Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:24

Oohh ik dacht dat jullie het dan nog moesten bouwen :D

Maar nee, een bestaand huis zou ik niet kopen met zo'n lange termijn :n Helemaal niet in deze tijd omdat je duur koopt en niet weet hoe de markt over 1,5 jaar is.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 14:43

Hahaha, dacht ik al, stond ook een beetje krom beschreven in de eerste post :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:15

Daarnet rentevoorstel met de hypotheek adviseur besproken, nog laatste paar papieren mailen en dan kan de definitieve aanvraag de deur uit. Ze verwacht eind deze week nog een offerte van de bank, en dan gaat het snel! Papieren naar de notaris, en dan afspraak maken voor de overdracht *\o/*

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:15

1,5 jaar slaat natuurlijk nergens op voor kopers. De verkopers proberen een koper te vinden die zo gek is om er toch voor te gaan. Toen wij zelf onze bestaande woning te koop zette was de overdracht 6 maanden ivm oplevering van onze nieuwbouwwoning. 6 maanden vind ik een redelijk termijn in ieder geval.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 15:45

Relaxed schreef:
ingedebruijn schreef:
Niets gehoord dus denk dat ze geen zin hebben in onze clausule. De makelaar belt ze sowieso maandagochtend.

Hebben jullie inmiddels nog iets gehoord?

Ja niet geworden. Vandaag weer een andere bekeken met de makelaar erbij. Zo'n fijne vent. Zag zoveel dingen waar wij niet op letten die wel enorm van invloed zijn op je bod. Die belt morgen weer even met zijn bevindingen en dan kijken we of we willen bieden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 16:22

Goede nieuwtjes en minder goede nieuwtjes dus.

Inge: Fijn dat de aankoopmakelaar bevalt! Geeft vaak veel betere inzichten.

Hier even niks op de kijklijst. Wel zelf aan het rekenen met hoeveel ik nog kan sparen dit jaar. Het is zo lastig omdat je niet weet wat die markt gaat doen -O-

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:31

Hier buiten dit huis ook niets anders meer op het oog. Komt niet heel veel bij de laatste tijd.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-21 17:46

Ik denk dat de zomervakantieplannen de boel ook weer stil gaan leggen ondertussen. Mensen willen eerst nog op vakantie en gaan dan eens weer kijken naar kopen/verkopen.

Wij hebben net weer een huis bekeken en die is echt geweldig! Huisje is klein, van de schuur is één hoek weggezakt die nu helemaal los staat van de rest, maar een prachtig plekje en een stukje grond. :D Nu maar hopen dan de andere tientallen kijkers dat niet ook vinden. :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:02

1,5 jaar is wel erg lang..

Balen Inge, benieuwd of die andere wat wordt.

Spannend Julius juut.

Wij hebben de bezichtiging van donderdag afgezegd. Kregen de stukken en er loopt een recht van overpad dwars door je tuin. En die moet toegangelijk blijven voor de buren met auto's.

Dinsdag wel een andere bezichtiging.
Ouder huis, goede basis. modernisering nodig maar de prijs is er naar en in de hoek die bovenaan ons lijstje staat.

Volgende week donderdag twee weken op vakantie dus dan kunnen we even niets plannen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:25

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 10:31

Vooral met honden en paarden erg onhandig haha

Pfffff

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:04

Wij hadden vrijdag de bezichtiging. Hartstikke leuk huis, oogde wel een stuk kleiner dan op de foto's. Maar de afwerking op alle fronten per-fect. We zouden er zo in kunnen. Erg getwijfeld over het bod wat we uit zouden brengen. We neigden eerst naar +17k, maar hebben toch gekozen om +10k te bieden. Toch een tuin op het noorden, klein dorp, minder ruimte in het huis dan beoogd. Niet ons droomhuis, maar het zou een leuk tussenstation voor een paar jaar worden. Maar helaas is ons bod niet de hoogste. Gingen we gelukkig ook niet van uit, maar het was leuk geweest als het wel zo was.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 11:47

Anne. schreef:
Wij hadden vrijdag de bezichtiging. Hartstikke leuk huis, oogde wel een stuk kleiner dan op de foto's. Maar de afwerking op alle fronten per-fect. We zouden er zo in kunnen. Erg getwijfeld over het bod wat we uit zouden brengen. We neigden eerst naar +17k, maar hebben toch gekozen om +10k te bieden. Toch een tuin op het noorden, klein dorp, minder ruimte in het huis dan beoogd. Niet ons droomhuis, maar het zou een leuk tussenstation voor een paar jaar worden. Maar helaas is ons bod niet de hoogste. Gingen we gelukkig ook niet van uit, maar het was leuk geweest als het wel zo was.

Herkenbaar. Laatste bod was op een soortgelijk huis maar daarbij was 21k overbieden ook niet genoeg.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:38

lucifertje schreef:
1,5 jaar slaat natuurlijk nergens op voor kopers. De verkopers proberen een koper te vinden die zo gek is om er toch voor te gaan. Toen wij zelf onze bestaande woning te koop zette was de overdracht 6 maanden ivm oplevering van onze nieuwbouwwoning. 6 maanden vind ik een redelijk termijn in ieder geval.

