Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:49

tita schreef:
Die € moet er niet staan moet jaar zijn

Wat vindt je niet leuk aan de Efteling?

Blijdorp vind ik ook wel gaaf twijfel voor abbo ze hebben daar grote speeltuinen zijn ze uren zoet

Heb ook paar jaar museumkaart gehad ook leuk maar kinderen waren net te jong
Misschien volgend jaar weer

Dat wordt wel echt leuk als ze groter worden. Tot 18 jaar veel musea gratis en vaak leuke dingen voor kinderen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 12:46

Ik heb jaren een abonnement op Blijdorp gehad voor mezelf en mijn zoon. Heerlijk. Hij na een rondje langs zijn favorieten dieren lekker spelen bij de grote speeltuin en ik boekje lezen. Net wat gezegd is, kwam er helemaal tot rust :-)

Wij terug van weekje Andalusië. Wat een prachtig stuk Spanje. Lekker ruig in de heuvels, we zaten ergens tussen Granada en Malaga in. Van daaruit uitstapjes gedaan naar Malaga, Granada en Marbella plus wat dorpjes e.d. via een hiking trail, heerlijke temperatuur. Alhambra was echt heel apart, stond al lang op mijn lijstje.
Lekker weer was het ook in Nederland natuurlijk :P
Prijzen voor eten / drinken e.d. waren goedkoper dan Nederland :+
En we vlogen vanaf Rotterdam, zo relaxed :-)

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:05

Dat gedeelte van Spanje is zo enorm mooi! Ik ga er heel erg graag heen.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:20

Ik weet even niet meer wie het schreef, maar denk niet dat ik er nog een apart topic van ga maken, ben momenteel erg druk om weer extra uren te werken om de uren in te halen die ik niet heb kunnen werken toen ik in Griekenland was, en heb woensdag nog een sollicitatie voor een 3e tijdelijke job in de winter, zodat ik hopelijk van het voorjaar of najaar 2023 nog een keertje zo iets kan doen en of een keer op vakantie oid :D
Heb wel in de doneeractie nu de update geplaatst :j

In de trant van besparen. Ik gebruik eigenlijk al nooit de droger, maar vorig jaar had ik de kachel nog aan staan als het kouder en vochtiger werd buiten, zomers droogde ik mijn wasgoed buiten, en zodra t kouder werd binnen bij de verwarming. Echter heb ik nu al heel lang de verwarming niet meer aan vanwege de energie prijzen en al mn kleding gaat zuur ruiken zowel buiten als op het wasrek binnen, want het wil maar niet drogen..
Vooral mn broeken doen er lang over en die mogen volgens mij ook niet niet in de droger ivm de stretch? Hoe doen jullie dit?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:37

Ik doe ondershirts, sokken, spijkerbroeken altijd in de droger. Spijkerbroeken duurt me anders veel te lang.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:48

Kachel aan helaas, was die niet droogt is indicatie van te hoge luchtvochtigheid in huis.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:52

Ik heb net op het vliegveld van Berlijn een frietje met curryworst en een flesje water gekocht. 16,20

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 13:55

purny schreef:
Ik heb net op het vliegveld van Berlijn een frietje met curryworst en een flesje water gekocht. 16,20

Jee dan moet het ook wel super lekker zijn geweest :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:00

Het was het wel waard :+
Vanvond maar een bakje yoghurt om al het eten te compenseren van de afgelopen dagen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:03

purny schreef:

Jeetje, wat een geld!
Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest, kleuren met high/lowlights, knippen, föhnen en Olaplex. Kassa!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:03

Zo he, in een gouden bakje ofzo? :+

En ik zag Disney voorbij komen, daar zou ik ook heel graag eens heen willen! Nooit geweest.

Een wasdroger hebben wij niet. Ik hang bijna alles in de tuinkamer, waar het nu in het najaar nog steeds lekker warm wordt als de zon schijnt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:09

purny schreef:

Wat een geld...

Concours in Werkendam... 3 broodjes kaas €13,75.... Serieus, gewoon op een servetje

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:26

Ik heb ook geen droger meer. Ik probeer de was zo te plannen dat het buiten kan drogen en wat niet helemaal droog is geworden droogt binnen verder.
We hebben wel een luchtontvochtiger omdat het momenteel in huis nog vreselijk vochtig is. Zo'n apparaat wat staat te loeien en intussen flink water opvangt. Ik vind het ideaal, niet gratis maar de lucht in huis is er enorm van verbetert.

Ik ben boodschappen aan het inslaan voor de winter, dat is ook niet echt besparen. Maar goed, we moeten het maar zo bekijken dat ik na de winter die hele voorraad kan opmaken, dus op termijn is het wel weer besparen :)
En op zich ook prettig om niet te verhongeren als we straks een keer insneeuwen :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 14:57

De cappuccino was 6,50.
Echt serieus dat zijn geen normale prijzen meer.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 15:42

Voor mij een reden om echt minder buiten de deur te doen. Overwoog een ijsje te halen met het gezin. I.p.v. dat een lekkere bak gemengd ijs gehaald en als toetje gegeten het weekend. Dat soort dingen. Gewoon Appelsap en broodjes mee als we ergens heen gaan zoals onze jaarkaart van de dierentuin.

Prijzen zijn belachelijk. Vrijdag ga ik een borrel drinken in de stad en wat eten bestellen en lekker dansen. Ben moeder en echt behoefte om weer eens de deur uit te gaan maar afgelopen zaterdag lekker een wijntje mee genomen naar vriendin en dat is ook prima en bespaart zoveel geld..

