Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 13:52

Ze hebben er niet veel meer, maar bij Bemmel & Kroon hebben ze uitverkoop met koringen tot 70% en hebben nog een paar 'nep' kachels staan! (alleen dan weer niet met t.v. kast :P ) Dan zijn de prijzen nog interessant! (Zoeterwoude-Rijndijk)
Heb ook zitten denken aan een houtkachel, maar als je dan kijkt wat het kost om hout te kopen, vind ik dat nog hard tegen vallen! Moet er ook eerlijk bijzeggen dat we met oud en nieuw in center parcs waren en daar een gave houtkachel hadden. M'n neefje vond dat natuurlijk ook geweldig en was dat ding steeds aan het op porren. Als je dan kijkt wat een vuil er vanaf komt..... Was ik wel weer erg blij dat het op vakantie was en niet in ons huis.... :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:09

Maarja, je hebt hem ook niet elke dag aan.. Dus bij hoge uitzondering 1x in de maand een zakje hout valt wel mee. Je doet best lang met 1 blok hoor, daar brand 'ie de hele avond op.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:14

Liesje89 schreef:
Maarja, je hebt hem ook niet elke dag aan.. Dus bij hoge uitzondering 1x in de maand een zakje hout valt wel mee. Je doet best lang met 1 blok hoor, daar brand 'ie de hele avond op.

Ik dacht even hoe je het voor elkaar wilt krijgen dat ie de hele avond op 1 blok brand, maar waarschijnlijk gaat het dan ook puur om het branden alleen.

Wij stoken ons huis warm op hout, maar daar moet dus ook echt warmte vandaan komen en dan houdt ie het echt niet een hele avond vol op 1 blok.

Liesje89

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:18

Nee, inderdaad maar als je het ding voor de gezelligheid aan hebt dan heb je niet veel nodig.

In ons vakantiehuis in frankrijk moeten we de boel ook verwarmen met een openhaard of een houtkachel (of beide als het heeeeeel koud was), en dan heb je inderdaad ietsjes meer hout nodig :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:24

Nee inderdaad, dat bedacht ik me dus ook al. Wij stoken in de winter ook behoorlijk wat weg (1 blok brand misschien een half uur/uur, ligt er natuurlijk ook aan hoe groot het is en wat voor hout), zeker als het tegen de -40 aan loopt gaat er nogal wat door heen, haha. Wij halen alleen nog het hout uit eigen bos, dus dat scheelt natuurlijk.

Heb je ook twee keer warmte van het hout. :+
In de zomer van het kappen, zagen, kloven en in het houthok brengen en in de winter van het opstoken. :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:27

Quir _O-
Alleen gaskachel of openhaard voor warmte zou niets voor mij zijn :o ik ben verwend!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:52

Nou, de gaskachel van mijn schoonouders is vele male warmer dan onze CV :D In hetzelfde soort huis, daar is het soms net een sauna!

Wij wilden een houtkachel, maar ik kan geen leuke vinden nog. Vriend is timmerman en alle restjes hout kunnen dus de kachel in, scheelt een container op de zaak _O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:08

Mwm, ex had ook alleen een gaskachel en ik vond het heerlijk warm!! Maar je moet altijd in de vrieskou je bed uit, niet verwarmde badkamer.... :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:11

Dát is waar. := Mooie combi tussen CV en gaskachel zou ideaal zijn _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 18:25

Vind wel een nadeel dat het zo heerlijk warm is, dat je eigenlijk nergens anders meer warm kunt worden.... }:0
Onze nieuwe buren laten een houtkachel aanleggen. Maar hij is hovenier, dus aan hout komen is geen probleem :D (ben stiekem wel jalours :P )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:09

manzano schreef:
Hahaha ja dat zal zeker duur zijn ja...... als ik al zie wat onze gashaard heeft gekost :=

Ja jouwe was toch 5000euro of niet? Wij doen inclusief tv meubel en dan komen we waarsch rond de 7000euro uit :wow:

Hout hebben mijn ouders meeeeer dan genoeg. Maar een houtkachel is bij ons eigenlijk niet mogelijk, want dan moet ie helemaal door het dak en gaat dus ruimte innemen in de slaapkamers. T wordt dus iig gas. Die kan rechtstreeks door de buitenmuur.

edit: zoiets hebben we gezien, wat je op de achtergrond ziet (foto gejat van funda). Tv meubel wordt dan wel in houtkleur en met lades. http://cloud.funda.nl/valentina_media/0 ... _groot.jpg
Laatst bijgewerkt door rowo op 13-05-12 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:16

Wat gaaf!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:20

Ja t is ook super gaaf, maar dus wel heeeeeel erg duur. Maar eigenlijk wel iets wat we heeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag willen.

