Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:00

Paar ribben minder zeker :=

Ontdekking van de dag is de groenteboer ! , zakje met broccoli en bloemkool en wortels a 200 gram voor 88 cent ! . Voor mevrouw ik die niks lust ideal voor de pasta. Nog meer verse gesneden groente maar die waren slagje duurder

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:03

Ik kook ook graag :D Maar als je veel visite krijgt sta je vaak zo ellendig lang in de keuken :+

Lekker Rebecca *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:07

Rebecca schreef:
Paar ribben minder zeker :=

Dat was exact wat ik zei _O-

Lang in de keuken valt gelukkig mee. Soepje ben ik een half uurtje aan bezig geweest, taarten duurt wel even maar maak ik áltijd zelf voor verjaardagen en dan morgen nog een heerlijke pastasalade (pasta, olijven, feta, kappertjes, zilveruitjes, augurkjes, artisjokharten en veldsla :9 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:10

Ik heb toegezegd dat ik met Kerst het diner verzorg :') , mam is altijd een opgefokte stier met kerst nu trap ik haar letterlijk mijn keuken uit en hopelijk wat vrede.

Ideaal vooral alleen :j

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:11

Ik heb niet zoveel met koken. :+

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:54

Wauw een half uur voor soep? Ik ben meestal wel een 1,5-2uur zoet :+ :=

Mandyy wie kookt er bij jou thuis dan? :P

Wie heeft de nieuwe allerhande al? Staan weer leuke recepten in *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:58

Ik maak nooit soep :+ , ik en groente. Vaak kippenbouillon met veel vermicelli is blijkbaar familietrekje :+

Ik nog niet , heb nooit iemand om voor te koken. Bak er vaak ook niks van , hoe leuk het ook is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:07

Ja hoor half uurtje denk ik? Heb niet op de klok gekeken maar dit was simpel groentesoep. Bloemkool, sperziebonen, worteltjes, spruitjes, prei en ui snijden, wat kruiden ontdoen van blaadjes en wat gehaktballetjes rollen.

Af en toe roeren tel ik niet mee :))

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:11

Sunrise19 schreef:
Wauw een half uur voor soep? Ik ben meestal wel een 1,5-2uur zoet :+ :=

Mandyy wie kookt er bij jou thuis dan? :P

Wie heeft de nieuwe allerhande al? Staan weer leuke recepten in *D

Ik woon alleen, dus kook zelf.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:20

Yes! M'n ah zegelboekje is bijna vol

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:10

Ik maak vaak tomatensoep en of ik het nou eerst in de oven doe en dan soep van maak of eerst de tomaten moet ontvellen maakt geen verschil :+

Ik doe over de totale soep wel inderdaad ongeveer 2uur, maar eet hem dan het liefste pas de volgende dag.

Voor jezelf koken lijkt mij inderdaad ook wel saai ja. Ik krijg als het goed is binnenkort weer 2 kookboeken binnen van de vriendenloterij. Dus kan dan weer experimenteren *D

Ik denk dat als ik alleen was ik elke dag etentjes gaf :+ Ik kook altijd voor een weeshuis als ik roti maak of dat soort gerechten :P

Mijn broer en mama zijn er altijd blij mee *D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:16

In de Allerhande van nu staan diverse budgetpasta recepten :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:20

Klinkt goed, pasta is altijd lekker. Zal eens kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:21

Vorige week en vandaag al stuk of 4x pasta gehad, ik pas :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:22

Ik nog niet sinds ik op mezelf woon!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:27

Sunrise19 schreef:
Ik maak vaak tomatensoep en of ik het nou eerst in de oven doe en dan soep van maak of eerst de tomaten moet ontvellen maakt geen verschil :+

Ik doe over de totale soep wel inderdaad ongeveer 2uur, maar eet hem dan het liefste pas de volgende dag.

Voor jezelf koken lijkt mij inderdaad ook wel saai ja. Ik krijg als het goed is binnenkort weer 2 kookboeken binnen van de vriendenloterij. Dus kan dan weer experimenteren *D

Ik denk dat als ik alleen was ik elke dag etentjes gaf :+ Ik kook altijd voor een weeshuis als ik roti maak of dat soort gerechten :P

Mijn broer en mama zijn er altijd blij mee *D

Ik woon ook alleen, en dan doe ik dat dus in de vriezer :) hoef ik niet elke dag te koken, en ook niet elke dag etentjes geven, want dat is niet echt bezuinigen ;)

Gister bij Ikea gegeten ingepland. Viel nog best 'duur' uit ;)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:42

Het meeste is niet voor 1 persoon maar voor 2 personen. Dus als iemand zou mee eten zou ik daar niet veel van merken. Mocht ik al een stamppot maken vries ik dat niet in, lijkt mij niet erg lekker :+ Verder ooit eens mijn roti ingevroren en het was echt niet lekker meer met ontdooien. Dus ik vries echt helemaal niks meer in :=

Ikea is sowieso duur en ook nog eens niet lekker :+ Melige balletjes of saté die niet echt smaakvol is :+ Ik snap die hele ikea hype dus sowieso niet :P

Mocht je bij de ah boodschappen doen, de euroshopper fusilli kost maar iets van 50cent voor een zak. Super goedkoop! Pasta vind ik altijd wel budget koken zeker als je zelf je tomatensaus maakt.