Houden jullie pepper in de gaten? Kruidvat heeft make up voor 0.50 die eruit gaat. Dus cadeau tasjes voor m'n nichtjes gemaakt voor kerst en verjaardagen met wat leuke nagellakjes enzo. Er komen vaak goede aanbiedingen of reminders naar voren. Ook via amazon laatst van SES allemaal knutsel dingen voor max 3 euro. Dus ook daar van alles voor gescoord. Komt altijd van pas. Nu onverwacht kinder verjaardag of voor de sinterklaas. Hoef ik maar even te kijken wat er nog ligt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:01

Wij eten sowieso al niet zo vaak buiten de deur, maar het is echt duur geworden inderdaad.

Toevallig afgelopen week wel weer eens gedaan; vanuit de zeilclub hadden ze bij het chique restaurant om de hoek een maaltijd inclusief een drankje en koffie/thee geregeld voor 15 euro per persoon. Wij hadden een luxe vega hamburger met frietjes van verse aardappel en gefrituurde zoete aardappel, heel erg lekker. Dat vind ik dan een nette prijs, hoewel ik dat vroeger ook veel te duur had gevonden haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:04

Ik zet ramen open als er was in huis hangt te drogen, ventilatie doet heel veel. Anders stinkt het ook omdat het te vochtig wordt in die kamer. Spijkerbroeken of zwaardere stoffen gaan weleens in de droger. We proberen die zo min mogelijk te gebruiken maar soms doen we dan zo lang over de was... Dan gaat hij wel aan. Maar 1x ipv 3x is nog steeds besparen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:30

Goed ventileren is sowieso belangrijk. ik heb thuis ook alles even op de knip gezet vanmorgen. Dan komt er voldoende frisse lucht binnen en hopelijk ook weer vocht uit. maar merk wel dat ik nu wel aan het balansen ben qua wel/niet open. Afgelopen dagen was het lekker om de boel open te zetten. Maar komende tijd gaat de temperatuur wel naar beneden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 16:35

PSvanLot schreef:
purny schreef:

Wat een geld...

Concours in Werkendam... 3 broodjes kaas €13,75.... Serieus, gewoon op een servetje

Was het de selevia hoeve tja die accommodatie moet betaald worden….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:15

Loon is gestort en had al wat overgemaakt naar de reispot. Krijg ik nog een terugbetaling, die er ook maar gelijk bij geboekt. Heb ook nog 2 shiften prikcentrum die nog uitbetaald gaan worden, en dan heb ik op ruim een maand zo ongeveer €1000 al bij elkaar gekregen.

En toch is er amper wat van mijn loon af gegaan als ik het zo bekijk :') Dit voelt echt wel lekker zo!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:18

Ik heb de ramen sowieso elke dag open overdag zolang de kachel nog uit is, vaak ook de deur zelfs nog zoals afgelopen dagen, alleen in de avond en nacht doe ik ze dicht en even de airco aan als het me te koud word. Maar wasgoed droogt er niet beter om helaas. Ik heb de was nu een half uur in de droger gedaan en daarna alsnog opgehangen, kijken of dat een boost geeft. En heel hard duimen dat mn spijkerbroeken niet gekrompen zijn, want ik ben zelf een paar kilootjes zwaarder geworden afgelopen jaar, dus de reserve ruimte die er was is er eigenlijk al wel uit :+
Ik heb een was droog combinatie, dus gewoon 1 machine, droger gebruik ik normaalgesproken alleen voor handdoeken een half uurtje zodat ze wat zachter worden, maar ben heel blij dat ik hem nu heb, want de laatste paar wasjes die ik gedaan heb wouden allemaal met geen mogelijkheid drogen en na 4 dagen op het wasrek, zowel buiten als binnen begon het zuur te ruiken.
In huis is het dan wel ook maar rond de 15-17 graden, luchtvochtigheid ligt inderdaad vrij hoog rond de 60-70%, maar behalve voor de was heb ik er geen last van, dus vind het een beetje zonde om de kachel voor aan te gaan zetten.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:21

Ik had vanochtend alles open maar nu weer dicht. Het tocht behoorlijk door de ventilatieroosters met de huidige harde wind, dus aan frisse lucht geen gebrek vandaag :)

Dat is lekker binnentikken, Varekaj!

Faelynn, die hoge luchtvochtigheid is dan inderdaad de reden dat de was niet wil drogen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:24

Faelynn, zon hoge luchtvochtigheid is niet alleen slecht voor je was, ook voor jezelf en je huis is het niet zo goed. Zou toch eens kijken naar een ontvochtiger, al is het maar simpel als kattengrit of zon ding van de Action. Schimmel in het huis wil je echt niet.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:28

Daar is mijn huis inderdaad het bewijs van. Werkelijk in alle muren en vloeren zit schimmel, op diverse kamers ook in het plafond.
Wij hebben in 1 week al meer dan 10 liter opgevangen met de elektrische luchtontvochtiger. En dat merk je gelijk. De was droogt weer, je kleren zijn niet klam als je je 's ochtends aankleedt en niet te vergeten adem je veel beter, het gevoel op de longen is weer 'normaal'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:28

Die luchtvochtigheid gaat het 'm doen inderdaad, bij ons droogt het wel best goed als de ramen op liep staan. En dan zit er niet noodzakelijk tocht in huis.