Samsung Galaxy S III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 10:18

Glossi schreef:
Die van mij is ook aan vervanging toe -O- Wil ook nog amper opladen. Geloof dat dat echt een Samsung probleem is. Bij mij ligt het iig niet aan de batterij, heb 2 verschillende en bij beide gaat hij langzaam. Denk dat het aan de ingang van waar het laadkabeltje in gaat ligt. Ik weet niet of ik hierna weer een Samsung wil omdat ik lees dat dit bij alle modellen een veel voorkomend probleem is (plus dat ze vrij snel langzamer worden)

Je kan proberen om te controleren of er geen stof in de connector zit, anders zou je deze connector moeten vervangen, is geen al te duur klusje zover ik weet. +- €50,-.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:24

Glossi schreef:
Die van mij is ook aan vervanging toe -O- Wil ook nog amper opladen. Geloof dat dat echt een Samsung probleem is. Bij mij ligt het iig niet aan de batterij, heb 2 verschillende en bij beide gaat hij langzaam. Denk dat het aan de ingang van waar het laadkabeltje in gaat ligt. Ik weet niet of ik hierna weer een Samsung wil omdat ik lees dat dit bij alle modellen een veel voorkomend probleem is (plus dat ze vrij snel langzamer worden)

Précies hetzelfde probleem.. Opladen is na een nacht nooit 100% en soms pakt die hem opeens niet meer, oplader beetje bewegen en hij laadt weer op. Helemaal van de week een officiële oplader gekocht omdat ik dacht dat het daaraan lag.. Maar nee helaas.. Gelukkig mag ik bij tele2 3 maanden van te voren verlengen, wat betekend dat ik 14 augustus een nieuwe uit mag zoeken. Hoop dat die het tot die tijd nog beetje red.. Neem nu overal mijn oplader mee naar toe zodat die niet gelijk na 2 uur al leeg is.. Maar ik denk dat ik wel gewoon de S5 neem, is toch 2 telefoons verder en hopelijk beter. Mijn S3 heeft het toch bijna 2 jaar volgehouden dus wil het risico wel nemen. :D

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:57

xkimmx schreef:
Glossi schreef:

Précies hetzelfde probleem.. Opladen is na een nacht nooit 100% en soms pakt die hem opeens niet meer, oplader beetje bewegen en hij laadt weer op. Helemaal van de week een officiële oplader gekocht omdat ik dacht dat het daaraan lag.. Maar nee helaas.. Gelukkig mag ik bij tele2 3 maanden van te voren verlengen, wat betekend dat ik 14 augustus een nieuwe uit mag zoeken. Hoop dat die het tot die tijd nog beetje red.. Neem nu overal mijn oplader mee naar toe zodat die niet gelijk na 2 uur al leeg is.. Maar ik denk dat ik wel gewoon de S5 neem, is toch 2 telefoons verder en hopelijk beter. Mijn S3 heeft het toch bijna 2 jaar volgehouden dus wil het risico wel nemen. :D

Datzelfde probleem heb ik ook gehad met mijn S3. Hij laadde wel op tot 100%, maar als hij een halve centimeter verschoof schoot die lader er weer uit. Wat een verademing was het toen ik mijn S5 kreeg en die ging opladen. Geen probleem met het kabeltje, kan mijn telefoon verschuiven zoveel ik wil en hij laadt snel op. :)

Blacky94

Re: Samsung Galaxy S III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:50

Naast het sloom worden en zo nu en dan vastlopen nooit problemen gehad met de oplader ed. Alhoewel ik toch ook wel heel blij ben met mijn s5 nu :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 21:07

Hier na ruim 2 jaar nog steeds geen problemen met het opladen. Hij heeft een paar weken gehad dat hij bij alles wat ik deed meteen vastliep en pas na 15 minuten weer wat ging doen. Dit doet hij nu niet meer gelukkig, wel inderdaad wat trager dan twee jaar geleden. Ik heb er voor gekozen hem nog een jaar te houden aangezien mijn budget niet zo hoog meer ligt na verhuizing :o na volgend jaar zie ik wel weer verder, al die extra luxe heb ik nu niet nodig. Ik kan op internet, facebook, whatsapp, bellen, smsen en foto's maken, meer heb ik niet nodig :+

