FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:25

Urona447

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:32

Locatie is mooi van die hierboven maar vind het huis helemaal niks, een beregeningssysteem was ook teveel moeite gezien de toestand van het gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:33

Echt wauw, droomplekje <3

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:36

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:25

Logisch toch? Raak je t balletje ook niet zo snel kwijt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:43

Best slim ja :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 11:59

Ik vind hem briljant :D

Die in Well ligt echt prachtig.
Ik wil de 10e ook winnen :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:18

Sonja_vR schreef:
Fitzroy schreef:
@superpony: Nu heb ik nog niet concreet gehoord wat jij nu zo veselijk vindt aan de mentaliteit op de Veluwe?
En ik denk dat ik al langer op deze aardkloot rondloop dan jij maar dat doet niets terzake. Kom nu eens met concrete voorbeelden als je die hebt. Ik vind dit zo vaag.

Als het ook maar enigszins biblebelt is
Kan ik me er wel iets bij voorstellen
Zit namelijk zelf ook in biblebelt contreien en dat kan op sommige vlakken echt stik vervelend zijn

Maar doet het er toe waarom ze dat vind?
Lijkt mij niet , zij ervaart iets en dat is prima
Niet iedereen kan overal aarden
Gewoon het verschil in mentaliteit in het algemeen genomen kan genoeg zijn om ergens niet te willen wonen
Prima toch
Een ander word er wel blij van
Dikke prima

Zou ook niet weten waarom Iemand zich daarover zou moeten verantwoorden eigenlijk
Zelf zou ik ook nooit in Rotterdam en omstreken willen wonen , deels is dat door mentaliteit verschil tussen mijzelf en die regio in het algemeen
Amsterdam en het gebied er om heen lijkt me ook niet tof
Een ander wel
Again , dikke prima toch
Biblebelt red ik prima , ben ik in geboren en getogen , maar liever niet in een dorp , maar buitengebied
In een dorp doe ik al 39 jaar en eerlijk
Vermoeiend af en toe

Hoef je echt niet van op de kast te klimmen

Precies dat!

Ik ga echt niet de strijd aan met wat wij van de mentaliteit vinden. Maar hier is het echt zo dat elke westerling die je spreekt exact hetzelfde vindt.

En als ik me moet verdedigen over wat mensen over Amsterdammers vinden en de vooroordelen die ze hebben, is het een dagtaak.
Maar ik besef heel goed dat ik een Amsterdammer ben van 40+ en het nu totaal anders is. Ik zou er zelf niet meer willen wonen. Ben ook totaal geen stadsmens en kom er ook nauwelijks.

Je weet niet alles van tevoren als je ergens gaat wonen. En wij hadden een reden om hier te gaan wonen, dus was niet de keus voor de plaats, maar de omstandigheden. Is niet erg, we redden ons prima. Maar nu zoeken we een huis en dat is gewoon niet hier.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:28

superpony schreef:
Ik ga echt niet de strijd aan met wat wij van de mentaliteit vinden. Maar hier is het echt zo dat elke westerling die je spreekt exact hetzelfde vindt.
.

Dus ik ben van oorsprong geen westerling? Echt wel, en ik vind dat dus niet en met mij vele westerlingen. Dat irriteert me dus. Jij zet het neer alsof ‘iedere’ westerling dat vindt. Alleen hier in dit topic geven al meerdere mensen aan dat zij het niet zo ervaren en ja, dat is ook in Ermelo zo. Familie van mij uit het westen woont daar. Jouw ideeën zijn niet dé waarheid, hè ;)
Bevestigt overigens wel mijn mening over arrogante Amsterdammers :+

Back on topic verder.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 12:58

Ja maar het is wel de waarheid voor superpony
Dat jij een andere waarheid ervaart
Logisch
Jij bent een ander persoon
Je zou het ook gewoon niet op jezelf kunnen betrekken :)*
En het gewoon een ander zijn/haar ervaring kunnen laten zijn
Scheelt een hoop zinloos gebakkelei waar je toch niet uit komt omdat iedereen het toch anders ervaart door verschil in; vul maar even een A4 aan mogelijkheden in

Edit
Zo wil ik niet dood gevonden worden in een aantal dorpen in mijn gemeente door de mentaliteit daar , ondanks dat ik ook een paar leuke mensen uit die dorpen ken.
De mensen die daar wel willen wonen zullen het niet eens zijn met mijn reden
Maar dat doet er niet toe , ik ben die mensen niet en die mensen zijn mij niet
Dus hoe ik en zij iets ervaren zal heel verschillend zijn
Hoeft niemand van over de flos te gaan

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:25

Dat staat er toch helemaal niet?

Ik zeg de westerlingen die je spreekt. Niet al die anderen dus......

Maar zeggen dat ik de enige ben is gewoon onzin. Ik ken mensen uit Utrech, Den Haag, Rotterdam etc die ook veel grapjes maken over de mensen hier. Zover ga ik niet eens.

Dat mensen hier wonen en de verschillen merken, wil niet zeggen dat ze een hekel hebben aan de anderen. Maar je houdt er rekening mee. Ik ben in een gesprek met mensen van hier gereserveerder en hou het wel in mijn achterhoofd.

