Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:38

Anne. schreef:
Wat jammer, Loei! :( Hebben jullie nog andere dingen op het oog?

Zo, da's wel een goeie idd Inge. Ben benieuwd of de verkopende partij er van weet.

Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op morgen, vind het reuze spannend! Ik ben voor bang voor het feit dat het helemaal het einde blijkt te zijn, maar dat we gewoon een mega slechte positie hebben. :Y)

Nee momenteel niets op het oog. Er worden echt maar 2/3 huizen per 2 weken aangeboden dus je moet gewoon snel zijn.

Ach we kijken rustig verder.

Wendy_Komen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 18:18

Jammer Loei! Op naar de volgende!

Fijn dat de aankoopmakelaar goed bevalt Inge! Spannende tijd weer!

Taxatie nieuwe woning is binnen. Getaxeerd op de verkoopprijs, niet op de aankoopprijs. Gelukkig genoeg overwaarde op ons huidige huis dat het te ondervangen is. Enkel iets minder klus budget dus.

Goede nieuws is wel dat ons huis vandaag verkocht is, dus dat is wel weer fijn!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 19:22

Wendy_Komen schreef:
Jammer Loei! Op naar de volgende!

Fijn dat de aankoopmakelaar goed bevalt Inge! Spannende tijd weer!

Taxatie nieuwe woning is binnen. Getaxeerd op de verkoopprijs, niet op de aankoopprijs. Gelukkig genoeg overwaarde op ons huidige huis dat het te ondervangen is. Enkel iets minder klus budget dus.

Goede nieuws is wel dat ons huis vandaag verkocht is, dus dat is wel weer fijn!

Gefeliciteerd! Jammer van de taxatie. Had jullie aankoopmakelaar dit heel anders ingeschat?

Hier nog geen bericht terug van de verkopende partij dus we zullen zien. Denk dat we niet bieden als ze geen reactie geven.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:03

Lekker bezig allemaal!
Fijn Inge dat de makelaar jullie wat rust geeft, hopelijk hebben jullie ook snel beet! Gun het jullie zo!
Wendy, gefeliciteerd met de verkoop! Wanneer is de overdracht?

Wij hebben vandaag de sleutels gekregen, heelemaaal blij *\o/*

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:16

Gefeliciteerd Flicka! Moeten jullie veel doen?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:17

UK_eef schreef:
Gefeliciteerd Flicka! Moeten jullie veel doen?

Heel weinig gelukkig! Alleen wat verven en schoonmaken. Op termijn de tuin maar dat heeft geen prioriteit

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:31

Gefeliciteerd Flicka! Kan niet wachten tot wij de sleutel hebben. Uiterlijk 3 augustus, maar hopen 9 juli.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 22:36

Wendy_Komen schreef:
Gefeliciteerd Flicka! Kan niet wachten tot wij de sleutel hebben. Uiterlijk 3 augustus, maar hopen 9 juli.

Aah dat schiet ook al op! Super leuk :j

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:14

Leuk dat je de sleutels hebt gekregen!

9 juli schiet ook al op!

Wij krijgen 28 juni de sleutel, dus zijn al hard aan het aftellen. Toevallig vandaag historische foto's gezien, waarop je ons huis (uit 1840) ook ziet. Echt onwijs leuk en op bijna iedere foto ziet het er net iets anders uit.

We hopen overigens met de kerst over te gaan, omdat we nog heel flink aan de klus moeten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:18

Flicka12 schreef:
Lekker bezig allemaal!
Fijn Inge dat de makelaar jullie wat rust geeft, hopelijk hebben jullie ook snel beet! Gun het jullie zo!
Wendy, gefeliciteerd met de verkoop! Wanneer is de overdracht?

Wij hebben vandaag de sleutels gekregen, heelemaaal blij *\o/*

Van harte gefeliciteerd!!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:56

Hopelijk hebben jullie nu ook snel geluk, Inge! En afwachten of de verkopers nog reageren… 12 uur sluit de inschrijving toch?

