E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:59

Doordat ik zo enthousiast ben over de Kobo Glo, heeft mijn vader hem nu ook voor zichzelf besteld :) Ben benieuwd wanneer hij hem krijgt... Hij dacht met bestellen sneller te zijn, maar ik denk dat hij beter even naar de winkel had kunnen rijden. Dan had hij hem al gehad.

Sneeuwelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:20

Kom ik ook nog even binnenvallen :) Weet iemand van jullie soms waar ik Aasvlieg en Sporen (boeken 12 en 13 in de Kay Scarpetta serie) kan vinden?
Heb er me al suf naar gezocht, kan de Engelse versie wel vinden maar voorkeur gaat toch uit naar de Nederlandse boeken...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:28

Er zijn maar 5 boeken van patricia cornwell vertaald naar het Nederlands in ebook formaat. Gelukkig lees ik alles in het Engels, want anders ben je nogsteeds (erg) gelimiteerd qua boeken.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:44

Sharmila schreef:
Ja kobo synchroniseert alleen de boeken die je hebt gekocht in de kobo winkel...... Slim..... En jammer want op deze manier gaat niemand het gebruiken.

Ach ja, ik ben alsnog wel blij met m'n e-reader, maar het gebruiksgemak neemt daardoor wel aardig af. Nou ja, ik blijf nog wel even doorzoeken naar trucjes ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:08

Heb gister link gekregen van cornwell, ben erg benieuwd. Heb een stuk of wat boeken van haar in het nl.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:03

Renske_M schreef:
Sharmila schreef:
Ja kobo synchroniseert alleen de boeken die je hebt gekocht in de kobo winkel...... Slim..... En jammer want op deze manier gaat niemand het gebruiken.

Ach ja, ik ben alsnog wel blij met m'n e-reader, maar het gebruiksgemak neemt daardoor wel aardig af. Nou ja, ik blijf nog wel even doorzoeken naar trucjes ;)

Betekent dat dan dat je de boeken die je al hebt, niet kunt overzetten op de Kobo? Dat zou wel een groot nadeel zijn.....

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:47

Jawel je kan er bijna alle bestanden opzetten. We bedoelen dat als je op je computer mappen aan maakt met daarin bijvoorbeeld alle Harry potter boeken en je zet die map op je kobo, dan komt dat er niet als 1 map op, maar als 7 losse boeken.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:48

Margee schreef:
Betekent dat dan dat je de boeken die je al hebt, niet kunt overzetten op de Kobo? Dat zou wel een groot nadeel zijn.....

Dat kan wel, bijvoorbeeld met het gratis programma Calibre (misschien ook wel op een andere manier, maar dat heb ik nog niet uitgevonden).
Maar hij synchroniseert niet, als je bijv. in Calibre aangeeft dat een boek bij een bepaalde boekenkast moet horen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:12

Ik kan echt geen boeken in het engels lezen.
Dan doe ik er echt eeuwen over en snap ik het minder makkelijk.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:22

Ik sommige boeken, als ik de serie al in het nederlands volg gaat het een stuk beter :D.

E-reader gisteren 2uur aan de lader en die was terug klaar voor een maand leesplezier.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:23

Ik heb mijn e reader nu bijna 2 weken.
En hij is pas half leeg

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 22:50

KozieZ schreef:
Doordat ik zo enthousiast ben over de Kobo Glo, heeft mijn vader hem nu ook voor zichzelf besteld :) Ben benieuwd wanneer hij hem krijgt... Hij dacht met bestellen sneller te zijn, maar ik denk dat hij beter even naar de winkel had kunnen rijden. Dan had hij hem al gehad.

Mijn zus heeft deze voor kerst gehad! en heb hem nu even te leen om te proberen of ik het wat vind!
Ik twijfel al heel lang of ik een e-reader wil, maar het heeft toch wel meer voordelen als ik dacht!

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:22

Ik heb net de kobo touch gekocht maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de boeken die ik hier op usb stick heb staan er op te zetten. Via het programma van kobo en calibre lukt het niet.

Wie weet hoe ik het voor elkaar krijg dat mijn ereader de boeken ziet?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:01

Hmmm als je hem een keer loskoppelt en dan doet werkt het niet?? Bij mij werkte het de eerste keer niet daarna wel.
Raar hoor...

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:15

Iemand die mij kan helpen?

Ik heb een nieuwe laptop gekregen en daar staat dus de software van mijn reader niet op. Ik heb al even gegoogled maar dan krijg ik alleen maar updates terwijl ik de volledige software nodig heb. Ik heb een Sony PRS-t1.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:38

Gewoon de reader aankoppelen en wachten tot hij het apparaat herkent, werkt niet?

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:39

Nee, dan krijg ik alleen het schermpje waarin staat: foto's en bestanden importeren. Als ik daarop klik krijg ik alleen de inhoud van mijn reader te zien, maar geen software.

Edit: hè! Na 5 keer opnieuw aansluiten zie ik het nu wel staan! Ik ga aan de slag!

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:10

Tova schreef:
Ik heb net de kobo touch gekocht maar ik krijg het maar niet voor elkaar om de boeken die ik hier op usb stick heb staan er op te zetten. Via het programma van kobo en calibre lukt het niet.

Wie weet hoe ik het voor elkaar krijg dat mijn ereader de boeken ziet?

Raar. Als ik ze met de Kobo Glo in Calibre importeer en daarna 'naar het apparaat' stuur herkent hij ze. Het zijn wel epubs?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:14

Ik gebruik geen enkel programma, ik gooi ze gewoon van de usb naar mn kobo. Dan heb ik beide schermpjes open zeg maar en dan sleep ik ze van usb naar kobo. Lukt altijd :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:36

Ik doe hetzelfde als Marley.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:56

Ik doe het ook net als Marley, nog geen problemen mee gehad.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:38

Marije_jiplover schreef:
Ik doe hetzelfde als Marley.

ik ook :j

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:39

Ik gebruik Calibre.

Vind hem fijner dan de Sony software maar het is wel handiger dan gewoon via USB omdat ik mijn bibliotheek erin heb georderd.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:51

Ik zet de ene keer boeken via calibre en de andere ker boeken via mijn sd-kaart op mijn reader. Dat is maar net waar ik ben (heb alleen op mijn laptop thuis calibre, en soms krijg ik ook wel eens boeken als ik niet thuis ben).

Bij mij in de familie is er weer iemand aangestoken met het ereader virus :P
Mijn broer heeft er zich ook eentje gekocht : een sony PRS-T2 :) Hij heeft die goedkoop van een collega over kunnen nemen die er na 2 weken nog steeds niet aan kon wennen

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:16

Ik had ze blijkbaar niet naar het apparaat gestuurd, heb het nu gedaan. En het is gelukt!
Dankjewel:)
Heb 50 tinten grijs al bijna uit.