Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Behalve de huizen zijn dingen ook gewoon duurder in de randstad, iig in Amsterdam. Mijn moeder woont in Amsterdam en de boodschappen in de winkel zijn daar gewoon duurder dan hier
Dierenvoer is ook duurder. Dierenarts is een stuk duurder, die gaf zelf aan dat als je buiten de stad gaat ze je een stuk goedkoper uit bent. Maar dan moet je wel vervoer hebben
Wranglerbutt schreef:anca schreef:
Super leuk huis - maar echt een misser dat er maar 1 badkamer is op 5 slaapkamers
Moska schreef:Ervaring leert (ik zie dagelijks heel veel loonstroken en taxatierapporten) dat de lonen in het westen echt hoger liggen (ik ben soms heel jaloers op de 20/30 jarigen die al ruim meer verdienen dan ik. Dan denk ik altijd, wat heb ik fout gedaan met mijn twee HBO opleidingen en map voor diploma’s. Oh ja, ik kan niet onderhandelen en denk ik altijd dat ik degene ben die fout zit), maar de huizenprijzen ook fors hoger zijn. Voor de prijs van een rijtjeswoning daar, wonen we hier vrijstaand met een stukje grond.
Bielsje schreef:
Tink89 schreef:Amber_anne schreef:Behalve de huizen zijn dingen ook gewoon duurder in de randstad, iig in Amsterdam. Mijn moeder woont in Amsterdam en de boodschappen in de winkel zijn daar gewoon duurder dan hier
Dierenvoer is ook duurder. Dierenarts is een stuk duurder, die gaf zelf aan dat als je buiten de stad gaat ze je een stuk goedkoper uit bent. Maar dan moet je wel vervoer hebben
Voor de boodschappen is dat echt onzin. AH.nl hanteert bijvoorbeeld in heel NL dezelfde prijzen. En er is vaak juist meer aanbod in Turkse of andere niet-NL'se winkels waar de prijzen dan weer lager liggen.
pillow schreef:MizzMontana schreef:Als ik naar mijn eigen vakgebied kijk dan komt het verschil in salaris echt niet overeen met het verschil in huizenprijzen
De meeste salarissen zijn toch CAO geregeld of verdient een verpleegster in Rotterdam meer dan in Leeuwarden
gr_roos schreef:Ik werk in een vrij specifieke sector die alleen in de Amsterdam is. Al is s ik mijn werk bij een ander bedrijf zou gaan doen, wat globaler is dan scheelt me dat 400 per maand en dat is toch wel serieus geld, dan heb ik bv een DHL nog niet meegerekend, want dat verschil is echt bizar. Ik heb laatst een aanbod dichter bij huis gehad, dat was bruto minder dan ik nu netto heb.
gr_roos schreef:Ik werk in een vrij specifieke sector die alleen in de Amsterdam is. Al is s ik mijn werk bij een ander bedrijf zou gaan doen, wat globaler is dan scheelt me dat 400 per maand en dat is toch wel serieus geld, dan heb ik bv een DHL nog niet meegerekend, want dat verschil is echt bizar. Ik heb laatst een aanbod dichter bij huis gehad, dat was bruto minder dan ik nu netto heb.
MizzMontana schreef:gr_roos schreef:Ik werk in een vrij specifieke sector die alleen in de Amsterdam is. Al is s ik mijn werk bij een ander bedrijf zou gaan doen, wat globaler is dan scheelt me dat 400 per maand en dat is toch wel serieus geld, dan heb ik bv een DHL nog niet meegerekend, want dat verschil is echt bizar. Ik heb laatst een aanbod dichter bij huis gehad, dat was bruto minder dan ik nu netto heb.
Ik wil niet oneerbiedig doen over 400 euro, want ik zou er zelf heel blij mee zijn als ik dat er bij zou verdienen.
Maar 400 p/m extra gaat nog steeds het verschil in huizenprijzen tussen de randstad en daarbuiten niet overbruggen. Als ik ons perceel oppervlak en woonoppervlak op Funda in toets, dan heb je dat in de randstad pas vanaf 2 miljoen.
Dan heb je toch of al een serieus hoog salaris, heel veel overwaarde of eigen geld nodig om zo iets te kunnen kopen.