troi schreef:OK, qua organisatie, 1 iemand is nu bezig stapje voor stapje de folders op te schonen. Dat is een mega klus. Is het een plan als er meerdere mensen mee bezig gaan?
Wil dit slagen dan moeten we allemaal hetzelfde format hanteren. Zoals bijvoorbeeld:
Achternaam, AA (A=initiaal en dus geen volle voornaam!), Bijvoorbeeld: Baantjer, AC .
Als we dat doen dan komen alle dubbelen naast elkaar te staan. Desnoods doet 1 iemand A-D en een ander E-G enzovoort tot Z (en dan ook even afspreken wie wat doet en wanneer iedereen klaar is)! Dan kan de volgende stap zijn om alle boeken van dezelfde schrijver in 1 folder te stoppen en zo dus ook de dubbelen eruit te vissen (dat moet je niet direct willen doen aangezien veel folders van plek zullen wisselen en het dus pas zinvol is nadat alle auteurfolders hernoemt zijn naar het nieuwe format). Zo werken we dan naar elkaar toe en kan de klus veel vlugger gedaan worden.
Ik lees graag jullie reactie!
@luuntje, ik denk dat categoriseren heel moeilijk is, waar wil je de romantische thrillers plaatsen bijvoorbeeld? Bij Jane Austen of bij Karin Slaughter?? Ik zou de huidige indeling van NL - EN handhaven, blijft het het duidelijkst volgens mij.
Ik wil best meehelpen. Al heb ik me momenteel even onuitgenodigd bij bokt boeken, maar ik kan altijd inloggen via boktboeken of mezelf weer uitnodigen. Daarnaast als ik mezelf wel heb uitgenodigd, dan zijn de boktboeken-dropbox en mijn laptop niet met elkaar gelinked. Dus een verandering in boktboeken gebeurd alleen bij boktboeken-dropbox en niet op mijn laptop.
Volgens mij werken vrij veel mensen met Calibre. Als je via je Calibre bibliotheek boeken in de dropbox zet staat alles bijvoorbeeld als Jane Austen, dus niet Austen, Jane. Om dat nu allemaal aan te gaan passen is wel heel veel werk.
Is het niet een idee om een lijst te maken met welke boeken iedereen heeft, maar de bestanden van de boeken weg te laten? Dat neemt niet zoveel ruimte in beslag en als je dan een boek wilt lezen dan kan je een bericht sturen naar degene en dan kan het boeken even tijdelijk bij de dropbox gezet worden?