[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:20

Het nummer staat al in mijn telefoon dus gelukkig ben ik wel gewaarschuwd als ze bellen _O- Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon niet opneem als ze vandaag bellen :o Hopelijk geeft hun notaris hen de duidelijke uitleg dat we helemaal in ons recht staan en beseffen ze dat het kansloos is.

Ohhh Cayenne daar zou ik me ook heel slecht bij voelen := Uiteindelijk moet je dan vooral aan jezelf denken, maar lijkt me heel vervelend om dat keer op keer te moeten zeggen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:40

*\o/* *\o/* De taxatie is binnen en ik ben helemaal happy *\o/* *\o/*

Nou hopen dat ze opschieten bij de hypotheekadviseur en de bank.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:19

Nice Prairy!

Hier weer een tegenvaller... Bij de Rabobank was dus het contract van mijn man een probleem, zijn verblijfsvergunning niet.
Net telefoontje van de adviseur. Bij de ING is de verblijfsvergunning een probleem. Ze willen max. 90% financieren ivm NHG. Onze adviseur is het niet met de ING eens op basis van de grondwet.

We hebben nu nog een aanvraag open staan bij BLG (SNS), kijken waar die mee komen.. En anders kijken wat we verder gaan doen.

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:21

Waarom kijk je niet naar andere aanbieders ipv de grotere banken?

Je hebt zoveel! Wij zitten bij Argenta, schoonzus bij Aegon. Deden beide een stuk minder lastig dan bijvoorbeeld de ING bij mijn schoonouders deed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:22

Yasmine schreef:
Het nummer staat al in mijn telefoon dus gelukkig ben ik wel gewaarschuwd als ze bellen _O- Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik gewoon niet opneem als ze vandaag bellen :o Hopelijk geeft hun notaris hen de duidelijke uitleg dat we helemaal in ons recht staan en beseffen ze dat het kansloos is.

Ohhh Cayenne daar zou ik me ook heel slecht bij voelen := Uiteindelijk moet je dan vooral aan jezelf denken, maar lijkt me heel vervelend om dat keer op keer te moeten zeggen.

Wij konden niet anders. Twee dagen voor het tekenen van het definitieve koopcontract verloor mijn vriend opeens zijn baan.
We zijn er echt heel ziek van geweest want we waren gek op het huis, maar liever dat dit gebeurde voordat we de handtekening hadden gezet, dan erna.
Maar ook voor de verkopers was het natuurlijk onwijs rot. Ze hadden al een perceel gekocht en konden toen ook opeens geen kant meer op.
Daarbij dachten ze volgens mij dat we het als smoes gebruikten, maar helaas was het echt zo -O-

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:23

Yvank_ schreef:
Waarom kijk je niet naar andere aanbieders ipv de grotere banken?

Je hebt zoveel! Wij zitten bij Argenta, schoonzus bij Aegon. Deden beide een stuk minder lastig dan bijvoorbeeld de ING bij mijn schoonouders deed.

Omdat deze het laagst zitten in de rente.. Daarna kunnen we altijd nog verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:25

Argenta zit lager in de rente dan ING, SNS en Rabo :) iig met NHG wel.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:38

Hmm vreemd. Ik heb met onze adviseur mee gekeken in het programma, zie alle rentes van laag naar hoog sorteerde. Al weet ik dat hij er wel een paar over heeft geslagen omdat hij daarvan al zeker wist dat ze moeilijk gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:04

Ik ga 2,3% betalen.
Rabo was 2,65%
ING was 2,45%
SNS was 2,55%

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:07

Hmm kunnen we nog als optie aangeven inderdaad. Denk alleen als we bij de SNS ook een nee krijgen we bij 1 van de 3 wel in bezwaar gaan.

Wat ik me af vraag, als je voldoet aan de voorwaarden van de NHG (dus volgens de NHG), mag een bank het dan daarop afwijzen als hun vinden van niet? En heeft de NHG daar dan nog iets op in te brengen? Want mijn man voldoet gewoon aan de voorwaarden zoals op de website van de NHG en IND (immigratiedienst) beschreven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:52

Een hypotheek is natuurlijk meer dan alleen lage rente. Een goede adviseur kijkt ook verder dan dat. Voordeel van de grote partijen is dat ze ook een goed beleid hebben voor als er wat gewijzigd moet worden, als het even minder wordt of... als je uit elkaar gaat. Ik zie dagelijks de ellende van de zogenaamde 'goedkope' partijen. Ja, lage rente. Maar voor de rest geven ze niet thuis.

Een bank mag afwijken van het NHG-beleid ja.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:00

Yasmine wat fijn dat je er zo van af kan! Ik ben heel nieuwsgierig naar hun reactie.

Goed nieuws prairy!

