Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:27

claudiadvx schreef:
Mag ik onder mijn meeleessteen vandaan kruipen?
Wij hebben ons eerste huisje gekocht! Alleen ben ik aan het stoeien met de indeling van de woonkamer/keuken >;)
Dit is de plattegrond.
De huidige bewoners hebben een joekel van een bank staan waardoor de ruimte heel klein oogt. We willen waarschijnlijk wel een hoekbank maar dan wat smaller en niet zo breed
Hebben jullie nog tips?
[ [url=m/PRbL8n.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DmP1Ad.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3VQheT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vZxczq.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk huis, ik zie wel genoeg mogelijkheden hoor!

In tegenstelling tot bovenstaande reacties zou ik juist wel voor een hoekbank/bank met longchair gaan. Ik weet niet of ik echt een hoekbank neer zou zetten (hoge leuning laat de ruimte kleiner kijken). Ik zou niet voor een losse stoel gaan, maar dat komt vooral omdat ik dat zelf niet lekker vind zitten.

Edit: Als je voor een hoekbank of bank met zo’n lounge gedeelte gaat, zou ik er wel zorgen dat de (hoek)bank voor het raam komt juist. Dat maakt de ruimte al veel meer open/ruimtelijker dan hoe het nu is.

In deze ruimte zou ik sowieso een laag tvmeubel kiezen, ik denk dat dat op dit moment heel storend is op de foto’s die je plaatste. Dit hoge, grote, lompe ding maakt het gelijk een stuk minder ruimtelijk haha.

Ga je de vloer vervangen of laten liggen? Ik zou qua kleur op de muur denk voor een niet te donkere kleur gaan, probeer het zo licht (maar wel met sfeer) mogelijk te houden.

Qua gordijnen zou ik voor en achter in between nemen, die iig tot de grond hangen. En wellicht over de hele breedte van de muur, maar weet niet hoe anderen daarover denken?

Zo’n bank bedoel ik:
Afbeelding

En in between gordijnen tot d egrond:
Afbeelding

Anja_Joost

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:38

Ik ga mee met Denise_Storm. Een chaise longue aan de raamkant. Zelf heb ik ook een bank in de kamer die veel zonlicht krijgt. De vorige was antraciet en verkleurde heel erg. Nu heb ik een lichtgrijze, zal de verkleuring minder opvallen. Het is maar net hoeveel je je hieraan stoort. En inderdaad, een lage tv kast, misschien de tv aan de muur hangen?
Dan zal het allemaal was ruimtelijker ogen. Leuk huis hoor!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:11

We neigen nu naar een licht eiken / white wash laminaat
Mijn vriend die wil de lange muur graag groen maar daar heb ik mijn twijfels nog over

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:04

Katoen, linnen en leer en microleder verkleuren.
Een polyester nauwelijks.
Je kunt achterop de stofstalen altijd zien wat de eigenschappen van de stof is zoals kleurechtheid, sterkte enz. En je mag verwachten dat een verkoper je dat ook altijd verteld.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:01

Onze bank staat ook deels voor het raam, kan helaas ook niet anders bij ons, tot nu toe nog geen verkleuring hier.

Wij hebben gekozen voor een 3 zitter en een losse hocker, zodat we die kunnen verplaatsen als dat nodig is en 2 losse fauteuils

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:55

Majabeestje schreef:
Ik vind die kleurentesters ideaal! Ik Google eerst op de kleur en afbeelding, heb ik een beetje een idee.
Ik doe dan een tester op een papier en hou dat tegen de muur.

Vandaag nog mee aan het puzzelen geweest. Links is het vloerkleed, het staaltje is van een grote zitzak. Ik wil een kleurtje tegen de wand waar de zitzak tegen aan komt.

[ [url=m/ZEhQ3E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind die middelste (Indian Spice) echt prachtig! Zelf ben ik bang dat het te bruin wordt i.c.m. met mijn bruine bank en stoel, dus in mijn eigen huis durf ik het niet aan. Ik zit ook richting de groenen te denken die je hebt liggen en wil dan een lambrisering schilderen. Zal binnenkort een foto plaatsen, misschien kunnen jullie helpen kiezen :o

Dank voor alle reacties over kleurtesters en verf! Die visualizer app is inderdaad ook erg handig.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:20

Een aantal mensen hebben het over elementen. Lijkt mij echt top bij ons in de "punt". Zijn er mensen die ervaringen hebben met zo'n bank? Blijven de elementen goed bij elkaar staan?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:23

Ik heb ook een elementen bank. De elementen zitten middels een haaksysteem aan elkaar.
Zelf heb ik 3 elementen. 1 met arm rechts, 1 met arm links en 1 zonder armen. Ik heb de element zonder arm als fauteuil in gebruik en de 2 elementen met 1 arm tegen elkaar aan staan. Ik kan dus mocht ik het willen alle elementen aan elkaar plaatsen.
Bij elementen is het zo dat deze rondom gestoffeerd zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:27

Vraagje. Ik ben op zoek naar zitkussens. Nu vind ik niks wat ik en mooi vind en wat niet meteen 60 euro per kussen kost :').

