[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:26

Het uitzendbureau betaald mij :j Loonstrookjes e.d. zijn dan ook van het uitzendbureau en niet van het bedrijf..
Aan de andere kant bepaalt het bedrijf/mijn leidinggevende inderdaad of ik mag blijven of niet. Echter is dat wel altijd in overleg met het uitzendbureau.. Maar goed, het is dus geen intentieverklaring. Het is eigenlijk alleen een bewijs dat ik in dienst ben van een bedrijf en hoeveel ik verdien.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 11-05-12 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:26

PMarena, als ik geld zou moeten lenen aan iemand voor een huis, zou ik alleen maar akkorrd gaan met een vast contract O:) Intentieverklaring stelt echt helemaal niets voor.... Alhoewel, vast contract inmiddels ook niet meer :')

De leningverstrekker gaat hier al akkoord met een intentieverklaring, vind ik het logisch als hij is ondertekend door het bedrijf dat je salaris stort en waar jijzelf een contract mee hebt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:28

Dan zou het in mijn geval dus het uitzendbureau zijn. Daar heb ik een contract en zij betalen mijn salaris..

Overigens krijg ik van het uzb dus geen intentieverklaring dus ons hypotheekbedrag is in mijn geval gebaseerd op de afgelopen 3 kalenderjaren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:34

Een intentieverklaring zegt ook niks in feite :j

Maar als je dan toch wilt weten hoe de situatie er op dit moment voor staat, dan wil ik dat graag weten van degene die echt het werk geeft zeg maar.... niet het bureautje dat de betalingen afhandelt :P

De echte werkgever is degene die bepaalt of die je in dienst houdt, en die maandelijks je salaris betaalt...aan het uzb die het dan vervolgens weer aan jou door overmaakt en er alleen maar een beetje tussenin zit voor de administratie en om je makkelijker te kunnen lozen ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:35

Gewoon uzb bellen. Die hebben dit geval vast veel vaker ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:38

Rowo ik had wel die tegels gewild :P maar je zit nogal ver weg -O-

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 11:39

Hm.. ik begrijp wat je bedoelt pmarena :j

Uzb bellen is misschien wel even de kortste klap inderdaad :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:19

Mootje schreef:
PMarena, als ik geld zou moeten lenen aan iemand voor een huis, zou ik alleen maar akkorrd gaan met een vast contract O:) Intentieverklaring stelt echt helemaal niets voor.... Alhoewel, vast contract inmiddels ook niet meer :')

De leningverstrekker gaat hier al akkoord met een intentieverklaring, vind ik het logisch als hij is ondertekend door het bedrijf dat je salaris stort en waar jijzelf een contract mee hebt.

Vast contract zegt tegenwoordig ook niets meer. :n Vriendlief heeft een vast contract maar moet OOK een intentieverklaring inleveren.

@ Nicolletje: Waar woon jij dan?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:43

rowo schreef:
Mootje schreef:

Vast contract zegt tegenwoordig ook niets meer. :n Vriendlief heeft een vast contract maar moet OOK een intentieverklaring inleveren.

Niet een werkgeversverklaring? Is ongeveer hetzelfde, maar een werkgeversverklaring moet altijd bij een vast contract.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:00

Ik moest idd werkgeversverklaring inleveren.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:05

:j Dat moet iedereen toch, ongeacht wat voor contract je hebt? :) Tenzij je ZZPer bent natuurlijk :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:06

Ja, maar dus geen intentieverklaring. Lijkt me ook wat raar met een vast contract.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:11

rowo schreef:

Tussen Amsterdam en Utrecht.
M'n zusje d'r schoonmoeder woont wel ergens bij jou in de buurt en komt daar weleens ("Iebarn" ;) ) maar om die nou even op pad te sturen in haar peugeotje zonder trekhaak :=

Misschien bedoelt Rowo dat in die verklaring moest staan "en nee, wij zijn niet van plan hem binnenkort te ontslaan"
Volgens mij stond dat er bij mij.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:20

Dat moet altijd in een werkgeversverklaring staan.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:21

Intentieverklaring icm een vast contract lijkt mij ook onwaarschijnlijk eigenlijk. Dat is dubbel :+

Ja dat staat inderdaad in de werkgeversverklaring..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:21

Ergens vind ik het altijd zo'n wassen neus :o
Collega van mij werkt hier nu 2 weken. Heeft een jaar contract en gaat ook huis kopen. Ze krijgt dus een intentieverklaring dat werkgever bij gelijkblijvend functioneren voornemens is te verlengen etc.
Dan denk ik:
a) alsof ze dat na 2 weken weten
b) ze kunnen er nooit aan gehouden worden. Ik zou als werkgever best m'n werknemers willen helpen met zo'n formuliertje, maar eigenlijk zegt het niks.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:26

Manz, inderdaad...
Ik had net een paar weken een vast contract toen ik mijn huis kocht, maar ik heb geen werkgeversverklaring moeten overleggen naast mijn contract. Misschien is dat iets van 'deze' tijd? Ik hoefde ook geen medische keuring te ondergaan, terwijl meerdere studiegenoten dit wel hebben gehad!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:27

Nicolletje schreef:
Dat is wel erg Idefix... De vader van zijn ex was juist blij voor hem hij zei "werd eens tijd dat je een nieuwe vriendin kreeg" :D
Na een jaar zou ik waarschijnlijk ook 'ultimatums' gaan stellen, maarja, het is wel lástig als je verder van iemand houdt...

