[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 16:30

o dat is ook wel slim.... ik ga eens kijken... :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:53

Het wordt geen Hema voor ons. Mijn vriend heeft een eigen zaak dus is het wel fijn om alles via de notaris te doen.

tegenbod is afgewezen en ze blijven bij hun oude bod... daar kunnen wij opzich ook wel mee leven en begrijpen het ook wel.. dus zijn we akkoord gegaan.... nu nog even van hun kant af akkoord en dan *\o/* champagne :D :D :D :D

en dan maar hopen dat de bank een beetje meewerkt :P

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:09

Citaat:
ja hahaha dat dacht ik dus ook.... vandaar dat ik mij afvraag of er mensen zijn die er ervaring mee hebben haha

Wij hebben dit toevallig 2 weken geleden gedaan. Een samenlevingscontract en 2 testamenten. Alles wat er in moet staan staat er in maar het is volledig standaard. Je mag niets aanpassen. Dus een standaard samenlevingscontract zonder aanvullingen en een testament op elkaar. Als je iets wil aanpassen zal je bij de Hema niet terecht kunnen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:18

Anne_mieke88 schreef:
Het wordt geen Hema voor ons. Mijn vriend heeft een eigen zaak dus is het wel fijn om alles via de notaris te doen.

tegenbod is afgewezen en ze blijven bij hun oude bod... daar kunnen wij opzich ook wel mee leven en begrijpen het ook wel.. dus zijn we akkoord gegaan.... nu nog even van hun kant af akkoord en dan *\o/* champagne :D :D :D :D

en dan maar hopen dat de bank een beetje meewerkt :P

Een voorzichtig gefeliciteerd! Welk huis was het nou? :))

Goed dat ik hier lees over samenlevingscontracten. Ik dacht heel naief dat dat niet nodig was als je samen een huis en hypotheek had :o.
We moeten sowieso iets regelen met nalatenschap gezien ik een eigen bedrijf heb. Zal eens uitzoeken wat dan handig is.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 09:17

Zo even paar dagen niet kunnen volgen.....

Voor de gene die in almere bezig zijn. Ik woon in de bloemenbuurt en zou er zo een huis kopen. Super rustige en kindvriendelijke wijk, geen gedoe of rare dingen gehad. Woon er straks 6 jaar.
Eilandenbuurt is ook wel oke :)
Hier zullen wij geen huis in stedenwijk of bouwmeesterbuurt kopen.....

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:27

:D verkopers zijn akkoord :D

*\o/*

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:31

Gefeliciteerd !

Hier zijn alle overeenkomsten gisteren getekend :D 27 februari is de grote dag!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:35

Voor de nieuwbouwers: ik wil dus wat deuren en stopcontacten laten veranderen en dat onderhandelen, kaart ik dat nu bij de makelaar aan? De eerstvolgende stap is namelijk daar tekenen (koop- en aanneemcontract). De ontwikkelaar en aannemer heb ik verder nog niet gesproken, of kan ik zelf contact opnemen? De makelaar die mij helpt is net op vakantie nu.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:36

Gefeliciteerd Annemieke en Anouk!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:37

Gefeliciteerd Anne_mieke88!!

Spannend A_nouk! Nog anderhalve maand. Is ook zo voorbij! :)

Ik ben nu ziek thuis en de dagen kruipen echt voorbij. Ben ergens wel beetje bang dat we binnenkort gebeld worden dat de andere mensen het huis gekocht hebben. Maar goed dan zou het niet voor ons bestemd zijn en gaan we rustig verdierlijken voor wat anders.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:43

Hoe hebben jullie het bij de (ver)koop van jullie huis geregeld met (overstappen van) de energieleverancier. Op het moment dat je de sleutel krijgt of al eerder?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:52

Swah,ik denk dat je dit moet doen met de aannemer. Maar ik zou dat even overleggen met je makelaar, die kan je daar vast bij helpen!

Ja dat maandje is zo voorbij !

Energieleverancier kun je al eerder regelen vaak :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:58

Wij hebben dat ook eerder geregeld. Als je de sleutel hebt ben je eigenlijk al te laat...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 12:02

Ik heb dat op de dag van de sleutel overdracht pas geregeld hoor, of misschien zelfs 1 of 2 dagen daarna, weet het niet meer precies. Meestal heb je iets van 3-5 werkdagen waarin de oude energie leverancier je nog van energie voorziet, waarin je tijd hebt om over te stappen.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:42

Ik kom even uit de meeleesmodus :+

Wij hebben een huis op het oog, hebben al een eerste bezichtiging gehad en toen eigenlijk vanaf gezien omdat er erg veel aan moet gebeuren. Nu willen we eigenlijk weer back on track, maar volgens de makelaar moeten we dan een bod doen. Nu vroeg ik me af welke voorwaardens erin mag zetten om het eventueel ontbinnend te maken, zoals checken of we mogen verbouwen, een dak door laten trekken, dat soort dingen. En de technische keuring moet ook goed zijn natuurlijk. En hoe hebben jullie een eventuele overdrachtsdatum bepaald?

Sorry voor de vragenbom :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:48

Ik denk dat je het e.e.a. al afgedekt hebt met een bouwtechnische keuring, daar komen heel veel van die dingen al aan bod..

