Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:19

Dan heb ik wel weinig vlees aangezien we met 4 pers zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:25

Je hoeft toch niet elke dag vlees te eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:29

Mootje schreef:
Je hoeft toch niet elke dag vlees te eten?

Nou geen denken aan hoor.. Vriendlief en ik zijn beide gek op vlees, als dat er niet bij zit is voor ons de maaltijd niet compleet :n

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:34

Wat ook erg lekker is: gewoon de spekjes bakken, gehakt met uitje rullen, daarna de groenten erbij kieperen. Roerbakken dus. En dan als 'saus' gewoon de goedkoopste kruidenkaas die je kunt vinden. Jumsie en dan inderdaad met rijst, of puree, of aardappelen, of pasta, of wraps, of vers brood...
Of je gooit alles op een pizzabodem met een blikje gepelde tomaten (met wat italiaanse kruiden; oregano, basilicum etc.) als pizzasaus. Pizza is immers eigenlijk gewoon een 'restjes' opmaker.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:44

even iets anders maar misschien weten jullie wat :D

Ik wil de eerste week van mei weg, een week, midweek, weekend maakt niet uit. Weet een van jullie iets gaafs maar betaalbaars?
ik kom tot nu toe alleen op onbetaalbare hotels uit....

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:46

Kijk eens op vakantieveilingen.nl of anders op last-minute googelen...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:50

vakantieveilingen is erg slecht voor mijn bloeddruk.... mensen die niet kunnen bieden grrrrrr!!
vaak is het heel zo goedkoop niet meer :n
last minutes is nog wel een goed idee....

Ben nog wel benieuwd of mensen een concrete tip hebben, dus echt een huisje of hotelletje weten :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:52

Wil je per se in een hotel? Anders kun je gaan couchsurfen, dat is zo tof. En kamperen is ook altijd nog goedkoper dan een hotel :)

Qua roerbaksaus en spekjes: ik zou zeggen: probeer het, je merkt het vanzelf als het niet smaakt. Dan doe je het gewoon niet weer.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:55

romantisch weekendje weg met vriend
couchsurfen en kamperen vallen bij mij niet echt onder romantisch ;)
hotel hoeft niet perse, een huisje of appartement mag ook

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:55

Met kinderen ben je toch wat meer gebonden aan eetregels merk ik. Een kind heeft bijna elke dag een (klein) stukje vlees nodig. Ik lust geen warm eten en geen fruie, dat schiet lekker op.

Worteltje zou ik gewoon rauw bij de maaltijd neer zetten, voordat ik me omgedraais heb, heeft mijn oudste zoon ze allemaal op!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:56

Ik ben nooit zo duur uit qua vlees, koop vaak hetgene wat tot dezelfde dag houdbaar is en dan vries ik het in, da's bij onze c1000 altijd flink afgeprijsd.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:57

Marley schreef:
even iets anders maar misschien weten jullie wat :D

Ik wil de eerste week van mei weg, een week, midweek, weekend maakt niet uit. Weet een van jullie iets gaafs maar betaalbaars?
ik kom tot nu toe alleen op onbetaalbare hotels uit....

Same here, lang leve het onderwijs -O-
Willen eigenlijk gewoon een week met de tent op pad naar de Moezel, maar met déze temperaturen gaat dat 'm niet worden :n Heb al gekeken naar hotelletjes/bungalowparken, maar vind het vies tegenvallen :\

Wij sparen airmiles en dacht nu evt. voordelig bij Landal nog een huisje te boeken, zijn alle huisjes die je met airmiles kunt boeken (zogenaamd?) al volgeboekt.

Overigens wel aanbiedingen last-minute bij Landal, wij willen het gewoon niet te duur maken ivm aanschaf nieuwe auto, maar anders heb je vanaf €249 bij Landal nog huisjes (http://www.landal.nl/template3.aspx?cp= ... taal=nl-nl ) Maar dat vonden wij te gek worden met reserveringskosten, bedlinnen etc er nog bij, willen ook eigenlijk niet in een huisje, maar lekker hotelletje :j

Waar je ook nog wel leuke last-minutes hebt is op http://www.hotelspecials.nl
Als het je echt niet uitmaakt waarnaar toe, dan heb je best leuke hotels in NL/Duitsland/België en vaak ook deals (bijv 4=3) :) Mocht het weer nu echt niet bijtrekken, dan pikken we dat maar mee denk ik: gewoon hotelletje in leuke stad in NL, in ieder geval er even tussen uit!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 18:57

Kamperen vind ik superromantisch! Lekker in het donker samen koken voor de tent... en dan dicht tegen elkaar aan in een minitentje, bij elkaar in de slaapzak om elkaar warm te houden :D

Lust je geen warm eten jamiroquai? Dat lijkt me lastig... Kinderen kun je ook best eens vleesvervangers voorzetten trouwens :)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:02

Is niet lastig hoor, gewoon een boterhammetje werkt prima!
Kinderen krijgen heel af en toe vervangers, maar dat is net zo duur als vlees vaak! Mijn man eist trouwens 'echt' vlees. Geen soya of tofu of zo.

