Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miezelke

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 13:30

Er staat bij: "De houder is eenvoudig op te hangen door de aangebracht haak". Maar dan moet je natuurlijk eerst iets ophangen waar je de haak aan kan hangen... :P

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 14:04

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:51

meikemarieke schreef:
Ik heb gewerkt bij een magneetverf fabrikant.
Er zit heel veel verschil in kwaliteit, dit kun je makkelijk checken/vergelijken door te kijken naar het gewicht van de verf. Hoe zwaarder = hoe meer ijzerdeeltjes = hoe beter de hechting.
Wel minimaal 3 lagen aanbrengen over elkaar en neodymium magneten gebruiken. Dan werkt het wel echt super, ook met eventueel een laag schoolbord/whiteboardverf eroverheen.

Thnx!
Ik neem aan dat het gewicht dan op de verpakking staat als xx gram ijzer per liter ofzo?
En wat is dan een beetje gangbaar?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:12

Nee, je kunt gewoon het totale gewicht per liter vergelijken met elkaar.
Ik weet helaas niet meer wat gangbaar is, ik werk er al 2 jaar niet meer :P
Maar gewoon ff 2 merken naast elkaar houden en gewicht checken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 07:32

Oh jongens....moet nog zoveel doen hahaha
Keuken uitzoeken, vloeren uitzoeken en muurkleuren....
Zijn gisteren even voor inspiratie bij paar keukenboeren geweest. Vonden 1 T-keuken erg leuk.
We zoeken dus iets voor in de woonkeuken, het wordt een grote woonkeuken met veel ramen, openslaande deuren en ensuite deuren naar de woonkamer.
Maar we weten nog niet voor wat voor soort keuken we willen gaan. Wat mij heel leuk lijkt: simpele en strakke witte greeploze rechte keuken en dan als "werkeiland" een heel oude toonbank of werkbank als tegenhanger voor het strakke witte.

Of toch een u vormige keuken, of hoekkeuken? pffff ingewikkeld allemaal. Kijken ook veel bij showroomkeukens omdat de afmetingen van de keuken nog in te vullen zijn....

Vloer wordt hoogstwaarschijnlijk een verlijmde pvc vloer omdat we vloerverwarming hebben. Althans, iig beneden. Boven dan misschien laminaat...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:22

Dems heb je afgelopen zondag vtwonen gezien? Daarin was ook een stel met strakke witte keuken en dan een oude werkbank als contrast. Was erg mooi!

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:23

Nee niet gezien...zal de herhaling eens bekijken! tof!!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 17:31

BIJIJIJNAAA af:
Afbeelding

Afbeelding
De la moet nog gemonteerd worden en hij krijgt nog een kleurtje :)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:51

Gaaf zeg. Super netjes. Enige wat ik jammer vind is dat er maar plek voor 1 is aan het bureau. Denk dat ik eerder het bureau tegen de kist had gezet. Dan was het iets verder grijpen geweest, maar dan hadden er iets meer vriendjes aan tafel kunnen zitten.

Wij hebben hier vandaag de (knal) rode muren die we al een hele poos zat waren eindelijk bewerkt met de eerste laag isoleerverf. Morgen een 2e laag en dan kan er volgende week weer een normale kleur op.

Vanavond ook maar gelijk een gordijnencarrousel gedaan.
Woonkamer (rood) = naar zolder
Zolder (beige vitrage) = naar de slaapkamer
Slaapkamer (creme) = naar de woonkamer

Ze hebben nu allemaal een redelijke lengte. Ik kan nu op zolder zitten zonder op de kijk te zitten (PC-kamer)
En de woonkamer is echt zoveel rustiger nu zonder al die harde kleuren.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 08:07

Wat een coole bank! top gedaan!

Karin: fijn is dat he? met minimale aanpassingen groots effect! foto's????

Tsjonge...Zit me nu te verdiepen in vloeren en keukens. Lastig lastig. Denk dat het beneden sowieso een pvc vloer gaat worden (ivm vloerverwarming). Ik wil graag een scheepsdek vloer ....houtlook met voegstrips dus, maar ik twijfel over de woonkeuken. Dat wordt waarschijnlijk een aparte ruimte (twee halve muurtjes met ensuite deuren) en nu twijfel ik of daar dezelfde vloer moet als in de woonkamer of juist een andere vloer. Wordt dat niet te druk? Ik wil in de keuken heel graag een motief/dessin, zoiets als dit:
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 09:31

Dat is een hele mooie vloer voor een keuken!! :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:21

