FUN-da!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:11

Precies superpony, dat is hetzelfde als je op Curacao gaat wonen, natuurlijk is er altijd mooi weer, maar je zult er toch gewoon aan het werk moeten en je huishouden en andere verplichtingen. Heel anders dan wanneer je er op vakantie bent.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 12:54

Daarom wil ik ooit wonen waar ik m'n buren niet zie :') naar het bos en strand kan ik hier ook in 10 minuten, maar hier wonen zonder de buren te zien is voor ons niet te betalen. Ik blijf maar naar dat huis kijken in emmer compascuum :') maar het is twee en een half uur rijden naar mijn werk

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:31

Ik woon ook op de Veluwe en ik vind het fantastisch. Klein, historisch stadje, bij water en bos, genoeg ruimte en met 15/20 minuutjes fietsen (of natuurlijk korter met auto) in de binnenstad van Zwolle voor alle voorzieningen die je hier eventueel zou missen. Mij zie je niet in de 'grote stad', maar ook niet ergens volledig afgezonderd op het platteland.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:48

moonsparkle schreef:
Daarom wil ik ooit wonen waar ik m'n buren niet zie :') naar het bos en strand kan ik hier ook in 10 minuten, maar hier wonen zonder de buren te zien is voor ons niet te betalen. Ik blijf maar naar dat huis kijken in emmer compascuum :') maar het is twee en een half uur rijden naar mijn werk

Oh 2,5 uur is wel erg ver ja. Enkele reis?
Ik hoef niet te wonen waar ik werk. Doe ik nu ook niet. Maar er zijn wel grenzen haha.

Ik ga absoluut niet in een woonwijk wonen.
En tuurlijk is vakantie niet hetzelfde. Anders zou ik allang in het buitenland wonen. Maar het is wel een feit dat als je op de veluwe woont (bjiv.) of dicht bij het strand (bijv.) je gewoon dagelijks erheen kan áls je dat fijn en belangrijk vindt. Ik zit nu telkens een uur in de auto. Dat doe je niet even na je werk voor een rondje met de hond. Terwijl dat wel kan als je er woont.
Niks in het leven is romantisch, maar als je bepaalde dingen belangrijk vindt kan je het wel allemaal wat makkelijker maken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:43

Hier nog iemand die verhuisd is uit het westen naar de Veluwe, en ik zou echt niet meer terugwillen. Ik ervaar de mensen juist als heel vriendelijk en een stuk minder gestresst en gehaast. Ik vind het fantastisch om oog in oog met een hert te staan ‘s morgens vroeg. Dan kan mijn dag al niet meer kapot, ook al moet ik nog werken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:55

Ik moet zeggen dat ik wel regelmatig herten langs de snelweg zie een van die paar seconde kan ik al gelukkig worden

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:02

Wij lopen inderdaad elke dag, maar dat deed ik altijd al. Er is altijd wel iets om te lopen. In Almere liep ik ook in verschillende bossen en soms gewoon heerlijk langs de dijk. Laatst trouwens hier ook gedaan. Stukje gereden om tussen hier en de polder langs de dijk af te koelen wat later in de avond.

Hier kom ik wild tegen, maar kwam ik daar ook tegen. Daarvoor in Amsterdam was natuurlijk anders.

In het Noorden woonden we in lintbebouwing en echt kaal en afgelegen. Maar langs of tussen de landerijen kan je ook genieten van de ruimte, de vogels of soms juist de stilte. En zat te vinden op 15/20 min autorijden.

Wij vinden de mentaliteit hier echt vreselijk. Ken ook behoorlijk wat westerse en stadsmensen die tegen hetzelfde aanlopen. Maar aan bepaalde dingen raak je gewend of accepteer je om een reden dat je er woont.
En voor stadsmensen zijn wij echt niet heel stads en door verhuizingen echt al wat gewend.

@Moonsparkle, dat is wel flink stukje rijden. Maar als het in je hoofd zit, kan je altijd gaan kijken. En anders een switch van baan?? Wij hebben in Noorden echt nooit zonder werk gezeten hoor.