Super leuk Flicka! En fijn dat er niks hoeft te gebeuren ook *\o/*

Wij krijgen 5 juli de sleutel *\%/* Inmiddels al druk aan het inpakken! Volgende week verhuizen we de eerste dozen naar de garage van het huis, morgen gaan de oud eigenaren over naar het nieuwe huis dus dan mochten wij de garage vast gebruiken. Super fijn! Volgende week dan ook even op zoek naar verf voor de muren en een bank.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:15

De sluiting is om 3 uur. Net gebeld door de makelaar. Ze hebben bij hem aangegeven dat alles wel klopt uiteindelijk. Hij vindt dat prima maar laat wel een clausule opnemen om de koopakte dat, als er een geschil komt, ze bij de verkopende partij moeten zijn. Dus wij zijn ontzettend blij met hem.

Bod is ingediend. Hij verwacht vandaag nog bericht als we het zijn geworden. Anders weten we dus genoeg haha.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:29

ingedebruijn schreef:
De sluiting is om 3 uur. Net gebeld door de makelaar. Ze hebben bij hem aangegeven dat alles wel klopt uiteindelijk. Hij vindt dat prima maar laat wel een clausule opnemen om de koopakte dat, als er een geschil komt, ze bij de verkopende partij moeten zijn. Dus wij zijn ontzettend blij met hem.

Bod is ingediend. Hij verwacht vandaag nog bericht als we het zijn geworden. Anders weten we dus genoeg haha.

Fijn zeg dus dat is nog maar een paar uur nagelbijten *\o/*

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:35

Wat fijn Yvanka! Hebben jullie al ideetjes opgedaan voor verf?

Spannend Inge!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:02

Lieszje schreef:

Spannend Inge!

Voor de slaapkamer hebben we nu een mooie donkerblauwe kleur uitgezocht, en dan 1 wand. Ik wilde graag 1 wand behang, maar dat vind mijn vriend niet mooi helaas. Dus dan maar een kleurtje!
Beneden 1 wand wat leemgroen/groengrijs, rest allemaal wit. Beetje standaard, want is nu natuurlijk helemaal in :+ Maar we hebben een lichte woonkamer dus denk dat het wel mooi staat.

Spannend Inge! Ik zal weer voor jullie duimen. Huis stond in Drenthe toch?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:06

Yvankaxx schreef:
Lieszje schreef:

Spannend Inge!

Voor de slaapkamer hebben we nu een mooie donkerblauwe kleur uitgezocht, en dan 1 wand. Ik wilde graag 1 wand behang, maar dat vind mijn vriend niet mooi helaas. Dus dan maar een kleurtje!
Beneden 1 wand wat leemgroen/groengrijs, rest allemaal wit. Beetje standaard, want is nu natuurlijk helemaal in :+ Maar we hebben een lichte woonkamer dus denk dat het wel mooi staat.

Spannend Inge! Ik zal weer voor jullie duimen. Huis stond in Drenthe toch?

Overijssel :) net onder Drenthe dit keer

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:16

Spannend weer, hopelijk horen jullie het vandaag.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:28

Zo mag ik me hier ook melden?

Vriend en ik zoeken een halfopen of (liefst) open bebouwing, rustig gelegen. Grootste eis is de tuin, 700 vierkante meter minimum, liefst groter. Ruimte om twee paarden op te zetten zou ideaal zijn. Accomodatie hoeft er uiteraard nog niet te zijn, als er maar ruimte is buiten.
Huis op zich maakt ons niet uit :+ Met een slaapkamer, woonkamer, keuken en badkamer waar we met z’n tweetjes in passen zijn we tevreden _O- . We redden ons prima in ons huurhuis dat eigenlijk rijp is voor de sloop. Als we zoiets konden kopen mét meer grond zijn we al blij.
Wij hebben al verschillende simulaties laten uitvoeren bij hypotheekadviseurs en kunnen tot 245.000-250.000 max. gaan. Ofwel een goedkopere woning die we moeten renoveren, ofwel een instapklare, allemaal goed.

