Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:21

Dat valt idd tegen, als je zo boodschappen doet.
Hier staat de kachel op 19 of 20, maar wij stoken ook nog op de houtkachel 's avonds, die helpt echt wel mee(supergoedkoop hout op de kop kunnen tikken dit jaar). Voor de rest HR++glas en rolluiken, onze energierekening is wat dat betreft nog wel te doen.

Ik ben nog naar de Dirk geweest, appels (jonagold 2,5 kilo) voor € 1,59, 5 bananen voor € 0,79, brood in de aanbieding...en vervolgens wat ik uitgespaard had opgemaakt aan breakers light (wel ook in de aanbieding), lekkere overblijfsnack voor mijn dochtertje morgen :D Vanavond restjes opgemaakt met koken (stamppotje met doperwten en makreel, had nog wat slagroom staan, lepel mosterd erdoor, jammie), Alleen de makreel gekocht, was echt voor 2 euro ofzo klaar.

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:30

Goed bezig Zesiram! Stamppot is ook altijd erg geschikt als restje. Ik vind stamppot andijvie zelfs lekkerder als het ingevroren is geweest en dan uit de magnetron komt. Dan is de kaas ook zo lekker gesmolten...

Over die link die ik eerder postte, naar dat programma over verspilling: ik probeer er sindsdien op te letten om 'oude' producten te kopen. Ik ben van huis uit gewend alles achteruit de schappen te pakken, ook als ik het vandaag nodig heb. Nu probeer ik erop te letten om, als ik iets vandaag nodig heb, ook oudere spullen te pakken. De oudste pakken melk, de oudste yoghurt, bananen die al goed rijp zijn... allemaal nog prima in orde maar dan worden ze de volgende dag tenminste niet weggegooid.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:54

Ik heb mijn budget deze week alweer overschreden.. Maar misschien is 20 euro per week ook wel erg weinig. Ik heb begin deze week voor 18 euro boodschappen gehaald en vanmiddag nog voor 6 euro. Maar wil van het weekend een recept uitproberen en daar had ik nog wat ingredienten voor nodig. Hopelijk kan ik daar wel een keer of 4 van eten (en is het lekker :D ).
Volgende week zal mijn budget ook wel weer overschreden worden. Moet nog vanalles halen voor mij verjaardag. 20 euro voor een krat bier, wat hapjes (kaas, worst, salades), vlaai enzo is niet te doen. Gelukkig heb ik wel al genoeg fris, toastjes en dipsaus in huis. Scheelt al wat.

De week erna ga ik weer vrolijk verder met bezuinigen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:32

Met een krat bier zit je al aan je buget, Jargeau. Maar je krijgt het statiegeld weer terug :)

Ik ben vandaag toch naar de super gegaan en heb ook iets meer gekocht dan de bedoeling was.
Maar ja, 2 ongepaneerde schitzels voor 1,60, bleekselderie voor 1 euro en hondenkuipjes 2 voor 1 euro kun je niet laten staan. Is ook klein beetje lange termijnvisie.

Ik zit echt met een budget, heb alleen nog cash want kan niet meer pinnen tot de 11e. Maar ik heb wat vlees in de vriezer, groente ook, heb aardappels gekocht en genoeg wc papier en wasmiddel op voorraad.

Moet alleen nog tanken, doe dat met mijn kleine auto maar eens voor 15 euro, en melkproducten aanschaffen.

Kopen jullie nog weleens bloemen of planten?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:44

Ja, daar ben ik ook bang voor. Bier is duur. Sterke drank en wijn heb ik gelukkig nog. En het ergste is, dat ik daar zelf niets van drink (drink helemaal geen alcohol). Vorig jaar heb ik uiteindelijk een halve krat bier weg kunnen gooien. Zonde.. Maar dit jaar gaat wat over is direct door naar mijn ouders. Broertje is anderhalve maand na mij jarig.

