Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 23:39

Mijn paasdeco komt morgen binnen. Laten maken door iemand uit de facebookgroep die hier een tijd terug genoemd werd.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:14

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ben onlangs verhuisd en zo goed als ingericht, maar ik loop een beetje vast. Heb een turquoise bank en stoel, zwarte kastjes en een dik wit vloerkleed liggen. Verder is de vloer van beton en de muren van osb. Het plafond is wit (heb een puntdak). Hier heb ik zelf geen hand in gehad en dit moet ook zo blijven.
Zal ook even wat foto's maken.

Ik wil graag een knus, warm huisje met veel planten, lekkere (vloer)kleden en warm licht. Dat moet te realiseren zijn, volgens mij, maar ik kom er niet uit. Wie weet heeft iemand van jullie de ultieme tip!

Ik hou wel een beetje van deze stijl: https://www.rugvista.nl/tapijt/jacinda?artno=RVD11770
zie ook de kussens
maar ik heb geen idee van kleurencombinaties..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qua inrichting moet ik ook nog even stoeien.
En o ja, alles is een ruimte met een tussenmuur tot de helft waar mijn bed achter staat (eerste foto) Een gordijn zou wel een optie zijn.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:25

Oh die muren vind ik vreselijk. Ook lastig te combineren.

Het staat nu heel ver uit elkaar zo op de foto te zien.

Mag je wel dingen op de muur hangen? Anders zou ik op de grote muur iets moois hangen om het wat te breken.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:34

Hoi iedereen, ik kom even binnenvallen :P Ik weet niet zeker of deze vraag geheel relevant is in dit topic, maar wist niet waar ik het beter kon stellen..

Ik woon in een studentenkamer en ik heb nog steeds enkel glas in mijn raam. Het is ook een groot raam. Nu heb ik de huurbaas vorig jaar al eens gevraagd of hij misschien dubbelglas wilde laten zetten, maar hij vond dit niet nodig omdat de kozijnen volgens de aannemer nog goed waren..

Nou vind ik het wel vervelend dat ik nog steeds met enkel glas zit. Vooral om de volgende redenen: het geeft veel geluidsoverlast door, in de winter bedampt het hele raam telkens waardoor er schimmel in de kozijnen komt, ik heb zelfs wel eens ijs aan de binnenkant van het raam gehad, en natuurlijk isoleert het erg slecht (alle kou komt er doorheen en in de zomer komt alle warmte direct naar binnen, waardoor het soms 30 graden is in mijn kamer..).

En wat ik nog het ergste vind is dat wij laatst een nieuw huisgenootje hebben gekregen, en dat zij na vragen direct van de huisbaas een compleet nieuwe vloer in haar kamer heeft gekregen. (hij heeft dat alles ook betaald, toen ik hier kwam wonen heb ik zelf duur betaald voor een nieuwe vloer..). Nu vind ik eigenlijk dat dit oneerlijk is tegenover mij, dat hij wel investeert in een vloer maar niet in een nieuw raam voor mij..

Dus is het terecht dat ik het hem nog eens wil vragen en op welke manier kan ik dit het beste doen? Want ik ben bang dat hij weer een tegen argument heeft, dat het te veel geld kost- of het raam nog wel goed genoeg is etc..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 12:13

@amber15: ervan uit gaand dat je aan het OSB niks mag doen zou ik iig een andere vloer nemen over het beton heen, bijv. een rustige lichte houtkleur.
Verder zou ik tussen de balken boven het raam een plank maken en daar een paar mooie hangplanten op zetten en wat andere leuke frutsels. Dat breekt die punt ook meteen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:15

@Amber15: Zo dat zou ik echt niet kunnen stijlen, respect dat je er wat mee kunt! Even heel nieuwsgierig, waarom mag je er niks aan doen?