Idd is het wel het nadeel dat de rest van het huis dan koud is, doordat je stookt met de gaskachel :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:24

Zo'n combi is totaal niet mijn smaak :n
Ik heb liever een losstaande ouderwetse gietijzeren gaskachel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:26

Ik vind zo'n losstaande ook helemaal geweldig!

Met een kachel kun je natuurlijk een tussendeur open laten staan, zodat er ook warmte naar boven gaat!?
Wij hebben eigenlijk de platen boven ook niet open staan (alleen de badkamer dan) en qua koude valt het boven reuze mee. Ik zou het daar niet voor laten.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:31

Met een houtkachel kan het in ieder geval wel hoor. Wij hebben de kachel beneden en de woonkamer boven. In de woonkamer is het vaak nog warmer dan beneden in de (woon)keuken. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:34

Mootje schreef:
Zo'n combi is totaal niet mijn smaak :n
Ik heb liever een losstaande ouderwetse gietijzeren gaskachel.

Gelukkig hoef jij er ook niet te wonen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:42

Hihi, ik zou na 1 dag het forenzen al beu zijn :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:51

rowo schreef:
Ja t is ook super gaaf, maar dus wel heeeeeel erg duur. Maar eigenlijk wel iets wat we heeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag willen.

Idd is het wel het nadeel dat de rest van het huis dan koud is, doordat je stookt met de gaskachel :+

Je kan je CV gewoon op "haard-stand" zetten en dan stookt hij boven verder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 21:52

Wij hebben zo'n meubel overwogen, maar wilden we toch niet omdat je daarna totaal niet meer flexibel bent in je inrichting. Vind 7000 nog wel meevallen als dat er helemaal bij wordt gemaakt incl. materiaal.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 08:58

Ze komen zo de keuken inmeten. Nu maar hopen dat alles past wat we bedacht hebben.... :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 09:28

manzano schreef:
Wij hebben zo'n meubel overwogen, maar wilden we toch niet omdat je daarna totaal niet meer flexibel bent in je inrichting. Vind 7000 nog wel meevallen als dat er helemaal bij wordt gemaakt incl. materiaal.

Die 7000euro is dan idd inclusief alles. Wel geschat aan de hand van een offerte die ze net die ochtend uitgebracht was. Maar we kunnen nog wat anders kiezen. Nadeel is idd dat je een vaste indeling krijgt, maar echt anders kan het daar niet ivm licht/zoninval op de tv.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:05

Manzano, Dan heb je zeker wel een tweede temperatuurmeter nodig, want hoe weet de CV anders op welke sterkte hij moet stoken?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:07

Mootje schreef:
Manzano, Dan heb je zeker wel een tweede temperatuurmeter nodig, want hoe weet de CV anders op welke sterkte hij moet stoken?

De meeste thermostaten (dus dat kastje) hebben een knop met haardfunctie. Dan heb je boven geen temperatuurmeter nodig. Hoe het werkt weet ik niet precies, maar volgens mij blijft de cv dan toch warm water in het circuit rondpompen ipv te stoppen. Zal wellicht wel wat lager zijn dan normaal, ik heb me er nog niet in verdiept.
Overigens hebben wij een draadloze iSense bij de ketel, dus die zet ik gewoon neer waar ik wil dat hij meet. Dat is ook wel handig en scheelt hoop gedoe :D
Laatst bijgewerkt door manzano op 14-05-12 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 11:08

Dat is wel luxe! Ik heb zo'n wit vast ding op mijn mooie barokke roze muur zitten :+