Ooehh...mooooiii die vloer...
Ik vind..denk ik...als je in de scheepskame...eehh woonkamer een scheepsvloer zou hebben en tussen de woonkamer en keuken nog een deur als begrenzing; dat je er dan best twee verschillende vloeren kan neerleggen. Mooie dikke marmeren of betonnen drempel ertussen, why not?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:23

hahaha....ja dat denk ik nou ook MM! maar ik vind het wel heeeeel lastig om te beslissen ;)
Die prijzen van een mooie pvc vloer zijn ook niet voor de poes zeg....moet toch rekenen op een kleine 4000 eur. voor de benedenverdieping geloof ik....(als het niet meer is)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 10:23

Pfoeih...en mooi scheepshout zal ook wel niet goedkoop zijn?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:28

Ik val hier weer eens binnen.... Hele tijd geleden (geloof in vorige editie van dit topic zelfs al :P ) meegelezen en foto's van ons huis gepost. Inmiddels wonen we 3 jaar in ons heerlijke huis en ben ik aan het rondkijken voor weer wat nieuwe spulletjes in huis. Leuk om hier weer inspiratie op te doen :)

Super gaaf, zo'n vloer in de keuken Dems! Mochten we ooit gaan verhuizen (wat er over een paar jaar vast van komt ;) ) wil ik ook heel graag zo'n vloer in de keuken.
Hier ligt op de hele beneden verdieping dezelfde vloer, keuken loopt in de woonkamer over en 2 verschillende vloeren zou hier wel te druk zijn. Maar omdat er bij jullie een duidelijke afscheiding is door de ensuite deuren zou het zeker niet misstaan.
Ben trouwens wel heel benieuwd naar foto's van jullie nieuwe stulpje :D Ben trouwens nog steeds verliefd op de kachel die jullie in de huidige tuin hebben staan, hoe gaaf!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:39

Heb je eindelijk een kleur uitgekozen hebben ze de basisverf niet meer op voorraad zucht....
Volgende week maar weer kijken.

We zijn uitgekomen op Histor Linde & harmonie. Zal wel een hele verbetering worden vanaf brandweerrood.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:25

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:21

Dems vreselijk gaaf huis zeg!!

die wc rol houder aan de deurknop hangen of aan de sifon onder het fonteintje?

MM gaaf wordt het bureau. Mijn pa en broer hebben ook 'n bed ontworpen in Sketchup en daarna gebouwd
dit is het geworden 'n inbouwstapelbed vanaf 2 kamers te bereiken.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56C2FC00

dit is vanaf de andere kamer het bovenbed. er komt nog een trapje bij sowieso moet daar nog een dakkapel geplaatst worden.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56C88280

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:24

Wat een gaaf idee! Is dat voor je oudste boys?

Jinthe heeft er de hele middag al aan zitten 'werken' :')
Had eerst het idee het een 'blue-wash' te geven, maar ik ga het toch op white-wash houden; dan valt hij meer weg tegen de muur en de onderzijde van het kozijn :)

Had plastic Ikea bakken voor er in, maar die passen toch net niet lekker, dus ben op zoek naar wat anders. Eigenlijke binnenruimte van de kist is +/- 34 x 100 x 40 cm
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 25-10-15 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:26

jep

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:39

zo had ik 'n kast van mp voor 'n habbekrats, die ik wilde schilderen maar nu staat ie hier even gewoon zo (veel meer dringendere projecten) maar de meesten zeggen dat ik 'm zo moet laten......

oh lekker van die bakken zoeken in 'n vereiste maat.....fijn klusje haha.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:42

Ja soms moet je er gewoon even tegenaan kijken he? :)

Zo spookt het al zeker 1,5 jaar door mijn hoofd om onze grote toogkast lichter te maken.
Maar ja...technisch best een gedoe omdat het teak is en dus kan 'bloeden' en dus eerst in een dekkende laag geverfd moet worden. Plus..het is natuurlijk geen 'voor twee tientjes op MP gevonden'-kast :') Dus als je het verknalt heb je een dure kast verprutst :')

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:44

voorlopig staat ie best zo en als ik m zo zat ben is ie zo geverfd
heb je 'n pb gedaan met foto's

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:44

Ik ben opzoek op MP rommelhoek etc voor zo'n landelijke kapstop met 3 van die manden erin. Kleur boeit niet die schilder ik wel. Had er van de week een gevonden. Verkoopt ze hem aan een ander. Achja.

Eind deze week de sleutel :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:47

Een kapstop? :=