Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:00

Omdat sommige winkels wel jumbo heten maar een franchise zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:46

Kaatje schreef:
Citaat:
Iemand tips voor een goed en goedkoop wasmiddel dat niet stinkt?

Lidl

Van de Lidl vind ik de bontwas -kleine fles- niet fris ruiken en de witte was niet zo schoon wassen.

gewoon bij euroland kijken wat er op dat moment staat,
of een aanbieding bij kruidvat.

kleine flessen zijn overigens nooit goedkoop.
kun je beter een grote kopen en een trechtertje als je geen grote wilt hebben staan.

wij halen tegenwoordig de dreft en ajax bijvoorbeeld ook in het echt groot (dreft geloof ik een liter of zo? en ajax een jerrycannetje, denk 5 liter) en dan gewoon overmikken in een formaat dat handelbaar is.. beide voorbeelden overigens bij de makro (of aanverwante handel).
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 11-08-15 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:46

Ik was mijn witte overhemden met het wasmiddel van de Lidl en blijven altijd stralend wit!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:43

Ik was witte was met dixan. De rest met robijn.

Vandaag tomatensoep uit de vriezer gegeten met mozzarella bolletjes, en een gehakttosti :) niks voor hoeven kopen.
Wel op de markt een doos aardbeien en een doosje bramen gescoord voor 2 euro. Niet heel goedkoop maar wilde even wat fruit hebben. De bak met aardbeien alvast schoongemaakt en kan zo de vriezer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:46

Ik heb vlees ingeslagen, vriezer raakt leeg :=

Ik heb bord eten van ouders gekregen, konijn bij da achtergelaten en hoofd stond niet naar koken

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:50

Ik was met poeder van de AH en wasverzachter meestal gewoon robijn. Vooral die sensation geuren vind ik erg lekker.

Hier hebben ze shoarma gegeten en ik een stukje vis, 150 gram groenten en sla :+ Morgen nog minder eten jeeeeeej :(

Rebecca wat is er met je konijn? :(:)

edit: Pas maar op met die wasverzachter van de lidl trouwens, zit iets in waarvan ik de naam even kwijt ben en waar ik zwaar allergisch op reageer. Even een tip voor de gevoelige huid *D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:51

Ik had nog een fles robijn voor de witte was staan. Wast prima m'n bonte was.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:57

de zwarte wasmiddel van de lidl vind ik fijn. Heb net voor de gekleurde was bij de kruidvat voor 2,99 een fles robijn switsal gehaald. En had nog een doos Ariel pods staan, die kreeg ik laatst gratis bij 2 actieproducten bij de kruidvat.
En de digros heeft vaak 4 flessen fleuril voor €10, die wil ik ook nog wel eens halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:57

Sunrise , Koorts en longen klinken niet zuiver . En nog een bult op haar lip , eerst moet koorts weg dan kunnen ze onder roesje naar de lip en gebit kijkeb

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:58

Vandaag op de markt een watermeloen & galiameloen voor samen €2 en 2 bakken druiven voor €2 *\o/*

Hier wordt als wasmiddel Jumbo eigen merk gebruikt en als wasverzachter Robijn Creations. Hebben wel eens iets als Lenor geprobeerd, maar blijven toch Robijntje-fan.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:05

@Rebecca: Balen zeg, sterkte! :(:)

Ik vind Lenor gaan stinken :=

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:18

Ja, het ruikt op de een of andere manier niet helemaal fris :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:35

Ik weet nog wel dat ik een was uitgehangen had en dacht: "Wat stinkt hier toch zo? :P "

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:59

Hoi. Sorry dat ik ff zo reageer maar waar doen jullie eigenlijk (grote) boodschappen :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:28

Meestal de ah 1 dorp verderop, soms jumbo een dorp de andere kant op maat die vind ik niet fijn. Vrij kleine winkel met beperkt assortiment.
Er schijnt een een lidl net weer een doro verder te komen, daar zou ik dan wel om de week naar toe willen gaan, dat dorp heeft namelijk ook een hele flinke ah en jumbo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:30