@Isacalixa: ramen zijn gewoon ontiegelijk duur, héél veel duurder dan een goedkoop laminaatje voor een kleine studentenkamer. Toen mijn raam dit jaar gebarsten was, was een nieuwe 800 euro. Dat is 1 raam is het bestaande kozijn, jij hebt meerdere ramen in jouw kozijn, daar moet dan ook een nieuwe voor komen, zo te zien zit je op een verdieping ook zonder een balkon eraan dus kom je als dat vernieuwd moet worden ook met een steiger. Ik snap dat je baalt dat je geen ander raam krijgt, maar gezien wat dat gaat kosten snap ik je huisbaas erg goed. Een misschien versleten vloer en dat is natuurlijk ook iets totaal anders. In de winter gewoon dikke gordijnen voor hangen, blijft de kou wat buiten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:30

knabbelgirl schreef:
@Amber15: Zo dat zou ik echt niet kunnen stijlen, respect dat je er wat mee kunt! Even heel nieuwsgierig, waarom mag je er niks aan doen?

@Isacalixa: ramen zijn gewoon ontiegelijk duur, héél veel duurder dan een goedkoop laminaatje voor een kleine studentenkamer. Toen mijn raam dit jaar gebarsten was, was een nieuwe 800 euro. Dat is 1 raam is het bestaande kozijn, jij hebt meerdere ramen in jouw kozijn, daar moet dan ook een nieuwe voor komen, zo te zien zit je op een verdieping ook zonder een balkon eraan dus kom je als dat vernieuwd moet worden ook met een steiger. Ik snap dat je baalt dat je geen ander raam krijgt, maar gezien wat dat gaat kosten snap ik je huisbaas erg goed. Een misschien versleten vloer en dat is natuurlijk ook iets totaal anders. In de winter gewoon dikke gordijnen voor hangen, blijft de kou wat buiten

Hoe heb je dat allemaal gevonden (mn hoeveelheid ramen en verdieping enzo? )

Ik wist niet dat dat zo duur was, ik dacht misschien 300 euro of zo.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:32

Haha, jullie reacties.. Ik moest ook best wel slikken toen ik het zag. Heb er drie keer over nagedacht, maar toch gedaan. Aangezien het verder (behalve dan geen afgeschermd stukje om buiten te zitten, maar dat valt vast te bespreken) heerlijk wonen is.

Ik huur dit van mensen die dit helemaal mooi vinden. In Amerika schijnt het meer voor te komen en daar hadden ze dat gezien, geloof ik. Beetje minimalistisch.
Denk ook zeker wel dat er iets moois van te maken is, maar wel ff een uitdaging. En origineel is het sowieso :+

Als ik het weer weg kan halen als ik ga verhuizen, zou iets op de vloer ook wel een idee zijn. Al moet ik wel om mijn budget denken.

Plankjes komen er zeker!
Het is lastig dat de muren in de lengte zo laag zijn. Daar kan je niet echt iets ophangen.
Misschien dat een Aziatische stijl ook wel wat is in combinatie met het osb. Bamboe enzo

Alle ideeën zijn welkom! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:49

Behangpanelen? Kun je iig nog een beetje kleur en misschien een leuke structuur in je interieur halen.

Verder met lijsten gaan werken denk ik. Je mag wel dingen ophangen? Want dan kun je met lijsten en planken waar je dingen op kunt zetten al veel maskeren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 14:50

En gordijnen ophangen om die gigantische muur met dat kleine raam te breken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:05

IsaCalixa schreef:
knabbelgirl schreef:

Hoe heb je dat allemaal gevonden (mn hoeveelheid ramen en verdieping enzo? )

Ik wist niet dat dat zo duur was, ik dacht misschien 300 euro of zo.

Je hebt hier foto's geplaatst toen je je kamer kreeg en het ingericht was enzo, dat herinnerde ik me nog (vond je raam toen nl erg leuk hihi) dus gewoon even je berichten in het topic doorgekeken :) (als je in mijn post op de datum klikt zie je bijv al mijn posts in dit topic)
Nee het is echt spuugduur, zeker als het kozijn ook aangepast moet worden helaas. Ik snap je probleem echt wel
Voor de winter dus dikke gordijnen, in de zomer kun je kijken naar raamfolie dat de zon buitenhoudt, maar dat dan in de winter eraf halen anders komt er helemaal geen warmte binnen

@Amber: Ahh oke :) Dan zijn de behangpanelen van San87 misschien wel een leuk idee, dat kun je gewoon weer mee nemen en daarmee kun je het een beetje opfleuren en een geheel maken