Planten koop ik heel af en toe. Vind het toch wel leuk om wat te hebben staan. Meestal iets leuks wat niet te duur is. Of ik krijg een plantje van mijn oma. Mijn oma zorgt sowieso goed voor me. :D Ik doe ongeveer 1x per 2 weken boodschappen voor haar en vaak krijg ik dan ook vanalles van haar. Kei lief. Mijn moeder stopt me trouwens ook regelmatig wat toe en daar ga ik ook 1x per week eten (soms zelfs vaker). Dat maakt het bezuiningen ook een stuk makkelijker.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:46

Als ik zoiets koop, dan koop ik altijd op het station. Daar is een bloemenwinkel met vaak hele goedkope stukjes die echt superlang blijven staan (1 staat er hier al zeker vanaf september en ik geef echt zelde water )

Zo had ik laatst een stukje voor €2,00

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:47

Over een week budget heen gaan is toch ook niet zo erg? Wij hebben hier heel vaak de ene week 70 euro en de andere week 30 omdat we nog allemaal lang houdbare dingen hebben van de week ervoor. Met die hamsterweken,1€ weken etc. hadden we ook iedere week wat meer dan normaal, maar we hebben nu wel veel zakken pasta, diepvriesspul en andere dingen die we voorlopig niet hoeven te kopen.
Bloemen en planten koop ik weleens. Nu heb ik blauwe druifjes staan, voor 2 euro, 2 potjes en ze staan al een maand. Bloemen vooral in de zomer aan het einde van de markt. Dan hebben we hier vaak heel veel bloemen voor bijvoorbeeld 5€ en daar maak ik dan 2-3 bossen van, een voor mezelf en een-twee om weg te geven. Schoonmoeder en moeder vragen ook geregeld om bloemen mee te nemen, omdat dat hier zo goed is op de markt. Dure bloemen en planten doe ik niet aan. Vind bv. nu die blauwe druifjes ook net zo leuk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:48

Bloemen of planten echt zelden, toevallig van de week een bosje tulpen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:03

Bij AH nu 2 bossen tulpen voor 5€

Ik koop geen bloemen meer, met de Kerst wel een leuk kerststukje dat afgeprijsd was. Ik koop in het voorjaar wel vlijtige liesjes of geraniums voor op het balkon, die staan het hele jaar te bloeien en ik heb daar veel plezier van. Ik heb in huis 2 hoge soort vazen van wilgentenen met zinken bakjes bovenin en daarin zitten nu hedera's. Verder leeft de rode kerstster nog ;) that's all. Maar een bos fleurige tulpen vind ik wel heel mooi!

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:03

Leuk topic dit!
Ga het ook volgen.

Wij zijn met z'n tweetjes (tot april, dan verwachten we onze kleine) en hebben een kat.
Heb eigenlijk nooit echt heel erg op het boodschappen budget gelet maar sinds een week of 2 hou ik het wel in de gaten. Ik doen altijd boodschappen bij de Plus en haal daar ook kattenvoer. Vanaf komende week ga ik ook naar de Lidl om boodschappen te doen. Ben benieuwd hoeveel ik nou eigenlijk precies kwijt ben.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:12

Boncho, ik denk dat je verrast zult zijn door de prijsverschillen. Ik maak altijd een lijstje alhoewel ik me daar niet altijd aan houd ;)
Ben benieuwd naar je bevindingen........

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:21

Een lijstje maak ik ook altijd. Anders weet ik helemaal niet wat ik nodig heb.
Aangezien mijn vriend onregelmatig werkt is het wel elke week anders hoe vaak we samen eten en er dus echt gekookt wordt. We eten in elk geval 1x in de week iets van pasta waarvan ik altijd een maaltje invries wat ik dan later in de week opbak voor mezelf.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:26

Een tip voor de jarigen: http://www.goedkoopbier.nl
Ik kijk daar echt átlijd op als ik (grote hoeveelheden) bier wil.

De Lidl vind ik met basic dingen niét altijd goedkoper, zoals boter en slagroom. Ook zijn ze niet altijd goedkoper t.o.v. aanbiedingen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:32

Jargeau, of zelf taart maken :)

Mijn zoontje is a.s. zondag jarig, dat is ook geen goedkoop grapje.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:21

Bloemen koop ik bij de ah in de bonus :) nu 3 potjes hiacynten staan, heeft me nog geen 5 euro gekost :) en als ze uitgebloeid zijn, doe ik er weer andere voorjaarsbloeiers in :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:26

Ik heb nu een potje hyacinten en een potje narcissen staan, had ik gekocht voor € 1,- per potje bij C1000 vorige week :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:15

ik koop nooit bloemen, denk ongeveer 3x per jaar een potje hyacinthen :P
Heb laatst wel 3 nepplanten gekocht, hebben we tenminste wat op de vensterbank staan :')

Hier is het goed gegaan, zaterdag voor een week boodschappen gedaan en ik kom echt goed uit; nog niets extra's gekocht deze week. Ja wel 1x chinees gehaald maar dat was om te vieren dat de 20weken-echo er goed uitzag, we vonden dat dan wel een keertje mocht :)
Dus met een budget van E50 moet het normaliter zonder gekke fratsen wel lukken (als je een keer waspoeder EN vaatwastabs EN enz.... moet kopen ben je die week natuurlijk duurder uit).