Appie. Maar dat ook omdat dat de enigste winkel is bij mij in de buurt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:32

Wij hebben in het dorp trouwens wel een supermarkt, maar dat is een heule kleine spar, die heel erg beperkt is qua assortiment(ik kan er mijn lijstje niet mee afwerken in ieder geval) en hij is heel erg duur.
Daar haal ik alleen de vergeten pakken mel etc en goeie aanbiedingen

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:37

Eerst zat er een Supercoop en een AH en gingen we vrijwel alleen naar de supercoop. Toen sloot de Supercoop en moesten we wel naar de AH, nu zit er in de Supercoop een Lidl en proberen we daar zo veel mogelijk te halen en enkel wat we echt niet kunnen krijgen of lusten van de Lidl bij de AH te halen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:42

Lidl heeft een kilo half om half gehakt voor 3.50 hoorde ik op de reclame

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:46

Ik heb er drie :+
Een deel van de boodschappen doe ik bij de Lidl. Vooral fruit en groente, cornflakes, snoep en chips..
Een deel bij de AH.. Vooral ingeblikte groentes, fusili/macaroni, megarollen toiletpapier, vleesvervangers, A-merken zoals pindakaas, vega spreads/tartex, bakbenodigdheden.. Wat dat soort dingen betreft heeft Lidl gewoon heel weinig en zijn ze erg duur.
En dan ga ik nog regelmatig naar Jan Linders. Die hebben vaak enorm goede aanbiedingen, en hebben veel streekproducten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:55

Hier een deel bij de Aldi en een deel bij de Jumbo. Eerder ook nog wel eens aanbiedingen van de C1000, maar die is helaas dicht gegaan.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:11

Hier AH en Jumbo. Eigenlijk vind ik AH gewoon de fijnere winkel, maar ik hou van Jumbo om zijn gratis boodschappen. Zouden ze dat afschaffen haalde ik waarschijnlijk weer alles bij de AH. Lidl kom ik soms voor groente of als ik boodschappen inkoop voor het boodschappenproject (ik doneer soms boodschappen voor een project voor mensen die (tijdelijk) geen geld voor eten hebben. Maar voor mezelf haal ik daar zelden veel boodschappen. Vind het assortiment gewoon te beperkt en wil best eea aan artikelen in merken hebben. Wat soms ook gewoon Jumbo of AH merk kan zijn trouwens, maar die verkopen ze ook niet bij de Lidl he :P

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 21:33

Ik heb eigenlijk geen grote boodschappen maar dat komt omdat ik alleen ben en dus geen grootverbruiker. Ik woon echt in het centrum en naast die appie. Als ik zin heb ga ik wel eens naar de Lidl maar dat is dan vooral voor het ingevroren fruit en de verse groenten. Dekamarkt vind ik ook een fijne winkel maar dat is vooral omdat ze een groter assortiment hebben dan de appie om de hoek. De appie een stukje verderop (hooguit 500 meter) vind ik niet prettig. Het volk wat er komt niet en de mensen die er werken ook niet. Verder haal ik shampoo en wc papier bij de op=op shop 100 meter hier vandaan. Groenten wil ik graag van de markt gaan halen maar ik ben eigenlijk op zaterdag met de markt bijna nooit thuis. Idem voor vis. Kan wel via fb vis bestellen maar dan moet je het op een bepaalde tijd afhalen en dat vind ik teveel gedoe :o krijg wel af en toe was vis van m'n exzwager toegestopt. Die werkt op een kotter :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:08

Deel Lidl, AH, Coop en Ekoplaza.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:16

Ik heb een Lidl, AH en Dirk in het dorp. Groente en fruit haal ik bij de Lidl (of aanbiedingen bij de andere supers), de rest afhankelijk van de aanbiedingen. Drink veel fris, wil graag pepsi en dat haal ik dan in de aanbieding