaat, komkommer, mozzarella, (soms cashew, maar das best prijzig, dus laat ik het er vaak uit) en gebakken kipfilet die ik zelf marineer. Dan een kloddertje mayo er door, of iets van die kruidenzakjes die je met olie aan moet maken en smullen maar. Erbij neem ik dan een snee geroosterd brood :9

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:02

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:03

Dat kan haast niet anders, als dat het lekker is :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:05

Klinkt heerlijk!!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:06

Nog een paar minuutjes en dan proeven, jullie horen het, heb er ook gehakt in gedaan anders miste ik het vlees

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:10

Heb in twee dagen tijde drie liter soep gemaakt! Ben zelf gk van soep wn. Nu vriendlief niets anders kan eten maak ik daar goed gebruik van... Gisteren courgette staat nog wat van in de koelkast voor naar mijn werk morgen. Vandaag tomaat en morgen bloemkool voor vriendlief! Heerlijk alles vers en zo klaar! Niet kunnen eten mag voor de soep wel wat langer duren haha

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:51

Jaan81 schreef:
Quellian schreef:
Verse spinazie kun je gewoon wokken :j Ik doe het regelmatig met kipfilet en room.

Dat is echt heerlijk!

Wij doen dat vaak. Penne koken, en dat dan bij de gebakken kipfilet doen, spinazie erbij en kruidenroomkaas en door elkaar blijven roeren tot de roomkaas goed 'gesmolten' is en de spinazie zacht is geworden.
Is zó heerlijk!! (en makkelijk en redelijk budget!)

Dit heb ik nu net toevallig achter mijn kiezen, alleen dan wel met diepvriesspinazie (à la creme.... met extra veel creme dus :P), zo ontzettend simpel en ik eet echt mijn vingers erbij op, eet dan echt als een bootwerker terwijl met andere dingen ik me beter aan een normale portie kan houden lol.
Sowieso kan ik behoorlijk wat wegstouwen als het me goed smaakt, daar kunnen mensen zich nog wel eens op verkijken als ik kom eten... of als iemand bij mij mee-eet, ben nl behoorlijk (te) mager en mensen lijken er dan standaard vanuit te gaan dat je dan ook weinig eet >;)
Zou voor de lol eens moeten wegen wat 'een portie' van dit (spinazie/pasta) eigenlijk weegt wat ik verstouw, wel een hoop vocht van de spinazie natuurlijk :p Ik gebruik iig 300 gr (droge) pasta ong. daar eet ik dan 2x van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:57

Ik krijg ook weleens te horen "ja maar jij eet echt weinig" ... dat zijn dan mensen die mij nooit een rijst/pasta- of ovengerecht hebben zien eten. Dan schep ik liefst 3 borden vol in plaats van beschaafd een bord met vlees, aardappeltoefjes en groentjes. En aan soto eet ik mij echt compleet klem, dat ik nadien altijd denk "oef was misschien wat veel".

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:17

Pasta met spinazie en zalm is ook mijn favoriet.

Ik heb nog een recepje voor een sladressing.

Scheutje azijn, wat yoghurd/kwark oid, een beetje mosterd en een lepel honing. Alles goed mixen. Eventueel nog wat kruiden erdoor.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:26

Was wel lekker maar wel wat veel, hadden nog wat meer uitjes doorheen gemogen wat mij betreft.
Zijn aan t kijken om misschien over te stappen naar Hollandse nieuwe , sim onlust voor 6,75 PM 2 jaar of z1 jaar meer en een euro meer.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 20:27

Laatste moet een jaar minder zijn en een euro meer.