Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:03

Mootje schreef:
Asjemenou, Ik bedoel per telefoon aanmelden bij energieleverancier :+

Ik wil een hele gave Riverdale klok kopen. Werken die dingen op batterijen, want ik vind snoertjes zo lelijk!

Oh, hihi. :o

Ik heb er morgenavond pas tijd voor, eens kijken of er dan nog iemand is. Anders toch maar via de mail.
Iemand ervaring met Energie Direct?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:04

vonneke schreef:
Destino schreef:
Nee maar wij waren er nu al een beetje mee bezig :+
Ik dacht dat je dat vooraf ook al wel kon doen :P

Maar dan klopt de meterstand toch niet? Als de huidige bewoners dan nog water gebruiken (stel ze sproeien 24 uur de tuin) dan ga jij daarvoor betalen!

Ik bedoel dat we aan het uitzoeken zijn welke energieleverancier we willen.
En dat we bijvoorbeeld eerst al ons ergens bij aanmelden en dan later op de dag van de overdracht die standen doorgeven.
:)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:05

Ik heb ervaring met EnergieDirect, in mijn vorige huis (en nu dus nog mijn tweede huis :+) hebben we een abo bij Energie Direct. Werkte prima, geen klachten, alles kan via internet en als je een mailtje stuurt krijg je snel antwoord. Goedkoop is het niet, maar dat ligt meer aan het niet geïsoleerd zijn van het huis. Toen ik een huurder kreeg was het wel even wat meer gedoe, het kostte me wel drie mails om uit te leggen wat ik wilde (stopzetten mijn contract, overzetten op huurder) maar dat is ook nog wel overkomelijk.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:05

Riverdale klokken hebben vaak geen draadjes, wist eigenlijk niet dat dit nog kon :=
Meende dat alle klokken tegenwoordig met een batterij gingen :+
Wel even showen hier *D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:07

Ik zit bij Eneco (icm een slimme meter). Echt ideaal. Ik kan per dag/week/maand mijn verbruik in kWh/m3 zien en in euro's. Maar dan moet je wel een zgn. slimme meter hebben :)
Ik heb windstroom en betaal echt heel weinig, maar ik ben ook nooit thuis!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:08

veerledec schreef:
Ik heb ervaring met EnergieDirect, in mijn vorige huis (en nu dus nog mijn tweede huis :+) hebben we een abo bij Energie Direct. Werkte prima, geen klachten, alles kan via internet en als je een mailtje stuurt krijg je snel antwoord. Goedkoop is het niet, maar dat ligt meer aan het niet geïsoleerd zijn van het huis. Toen ik een huurder kreeg was het wel even wat meer gedoe, het kostte me wel drie mails om uit te leggen wat ik wilde (stopzetten mijn contract, overzetten op huurder) maar dat is ook nog wel overkomelijk.

Dank je wel.
Klinkt niet verkeerd.
Op verschillende vergelijkingssites is het nu de goedkoopste. :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:09

vonneke schreef:
Wij hebben 10 jaar vast tegen 5.2% bij de rabobank.
Geen NHG

Wij 4,8% 10 jaar vast, maar staar je niet blind op het rentepercentage en kijk goed naar de overige kosten en je uiteindelijke maandlasten (niet voor jou bedoeld hoor Yvonne, maar voor de mensen die er nog mee bezig zijn).

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:10

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:16

wij hebben ook Eneco icm een slimme meter, vooral vriendje vindt dit ideaal ik kijk er eigenlijk nooit naar ;)

Ik heb toen een hoop energieleveranciers gegoogled en kwam uit op Eneco, andere (goedkope) leveranciers kwamen mij iets te vaak voor bij Tros Radar dus die vielen af. Ik betaal dan liever wat meer :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:34

Wij zitten ook al heel lang bij Essent! Nooit gezeur mee gehad. Wel een keer benaderd door de NEM die ons op een onfatsoenlijke manier wel even zouden overzetten zonder onze toestemming. Boel gezeur gehad om uiteindelijk bij Essent te kunnen blijven.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:35

Mootje schreef:
Het gaat trouwens om deze klok: http://link.marktplaats.nl/436801673
Maar dan een nieuwe :) Zit alleen nog te twijfelen over een witte of zwarte wijzerplaat.

Ja die is mooi <3 geen snoertje aan wel een batterij.

