Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:19

Oh nee, boekenkast is gewoon van Leen Bakker (gelukkig stuk betaalbaarder dan Riverdale hihi :P ), maar theesetje was van Riverdale. En die stond eigenlijk niet leuk op tafel of het dressoir, dus was blij dat hij mooi in de kast stond, eigenlijk zonde om een vrij prijzig theesetje niet open en bloot neer te zetten :j

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:20

Wij hebben niet veel foto's in huis, al helemaal niet van ons zelf, maar ik heb 2 potloodtekeningen hangen van de paarden. En verder gewoon wat dingen uit mijn oma's erfenis enzo. Dat geeft mij een fijn, huiselijk gevoel. Ik kan natuurlijk niet zien of dat in de huizen die ik nu zo heel heel netjes vind dat wel aanwezig is.

Maar mijn huis, wat nog steeds in wording is, heeft ook geen "showroom" meubelen, wij hebben allemaal losse stukken, geen series o.i.d. ik denk dat dat voor mij uitmaakt ofzo.

En het is helemaal ingericht rondom het motiefje van vriend zijn fatboy....

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 01:55

Superleuke woonkamer, heel netjes! Je zou ook kunnen combineren met 2 felgroene kussens of groene (of groen wit patroon) bloempotten. Komen je orchideen ook mooier uit ;-)

Kast vind ik ook supergaaf, als je van die letters er op wil kun je kijken op http://www.maisonmarcella.nl/ daar heb ik iig mooie letters besteld voor op onze salontafel en toilet/badkamer. Ik zou er ook geen boeken in zetten, is ie veel te mooi voor :P of anders 1 rijtje met allemaal boeken met een witte kaft van ongeveer hetzelfde formaat (oogt ook rustig)

nog even over die kaarsen. Je kunt ze ook eerst op je tafel op een bord tot de helft laten opbranden en ze dan pas in je lantaarn zetten, is iig stukje veiliger.

Grietje_1

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:06

Vind het een hele mooie lantaarn, geeft ook gelijk zo’n mooie sfeer.

Mooie kast mae, vind die kleur op jullie muur ook zo mooi. Het ziet er echt gezellig uit.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:14

Mooie lantaarn zeg, leuk idee zo met meer kaarsen.
Ik zag volgens mij ook een krantje voorbijkomen met zo'n grote lantaarn, maar dan met van die waxinelichthouders erin van arme-luis zilver, maar waar dat nou in stond???????

Boekenkast vind ik ook mooi. Die van ons staan wel boeken in, maar ook bijv. een plank met fotolijstjes.

Wij hebben wel foto's staan, maar dan van de kids. Ik heb op één kast de schoolfoto's met daarnaast ingelijst de geboortekaartjes.
Ik ben ook wel van de prulletjes en rommeltjes. Bij ons veel accessoires met waxinelichtjes, hartjes en lichtroze accenten.
De rest is neutraal wit met chocoladebruin.

Die stickers voor op je kasten e.d. vind ik echt leuk.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:20

Ik had die lantaarn ook gezien, leuk! Alleen had ik net een andere gekregen :P Ik wilde ook een paar van die rustieke kaarsen er in doen maar helaas zit er niet genoeg zuurstof in de lantaarn, zodra je twee kaarsen aansteekt gaat er 1 alweer uit :P Gisteren heeft mijn vriend er een paar extra gaatjes in gemaakt, nu kunnen er al 2 in branden :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:31

leuke kast en lantaarn zeg !
helemaal mijn smaak :D

we willen het huis ook weer gaan pimpen hier en heb net een kinderfauteuil gekocht om opnieuw te gaan bekleden.
Deze gaat daarna als honden"mand" dienen.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:10

Mae wat heb jij een net huis!! :D Vindt alleen het groene schilderij te groen en daardoor ook helemaal niet bij de kleuraccenten passen :o
Maar smaken verschillen.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:17

Ik heb zo'n gave kast gezien op internet!!!

HEBBEN!!!!! :):)
Afbeelding

Nu eerst sparen, want ik wil ook nog nieuwe stoelen en eettafel.... :$ :\

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 15:38

die is leuk , maar die kasten zijn zo duur altijd !

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 18:48

Wij hebben zo een soortgelijke kast gekocht, wordt eind november geleverd, en ben er dan ook superblij mee !!
De kleur is volgens mij ook bijna hetzelfde, en de binnenkleur een paar tintjes lichter dan de buitenkant.
Zodra de kast geleverd is, plaats ik een foto.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:12

Vandaag liep ik op mijn route langs de bloemenwinkel richting de pinautomaat, wat een mooie lantaarns en hersfstukjes stonden daar. Ik had gelukkig haast, dus heb mij in kunnen houden!

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:32

Zo met die accesoires lijkt het idd al heel anders! Ben toch niet zo van het groen. Je hebt trouwens zo´n mand op de grond staan, waar heb je die weg? Want ik zoek nog zo'n 1

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:23

Mae schreef:
Hihi, zo zie je hoe smaken verschillen :))
Wij vonden dat groen juist lekker fris, laten dat terugkomen in kleine accessoires :j
Zie je op deze foto iets beter, http://94.100.118.201/1149600001-114965 ... _u4gV.jpeg
Blijft natuurlijk een kwestie van smaak :)

Wij (of tenminste, ik) ben helemaal niet van de foto's, tenminste niet met personen of dieren erop. Houd er helemaal niet van om mezelf ergens in huis te zien hangen :)) Vind het wel mooi om bijv. mooie shots die ik zelf gemaakt heb ergens op te hangen, maar die moeten dan wel echt passen bij de rest van het huis, in de keuken bijvoorbeeld wil ik straks mooie sfeerfoto's van Toscane op kleine canvasdoeken van ophangen die ik gemaakt heb :j

Wat een leuk huis heb je :D
Van wat voor hout zijn je meubels? (en de kleur?)
Vind het er echt mooi, gezellig en rustig uitzien bij jou!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:25

Bij de WoonXL hebben ze geloof ik ook zo'n soort kast... Hij stond daar in het wit maar weet niet of ze nog meer kleuren hebben

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:58

Waar zit de WoonXL dan? Als ik google kom ik op een website die niet in gebruik is...

Pullaar, ben erg benieuwd naar jou kast! Waar heb jij de jouwe gescoord?

Bloemisten zijn altijd erg gevaarlijk :D ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 00:05

Ik vind die kast echt heel gaaf!! Wij krijgen ook een buffetkast, maar dan van teakhout. Spaar Wedgewood servies, dus dan vind ik dat wel mooi om er in te zetten!!

Laatst vroeg ik jullie naar lijmverwijderaar voor de trap. Hierbij dan even een paar foto's van mijn trap!! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is nog niet af. We zijn boven nog druk met verbouwen, als dat klaar is wordt helemaal afgelakt!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:44

De WoonXL zit in Barendrecht,(bij Rotterdam) die is vrij nieuw, niet bij de ikea maar bij Reyerwaard heet dat geloof ik??
en via google zag ik dat hij ook in Amsterdam zit.

Ah iets verder gegoogled, hij gaat onder de naam woonexpress door
http://www.woonexpress.nl/
Afbeelding bedoelde ik..
Zie alleen wel dat hij kleiner is en toch wat anders :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:27

Ahhh leuk topic!!!! Moet nog heeeeel veel inspiratie hebben voor mijn huis, dus ga maar eens even goed alles doorscrollen :D

tresja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:57

Toevallig zag ik zo een kast staan (zoals die grijze), in de leenbakker folder geloof voor iets van 300 euro!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 14:12

Kaaaren schreef:
Elisah1989 schreef:
Ik zoek nog tips voor de kleur achter onze houtkachel! :+

heb je een foto? :D

Haha! Kaaaren onze huis topic schilder! :D

_Hedwig_ schreef:
Maar mijn huis, wat nog steeds in wording is, heeft ook geen "showroom" meubelen, wij hebben allemaal losse stukken, geen series o.i.d. ik denk dat dat voor mij uitmaakt ofzo.

Ik snap wel wat je bedoelt. :j Ben benieuwd naar foto's van jouw huis, staan die ergens?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:39

Ik snap ook wat je bedoelt Hedwig, wij hebben ook geen woonboulevard-bij-elkaar-horende-meubels in huis.
Ben wel benieuwd naar foto's van jou huis :))

Suuszels, ook leuke kast!! Prijskaartjes is ook iets leuker dan van de grijze ;)

Ik ga nu kijken naar de soortgelijke kast die Tresja gespot heeft bij de Leenbakker.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:39

Naath86, wat een werk is die trap geweest! Maar wat een verschil nu al!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:54

Ja is heel veel werk geweest!! Vooral die onderkanten wordt je echt niet blij van.. Maar hij wordt steeds mooier!! Duurt nog even voordat ie in de lak gaat hoor, dan moet eerst alles helemaal klaar zijn!!

Vind die witte kast ook wel heel gaaf!! Vind zo'n buffetkast sowieso altijd wel mooi!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:00

Laurabram schreef:
Mooie lantaarn zeg, leuk idee zo met meer kaarsen.
Ik zag volgens mij ook een krantje voorbijkomen met zo'n grote lantaarn, maar dan met van die waxinelichthouders erin van arme-luis zilver, maar waar dat nou in stond???????

Jaaaaa, gevonden. Ze staan nu in de Gamma krant!

Zo, de trap knapt wel op zeg, maar wat een klus Naath.