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:48

Sinds ik 2 katten heb koop ik geen bloemen meer en planten ook weinig, het zijn 2 sloperds hihi dus zo compenseer ik de kosten van de katten weer ietsie :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:53

Ik ben bij de AH goedkoper uit dan bij de Lidl :). Maar dat komt ook omdat ik veel aanbiedingen en veel van Euroshopper koop. Bovendien heeft lidl erg weinig keus, vind ik, en ik vind het toch vaak troep uit blik... heel veel conserven en daar ben ik niet zo gek op.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:07

Troep uit blik? Weinig keus? Hm misschien ligt het aan wat voor Lidl je hebt maar bij ons hebben ze een aardige versafdeling.
Alleen grijp ik de laatste tijd alleen maar mis, met de vrije uitloop eieren (maar 85 ct) en ook vaak met champignons. :(

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:10

Wat ik bij de Lidl vooral mis zijn 'pakjes' zonder toevoegingen. Gewoon gezeefde tomaten bijvoorbeeld, zodat je snel en toch gezond kan koken. De versafdeling ken ik vooral uit Frankrijk maar daar is eigenlijk alleen de markt vers, de groente in de supermarkt is om te huilen... Naar mijn idee is het allemaal van dat 'lang houdbare' spul :)

Maar ik kom er dus ook niet vaak, alleen toen ik in Frankrijk woonde, om Hollandse kaas te pakken :):)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:36

Op het blik gezeefde tomatenblokjes (ofzo) van de Lidl staat als ingrediënt: tomaten, zuurteregelaar: citroenzuur.
Dat is toch niet veel?

Ik merk vaak dat mensen die nooit bij de lidl komen, een vooroordeel hebben dat het allemaal lang houdbare troep met nog meer troep erin is, maar als ik de 'bekende merken' dan ga vergelijken met Lidl, volgens de verpakking zit er meestal bij de grote merken méér troep en conserveringsmiddel in dan bij spullen bij de Lidl vandaan.

In kattenbrokjes zit voor dezelfde prijs (ik koop de premium) méér vlees dan bijv. de bekende Whiskas enz.
Ook de groenten schijnen het minst bespoten te zijn; bij de c1000 het meest.
Het nadeel alleen van deze populariteit is dat ze flink duurder zijn geworden naar mijn idee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:38

Dat kan hoor Nicolletje, hier in NL zit ook geen Lidl dichtbij dus hier kom ik er nooit. Alleen in Oostenrijk en Frankrijk werden mijn vooroordelen bevestigd. Het is natuurlijk ook zo dat ik zo erg gewend ben aan de Albert Heijn en de Carrefour dat ik exact ga zoeken wat daar is, en dat vind je natuurlijk niet.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:41

@nicolletje: Bedankt voor die site. Daar ga ik maar eens op kijken volgende week wat er in de aanbieding is.

Quellian schreef:
Jargeau, of zelf taart maken :)

Mijn zoontje is a.s. zondag jarig, dat is ook geen goedkoop grapje.

Zou wel een goed idee zijn. Maar ben niet zo handig, en als echte limburgse moet er natuurlijk vlaai zijn :D
Gelukkig hoef ik alleen vlaai te kopen voor de familie en voor mijn werk. Voor vrienden haal ik geen vlaai, dan word het me echt te duur en dat word dan toch niet gegeten. Die maak ik wel blij met allerlei hapjes/toastjes en chips.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:51

Sheran schreef:
Dat kan hoor Nicolletje, hier in NL zit ook geen Lidl dichtbij dus hier kom ik er nooit. Alleen in Oostenrijk en Frankrijk werden mijn vooroordelen bevestigd. Het is natuurlijk ook zo dat ik zo erg gewend ben aan de Albert Heijn en de Carrefour dat ik exact ga zoeken wat daar is, en dat vind je natuurlijk niet.

Grappig, volgens mijn ouders is de Lidl in Belgie juist nóg veel mooier (en met A-merken) dan in Nederland.