E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:02

troi schreef:
OK, qua organisatie, 1 iemand is nu bezig stapje voor stapje de folders op te schonen. Dat is een mega klus. Is het een plan als er meerdere mensen mee bezig gaan?

Wil dit slagen dan moeten we allemaal hetzelfde format hanteren. Zoals bijvoorbeeld:

Achternaam, AA (A=initiaal en dus geen volle voornaam!), Bijvoorbeeld: Baantjer, AC .

Als we dat doen dan komen alle dubbelen naast elkaar te staan. Desnoods doet 1 iemand A-D en een ander E-G enzovoort tot Z (en dan ook even afspreken wie wat doet en wanneer iedereen klaar is)! Dan kan de volgende stap zijn om alle boeken van dezelfde schrijver in 1 folder te stoppen en zo dus ook de dubbelen eruit te vissen (dat moet je niet direct willen doen aangezien veel folders van plek zullen wisselen en het dus pas zinvol is nadat alle auteurfolders hernoemt zijn naar het nieuwe format). Zo werken we dan naar elkaar toe en kan de klus veel vlugger gedaan worden.

Ik lees graag jullie reactie!

@luuntje, ik denk dat categoriseren heel moeilijk is, waar wil je de romantische thrillers plaatsen bijvoorbeeld? Bij Jane Austen of bij Karin Slaughter?? Ik zou de huidige indeling van NL - EN handhaven, blijft het het duidelijkst volgens mij.

Ik wil best meehelpen. Al heb ik me momenteel even onuitgenodigd bij bokt boeken, maar ik kan altijd inloggen via boktboeken of mezelf weer uitnodigen. Daarnaast als ik mezelf wel heb uitgenodigd, dan zijn de boktboeken-dropbox en mijn laptop niet met elkaar gelinked. Dus een verandering in boktboeken gebeurd alleen bij boktboeken-dropbox en niet op mijn laptop.
Volgens mij werken vrij veel mensen met Calibre. Als je via je Calibre bibliotheek boeken in de dropbox zet staat alles bijvoorbeeld als Jane Austen, dus niet Austen, Jane. Om dat nu allemaal aan te gaan passen is wel heel veel werk.

Is het niet een idee om een lijst te maken met welke boeken iedereen heeft, maar de bestanden van de boeken weg te laten? Dat neemt niet zoveel ruimte in beslag en als je dan een boek wilt lezen dan kan je een bericht sturen naar degene en dan kan het boeken even tijdelijk bij de dropbox gezet worden?

This_is_me

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:08

Net zo iets als de verlanglijstjes Flos??

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:09

Wendy schreef:
Engels/Nederlands is toch al gescheiden?

Is dat zo??? :o
Sorry was mij nog niet opgevallen.. :+ Maarja ik lees dan ook alleen maar NL hihi

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:12

Ik heb zelf geen tijd om mee te helpen, maar in Calibre kan je wel in 1 klap alles waar de auteur en titel omgewisseld zijn selecteren en dan "Switch" doen zodat dat goed staat.

Bij Engelstalige boeken kan hij de metadata automatisch goed downloaden (NL gaat wat lastig omdat hij niet met BOL kan verbinden, geen API), en dan wordt auteur en titel etc goed gezet.

Aparte dropboxen voor NL en EN is misschien qua ruimte wel handig.
CalvinM had al heel druk alle boeken in Calibre gezet zag ik :) Misschien dat zij of iemand anders de Engelse ook wil doen?
Maar als er even flink gedeleted wordt is het ruimte probleem ook opgelost ;)

Verder lijkt het me handig als de uitwisseldiscussie wat meer via PB gaat lopen dan in het topic zelf..?
(een lijst lijkt me niet handig trouwens, Calibre is veel sneller te doorzoeken omdat je niet alleen titel/auteur kan zoeken maar ook onderwerp).

Oh, en ik heb een Kindle DX met een hoesje en een leeslampje ;)
http://www.medgestore.com/products/kindledx/
Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 15:18

Liever niet nu met meer mensen er in doen. Als Calvin heeft 2 dagen geleden alles nog bijgewerkt met Calibre. Ik zoek nu liever zelf even met de hand uit. Als meer mensen dat gaan doen dan loopt alles straks helemaal scheef. Iemand heeft al heel veel zitten delete wat niet nodig was en ook boeken die niet dubbel waren. Het herstellen daarvan kost me al gigantisch veel tijd straks.

Ik maak ze nu ook even allemaal open om te kijken of ze DRM beveiligd zijn. Die boeken gaan ook meteen weg. Wil iedereen dus opletten geen beveiligde boeken er op te zetten.

We hebben nog genoeg ruimte. Er is nog rond de 85% beschikbaar. Lukt het niet om er iets bij te plaatsen, stuur me dan even een pb. Dan help ik je verder.

Ik hoop vrijdag helemaal klaar te zijn en daarna kunnen we kijken wat we willen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 19:18

@ HWkid: dat is een mooie zeg! Hoeveel inch scherm heeft die?

@ Veulen: +:)+

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:32

@This is me: Kindle DX - 9.7 inch e-ink scherm

@veulen - goed plan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:48

De reader is binnen! Het is er eentje van Sweex geloof ik, wel apart zo'n schermpje, net papier.
Wat is precies dat dropbox gebeuren? Moet ik daar een account op maken? Heeft iemand een link voor mij van dat boktding?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:00

Wie is er zo fanatiek aan t opruimen in de drop box?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:07

Ik heb trouwens 1200 NLtalige boeken, 1001 Engelse boeken en nog een aantal science fictions... moet ik die d'r ook bijzetten of even wachten tot de boel is opgeschoond?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 21:51

Ik ben niets aan het doen (doe niks tenzij ik van anderen hoor dat het handig is, als iedereen wat gaat doen zonder het te coördineren wordt het een zootje en daar houd ik niet zo van). Super Veulen dat je zo druk bezig bent. Flosje, ja dat maakt het idd lastig als de folders er vanuit meerdere systemen standaard op een andere manier inkomen. Niks aan te doen denk ik..

Ik keek trouwens vanmiddag even door de EN folder en ik zag dat daar erg veel boeken op titel naam stonden zonder auteur erbij en zelfs een aantal met enkel een - als header. Dat is misschien iets dat we in elk geval moeten zien te vermijden. Werkt niet zo goed.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:22

Opruimen, dat ben ik. Was wat mappen aan het ordenen.

Fifill: Je kan kijken of het er in kan. Zolang je ze bij inzendingen zet is er geen probleem hoor. Dan kan Calvin ze gewoon aanvinken en bewerken met Calibre, kom ik vanzelf tegen dan. (ik neem trouwens aan dat die SF niet in Sf taal zijn :) )

Troi: Engels doe ik als laatste, daar zitten wel erg veel fouten en rommeltjes tussen inderdaad.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 00:29

Dames en heren en vooral Menno! Plaats nieuwe inzendingen in de daarvoor bedoelde map, niet rechtstreeks in de bokt boeken. Het word een mega rommel anders. (Zeker als een engelse gebruikshandleiding ergens beland waar hij niet hoort)

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:30

Ik zet er niks in zolang ik precies weet hoe het moet.
Is het misschien handig om een soort uitlegje te geven?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 09:34

Ik heb Menno gesproken maar die heeft niets geplaatst..... :?

Ik heb er net drie nieuwe in gezet. Staan bij inzendingen NL bij Epub heel veel lege folders.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:17

Veulen84 schreef:
Opruimen, dat ben ik. Was wat mappen aan het ordenen.

Fifill: Je kan kijken of het er in kan. Zolang je ze bij inzendingen zet is er geen probleem hoor. Dan kan Calvin ze gewoon aanvinken en bewerken met Calibre, kom ik vanzelf tegen dan. (ik neem trouwens aan dat die SF niet in Sf taal zijn :) )

Troi: Engels doe ik als laatste, daar zitten wel erg veel fouten en rommeltjes tussen inderdaad.

Is goed, ik controleer ook nog wel even of ze erbij staan in de lijst. :)
En het is toch niet per se nodig om Calibre te installeren wil ik wat in de dropbox plaatsen? Aangezien hij geen library wil aanmaken voor jullie...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 12:25

Degene die de dropbox beheren. +:)+ +:)+ .
Ik heb mijn boeken paar dagen geleden bij inzendingen geplaatst.
Kunnen de verantwoordelijken weggooien wat dubbel is.
Met zijn allen in de dropbox rommelen is niet handig.
Maar soms kan het in je eentje teveel zijn. Schroom dan niet om hulp te vragen.

Voor zoon heb ik nu via digitalstreet.nl een Sony 650 besteld.
Komt morgen, als het goed is, binnen.
Voorlopig kan hij weer lekker sparen, banksaldo van zoon is redelijk geslonken. :Y) .

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:10

Hey dames, zou iemand mij misschien willen helpen door te kijken of ik ergens de boeken van Susan Donovan kan kopen (en dan in eerste instantie iig "not that kind of girl") voor een normale prijs, zonder daar een credit card voor nodig te hebben... := (ik heb wel paypal en kan natuurlijk ook internetbankieren). Ik heb ze nog niet kunnen vinden, en ik zou zo graag een paar van hara boeken willen hebben voor ik (over 12 uur := ) in de trein naar Frankrijk zit... :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:35

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 19:44

slimmerik schreef:
Ik heb Menno gesproken maar die heeft niets geplaatst..... :?

Bij Events kun je precies zien wie iets aanpast...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 20:59

Ik heb het net ook gezien in de dropbox. Je hebt gelijk. Heb net even per mail een verklaring gevraagd.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:43

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:45

Vreemd, vanmiddag stonden daar nog 8 boeken. Ik had de link aangeklikt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:09

Ik heb een paar boeken van haar in de dropbox gezet. Weet natuurlijk niet of je dat nog ziet vandaag... Heb ze in de map nieuwe boeken gestopt, het wijst zich vanzelf ;)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:53

Vikki ik zal vanavond , ben je al weg, mijn man laten zoeken.
Kan je de boeken, als het lukt, op een ander tijdstip lezen.