Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 19:58

Die Flexa kleurentesters, halen jullie die uit de winkel of bestellen jullie ze? Ik heb wat bouwmarkten bezocht, maar vond het aanbod niet zo groot. Of ik heb er wat gemist, want ik vond overal losse plukjes kleurtesters :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:00

Ik heb ze besteld! Het was hier helaas geen succes. Uitgebreid getest maar eenmaal op de muur was het vreselijk. :7 De tester vind ik nog steeds mooi. Schiet mij maar lek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:58

_Lorette_ schreef:
Ik heb ze besteld! Het was hier helaas geen succes. Uitgebreid getest maar eenmaal op de muur was het vreselijk. :7 De tester vind ik nog steeds mooi. Schiet mij maar lek.
Oh, wat jammer! Lastig hoor, kleur kiezen. Ik mis het voorstellingsvermogen om zo'n kleurkaartje door te trekken naar de hele muur :P

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:03

Ik had ook kleurtesters van flexa besteld, maar de kleuren op mijn scherm kwamen totaal niet overeen met de kleuren van de testers op mijn muur.
Heb dus ongeveer net zoveel geld uitgegeven aan de testers dan aan de uiteindelijke verf die nu op de muur zit. :+

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:09

_Lorette_ schreef:
Wij hebben hem zo:
[ [url=m/zD5nEO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook echt vet mooi! Lijkt veel op de onze. En thanks voor de tip van die plank hout erachter monteren :D

Het zelf maken is heel makkelijk, mits je de goede spullen hebt. Mijn vader heeft een boot waardoor alle cirkelzagen, decoupeerzagen, schuurmachines etc aanwezig zijn! Dus dat scheelt.

Vloer is mooi geworden hoor!

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:32

Wij hebben ook 2 van zulke deuren staan, ze moeten alleen nog gemonteerd worden! Helaas krijg ik de deur niet alleen met mijn vriend naar boven, dus even wachten tot iemand ons een handje kan helpen.
Wij hebben voor massief eiken gekozen dus hij weegt nogal wat :roll:

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:34

Mag ik onder mijn meeleessteen vandaan kruipen?
Wij hebben ons eerste huisje gekocht! Alleen ben ik aan het stoeien met de indeling van de woonkamer/keuken >;)
Dit is de plattegrond.
De huidige bewoners hebben een joekel van een bank staan waardoor de ruimte heel klein oogt. We willen waarschijnlijk wel een hoekbank maar dan wat smaller en niet zo breed
Hebben jullie nog tips?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:37

Wij hadden 2 testers besteld en 2 testers uit de bouwmarkt. Uiteindelijk was de kleur op de muur anders dan de tester maar misschien komt dat omdat we krijtverf hebben genomen. De kleur langs het plafond zou dezelfde moeten zijn
als de meest rechter kleur
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:41

Wat gaaf die deuren zeg! Echt heel mooi. En heel knap die zelf gemaakte.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:46

Wat grappig Nolimit_93, ik had ongeveer dezelfde kleuren, zowel voor als na haha!
Ik had ook nog die groene nabesteld, maar daar heb ik volgens mij geen foto van.

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:11

Ik had wat kleurenstaaltjes gehaald voor een groene muur maar als ik dat zo zie hebben die testers niet echt nut :')

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:18

claudiadvx schreef:
Wij hebben ons eerste huisje gekocht! Alleen ben ik aan het stoeien met de indeling van de woonkamer/keuken >;)
Dit is de plattegrond.
De huidige bewoners hebben een joekel van een bank staan waardoor de ruimte heel klein oogt. We willen waarschijnlijk wel een hoekbank maar dan wat smaller en niet zo breed
Hebben jullie nog tips?
[ [url=m/PRbL8n.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DmP1Ad.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3VQheT.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vZxczq.png]Afbeelding[/url] ]

Weet je zeker dat je een hoekbank wil? Je zou ook kunnen kiezen voor een bank en een losse stoel, dat maakt je wat flexibeler.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:23

liekec schreef:
Ook echt vet mooi! Lijkt veel op de onze. En thanks voor de tip van die plank hout erachter monteren :D

Was hier noodzaak. We hadden namelijk even geen rekening gehouden met de plint. _O-

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 22:44

SplashIsLief schreef:
claudiadvx schreef:
Dit is de plattegrond.
Hebben jullie nog tips?

Weet je zeker dat je een hoekbank wil? Je zou ook kunnen kiezen voor een bank en een losse stoel, dat maakt je wat flexibeler.

We weten nog niks zeker! Alles moet nog komen dus hebben nog alle keus!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:01

Je kunt ook voor een elementenbank gaan Caudia. Die kun je ook nog op verschillende plaatsen zetten en in verschillende opstellingen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 23:28

Ik vind die kleurentesters ideaal! Ik Google eerst op de kleur en afbeelding, heb ik een beetje een idee.
Ik doe dan een tester op een papier en hou dat tegen de muur.