Nu zit ik te denken om, in plaats van zitkussens, sierkussens te pakken om op te zitten. Heeft iemand daar ervaring mee? Goed idee, ja nee?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:33

Vlgs mij zijn sierkussens te zacht/niet stevig genoeg om de druk van het zitten te doorstaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:42

MamaMiesje schreef:
Vlgs mij zijn sierkussens te zacht/niet stevig genoeg om de druk van het zitten te doorstaan.

Ja, dat klinkt ook wel heel logisch. Pfffrt. Word er een beetje moedeloos van :').

De stoelen zijn 50 x 50 cm en de meeste kussens die ik oké vind, zijn ook nog eens 40 x 40 _O-.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:49

Voor wat voor plek zoek je zitkussens? Op stoelen ofzo?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:51

Houten stoelen, ja :j.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:56

Ik heb toen kussen gehaald die voor tuinstoelen bedoeld waren :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:57

manonutjuh schreef:
Ik heb toen kussen gehaald die voor tuinstoelen bedoeld waren :')

Daar ben ik naar aan t googlen, maar ik vind niks dat ik en mooi vind en waar ik het bedrag voor over heb, oh en die ook de juiste maat zijn :P.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:29

Hm.... zo gauw zie ik inderdaad ook meer de tuin-opties. Anders zelf/laten maken? Al weet ik niet precies wat voor vulling ze gebruiken bij dit soort kussens. Of dat dat gewoon schuim is of nog iets anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:34

Sting schreef:
Hm.... zo gauw zie ik inderdaad ook meer de tuin-opties. Anders zelf/laten maken? Al weet ik niet precies wat voor vulling ze gebruiken bij dit soort kussens. Of dat dat gewoon schuim is of nog iets anders.

Ik zoek voor nu iets dat goed betaalbaar is. Laten maken is prijzig en geld groeit niet aan bomen :)).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:47

Wat zoek je ongeveer San?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:51

@San: basic kussentjes kopen, stuk stof kopen die mooi vindt en dan hoesjes (laten) maken?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:10

noviceh schreef:

Het liefst matraskussens, die zitten toch het fijnst. En ik zie heel veel patronen e.d. die ik mooi vind, maar ik ga geen 65 euro voor een kussen betalen :)). Ik vind 30 momenteel al te duur.

Denise_Storm schreef:
@San: basic kussentjes kopen, stuk stof kopen die mooi vindt en dan hoesjes (laten) maken?

Hmmm... Dat is wel een idee op zich. Even googlen, want ze moeten wel minimaal 45 cm zijn. Dat blijkt lastig te zijn als t cheap ass moet :').

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:13

_San87_ schreef:
noviceh schreef:

Het liefst matraskussens, die zitten toch het fijnst. En ik zie heel veel patronen e.d. die ik mooi vind, maar ik ga geen 65 euro voor een kussen betalen :)). Ik vind 30 momenteel al te duur.

Denise_Storm schreef:

Hmmm... Dat is wel een idee op zich. Even googlen, want ze moeten wel minimaal 45 cm zijn. Dat blijkt lastig te zijn als t cheap ass moet :').

Je kan zelfs nog overwegen om gewoon schuim op maat te laten snijden? Op de markt staat er meestal wel zo’n kraam met schuim of een winkel in de buurt?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:14

Moet het nog een bepaalde kleur zijn of patroon hebben? Bij Leen Bakker hebben ze niets?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:15

Denise_Storm schreef:
Je kan zelfs nog overwegen om gewoon schuim op maat te laten snijden? Op de markt staat er meestal wel zo’n kraam met schuim of een winkel in de buurt?

Dat zou ook nog een optie zijn :j.

noviceh schreef:
Moet het nog een bepaalde kleur zijn of patroon hebben? Bij Leen Bakker hebben ze niets?

Ik wil het liefst roze met bloemen :)). Maar ik heb ook nog een vriend die t leuk moet vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:39

Nou, het is gelukt :)). Geen matraskussens, maar gewone zitkussens. Twee lichtroze kussens en twee kiezelkleur met roze/rode bloemen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:47