Maar waarom zou de makelaar je verplichten een bod te doen, je kan zo vaak gaan bezichtigen als je wilt. Als ze dat weigeren dan willen ze niet graag verkopen in mijn ogen :o

Overdracht datum bepalen ze meestal met het tekenen van de koopovereenkomst mensen gaan dan financieren dat is meestal 6 tot 8 weken en dan pakken ze vaak de vrijdag aan het einde of het begin van de maand :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 13:56

Je hebt 1 x een bezichtiging gehad? Wat heb je precies gevraagd? Wat nu de stappen zijn? In principe mag je 2, 3 zelfs 4x bezichtigen als je dat wil :) Neem bij de tweede keer een handige Harry mee. Een vriend, familielid of kennis die bouwkundige kennis heeft. Als je wil weten of je mag verbouwen e.d. kun je dat aangeven bij de makelaar. Die behoort dat nl. op te zoeken. Daar zijn die Pino's voor. Pino behoort nl. bij de gemeente en het kadaster uit te kunnen zoeken of er bepaalde verorderingen of andere bepalingen zijn op en in de omgeving van het kadastrale object.

En bedenk dat die makelaar er voor de verkopers is, niet voor de kopers. Zijn eigen portomonnee en dat van zíjn klant (de verkoper dus!) gaat voor.

Een bod kun je doen door een bedrag te noemen en daar bij te zeggen onder voorbehoud van een bouwtechnische keuring, financiering en <insert> wat jij wil.

Teveel angst, teveel bomen in het bos, te oud huis, neem een aankoopmakelaar mee. Je betaalt er wel voor, maar als je zelf nul komma nul verstand heb over kopen/opknappen van een oud huis en je bent of hebt geen handige Harry, kan het in principe alleen maar lonen. :)

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:33

Bedankt voor de antwoorden zover! :D

Sammie, wij moeten zelf naar de gemeente om eea uit te zoeken wat er mag kwa verbouwingen.. Dus dat zou een verkoopmakelaar zelf ook horen te weten?
Aankoopmakelaar denken wij ook aan ja, gezien dit inderdaad een oud huis betreft. :)

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:49

Is een Hypotheekadviseur die nu het hele afsluiten voor me gaat regelen etc. voor 1750 euro een oké prijs? Sorry niet teruggelezen. :o

Volgende week met de makelaar en ontwikkelaar om tafel om te onderhandelen over m'n extra wensen. Ze hebben er nl. fiscaal belang bij dat ik snel teken en hij zei dat er dus prima onderhandelingsmogelijkheden waren over extra's! Mijn huis is ook het laatste dat verkocht is (was al verkocht, maar die persoon kreeg de financiering niet rond) en ze gaan nu starten.
Laatst bijgewerkt door Swah op 16-01-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:49

Ik vind dat een verkoopmakelaar dit behoort uit te zoeken. Het is zijn taak om het huis zsm en tegen de beste prijs te verkopen. Dus als een potentiële koper vraagt of er nog bepalingen zijn mbt verbouwen vind ik dat hij dat uit moet zoeken. En bij opknapwoningen/percelen etc. kan hij dit zelfs al vooraf doen en opnemen in de verkoopbrochure. Maar goed.. nogmaals dat vind ik :+ Hoewel ik op school niet anders ben geleerd, blijkt in de praktijk dat de gemiddelde makelaar zich meer als tussenpersoon ziet die even geld komt vangen en dan het liefst door in de stoel te blijven zitten :+ Als die makelaar dus echt letterlijk heeft gezegd dat jullie dat zelf uit moeten zoeken vind ik het een grote l*l. Als ik z’n opmerking had gehad, had ik er denk ik iets tegenaan gegooid als u wil dit huis dus niet verkopen? Dan zou ik iig zeker met een aankoopmakelaar (spreekt wel duidelijk een prijs af, anders is het nog mosterd na de maaltijd) aan komen zeilen en het vel over z’n oren trekken. Deze verkoopmakelaar klinkt mij niet helemaal kosjer in de oren..

Swah schreef:
Is een Hypotheekadviseur die nu het hele afsluiten voor me gaat regelen etc. voor 1750 euro een oké prijs? Sorry niet teruggelezen. :o
Niet onmogelijk, wel wat goedkoop. Lees de kleine lettertjes dus goed door!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:53

Ik ben starter zonder hypo nu en zit dik onder m'n max. Vast contract. Dus heel simpel geval denk ik? Ga wel NHG doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:44

Ik vind het dan weer niet spotgoedkoop, ik zat goedkoper.

Ik was ook starter, ruim onder de max, geen vast contract, maar wel intentie verklaring en NHG. Ik heb 1500 betaald. Mocht je toevallig in mijn buurt wonen, kan ik je mijn adviseur heel erg aanraden.

Ben er nu nog klant, omdat ik nu ook mijn verzekeringen heb lopen via hem (en ook daarbij weer behoorlijk goedkoop uit ben!), waardoor ik ook nog makkelijk eens vragen kan stellen over mijn hypotheek zonder problemen.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 16:18

Ik zit wat uit de buurt, maar thanks!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:34

Wij zaten een stukje duurder maar zou zo weer dat geld op tafel leggen voor de service etc die we hebben gekregen.

LDJ, in principe zou een makelaar dit idd zo kunnen uitzoeken etc... maar wij hadden eenzelfde soort makelaar als jullie nu treffen dus heb ik het 1 en ander zelf uitgezocht en geinformeerd bij oa de gemeente omdat wij geen zin in een aankoop makelaar hadden .

Maar wat voor huis hebben jullie op het oog en wat willen jullie qua verbouwen gaan doen mochten jullie het kopen?
Mag ook per pb , ben nieuwsgierig.
En welke regio ?

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:33

Swah:
Hier werd het verzetten van stopcontacten en deuren allemaal pas later besproken en als ze nog niet bezig zijn met de bouw is er vaak nog heel veel mogelijk. +:)+
En wat betreft je hypotheekadviseur, dat is ook de prijs die ik hier tegengekomen ben, volgens mij niet gek. Maar ik heb geen vast contract, wel mijn maximale hypotheek en een starterslening. :+