Ui, knoflook, kruiden en tomaten zijn vaak niet het duurste en meestal heeft iedereen wel kruiden, knoflook en ui in huis.

Mocht je saus maken raad ik echt roma/pomodoro tomaten aan. Ik laat ze dan altijd rijpen op de vensterbank.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:00

Hier inderdaad ook altijd wat zakken fusili en macaroni van de euroshopper in huis. Geen geld inderdaad!
En dan wat verse tomaten in de pan in stukjes, als ze zacht zijn fijnstampen en dan zit er zo veel vocht in de pan dat ik de pasta daar met gemak in gaar kan koken. Dat geeft een erg lekkere smaak aan de pasta :) uitje erbij, kruiden erbij, eventueel wat creme fraiche en je hebt een heerlijke maaltijd!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:02

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:15

Wat pastasoorten en rijst heb ik ook altijd in huis. Ideaal om restjes mee op te maken :))

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:19

Sunrise19 schreef:
Het meeste is niet voor 1 persoon maar voor 2 personen. Dus als iemand zou mee eten zou ik daar niet veel van merken. Mocht ik al een stamppot maken vries ik dat niet in, lijkt mij niet erg lekker :+ Verder ooit eens mijn roti ingevroren en het was echt niet lekker meer met ontdooien. Dus ik vries echt helemaal niks meer in :=

Ikea is sowieso duur en ook nog eens niet lekker :+ Melige balletjes of saté die niet echt smaakvol is :+ Ik snap die hele ikea hype dus sowieso niet :P

Mocht je bij de ah boodschappen doen, de euroshopper fusilli kost maar iets van 50cent voor een zak. Super goedkoop! Pasta vind ik altijd wel budget koken zeker als je zelf je tomatensaus maakt.

Ui, knoflook, kruiden en tomaten zijn vaak niet het duurste en meestal heeft iedereen wel kruiden, knoflook en ui in huis.

Mocht je saus maken raad ik echt roma/pomodoro tomaten aan. Ik laat ze dan altijd rijpen op de

vensterbank.

Stamppot kan je wel invriezen. Als je hem hebt ontdooit kan je hem het beste opbakken in de koekenpan zodat er een lekker korstje opkomt. superlekker op een boterham!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:58

En niet alleen op de boterham... Ook gewoon als maaltijd met een stukje vlees, worst of ei goed te doen. Maar inderdaad, wel zorgen voor het lekkere korstje :j

Ik ben gek op stamppot, dus hier wordt best wel wat ingevroren en opgebakken.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:54

Hier gaat de stamppot ook altijd de vriezer in,en dan of de pan in of even in de oven.

Wij zijn nav dit topic ook begonnen met koopzegels. Ben benieuwd! :)

Vd week bij de jumbo nog 5 product en waar de prijs niet van klopte,dus dat is mooi meegenomen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:39

Afgelopen week haaldeik lemon bier voor mijn man op. Had die een week op gewacht. De week ervoor was het in de aanbiedeing dus had ik een tegoedbon.
Wat doet diegene bij de kassa (ik had 3 traitjes) Vermenigvuldigt uit haar hoofd het bedrag met 3 en dat slaat ze 3x aan. Denk je t3 bezuinigen moetje veel te veel betalen. Kreeg het geld wel terug maar goed dat ik toch even opletten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 08:58

Wij eten nooit stamppot omdat mijn man het niet lust, dus ik maak het alleen als hij niet thuis is. Dus invriezen is dan sowieso al zonde omdat het dan niet snel weer gegeten word. Deze week is extra goedkoop eten en drinken voor mij, moet op een speciaal dieet ( uithongeren :( )

Ik had vorige keer bij de jumbo dat de prijs niet klopte van een klein blikje tomatensoep maar kreeg alleen te horen dat ze ernaar zouden kijken >;)

Scheelde maar 0,05ct ofzo maar vond het gewoon raar. Dus ipv het blikje te scannen heb ik het kaartje uit het schap gehaald en die gescand :P

Wel vreemd trouwens dat wij 2 jumbo's in de omgeving hebben en van beide zijn de prijzen anders. De ene is goedkoper dan de andere met sommige producten. Wist niet dat dat zo was :+