Boooo wat balen dat de ING ook moeilijk doet. Hopelijk vinden jullie een andere bank die meer wil meedenken.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:25

We wachten even af wat de BLG gaat zeggen. En waarom zouden we meteen beginnen bij hogere rentes te gaan kijken als je de lage partijen nog niet hebt geprobeerd? Ik had gedacht dat de grotere banken toch wel wat ruimdenkender waren dan dit :+
Heel raar dat ze mogen afwijken van de NHG voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:04

Berdien schreef:
Een hypotheek is natuurlijk meer dan alleen lage rente. Een goede adviseur kijkt ook verder dan dat. Voordeel van de grote partijen is dat ze ook een goed beleid hebben voor als er wat gewijzigd moet worden, als het even minder wordt of... als je uit elkaar gaat. Ik zie dagelijks de ellende van de zogenaamde 'goedkope' partijen. Ja, lage rente. Maar voor de rest geven ze niet thuis.

Een bank mag afwijken van het NHG-beleid ja.

Dat lijkt me toch ook iets wat je sowieso meeneemt? Dat hebben wij bij onze adviseur iig wel ja :) en toevallig had deze partij ook nog een lage rente.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 22:57

Wij hebben onze hypotheek ook bij BLG gehad van de vorige woning altijd keurig geholpen. Begreep dat ze daar ook vaker de niet standaard aanvragen deden met oa eigen bedrijf en zzpers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 00:28

Interessant topic dit, ik meld me ook. Beetje een leek in dit gebied, maar gelukkig wel mensen met wat verstand om me heen.
Maar wij gaan binnenkort ook officieel samen wonen, iets samen kopen iig :) vandaag waardebepaling laten doen van het huidige koophuis van mijn vriend (appartement in het centrum van Breda met parkeerplaats). Die is in 3 jaar tijd zo’n 40-50% in waarde gestegen. Waar wij enorm van geschrokken waren (positief wel natuurlijk haha) maar daardoor besloten dat we echt moeten gaan kijken. Heel spannend dus :):) vooral voor mij.. haha. Vrijdag bezichtiging gepland staan naar een huis wat we helemaal zoeken, we gaan snel meer plannen. Dan natuurlijk het huis nu verkoopklaar maken, wat een spannende tijd haha. Maar kan niet wachten tot we echt iets hebben samen!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:32

Charaz schreef:
Wij hebben onze hypotheek ook bij BLG gehad van de vorige woning altijd keurig geholpen. Begreep dat ze daar ook vaker de niet standaard aanvragen deden met oa eigen bedrijf en zzpers

Ben benieuwd... :Y)

Marloes: Welkom! :D
Willen jullie ook weer gaan kopen in Breda? Of ergens anders heen?
Mijn man en ik wonen nu zelf in Oosterhout, en ons hopelijk toekomstige huis staat in Rijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:12

Booooo schreef:
Charaz schreef:

Ben benieuwd... :Y)

Marloes: Welkom! :D
Willen jullie ook weer gaan kopen in Breda? Of ergens anders heen?
Mijn man en ik wonen nu zelf in Oosterhout, en ons hopelijk toekomstige huis staat in Rijen.

Bedankt!
We willen eigenlijk wel in Breda, maar in Breda zijn de huizenprijzen zo gestegen afgelopen jaren dat we dat niet gaan doen. Waarschijnlijk gaat dat nog even door en komende jaren word Breda zo duur dat dan de kleine steden in de buurt aantrekkelijker worden (dus worden die huizen ook weer duurder en aantrekkelijker wanneer wij evt weer iets anders willen over 10 jaar :) ). We kijken nu voor Oosterhout en Etten Leur. Gelukkig zijn we beide niet echt naar een stad of wijk gericht, we willen alleen beide absoluut niet in een dorp wonen haha.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:57

Ahhh leuk! Wij gaan Oosterhout uit omdat je binnen ons budget alleen maar standaard gemeente tuinen hebt qua grootte..
Als je een vraag hebt over Oosterhout of een bepaalde wijk ofzo mag je ze stellen :D woon er al 25 jaar

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:09

Jaahaahaa, vanochtend de sleutels opgehaald *\o/*

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:13

Welkom Marloes

Gefeliciteerd Celien!

Hier de verhuizers geregeld :) nu alleen dat ellendige lange wachten nog.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:18

Gefeliciteerd Celien!

Ik kreeg net eindelijk de langverwachte reactie van de verkopers :P Dat ze net te horen hadden gekregen dat we afzien van de verkoop, dat ze erg geschrokken waren en of ze mij kon bellen. Heb gewoon geantwoord dat ik aan het werk was, dus nee bellen kon ik niet. Had niet zo'n zin in een eindeloze discussie waarin ze ons een schuldgevoel aanpraat :+ Gestuurd dat we er lang en goed over hebben nagedacht, een paar redenen aangehaald (lang aanslepen van het hele proces, €20.000 die we niet hebben etc) en gezegd dat onze beslissing definitief is, en dat ze voor alle bijkomstige info bij onze notaris terecht kan. Kreeg ik als antwoord "jammer dat het zo moet lopen maar voor ons een les in betrouwbaarheid." Nou ja zeg, stik d'rin :')

Heel blij dat we daar dus vanaf zijn :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:22

Stick it where the sun never shines ;) Fijn dat jullie er vanaf zijn!

Gefeliciteerd Celien en welkom Marloes!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 17:55

Betrouwbaarheid van henzelf bedoelen ze dan toch hopelijk :Y)

Gefeliciteerd Celiien!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:00

Goed gehandeld Yasmine!