Daar zou ik prima mee kunnen leven idd. Dit is echt het complete probleem bij de kopers leggen. Maar vorig huis die naar dezelfde nieuwbouw gaan, is ook verkocht boven vraagprijs. Dus ze zullen gekken vinden.

Kopers doen het zichzelf ook gewoon aan en zo wordt het steeds gekker ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 12:54

Ik snap die verkopers wel.. nu zijn de prijzen absurd, hoe zien die er over 1,5 jaar uit? Je bent gek als je het niet probeert nu. Een koper zou ik ook voor gek verklaren, maar daar denk ik met het huidige overbieden sowieso al wel wat van :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 13:50

Mijn ouders zijn gisteren bij de makelaar geweest, maar ze hebben nog wat huiswerk meegekregen.
Het huis van mijn opa staat op een perceel van 1000m2, maar het totale huis/schuuroppervlak is ook wel iets van 800m2 waarvan heel veel oud en asbest. Voor een potentiële koper is het heel moeilijk om de potentie te zien, dus de makelaar legde ook de optie voor aan mijn ouders dat ze zelf al aan het slopen en saneren gaan voor een deel van de schuren, zodat bijvoorbeeld alleen het woonhuis met garage overblijft en er dan dus een giga ruimte daarachter vrij komt. De kosten hiervan wegen volgens de makelaar wel op tegen de prijs die je dan kan vragen.
Andere optie is gewoon te koop zetten zoals het nu is, maar dan moet de prijs hier ook naar zijn.

Volgens mij willen mijn ouders toch eerst de boel nu gewoon erop zetten, kijken wat erop af komt en dan kunnen ze alsnog kiezen voor laten slopen/saneren..

Ben iig blij dat ze nu stappen zetten, dit cirkeltje zitten ze nu al jaren in en er gebeurt nu eindelijk eens wat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:04

Zou het er idd gewoon opzetten
In deze tijden weet je het niet

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:06

Net de uitnodiging voor de bezichtiging binnen. Het is nog gekker. Aanvaardingsdatum is juli/augustus 2023.

Meer dan 2 jaar. 8)7

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:07

Relaxed schreef:
Mijn ouders zijn gisteren bij de makelaar geweest, maar ze hebben nog wat huiswerk meegekregen.
Het huis van mijn opa staat op een perceel van 1000m2, maar het totale huis/schuuroppervlak is ook wel iets van 800m2 waarvan heel veel oud en asbest. Voor een potentiële koper is het heel moeilijk om de potentie te zien, dus de makelaar legde ook de optie voor aan mijn ouders dat ze zelf al aan het slopen en saneren gaan voor een deel van de schuren, zodat bijvoorbeeld alleen het woonhuis met garage overblijft en er dan dus een giga ruimte daarachter vrij komt. De kosten hiervan wegen volgens de makelaar wel op tegen de prijs die je dan kan vragen.
Andere optie is gewoon te koop zetten zoals het nu is, maar dan moet de prijs hier ook naar zijn.

Volgens mij willen mijn ouders toch eerst de boel nu gewoon erop zetten, kijken wat erop af komt en dan kunnen ze alsnog kiezen voor laten slopen/saneren..

Ben iig blij dat ze nu stappen zetten, dit cirkeltje zitten ze nu al jaren in en er gebeurt nu eindelijk eens wat :')

Zou ik ook doen als ik jouw ouders was. Ze zullen waarschijnlijk een prima bedrag ervoor kunnen vangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:14

Zei ik ook al, wat een gedoe haal je je dan op de hals.. Vooral omdat het voor hun pure winst is, zit geen hypotheek meer op en ze hebben hun eigen huis ook nog gewoon.
Kreeg wel de indruk dat het glas van deze makelaar half leeg is.. Best een negatieve kijk erop.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:17

Relaxed schreef:
Zei ik ook al, wat een gedoe haal je je dan op de hals.. Vooral omdat het voor hun pure winst is, zit geen hypotheek meer op en ze hebben hun eigen huis ook nog gewoon.
Kreeg wel de indruk dat het glas van deze makelaar half leeg is.. Best een negatieve kijk erop.

Er zullen best mensen zijn die juist blij zijn met veel bijgebouwen op een perceel. En eenmaal gesloopt krijg je het vaak niet meer zo eenvoudig meer voor elkaar om veel bijgebouwen te plaatsen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:24

Ik denk dat je in deze tijd niet bang hoeft te zijn dat je het niet verkoopt. Men staat te springen om een huis, wat extra werk zien ze ook wel door de vingers.
Is het trouwens niet iets voor iemand hier? :P

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:33

De biedingen op ons huis zijn vandaag bekend geworden. De hoogste zit 114k boven de vraagprijs. Het is voor ons heel mooi, maar is eigenlijk belachelijk.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:36

Ben je niet een punt vergeten :roll:
Dit is toch niet normaal meer..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 14:49

pillow schreef:
De biedingen op ons huis zijn vandaag bekend geworden. De hoogste zit 114k boven de vraagprijs. Het is voor ons heel mooi, maar is eigenlijk belachelijk.

Hemeltjelief zeg! Op wat voor vraagprijs is dat? 114 is al in de buurt van ons totale budget. :+