Wij zoeken in de gehele regio West-Vlaanderen, stukje Oost-Vlaanderen en eventueel zelfs Henegouwen.

Probleem blijkt: hetgeen we zoeken bestaat wel, maar als ‘t te koop komt is het na zo ongeveer een dag alweer verkocht :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:32

Klinkt inderdaad wel lastig voor dat budget maar ik heb geen idee van de regio. Volgen jullie makelaars op social media? Dan zie je het vaak wel als een van de eersten.

Hier nog niets gehoord. Heel spannend want je hebt natuurlijk geen idee of ze nog overleggen of dat er al iemand anders gebeld is. De makelaar had nog terug gekregen dat ze naar de uitsluitingsclausule zouden kijken. Geeft mij niet veel vertrouwen dat ze er echt van overtuigd zijn dat alles netjes op de grens staat :')

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 16:38

Welkom.
Ik ken de regio niet, maar het budget lijkt mij erg laag voor de ruimte die jullie zoeken.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:13

Mag ik mij ook melden? Hier is de zoektocht naar een koopwoning inmiddels ook gestart, en wel in een van de drukste huizenmarkten van het land namelijk regio Utrecht :') Al tweemaal een bezichtigingaanvraag gedaan, één zat al direct vol en de ander (stond ook al twee weken op Funda) was reeds onder voorbehoud verkocht. We denken er nu aan om een aankoopmakelaar in de arm te nemen, ga dit weekend eens heerlijk het topic hier doorlezen :))

Budget ongeveer max 420 (incl eventueel overbieden), minimaal 100m2 eengezinswoning. Sowieso een tuin, evt garage of carport en geen Nieuwegein en Maarssenbroek.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:50

horsii schreef:
Welkom.
Ik ken de regio niet, maar het budget lijkt mij erg laag voor de ruimte die jullie zoeken.

Huizen en grond zijn in België wel écht aanzienlijk lager.
Al lijkt max 250.000 voor een woning met ruimte voor twee paarden mij ook wel erg laag.
Maargoed, ook ik ben niet bekend met de regio.

Onze hypotheek eindelijk goedgekeurd na tweemaal moeten verlengen.. Sleuteloverdracht stond op 14 juli, maar is nu vervroeg naar 2 juli *\%/* Heb er zoveel zin in!

Alleen we moeten dus álles verbouwen... en dus ook álles uitzoeken en keuzes maken... Ik heb er stress van, wat een luxe probleem :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:00

Mindim schreef:
horsii schreef:
Wij hebben ook last van westerlingen discriminatie.
Aankoopmakelaar vorige week bezichtiging aangevraagd, meerdere keren heeft hij gebeld en gemaild geen respons.
Ik vul gisteren het Funda formulier in en we kunnen donderdag kijken..
Via Funda aanvraag zien ze geen woonplaats..

Kopers komen vaak wel te weten waar je vandaan komt. Als ze het niet aan westerlingen gunnen, ga je sowieso naast het net vissen, vrees ik.

Wij hadden vandaag bezichtigingsdag voor ons huis. Daar waren randstedelingen bij en ook uit de regio. O a 2 jonge gezinnen hier uit het dorp die het samen willen kopen om er dan een dubbele woning van te maken. En als die echt in de buurt van het hoogste bod zitten, hebben die van ons de gunfactor. Maar dan moeten ze ook echt dichtbij zitten, want wij moeten ook weer iets anders en denken dus wel aan ons eigen budget.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:31

Hier nog niets gehoord dus vrees ervoor -O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:05

ingedebruijn schreef:
Hier nog niets gehoord dus vrees ervoor -O-

Balen zeg