Ik heb nu een klok met witte wijzerplaat en heb er echt spijt van dat ik geen zwarte plaat heb genomen :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:36

Ik heb nu een volledig staal geborstelde plaat. Nieuwe klok komt bij vriend te hangen ..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:40

Marley schreef:
wij hebben ook Eneco icm een slimme meter, vooral vriendje vindt dit ideaal ik kijk er eigenlijk nooit naar ;)

Ik heb toen een hoop energieleveranciers gegoogled en kwam uit op Eneco, andere (goedkope) leveranciers kwamen mij iets te vaak voor bij Tros Radar dus die vielen af. Ik betaal dan liever wat meer :)

Wij willen ook Eneco :) Hoe kom je alleen aan zo'n slimme meter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:42

veerledec schreef:
[naam] schreef:
Wij hebben 10 jaar vast tegen 5.2% bij de rabobank.
Geen NHG

Wij 4,8% 10 jaar vast, maar staar je niet blind op het rentepercentage en kijk goed naar de overige kosten en je uiteindelijke maandlasten (niet voor jou bedoeld hoor [naam], maar voor de mensen die er nog mee bezig zijn).

dat hebben wij ook niet gedaan, veel mensen denken idd enkel aan de %en

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 14:42

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:00

Dankje! :D
Stedin is onze netbeheerder dus het kan bij ons ook :D
Heb je dan een enkele of kan ook een dubbele meter?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:01

Dit is een dubbele meter :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:03

Ohh helemaal handig zeg! Denk dat we die dan ook gelijk maar aanvragen.
Gisteren hebben we eneco gebeld en gevraagd naar de tarieven etc. En toen zeiden ze dat ze ons al een overeenkomst konden sturen als we dat wilden. Opzich ook raar dat ze dat wel aanbieden, als jet het nog niet kan afsluiten.. :P

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:06

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:06

Bij die overeenkomst zit ook de kaart die je moet terugsturen met de huidige meterstanden.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:07

Daar moet je dus mee oppassen Destino. Dat hebben wij met de NEM gehad. Ze zouden ons wel "informatie" opsturen. Toen we "de informatie" thuis kregen stond er in dat we in principe gewoon klant waren geworden, tenzij we het binnen 7 werkdagen via een aangetekende brief zouden annuleren!!

Nou valt het bij jullie mee, want je kan nog nergens op worden aangesloten, maar wel opletten hoor! Voor je het weet ben je ineens klant!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:13

Ondervloer: Ik heb onder mijn laminaat een ondervloer van een laagje piepschuim, met daaronder een laagje plastic/rubber.
Is in totaal ongeveer 4 mm dik (beide lagen zitten wel aan elkaar vast).
Het plastic/rubber is waterdicht, omdat ik in de woonkamer een houten ondervloer heb, met daaronder meteen de kruipruimte.
Door de waterdichte ondervloer, trekt het vocht van de kruipruimte niet in mijn laminaat.
Voor het gemak heb ik die ondervloer ook gebruikt in mijn halletje en slaapkamer.

Hypotheken heb ik geen verstand van.
Ik heb een huurhuis.

Gas, water en electra heb ik van Delta.
Ik heb het een week van tevoren aangemeld, en op de dag dat ik de sleutel kreeg heb ik de meterstanden doorgegeven.
Aanmelden moest ik wel op tijd doen overigens, volgens Delta was een week al aan de krappe kant.
Dat is nu bijna 4 jaar geleden.
Ik heb een enkele meter, huur van Delta (zat er al in).

Naath, ik heb dat zelfde ook gehad met de Nederlandse Energie Maatschappij (NEM).
Aangetekende brieven zijn ook niet goedkoop, en is gewoon zonde van het geld.
Zeker omdat er alleen om info gevraagd is, en je dan al meteen klant gemaakt wordt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:31

Ik heb mijn wagen volgeladen :)ddd :)ddd :)ddd met lege verhuisdozen, plastic bekers, plastic lepels, staafjes suiker & melk, vulsel voor in de verhuisdozen en een hele rol bubbeltjesplastic *D
Handig zo'n gulle werkgever :))

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:31

Klopt Inge en je kon dan via Internet volgen of de brief was aangekomen. Duurde een eeuwigheid voordat die brief aan kwam, toen heb ik wel even in stress gezeten.. Zeker toen ik op internet ging zoeken naar allemaal forums die over de NEM gingen..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 15:35

C&G, wat een leuk huis <3 Daar heb je hier een standaard rijtjeshuis voor *is jaloers*.