Ik hou ook wel van dit
http://kungfuminou.tumblr.com/post/20408292186/3
Maar aan de andere kant vind ik dat voor in Nederlandse huizen misschien wel weer érg fleurig :=

Wat ik zo grappig vind aan cottage garden is dat er 500 plantjes op een vierkante meter lijken te staan. Krijgen die dan geen ruzie??

Zowiezo zijn de meeste huizen in NL te 'netjes' gebouwd voor zo'n stijl. hihi.

En tja, de dame in kwestie zit er niet zo mee. Ze staat me erg na en ik heb hem nog niet echt ontmoet. als ik dat wil, moest ik maar een keer naar de kroeg komen ergens ver weg. En tja, laat ik me daar nou eens niet voor lenen? Ik ben niet meer zo van het achter mensen aan willen lopen. :+ Dus dan maar niet! Haar zoek ik wel regelmatig op hoor, maar hij is internationaal chauffeur, dus hij is niet vaak in NL. Als het serieuzer wordt, zie ik hem vast wel een keer.

Yv: da's het voordeel van schrijven, dan kan je het nog even verwijderen als je uitgeraasd bent. ;) Maar ik ben het inmiddels ook wel zat hoor en ik heb hier ook al wel een paar keer stampvoetend staan gillen. :o
Ik snap je statement over exen. Heel verstandig!
Mbt tuinen is het maar goed dat smaken verschillen, dat maakt de meeste woonwijken zo mooi, die diversiteit in smaken.

Rianne: degene die je in vaste dienst zou gaan nemen, die moet naar mijn idee de intentieverklaring tekenen en idd het UZB als die het salaris uitbetaalt. Krijg jij hypotheek dan met een baan via het uzb? Volgens mij pakt geen enkele bank dat. En zo wel, dan ben ik benieuwd welke! Dan zou iemand ontzettend uit de brand zijn als dat wel zo is.

Mootje: Een werkgeversverklaring met een intentie verklaring is echter wel voldoende om een hypotheek te kunnen krijgen. (gelukkig!) Als dat niet zo was, zouden er nog heel wat meer huizen te koop staan met een veel grote waardedaling. :D Maar het zegt niks idd, net als een vast contract overigens. Als een bedrijf gaat reorganiseren, dan ben je ook niet zeker met een vast contract. Het blijft een situatieschets van een bepaald moment.

In een werkgeversverklaring staat standaard een intentieverklaring en bij mijn weten moet iedereen die hypotheek wil, die aanleveren. Mijn lief kan elke 3 maand weer een nieuwe gaan vragen, met al die vertragingen. :o

Manzano: Zo is het maar net!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:29

Geen idee. Medische keuring hebben wij ook niet gehad. Maar dat hoefde mijn vriend 6 jaar geleden ook niet. Ken sowieso niemand die dat heeft moeten doen :?

Moest geloof ik wel antwoorden of ik rookte geloof ik :D

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:31

Mijn lief moest medisch gekeurd worden. Da's afhankelijk van de maatschappij waar je verzekering afsluit en ook de hoogte van het bedrag. Hij kon gewoon bij een andere huisarts terecht dan zijn eigen huisarts. Ik heb een andere dan hij, dus hij is fijn naar de mijne geweest. :D
Ze doen dan onderzoek naar urine, cholesterol, bloed en wat beweegtestjes volgens mij.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:35

Welke verzekering? Overlijdensrisico?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:38

Ja, bij ons in elk geval wel. Volgens mij wordt dat nooit gevraagd voor een hypotheek.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:38

Mootje schreef:
Manz, inderdaad...
Ik had net een paar weken een vast contract toen ik mijn huis kocht, maar ik heb geen werkgeversverklaring moeten overleggen naast mijn contract. Misschien is dat iets van 'deze' tijd? Ik hoefde ook geen medische keuring te ondergaan, terwijl meerdere studiegenoten dit wel hebben gehad!

Dat hangt inderdaad af van de hoogte van het verzekerde bedrag. Ik moest eigenlijk gekeurd worden, maar heb daarop het bedrag laten verlagen tot net onder de grens, zodat het niet meer hoefde.

Werkgeversverklaring is volgens mij al heel lang zo? In ieder geval in 2008, daarvoor had ik nog geen ervaring met huizen kopen :P. Je hebt er inderdaad niets aan, maar je zal als hypotheekverstrekker toch iets moeten vragen :+.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:40

Ik heb ook een kapitaalverzekering :j
Ach, ik kom toch wel door de keuring heen... Wordt elk jaar voor mijn werk gekeurd :)

Veerledec, Ik heb mijn huis in 2007 gekocht.. Sowieso ging het allemaal heel vreemd :+ Had binnen 3 dagen mijn hypotheek rond.

Volgens mij zit er inderdaad veel verschil in de verschillende geldverstrekkers qua eisen... Ik zat ook 'maar' op nog geen 70% van mijn max. hypotheek, dus wie weet vonden ze het allemaal wel best!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 13:41

Oh daar zal het mee te maken hebben dan. Wij hebben 1 verzekering (ik op het leven van vriendlief) van gering bedrag (althans, dat denk ik dat het dat is voor een verzekeraar). Hij kreeg alleen een vragenlijstje.