Het is alleen wel deels dus agrarisch. Ik wilde er wel voor bellen, want wil een pp maken en op agrarische grond zijn vaak regels.
En de buurman die het dan nu misschien gebruikt zal het wel niet leuk vinden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:07

Ja dat dacht ik ook, ik wil ook heel graag wat dieren dan op de wei, moet je het dan landbouw houden als het eigen grond is?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:16

Ik ben toch benieuwd wat jij zo vreselijk vindt aan de mentaliteit op de Veluwe :? Ik probeer je te begrijpen maar het gaat er niet in. Ik ben altijd met veel plezier lid geweest van rijverenigingen, heb ook veel gejureerd en iedereen is even aardig. Maar ... je weet dat je op de biblebelt woont. Als je daar niet tegen kunt is het misschien lastig aarden? Ik vind een stukje zondagsrust best lekker :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:33

En daarbij maakt het nogal uit waar je zit op "de Veluwe". Dus er is ook niet 1 mentaliteit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:56

Ik ben juist weg verhuist van de Veluwe. :')
Was dat gekonkel en de 'sociale controle' (lees: je praat met een man, staat een paar dagen later met buikkrampen en volgens de geruchten ben je vervolgens op zijn minst met jong geschopt of erger: zwanger van een drieling :+) spuugzat.
Zit nu in paupervillage als ik half Nederland moet geloven maar ik woon hier heerlijk. :)
Op 5 minuten lopen van het park, de andere kant op iets verder lopen en ik zit in een stukje bos en langs een kanaal dus ideaal met de hond ook.
En tegelijkertijd letterlijk op kruipafstand van een winkelstraat met 4 supermarkten (5 als je de Turk/Armeen meetelt) en diverse andere winkels.
De buurt is iets minder maar iedere buurt heeft zijn nadelen denk ik maar zo, ik woon wel lekker goedkoop overigens. :D

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:13

manzano schreef:
Gaaf huis Hobbelheks. En lekker de paarden erbij en zo betaalbaar!!

Moest wel grinniken om de tekst. Vrij uitzicht over een N-weg zou nou niet echt in me opkomen als pluspunt haha.

Nee geen pluspunt maar wel gelijk duidelijk. Die weg ligt er pas een jaar of 5 daarvoor was er uhm niets

Maar het is echt een heerlijke plek *\o/*

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:20

En ergens aarde. Kan tegenvallen, wij zijn na 1,5 jaar vertrokken uit Drenthe omdat we heimwee hadden

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:19

hobbelheks schreef:
manzano schreef:
Gaaf huis Hobbelheks. En lekker de paarden erbij en zo betaalbaar!!

Moest wel grinniken om de tekst. Vrij uitzicht over een N-weg zou nou niet echt in me opkomen als pluspunt haha.

Nee geen pluspunt maar wel gelijk duidelijk. Die weg ligt er pas een jaar of 5 daarvoor was er uhm niets

Maar het is echt een heerlijke plek *\o/*

Nee maakt ook niet uit verder. Maar de makelaar omschreef het wel mooi.

N weg hoeft ook helemaal niet erg te zijn overigens.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:43

lor1_1984 schreef:
Ik ben juist weg verhuist van de Veluwe. :')
Was dat gekonkel en de 'sociale controle' (lees: je praat met een man, staat een paar dagen later met buikkrampen en volgens de geruchten ben je vervolgens op zijn minst met jong geschopt of erger: zwanger van een drieling :+) spuugzat.

Dit heeft niks met de Veluwe te maken hoor
Das gewoon dorps, dat heb je op de Veluwe, noord Brabant, van groningen
Tot zuid Limburg

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:47

Oh klopt zeker maar als je bij wijze van spreken bij elke blik die je uitwisselt met een ander het terughoort van je familie is get gewoon erg vervelend.
Ben daarom ook bewust 80km verderop gaan wonen: redelijk anoniem, ver genoeg om los te komen vd familie maar dichtbij genoeg om eens op en neer te gaan met het ov (geen rijbewijs).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:52

Fitzroy schreef:
Ik ben toch benieuwd wat jij zo vreselijk vindt aan de mentaliteit op de Veluwe :? Ik probeer je te begrijpen maar het gaat er niet in. Ik ben altijd met veel plezier lid geweest van rijverenigingen, heb ook veel gejureerd en iedereen is even aardig. Maar ... je weet dat je op de biblebelt woont. Als je daar niet tegen kunt is het misschien lastig aarden? Ik vind een stukje zondagsrust best lekker :+

Niet alleen ik hoor.

En het gaat helemaal niet om zondagsrust. Wij als Amsterdammers gaan daar heel respectvol mee om. Meer dan de mensen hier in de buurt vaak.

En je hebt het niet altijd voor het kiezen. Soms zijn er gewoon redenen om ergens te gaan wonen.

Wij willen alleen wel weg. Sowieso, omdat we een huis willen met grond en hier echt weinig te koop is wat ook fijn gelegen is, of het valt net boven ons budget.
Dat is voor ons dus niet erg, omdat we hier niet meer per se hoeven te blijven.