Vandaag nog mee aan het puzzelen geweest. Links is het vloerkleed, het staaltje is van een grote zitzak. Ik wil een kleurtje tegen de wand waar de zitzak tegen aan komt.

Afbeelding

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 02:29

Alle 4? :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:09

Ik heb de app gebruikt samen met papieren staaltjes, ik vond dat echt helpen. En het behang heb ik gewoon in de rol naast de muur gezet.
Maar ja uiteindelijk moet je het je wel voor kunnen stellen..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:54

Wij hebben de muur kleur van zo'n verfwaaier af gehaald. Dat was het enigste wat de stucadoor had.

2 kleuren tegen de muur gehouden uiteindelijk en zelf gekozen, wouden zandkleur maar niet geel.

Staat die stucadoor het er op te smeren, hardverzakking! Hardstikke geel!
Gelukkig toen het droog was perfecto en precies wat we wouden haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 08:59

@claudia: ik zou ook niet voor een hoekbank gaan, maar losse bank met 1 of 2 stoelen. En vooral ook kleiner, want op de foto's lijkt de ruimte erg smal.
De bank zelf zou ik aan de muur zetten waar nu de tv hangt of in de lengterichting voor het raam.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:02

claudiadvx schreef:
Dit is de plattegrond.
Hebben jullie nog tips?

Ja, staar je niet blind op een hoekbank. Een bank met een losse hocker of een bank met een stoel is vaak mooier in een kleine ruimte en biedt meer mogelijkheden eens af te wisselen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:06

Wij logeerden begin dit jaar bij mijn moeder toen het door de verbouwing/renovatie even niet meer handig was om in ons eigen huisje te blijven. We hebben de kleurstalen eerst bij haar bekeken en vervolgens bij ons in de ruimte. Het was heel bijzonder om te zien dat de kleuren bij ons heftiger/feller en ook meer rood/roze uitvielen. Zo sterk verschilt dat per woning. De gekozen kleurstaal leek bij ons mooi, maar eenmaal op de muur vond ik het verschrikkelijk. De verf kleurde nog wel bij en werd aanzienlijk zachter, maar we zijn er nog twee keer met een andere kleur overheen gegaan. := Steeds koeler en minder verzadiging. Het heeft me bijna mijn relatie gekost, want mijn vriend werd helemaal gek van het overschilderen. Denk je klaar te zijn, moet het weer anders. Natuurlijk had ik dezelfde frustratie. Het gewoon accepteren was voor mij geen optie. Ik kan nog steeds niet zeggen dat ik helemaal tevreden ben met hoe het nu is, maar ik kan er prima mee leven zo. In de zomervakantie mag ik weer als ik nog iets anders wil proberen. :+

Bij ons beviel de Flexa verf wel goed. De verf van de Hornbach is veel gevoeliger voor beschadigingen e.d. Toen we iets af wilden plakken, trokken we alle verf er weer vanaf. Op de Flexa muren hadden we dat niet.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 14-05-20 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:07

Ooh alsjeblieft niet voor het raam, dat verkleurd en je bank snel en neemt licht weg.
Ik zou persoonlijk ook voor een meerdere-elementen bank gaan, puur voor de comfort. Heerlijk als je allebei even onderuit wilt, dan is niet een persoon verplicht om te zitten (ivm te weinig ligruimte). :D

Het probleem met de bank op de foto is dat deze heel log en diep is. Hierdoor neemt hij heel veel ruimte in, terwijl je veel smallere/sierlijkere modellen hebt.

Afbeelding

Zoiets zou denk ik al veel rustiger/ruimtelijker ogen.

@lorette dat probleem met je vriend voorkom ik hier door al het schilderwerk zelf te doen. Bij voorkeur als hij even niet thuis is, en dan spontaan een ander kleurtje erop te doen. Zo veel werk is het meestal niet en zo houd je je klus-honger een beetje in toom :=
Laatst bijgewerkt door miramii op 14-05-20 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:09

Mijn bank staat al zolang voor het raam als ik hier woon en ik kies altijd een model wat een niet zo'n hoge rugleuning heeft. hierdoor neemt het geen licht weg en verkleuren doet alles wat aan zonlicht wordt bloot gesteld :)
Zolang het egaal gebeurt valt het vaak niet eens op :D

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 09:11

DubbelDun schreef:
Mijn bank staat al zolang voor het raam als ik hier woon en ik kies altijd een model wat een niet zo'n hoge rugleuning heeft. hierdoor neemt het geen licht weg en verkleuren doet alles wat aan zonlicht wordt bloot gesteld :)
Zolang het egaal gebeurt valt het vaak niet eens op :D

Zal ongetwijfeld ook verschillen per materiaal. Wij hadden een bank die bovenop dus gewoon twee tinten lichter was geworden. Die kon dus weg ;)