Fleurtje100

Of groupon, heeft vaak ook leuke aanbiedingen voor hotels en heb je niet dat irritante bieden. Weet verder niet wat je leuk vind maar kan de De Haan in België (of een ander dorpje aan de Belgische kust maar De Haan vind ik het leukste) aanbevelen. Daar heb je veel leuke B&B. Heb er afgelopen zomer 3 nachten gezeten, was 65 euro per nacht met twee personen en versgemaakt ontbijt. We zaten precies achter de duinen, binnen 5 min stonden we op het strand. Er was een koelkast, combioven, borden, bestek, glazen en tuin beschikbaar zodat je niet iedere avond uit eten hoefde, en een fles prosecco kon koelen en die dan in een duinpan opdrinken. We hebben 1 avond frietjes gegeten, 1 avond bak lasagne in het oventje gedaan en 1 avond zijn we 'duur' in blankenberge bij de oesterput een plateau fruit de mer gaan eten, heeerlijk als je er van houd :9. Met de kusttram kun je voor 5 euro per dag onbeperkt de hele kust afreizen, hij gaat ongeveer iedere 10-15 min en is altijd op loopafstand.

MMIDV

Dat kan Sheran, ik zie dat anders :))

Ja fijn he Mae!! ik zit hier ook altijd met de duurste periodes!
zijn met kerst al naar een Landal huisje geweest, was heel fijn! maar wil nu eigenlijk ook gewoon even een hotelletje :j
Kom op http://www.weekendcompany.nl al wel een eind. In elk geval iets leuks gevonden om met een vriendinnetje te gaan doen. Maar ja dat is weer niks voor met mijn vriend hihi
Ik ga eens kijken bij hotelspecials of googlen op last minutes :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:04

Fleurtje100 schreef:
Of groupon, heeft vaak ook leuke aanbiedingen voor hotels en heb je niet dat irritante bieden. Weet verder niet wat je leuk vind maar kan de De Haan in België (of een ander dorpje aan de Belgische kust maar De Haan vind ik het leukste) aanbevelen. Daar heb je veel leuke B&B. Heb er afgelopen zomer 3 nachten gezeten, was 65 euro per nacht met twee personen en versgemaakt ontbijt. We zaten precies achter de duinen, binnen 5 min stonden we op het strand. Er was een koelkast, combioven, borden, bestek, glazen en tuin beschikbaar zodat je niet iedere avond uit eten hoefde, en een fles prosecco kon koelen en die dan in een duinpan opdrinken. We hebben 1 avond frietjes gegeten, 1 avond bak lasagne in het oventje gedaan en 1 avond zijn we 'duur' in blankenberge bij de oesterput een plateau fruit de mer gaan eten, heeerlijk als je er van houd :9. Met de kusttram kun je voor 5 euro per dag onbeperkt de hele kust afreizen, hij gaat ongeveer iedere 10-15 min en is altijd op loopafstand.

Dat klinkt erg leuk! ga ik eens op zoeken :)
voorkeur gaat wel naar uit naar bosrijke of kustomgeving

Groupon heb ik niet zoveel mee, slechte ervaringen om me heen..... kan ook goed gaan natuurlijk maar soms wil je een risico niet lopen :)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:06

Corendon heeft vaak ook leuke last-minutes (volgens mij zijn zulke reizen meer wat jullie zoeken :D)

Boterhammetje kan idd wel jamiroquai, je eet dan alle groentes rauw? En als je bij iemand anders eet? Eet je dan ook een boterham? :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:54

x_spekkie_x schreef:
Een handige tip: http://www.supercook.com/
Je vult in welke ingrediënten je in huis hebt (kruiden, overgebleven groente en vlees, fruit, sauzen etc.) en de website zoekt dan recepten op die je kunt maken met de ingrediënten. De zoekmachine geeft ook tips met gerechten die je kunt maken als je een of twee extra ingrediënten erbij koopt. Superhandig :)

anneliesdj schreef:
Die site is wel handig, alleen jammer dat je alles in het engels moet invoeren, is niet altijd zo vanzelfsprekend.
http://www.smulweb.nl heeft ook zo'n optie, moet je naar beneden scrollen.
Smulweb gebruikt ook alle ingredienten die je invoert en bij de link hierboven niet.