Als ik hoor hoe ze hier vooroordelen over Amsterdammers of wat vorig jaar over de Amsterdamse toeristen werd geschreven in een week krantje, kan ik ook wel flink kwaad worden. Maar laat maar gaan, want blijkbaar is dat de makkelijkste weg.
Het stikt hier van de campings en mensen komen van alle uithoeken, ze verdienen er genoeg aan, maar blijkbaar zijn de Amsterdammers het leukst om wat negatiefs over te zeggen. Maakt mij niet uit, is dan eigen zwakheid of onwetendheid als ze dat in een krantje doen.

Ik draag geen trainingspakken, heb geen geblondeerd haar en draai niet hele dag keihard Hazes, dus ik val niet onder hun beeld van Amsterdammers.

Misschien maakt zo een discussie al genoeg duidelijk denk ik dan........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 13:26

Joh ga die discussie ff via pb voeren allemaal.. Echt totaal onzinnig en offtopic

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:06

MightyMike schreef:
lor1-1984 ik denk dat dit idd dorps is. In de dorpjes rondom Almelo is dat precies zo hoor, ik woon er prima, maar je hoort ook hier veel terug. In de stad ben je gewoonweg veel anoniemer, dat kan natuurlijk ook heerlijk zijn.

Ik heb zowel in dorpen als de stad gewoond (Harderwijk, Ermelo, Putten, Nunspeet) en bij allen was het zo. :)
Maar daarom dus juist die regio uit verhuist zodat ik me wat kon ontworstelen daaraan.
En ja, in Almelo en omgeving gebeurt het uiteraard ook, bijna overal wel denk ik maar omdat mijn familie niet in de buurt woont scheelt het een slok op de borrel.
Kreeg wel van de week te horen dat mijn vriendin en ik twee jaar voor we wat kregen haar ex bedrogen hebben.
Best knap want er is toen niets gebeurd buiten elkaar toegeven dat we elkaar wel heel leuk vonden. :+

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:25

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 14:31

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:41

Ben alleen nog steeds benieuwd waar superpony dan woont. Als het daar zo erg is ben ik graag gewaarschuwd als echte westerling :=
Maar het gebied is zoooo groot dat ik aan "de Veluwe" niks heb qua criterium.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:49

Die tafeltennistafel in het zwembad... :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 17:52

SusanH schreef:
Ik heb tot en met mijn 17e in Ermelo gewoond, ben daar opgegroeid. Ik heb het altijd heel fijn gevonden in Ermelo. Maar ik moet zeggen dat ik waar we nu wonen wel ideaal vind. Alle gemakken van een grote woonplaats met alle voorzieningen, maar wel dichtbij de natuur. Kan binnen 5 minuten in het centrum zijn op de fiets, en als ik de andere kant op ga zit ik zo tussen de landerijen of in het bos. En lekker centraal gelegen. Ik zou best wat vrijer willen wonen, maar dan ga ik het gemak van even lopend een boodschapje halen wel missen denk ik.

Jij zit bij Leersum toch? Heb ik vandaag een lekker rondje gedaan met paardlief. Mooie omgeving!!
Het is jammer dat de Utrechtse Heuvelrug zo duur is qua huizen. Niet voor niks natuurlijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 18:02

Leersum is hier wel dichtbij idd. Maar ik woon er zelf niet :) . Het is hier prachtig. Maar idd geen goedkope huizen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:26

superpony schreef:
Precies dat!

En als ik me moet verdedigen over wat mensen over Amsterdammers vinden en de vooroordelen die ze hebben, is het een dagtaak.
Maar ik besef heel goed dat ik een Amsterdammer ben van 40+ en het nu totaal anders is. Ik zou er zelf niet meer willen wonen. Ben ook totaal geen stadsmens en kom er ook nauwelijks.

Je weet niet alles van tevoren als je ergens gaat wonen. En wij hadden een reden om hier te gaan wonen, dus was niet de keus voor de plaats, maar de omstandigheden. Is niet erg, we redden ons prima. Maar nu zoeken we een huis en dat is gewoon niet hier.

Ik woon als ex Amsterdamse in Drenthe. Qua mentaliteit niet mijn soort mensen, maar ik woon hier voor de ruimte, niet voor de mensen.
Ik vind Amsterdam om te wonen helemaal niets, maar ik ben en blijf Amsterdamse qua karakter en dat botst hier wel eens

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:41

Nou, ik geloof dat hier op de noordelijke Veluwe inmiddels evenveel import als autochtonen woont. Dus die mentaliteit waar jullie over spreken is toch al vloeibaar geworden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:57

Voordeel van waar ik woon is dat meer dan 50% import is. Al merk je wel verschil met mensen die van hier komen. Maar waar hem dat dan precies in zit vind ik moeilijk uit te leggen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 10:56

Nou ik val wel ff binnen met een ander onderwerp.

Weten jullie nog dat ik een huis gekocht heb?
Afbeelding

Ik heb sinds dinsdag de sleutel en er begint progressie in te komen.
Woonkamer en keuken ligt een nieuwe vloer en alles is geverfd beneden

Afbeelding
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:01

Dat wordt mooi +:)+ Is dat laminaat?