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 21:53

Quad, er zit geen stof in, had ik al ook al aan gedacht. Dan zou ik die connector moeten laten vervangen idd. Maar wil toch een nieuwe telefoon omdat hij ook heel langzaam is geworden en ik ook wel erg graag een telefoon met 4G wil. Nog even door sparen.. aan het einde van het jaar wil ik een nieuwe kopen.

xkimmx, ik had gelezen dat het een Samsung probleem schijnt te zijn.. dus je kunt geluk hebben of weer een beetje pech :+ Lastig.. want het zijn wel hele fijne telefoons..

leintje_, ik had in het begin ook geen problemen met de Samsung. Ik denk dat die connector gewoon heel snel stuk is gegaan. En dat schijnt een veel voorkomend probleem te zijn heb ik gelezen.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:08

Heeft het denk je zin om een nieuwe batterij te kopen? Ik ga dinsdag op vakantie dus als ik dan hele week geen telefoon heb, is best oliebol..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 00:41

Denk dat het bij jou niet aan de batterij ligt omdat je schreef; oplader een beetje bewegen en hij laat weer op. Dus ik denk dat het bij jou ook aan die connector ligt. Die van mij heeft dat namelijk ook. Hij moet precies goed liggen om een beetje op te kunnen laden.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 10:27

Ja ben gister langs geweest en ligt inderdaad aan de connector. Kost €45,-. Vond beetje zonde van mijn geld om dat nu nog uit te geven aangezien ik over 3 weken een nieuwe uit mag zoeken. Ik had nog een blackberry liggen waar alleen de batterij kapot van was, heb voor een tientje nieuwe batterij erin gedaan en gedacht doe ik daar wel 3 weken mee en op vakantie vanaf morgen. Wat mis ik mijn S3 zeg, zo gauw nog voor vakantie toch mijn S3 laten maken.. Veel te verwend geworden met zo'n smartphone. :=

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:44

Hallo, ik kom hier even binnenvallen met een vraagje. Mijn Samsung s3 is gisteren van 5cm hoog op de stenen gevallen en nu heb ik een aantal barsten in mijn scherm. Alles doet het nog alleen heb ik deze telefoon pas een paar weken.. Nu wilde ik vragen of er meer mensen zijn die dit gehad hebben en hoe zij het hebben opgelost? Ik lees een aantal dingen over zelf nieuw glas erin zetten maar ik lees ook dat dat niet kan.. Wie kan mij helpen?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:08

Je kan je volledige front (touchscreen + LCD) laten vervangen, je garantie vervalt daarna wel.
Als je een inboedelverzekering hebt, vraag het daar even na hoeveel je vergoed kan krijgen, aangeven dat het in huis gevallen is, ga daarna het toestel laten repareren bij een fatsoenlijk reparatiecentrum en geen 'Turk om de hoek' omdat anders kans bestaat dat je 1. geen originele onderdelen krijgt en 2. de verzekeraar het misschien niet vergoed.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:32

Ja dat is een goede tip van Quad! Inboedelverzekering vergoedt vaak! Volgens mij alleen niet als je het zelf gedaan hebt. Dan zou je moeten zeggen dat een huisgenoot het per ongeluk gedaan.. Is alleen wel een leugentje weet niet of je daar van houdt.. Ik zelf vind dat altijd moeilijk haha. Scherm+LCD kostte bij mij rond de €150,-.. Duur geintje die samsung schermen..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:43

Hallo mede s3 gebruikers.

Een vraagje. Als ik mijn vriends telefoon wil ontgrendelen, en ik druk op de middelste toets, duurt het soms wel 4 a 5 seconden, voordat mijn scherm weer oplicht. Bij de mijne(s4) is de reactie direct.
En het gekke is. De s3 waar het over gaat. Is nu 3 maanden oud.