Dat is wel een optie :)
Als je de ingrediënten die je wilt gebruiken aanklikt dan komt er een balkje omheen te staan, dit betekent dat hij alleen recepten zoekt met die ingrediënten er in. Het voordeel vind ik juist dat je alles kan opgeven wat je in huis hebt, en dat hij een recept kan vinden met een deel van de ingrediënten. Zo kun je ook je hele kruiden en sauzen voorraad intoetsen om gerechten lekkerder te kunnen maken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 19:59

Marley schreef:
romantisch weekendje weg met vriend
couchsurfen en kamperen vallen bij mij niet echt onder romantisch ;)
hotel hoeft niet perse, een huisje of appartement mag ook

Eerste week mei is een schoolvakantie, dan zijn huisjes belachelijk duur ;(

Hoe gaan jullie met die absurde benzineprijs om?
Ik probeer de auto zoveel mogelijk te laten staan en vaker de fiets te pakken, maar langere afstanden ontkom je er niet aan om de auto te gebruiken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:05

Ik tank voor zo'n 350 euro per maand. Ik rijd er sowieso 600 in de week voor mijn werk. Gelukkig loopt de auto 1:20, maar autokosten zijn een factor 2 van mijn hypotheek + vve :')

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:24

@Marley
Stedentrip naar Berlijn? Super stad en je kunt er ook nog eens ontzettend betaalbaar eten, zeker in het voormalige Oosten van de stad.
Kijk anders eens op www.lookingforbooking.nl voor betaalbare hotels. Die zijn in Duitsland vaak wel goedkoper dan in NL.

Lydalfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:29

Misschien een idee; in Berlijn heb je relatief hele goedkope appartementen midden in het centrum: Appartment am Branderburger Tor. http://www.apartments-mitte.de/
Berlijn is heel gaaf en helemaal niet zo heel ver weg. Maar 6 uurtjes rijden vanaf de grens ongeveer.
Verder is Oost-Europa natuurlijk ook in verhouding stukken goedkoper. En Ryanair wil nog wel eens wat goedkopere vluchten die kant op hebben. Praag, Bratislava, allemaal erg mooie steden.

In Praag heb je een heel mooi hostel/hotel. Je hebt dus gedeelde kamers, maar ook hotelkamers. Die laatsten komen tussen de 20 en 30 p.p. p.n. uit. Ik heb daar zelf in een grote gedeelde kamer geslapen, maar het is daar echt héél schoon en héél netjes. (Ik ben nogal andere hostels gewend := )
http://www.mosaichouse.com/

Tsjah de benzine maakt alleen altijd reizen wel echt duur.. Lang leve liften :D (Geloof me je bent meestal net zo snel als wanneer je zelf rijdt. Berlijn heb ik binnen 7 uur gehaald en Maribor, Slovenië -1300 km- in 17,5 uur.)

Edit: Ik zie net dat Berlijn ook al getipt wordt. ;-)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:32

Ik woon echt 3min fietsen van m´n werk af, maar ben bij regen nog steeds lui en verwend genoeg om m´n autootje te pakken. ´t Is dat mijn vriend in Amersfoort werkt en slaapt doordeweeks (militair) en de auto dus altijd mee heeft van ma t/m vrijdag, anders had mijn auto er al wel uit gegaan hoor :j Heb 'm nu puur voor mijn eigen vrijheid: even naar m'n vzpaardjes (oké, ook maar kwartiertje fietsen anders) en de boodschappen.

Maar grote kans dat hij per 1 juni op 20 km afstand van thuis komt te werken, dan gaat zijn diesel eruit, mijn kleine Alto en komt er een nieuwe benzine-auto :j Diesel is al lang niet meer rendabel hier, ook al maakt hij veel km's, ook de dieselprijzen zijn zo gestegen dat hij het er niet uit rijdt :n Mijn auto kost alleen maar geld, zo weinig rijd ik ermee, dus zo helemaal geen slechte zaak zijn als er straks gewoon 1 auto voor de deur staat :)

Maar nee, ik laat 'm er niet om staan, maar misschien omdat ik maar 1x per maand hoef te tanken, al tank ik nu meestal voor €20, vind een volle tank in 1x ineens wel een hoop geld :o

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 20:41

Bleh ja de benzineprijzen. Ik had de afgelopen weken een kapotte auto, vaak met collega's en vriendlief meegereden en gefietst, scheelde best wat geld. Mijn vriend heeft een leaseauto en daar wacht ik soms echt op totdat hij thuis is en ik zijn auto mee kan nemen. Ideaal zo'n kleine eco auto met 70 euro bijtelling en zelfs in het buitenland werkt de tankpas.
Heb mijn eigen autotje toestraks maar helemaal vol gegooid, prijzen schijnen alleen nog maar te stijgen en bij het onbemande tankstation was het nog 1,75 per liter. Hoef er eigenlijk alleen maar korte stukjes mee te rijden die ook te fietsen zijn, maar ben naar mijn werk gewoon twee keer zo lang onderweg met de fiets en zeul altijd een laptop mee.
Vervelende is dat ik wel aan mijn auto merk dat die alleen maar korte stukjes niet goed zijn, moet er eigenlijk eens in de twee weken een wat langer stuk in rijden. Maarja dat kost dan zo weer 6€ benzine terwijl ik dan meestal ook gewoon de leaseauto kan pakken.