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:32

Amber, heb je ook een foto waar t als een geheel op staat of lukt dit niet? Ik vindt de muren eigenlijk wel tof. Misschien is t nu een beetje teveel van t goede. Maar ik deeenk als je t combineert met n hoop groen dat t juist erg leuk is.
Mag je wel iets van planken ophangen?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 15:44

Aah zo, ik wist nieteens dat die optie er was :') Maar dat klopt idd ja! Ik had toen wat foto's geplaatst :D Inmiddels is de kamer wel wat minder netjes, haha

Ik zal kijken voor die folie, de kou valt hier en daar nog te compenseren met verwarming en warme kleding maar die hitte kom je (helaas) niet onderuit. Dank je voor je antwoord!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:09

Hier helpt een verduisterend rolgordijn heel goed om de hitte te weren.
Gewoon te koop bij IKEA, vast ook wel.bij andere winkels. :)
Ik heb in een appartement gewoond waar de zon vanaf 14u vol op het raam stond en de temperatuur soms ruim 10c steeg, bloedheet werd het.
Met rolgordijn scheelde het enorm.
Ook in mijn huidige woning merk ik het gelijk als de zon op mijn slaapkamer staat en ik vergeten ben het gordijn te sluiten.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:21

Mijn slaapkamer staat ook op de zuidzijde, dubbele beglazing, rolgordijn dicht maar wanneer de zon daarop staat is t ook super snel kei warm.
Denk dus niet dat dubbele beglazing superveel helpt hoor. Als die warmte eenmaal binnen is is t net zo warm.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:49

Kenyada schreef:
Mijn slaapkamer staat ook op de zuidzijde, dubbele beglazing, rolgordijn dicht maar wanneer de zon daarop staat is t ook super snel kei warm.
Denk dus niet dat dubbele beglazing superveel helpt hoor. Als die warmte eenmaal binnen is is t net zo warm.

Bij warmte wellicht niet. Maar bij kou is het verschil enorm.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 16:51

Om de warmte buiten te houden moet je aan de buitenkant de zon van het glas afhouden. De investering in buitenjaloeziën is het geld meer dan waard.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 17:37

_San87_ schreef:
Kenyada schreef:

Bij warmte wellicht niet. Maar bij kou is het verschil enorm.

Ja. Dit wilde ik er idd nog bij zetten. Dat t waarschijnlijk wel de kou stukken beter buiten houdt haha! Dus ik zou dan gaan voor dikke gordijnen als dubbel glas geen optie is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:34

Wat voor vierkante doucheputjes hebben jullie?

De mijne heeft zulke grote gaten dat de haren er meteen doorspoelen. Wat er in resulteert dat ik telkens die gore rommel er uit moet trekken :r :r En aangezien ik het niet zie, is het ook niet zo dat ik gewoon elke week bij het schoonmaken de boel even open trek :+ Nu is het gewoon zomaar ineens dat de douche volloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:47

Geeeen idee haha, moet er nog inkomen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:48

Ik een ronde met gaatjes, maar heb het deksel altijd ervan af :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:49

Rebecca schreef:

Hoe douche je dan? Ik sta af en toe ook echt op het putje namelijk :+

Vec, je hebt ook mooie rechthoekigen, maar dat is voor mij geen optie meer natuurlijk :') Geen idee hoe het er daarbinnen dan uit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:51

Janine1990 schreef:
[naam] schreef:

Vec, je hebt ook mooie rechthoekigen, maar dat is voor mij geen optie meer natuurlijk :') Geen idee hoe het er daarbinnen dan uit ziet.

Geen idee ik douche :') , hele goede vraag ik zet mijn voeten erom heen gok ik of sta er net voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:53

Janine1990 schreef:
Rebecca schreef:

zo'n douchegoot bedoel je?
Kon hier inderdaad ook maar hebben toch voor een simpel putje gekozen gezien het feit dat het in een onzichtbare hoek komt.

Daar konden we eenvoudig wat besparen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 21:59

Oh ja, zo heet dat inderdaad! :j
Wel prijzig inderdaad, maar vind het errug mooi.

Voor de bijkeuken zit ik te kijken naar een putje waar je de deksel van kan betegelen. Nu heb ik daar natuurlijk geen haren die dagelijks door het putje spoelen. :+ Verschilletje van 30 euro, maar nog even kijken of het wel wijs is omdat een tegel echt compleet versneden moet worden.