Jeetje Shanna, wat ontzettend heftig
Is het voor jullie dan wel heel leefbaar?
Mijn vriend en ik hebben gisteren een heel erg goed gesprek gehad over het huis en de toekomst. Was gisterenavond met mijn 2 beste vriendinnen gaan eten en het deed me deugd om er eens met iemand anders over te kunnen praten, en dat heeft mijn open over veel dingen ook geopend (vnl. hoe ik me over het huis voel). Daarna hetzelfde met mijn vriend besproken en we zijn tot de conclusie gekomen dat we 10x meer energie krijgen van het perspectief om ons voor te nemen dat we ernaar toe werken om naar het buitenland te verhuizen dan door te gaan met dit huis. Het is gewoon te veel, te vervelend, te veel gedoe geweest met dit huis, dat we er allebei geen goed gevoel meer over hebben. Ik moet zeggen dat ik mij ergens ook erg opgelucht voel, dat ik me vanaf nu alleen op onze trouw kan focussen en niet meer me met dat huis met z'n stomme verkopers moet bezig houden.
We hebben nog geen enkel document getekend behalve ons bod, en in ons bod hadden we godzijdank een heel aantal ontbindende voorwaarden opgenomen waarvan we er minstens 2 kunnen gebruiken om hier onderuit te komen. We hebben ons voorgenomen om het even te laten bezinken tot morgenavond, vanavond spreken we er met mijn ouders (die zelf 5 jaar in Amerika gewoond hebben) en mijn tante en oom (die ook in Amerika wonen) over. Maar we hebben zelf heel wat vrienden en familie in Amerika en Canada (en ik heb sowieso al een Amerikaans paspoort), dus we zijn al wat lijntjes aan het uitgooien. Ik merk dat mijn vriend er zelf ook ontzettend veel zin in heeft, hij is véél enthousiaster dan als we pakweg meubels gaan shoppen (dan is hij ook enthousiast, maar niet even enthousiast, haha). Hij kon vanochtend na 7u niet meer slapen omdat hij zoveel ideeën had voor een heel toffe baan die hij via een vriend zou kunnen krijgen en heeft al een heel documentje volgeschreven
Ik denk dat dit voor ons momenteel een veel mooier avontuur is dan ons te settlen in België
Volgende week gaan we een weekje naar Amerika om vrienden te bezoeken, en er was eigenlijk geen mooier moment om te gaan. Kunnen we meteen even kijken hoe we er ons bij voelen.
Wel heel frappant, want nadat ik maandenlang heb reminders gestuurd, gevraagd, opnieuw heb gevraagd naar alle documenten van de verkopers en nooit antwoord kreeg, heb ik nu op één dag 3 mails van de verkopers gekregen. Met de vermelding dat "het heel erg dringend is dat we het compromis tekenen." Ze proberen ons ontzettend onder druk te zetten, maar nu mogen ze even tot zondagavond wachten op een antwoord. Eerlijk gezegd geniet ik er ook wel een beetje van
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 03-03-18 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt