Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:01

Disney gaan we hier ook nog een keertje doen. Even zoeken/wachten naar een goede aanbieding.

Super leuke dag gehad vandaag, uiteindelijk natuurlijk wel geld uitgegeven want kind had een workshop, 1,5 uur, zonder moeder. Daarna kind ook nog winkelen... Uiteindelijk gaan eten bij Happy Iltaly, daar maak je een vega kind heel blij mee!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:17

Ik ben inmiddels weer thuis.
Ik had inderdaad echt geen tijd voor updates toen ik in Griekenland was, er was zelfs niet eens echt tijd om te douchen enzo :')
Wel een hele toffe ervaring geweest, maar merk dat het wel nog ontzettend dubbel is. We hebben uiteindelijk heel veel dieren kunnen helpen, maar ook nog zo ontzettend veel niet.. Onderweg naar huis kwam ik vlak voor de vlucht nog een paar zwerfkatten tegen in een ander gebied dan waar wij verbleven, en daar had ik zo mee te doen, toeristen seizoen is over, waren magertjes, wormenbuiken en schuw. Een kitten die begon te spelen met een vlindertje, zo verdrietig om achter te laten bedenkende dat die nog zo'n lang leven voor zich heeft.
Het liefst zou ik hier nog langere tijd mee door gaan (wel met iets kortere dagen, want het was echt heel intensief) Maar misschien als het financieel haalbaar is dat ik volgend jaar nog wel een keer terug ga. Nu eerst alles even laten bezinken nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:38

PSvanLot schreef:
Met de 3 dagen Efteling hadden we de prijs er al uit .

Waarom zou je 3 dagen rond willen lopen in de Efteling?
Dat heb je toch wel gezien na een dag?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:00

Nielojram schreef:
PSvanLot schreef:

Met twee kinderen kun je jezelf er makkelijk een week vermaken. Niets haasten of moeilijk doen. Lekker wat eten op zijn tijd en heerlijk relaxed door het park.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:33

Efteling vind ik ook echt wel een dag park.
Disney al vaak gedaan, inmiddels er gewoon van uitgaan dat het altijd druk is en voldoende tijd nemen: 2-3 dagen vind ik fijnst.

Phantasia/Europapark zijn hele fijne alternatieven.

In 2019 ben ik naar Florida geweest voor de parken. Ook stervensduur.

Faelynn: maak je een topic met verslag? :j

Morgen vlieg ik naar Chili :D

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:54

Disney is duur maar als je ziet wat je er voor krijgt vind ik 't meevallen. Ik lees 62 euro dagkaart? De shows die je daar voor krijgt halen de prijs er al uit vind ik, want die zijn echt wel heel gaaf en profi. Een musical hier a 80 euro is misschien wat langer durend per show (1.5 uur), maar voor dat geld heb shows en attracties in Disney. De shows doen niet onder aan een musical (vooral de lion king), en de eindshow was ook fantastisch. Sowieso het gehele park, de details... Dat alles plus overnachting hadden wij afgelopen juni voor iets meer dan 100 euro per dag; 450 pp (4 personen) voor 3 nachten en 4 entree dagen voor beide parken.

Wel goedkoopste hotel (Santa fee), niet aan te raden met 30+ graden, maar verder prima. En op loopafstand.

Nu met 't nieuwe Marv deel open vind je dat niet meer ben ik bang...

Wat je alleen niet moet doen is in de te reserveren restaurants eten. Maar gewoon bij de normale tenten gaan eten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 23:30

Het eten in Disney Parijs vind ik persoonlijk een ramp. Dat was in de US zoveel beter en betaalbaarder. Maar daar is de entree nog duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:07

Fijne reis poes!

Ik ben nog nooit in Disney geweest en de laatste keer in een attractiepark is denk ik ook alweer 14 jaar geleden. Toen was het al ruim €35/pp excl. parking. We hebben toen een B-dagtrip gebruikt en hebben meer uren in de trein/onderweg gezeten dan in het park gelopen.

Europapark heb ik in 2007 gedaan, zo rond Halloween, was met nocturne. Was mooi gedaan en inderdaad fijne plek om rond te lopen! Weet nog dat door de rook van vuurwerk 1 van de attracties in de mist hing, gaf een extra dimensie aan de gillen te horen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 18:50

Nielojram schreef:
PSvanLot schreef:

Dat gaat je niet lukken hoor als je alles wilt doen incl ravelijn, en sprookjes-show

Wij waren 4 dagen park en hotel kleine 1700€ Kwijt excl brandstof en avondeten en overdag eten
Over 5 jaar weer dan is het Disney 40 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 19:27

Voor dat bedrag zat ik 10 dagen in Lapland incl vluchten :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:42

Ja weekje Mallorca voor 2 personen ook.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:50

Tja…. Je kunt appels met peren vergelijken in India kostte mijn kamer 2500$ per nacht en was niet eens de beste kamer in mijn leven.

Maar dit ging over de prijs euro Disney dat waren 4 nachten met ontbijt incl alle parken 4 personen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 21:58

Dan geef ik mijn geld toch liever aan wat anders uit eerlijk gezegd...

Ik baal. Blijkbaar is morgen de ring rond Brussel een stuk afgesloten ter hoogte van Zaventem, en ik had die route eigenlijk nodig -O-
Mijn auto mag niet in LEZ rijden + met trailer op pad, en Google maps geeft de omleiding niet weer + ik kan het zelf niet goed vinden. Dus ga maar de route via Antwerpen rijden. Is 30km extra en ook minstens een kwartier rijtijd. De terugweg zou wel via Brussel kunnen, dan zou de route weer open moeten zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:17

Ring Antwerpen een al drama….maakt niet uit wanneer ik er rij ik rij daar altijd file in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:31

Zondagochtend rond 7u-7u30 valt dat nog wel mee is mijn ervaring. Afgelopen weken nog al moeten doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 22:50

tita schreef:
Nielojram schreef:

Dat gaat je niet lukken hoor als je alles wilt doen incl ravelijn, en sprookjes-show

Wij waren 4 dagen park en hotel kleine 1700€ Kwijt excl brandstof en avondeten en overdag eten

Parijs? Dat zou ik best knap vinden aangezien ik daar een paar weken geleden ben geweest voor hun 30e verjaardag :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 08:55

Citaat:
waren 4 dagen park en hotel kleine 1700€ Kwijt excl brandstof en avondeten en overdag eten

Citaat:
Parijs? Dat zou ik best knap vinden aangezien ik daar een paar weken geleden ben geweest voor hun 30e verjaardag :+

Ja wij zijn in mei geweest, wat is er knap aan

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:00

Ik zit nu voor 450 inclusief ov pas voor 4 dagen in Berlijn. Ik vind al die parken toch best wel prijzig.

Iemand die ik ken heeft een abonnement op Disney, zit er zowat elk weekend en die is nog steeds niet uitgekeken.

Zou bij mij m'n neus uitkomen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:04

Wij hebben 2 kleintjes van 4 en 6 dus dan ga je anders een park bezichtigen.
We hebben ook een abonnement op de Efteling er zijn dagen dat ik niet verder kom dan ravelijn en de speeltuin

Ik ben hartstikke blij als de kinderen uur in lavenland lopen maar als ik met mijn man gaat kom ik niet in dat gedeelte
Maar ik kan ook echt uren naar mensen kijken op terras in de Efteling…echt zoveel to,kies daar I love it..
Goeie latte en je hoort mij niet meer kom tot rust
Laatst bijgewerkt door tita op 30-10-22 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:06

tita schreef:

Ik denk dat ze bedoelt dat dit jaar het 30 jarig jubileum is dus over 5 jaar kan het nooit het 40 jarig jubileum zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:08

Suzanne F. schreef:
tita schreef:

Ik denk dat ze bedoelt dat dit jaar het 30 jarig jubileum is dus over 5 jaar kan het nooit het 40 jarig jubileum zijn.

Disney is dit jaar 30 ipv 35 :')
Nou dan ga ik als ze 35€ maar volgens mij bedoelt ze dat niet anders is het …….

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:11

Ik weet niet wat je verstaat onder ‘Disney’, maar Disneyland Parijs viert dit jaar het 30 jarig jubileum.

Edit: ik zie dat je het aangepast hebt. Dat maakt mijn post overbodig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:37

Suzanne F. schreef:
tita schreef:

Dit inderdaad.

Tickets voor 35€ zou ik best knap vinden voor Disney. Maar misschien via marktplaats inderdaad.

Wij hadden het na 1 dag ook wel gezien. Ben eroverheen gegroeid denk ik.

Efteling vind ik echt niks aan...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 10:09

Die € moet er niet staan moet jaar zijn

Wat vindt je niet leuk aan de Efteling?

Blijdorp vind ik ook wel gaaf twijfel voor abbo ze hebben daar grote speeltuinen zijn ze uren zoet

Heb ook paar jaar museumkaart gehad ook leuk maar kinderen waren net te jong
Misschien volgend jaar weer

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 15:14

Ik ben 2 weken terug naar Walibi Spooky Days geweest voor 6 euro pp via Vakantieveilingen. Zelf rugtas mee met eten en drinken en was hardstikke leuk.

Dierentuin kan 4 personen voor 14,50(1 maand lid worden van de vriendenloterij). Toevallig wonnen we die ene maand nog een keer 4 kaartjes voor de dierentuin dus dat was helemaal leuk.

Slagharen heeft buiten het seizoen altijd leuke aanbieding via Groupon met 2 nachtjes in een wigwam, 3 dagen gratis entree tot het park en zwembad voor 6 personen voor 150 euro geloof ik.