Weten jullie waar het aan ligt?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:45

Is het niet zo, dat als je voa de inboedelverzekering speelt, dat je maandlast omhoog gaat, en je uiteindelijk zelf alsnog betaald

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:52

Normaal niet, zeker niet bij zoiets kleins.

Wat betreft bovenstaande probleem, probeer een fabrieksherstel.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:18

xDonja schreef:
Hallo, ik kom hier even binnenvallen met een vraagje. Mijn Samsung s3 is gisteren van 5cm hoog op de stenen gevallen en nu heb ik een aantal barsten in mijn scherm. Alles doet het nog alleen heb ik deze telefoon pas een paar weken.. Nu wilde ik vragen of er meer mensen zijn die dit gehad hebben en hoe zij het hebben opgelost? Ik lees een aantal dingen over zelf nieuw glas erin zetten maar ik lees ook dat dat niet kan.. Wie kan mij helpen?

Ik heb er een keer eentje gekregen, daarvan heb ik zelf het glas vervangen. Geen makkelijke klus, maar het kan wel. Was uiteindelijk voor 10 euro klaar, maar zou het niemand aanraden :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 13:04

Ja dat heb ik ook Donja, als ik op die knop druk als die nog vergrendeld is duurt tijdje eerdat het licht een keer aan gaat.. Gelukkig mag ik volgende week eindelijk een neiuwe telefoon uitzoeken!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 15:40

Duurt bij mij idd ook regelmatig een seconde of 2, maar ik vind het niet zo 'n ramp hoor. Als dat het ergste is wat die telefoon doet := ik heb deze nu nog een jaar, hopelijk blijft hij het ook nog even volhouden. Heb hem nu twee jaar, maar omdat ik niet heel veel geld over heb voor een nieuw toestel en een duur abbonement houd ik hem nog een jaar aan via simonly.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:43

Gaat jullie batterij ook zo extreem snel leeg? Ik heb zelfs een nieuwe gekocht maar daar gaat het net zo hard mee..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:46

dancer_ schreef:
Gaat jullie batterij ook zo extreem snel leeg? Ik heb zelfs een nieuwe gekocht maar daar gaat het net zo hard mee..

Probeer eens te kijken of er niet een app is die loopt te kloten op de achtergrond. Vaak moet je een fabrieksreset uitvoeren om softwarematig uit te kunnen sluiten.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 15:54

Nouja hij is pas helemaal uit geweest, heb hem via het root menu moeten aanzetten, doordat er een scheur inzit bij het vergrendelknopje. Toen is alles eraf geweest en dus leeg (op fabrieksinstellingen). Maar ook daarna ging hij gewoon weer door..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 21:42

Bij mij gaat de batterij ook zo snel leeg. Nu nog net wat sneller als in het begin maar hij heeft het nog nooit gered de hele dag vol te houden. Terwijl ik niet de hele dag achter mijn telefoon zit.. Gelukkig zijn de batterijen tegenwoordig een stuk beter. Ik heb een 2e batterij en een reis accu voor als ik de deur uit ga zodat ik zeker weet dat ik bereikbaar ben als dat nodig is.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:41

Mijn telefoon is echt ineens suppeeeer traag en ik kan geen eens geen filmpjes meer kijken want dan slaat die vast of valt die uit. Echt verschrikkelijk. Moet nog een paar maanden volhouden, dan mag ik een andere :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:58

Bij mij moet ik een nieuwe software update installeren. Misschien ligt het daaraan?

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 15:22

Die van mij valt sinds een tijdje ineens uit... soms start hij zelf weer opnieuw op, maar soms blijft hij ook hangen in het beginscherm (het zwarte waarop staat welk type telefoon het betreft etc.) Dit blijft dan aan en uit knipperen..... Onwijs irritant! Kan er ook niet de vinger op leggen wanneer dit gebeurd... Lijkt random. Soms als ik ermee bezig ben, soms als ie in mn tas zit.. Iemand hier bekend mee?