Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SusanH schreef:https://www.funda.nl/koop/well-li/huis- ... erheide-3/ ik wil de 10e best de hoofdprijs winnen, huis heb ik alvast gevonden.
Sonja_vR schreef:Fitzroy schreef:@superpony: Nu heb ik nog niet concreet gehoord wat jij nu zo veselijk vindt aan de mentaliteit op de Veluwe?
En ik denk dat ik al langer op deze aardkloot rondloop dan jij maar dat doet niets terzake. Kom nu eens met concrete voorbeelden als je die hebt. Ik vind dit zo vaag.
Als het ook maar enigszins biblebelt is
Kan ik me er wel iets bij voorstellen
Zit namelijk zelf ook in biblebelt contreien en dat kan op sommige vlakken echt stik vervelend zijn
Maar doet het er toe waarom ze dat vind?
Lijkt mij niet , zij ervaart iets en dat is prima
Niet iedereen kan overal aarden
Gewoon het verschil in mentaliteit in het algemeen genomen kan genoeg zijn om ergens niet te willen wonen
Prima toch
Een ander word er wel blij van
Dikke prima
Zou ook niet weten waarom Iemand zich daarover zou moeten verantwoorden eigenlijk
Zelf zou ik ook nooit in Rotterdam en omstreken willen wonen , deels is dat door mentaliteit verschil tussen mijzelf en die regio in het algemeen
Amsterdam en het gebied er om heen lijkt me ook niet tof
Een ander wel
Again , dikke prima toch
Biblebelt red ik prima , ben ik in geboren en getogen , maar liever niet in een dorp , maar buitengebied
In een dorp doe ik al 39 jaar en eerlijk
Vermoeiend af en toe
Hoef je echt niet van op de kast te klimmen
superpony schreef:Ik ga echt niet de strijd aan met wat wij van de mentaliteit vinden. Maar hier is het echt zo dat elke westerling die je spreekt exact hetzelfde vindt.
.
MightyMike schreef:lor1-1984 ik denk dat dit idd dorps is. In de dorpjes rondom Almelo is dat precies zo hoor, ik woon er prima, maar je hoort ook hier veel terug. In de stad ben je gewoonweg veel anoniemer, dat kan natuurlijk ook heerlijk zijn.
SusanH schreef:https://www.funda.nl/koop/well-li/huis- ... erheide-3/ ik wil de 10e best de hoofdprijs winnen, huis heb ik alvast gevonden.
Ghostattack schreef:https://www.funda.nl/koop/velsen-zuid/h ... tenlaan-2/
Ja dit is ook een manier om je zwembad te gebruiken
SusanH schreef:Ik heb tot en met mijn 17e in Ermelo gewoond, ben daar opgegroeid. Ik heb het altijd heel fijn gevonden in Ermelo. Maar ik moet zeggen dat ik waar we nu wonen wel ideaal vind. Alle gemakken van een grote woonplaats met alle voorzieningen, maar wel dichtbij de natuur. Kan binnen 5 minuten in het centrum zijn op de fiets, en als ik de andere kant op ga zit ik zo tussen de landerijen of in het bos. En lekker centraal gelegen. Ik zou best wat vrijer willen wonen, maar dan ga ik het gemak van even lopend een boodschapje halen wel missen denk ik.
superpony schreef:Precies dat!
Ik ga echt niet de strijd aan met wat wij van de mentaliteit vinden. Maar hier is het echt zo dat elke westerling die je spreekt exact hetzelfde vindt.
En als ik me moet verdedigen over wat mensen over Amsterdammers vinden en de vooroordelen die ze hebben, is het een dagtaak.
Maar ik besef heel goed dat ik een Amsterdammer ben van 40+ en het nu totaal anders is. Ik zou er zelf niet meer willen wonen. Ben ook totaal geen stadsmens en kom er ook nauwelijks.
Je weet niet alles van tevoren als je ergens gaat wonen. En wij hadden een reden om hier te gaan wonen, dus was niet de keus voor de plaats, maar de omstandigheden. Is niet erg, we redden ons prima. Maar nu zoeken we een huis en dat is gewoon niet hier.