Maar nee, een bestaand huis zou ik niet kopen met zo'n lange termijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:ingedebruijn schreef:Niets gehoord dus denk dat ze geen zin hebben in onze clausule. De makelaar belt ze sowieso maandagochtend.
Hebben jullie inmiddels nog iets gehoord?
Anne. schreef:Wij hadden vrijdag de bezichtiging. Hartstikke leuk huis, oogde wel een stuk kleiner dan op de foto's. Maar de afwerking op alle fronten per-fect. We zouden er zo in kunnen. Erg getwijfeld over het bod wat we uit zouden brengen. We neigden eerst naar +17k, maar hebben toch gekozen om +10k te bieden. Toch een tuin op het noorden, klein dorp, minder ruimte in het huis dan beoogd. Niet ons droomhuis, maar het zou een leuk tussenstation voor een paar jaar worden. Maar helaas is ons bod niet de hoogste. Gingen we gelukkig ook niet van uit, maar het was leuk geweest als het wel zo was.
lucifertje schreef:1,5 jaar slaat natuurlijk nergens op voor kopers. De verkopers proberen een koper te vinden die zo gek is om er toch voor te gaan. Toen wij zelf onze bestaande woning te koop zette was de overdracht 6 maanden ivm oplevering van onze nieuwbouwwoning. 6 maanden vind ik een redelijk termijn in ieder geval.
Relaxed schreef:Mijn ouders zijn gisteren bij de makelaar geweest, maar ze hebben nog wat huiswerk meegekregen.
Het huis van mijn opa staat op een perceel van 1000m2, maar het totale huis/schuuroppervlak is ook wel iets van 800m2 waarvan heel veel oud en asbest. Voor een potentiële koper is het heel moeilijk om de potentie te zien, dus de makelaar legde ook de optie voor aan mijn ouders dat ze zelf al aan het slopen en saneren gaan voor een deel van de schuren, zodat bijvoorbeeld alleen het woonhuis met garage overblijft en er dan dus een giga ruimte daarachter vrij komt. De kosten hiervan wegen volgens de makelaar wel op tegen de prijs die je dan kan vragen.
Andere optie is gewoon te koop zetten zoals het nu is, maar dan moet de prijs hier ook naar zijn.
Volgens mij willen mijn ouders toch eerst de boel nu gewoon erop zetten, kijken wat erop af komt en dan kunnen ze alsnog kiezen voor laten slopen/saneren..
Ben iig blij dat ze nu stappen zetten, dit cirkeltje zitten ze nu al jaren in en er gebeurt nu eindelijk eens wat
Relaxed schreef:Zei ik ook al, wat een gedoe haal je je dan op de hals.. Vooral omdat het voor hun pure winst is, zit geen hypotheek meer op en ze hebben hun eigen huis ook nog gewoon.
Kreeg wel de indruk dat het glas van deze makelaar half leeg is.. Best een negatieve kijk erop.