Overal is wat ja, maar wij zijn echt van Amsterdam naar Almere, naar Noorden naar Veluwe verhuisd. Overal gewerkt, klanten gehad, boodschappen gedaan, buren gehad, contact vanwege de paarden etc etc. De verschillen zijn echt heel duidelijk per regio. Wat we hier ervaren, hebben we voorheen op andere plekken echt niet ervaren. En we staan 40+ jaar op deze wereld :o

Het maakt ook niet uit. Ik hoor alleen vaak mensen zeggen dat ze wel graag op de veluwe zouden willen wonen en ik maakte alleen het onderscheid van; mooie omgeving, leuk dagje weg, of weekje vakantie of echt ergens wonen.
Als ik met de honden in het bos loop of op de hei is dat ook vaak prima.

Het ligt er ook aan waar je vandaan komt, hoe je zelf in elkaar steekt en wat je gewend bent, wat je niet prettig vindt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:25

Waar woon je dan? Ermelo is de Veluwe, maar de rand van Arnhem ook. En dat is verder van elkaar af dan Utrecht en Den Haag bij wijze van (heb geen kans geteld). Dus "Dé Veluwe" zegt me echt helemaal niks.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:02

Superpony en Brabant is niks voor je of Limburg? :) mijn ouders wonen ook naast een groot bos en heide gebied onder Eindhoven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:23

@superpony: Nu heb ik nog niet concreet gehoord wat jij nu zo veselijk vindt aan de mentaliteit op de Veluwe?
En ik denk dat ik al langer op deze aardkloot rondloop dan jij maar dat doet niets terzake. Kom nu eens met concrete voorbeelden als je die hebt. Ik vind dit zo vaag.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:34

Grappig hoe dat zo verschilt van persoon tot persoon :)
Wij zijn 2 jaar geleden van Amsterdam naar Nunspeet (veluwe) verhuisd en WAT een verademing, dat verschil in mentaliteit!

Iedere keer dat ik nu in de Randstad moet zijn ben ik opgelucht als ik weer naar huis mag :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:40

Herkenbaar, vanLotje :D
Ook de drukte die er is in de Randstad, pffff ..
Een deel van mijn familie woont er nog en ook ik ben blij als ik terug weer voorbij Amersfoort ben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:44

Ik heb tot en met mijn 17e in Ermelo gewoond, ben daar opgegroeid. Ik heb het altijd heel fijn gevonden in Ermelo. Maar ik moet zeggen dat ik waar we nu wonen wel ideaal vind. Alle gemakken van een grote woonplaats met alle voorzieningen, maar wel dichtbij de natuur. Kan binnen 5 minuten in het centrum zijn op de fiets, en als ik de andere kant op ga zit ik zo tussen de landerijen of in het bos. En lekker centraal gelegen. Ik zou best wat vrijer willen wonen, maar dan ga ik het gemak van even lopend een boodschapje halen wel missen denk ik.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:57

lor1-1984 ik denk dat dit idd dorps is. In de dorpjes rondom Almelo is dat precies zo hoor, ik woon er prima, maar je hoort ook hier veel terug. In de stad ben je gewoonweg veel anoniemer, dat kan natuurlijk ook heerlijk zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 09:14

Fitzroy schreef:
@superpony: Nu heb ik nog niet concreet gehoord wat jij nu zo veselijk vindt aan de mentaliteit op de Veluwe?
En ik denk dat ik al langer op deze aardkloot rondloop dan jij maar dat doet niets terzake. Kom nu eens met concrete voorbeelden als je die hebt. Ik vind dit zo vaag.

Als het ook maar enigszins biblebelt is
Kan ik me er wel iets bij voorstellen
Zit namelijk zelf ook in biblebelt contreien en dat kan op sommige vlakken echt stik vervelend zijn

Maar doet het er toe waarom ze dat vind?
Lijkt mij niet , zij ervaart iets en dat is prima
Niet iedereen kan overal aarden
Gewoon het verschil in mentaliteit in het algemeen genomen kan genoeg zijn om ergens niet te willen wonen
Prima toch
Een ander word er wel blij van
Dikke prima

Zou ook niet weten waarom Iemand zich daarover zou moeten verantwoorden eigenlijk
Zelf zou ik ook nooit in Rotterdam en omstreken willen wonen , deels is dat door mentaliteit verschil tussen mijzelf en die regio in het algemeen
Amsterdam en het gebied er om heen lijkt me ook niet tof
Een ander wel
Again , dikke prima toch
Biblebelt red ik prima , ben ik in geboren en getogen , maar liever niet in een dorp , maar buitengebied
In een dorp doe ik al 39 jaar en eerlijk
Vermoeiend af en toe

Hoef je echt niet van op de kast te klimmen