[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:13

@Cynthiar dankje voor je reactie! Dan heb je inderdaad nog behoorlijk wat over. Maar idd video’s moeten wel op de iPad staan om ze kunnen bewerken, ook al kunnen de andere dan op de cloud.
Aangezien ik ook teksten moet noteren en lezen/opgeslagen houden lijkt me de grotere versie dan toch zekerder.
Die blijken wel uitverkocht dus ik wacht tot volgend jaar.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:28

Bij de Amac is de 256 gig nog wel te bestellen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:45

Cynthiar, dankje, maar die hebben we hier niet. Ga even wachten tot na de feestdagen en dan kijken of ik het in de winkel kan halen of bestellen bij een winkel die ik vertrouw.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:57

O haha ik zie nu dat je in Oostenrijk woont.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:07

Geen probleem hoor :D blijkbaar waren de iPads erg populair voor de feestdagen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 22:30

Danseresje schreef:
fijn, dus ik kan de apps openen, inloggen en dan lekker kijken?

wat is dan het voordeel van apple tv tov chromecast? want die is een pak goedkoper....?

en heb jij de 4k of de hd?

zou fijn zijn als ik qua radio ook de opties van de qmusic app heb zoals ik die op de telefoon heb.....dat ik ook via mijn tv dan ook het continu foute uur zou kunnen selecteren *\o/*

Ik ken de chromecast niet echt, dus de verschillen zou ik niet weten, maar de Apple tv gebruik je dus echt zonder smartphone, al kun je er natuurlijk ook het scherm van je iphone/ipad/macbook mee streamen.
Maar het is echt een compleet mediacenter, waarop je bv video en muziek kan afspelen, spellen kan spelen met controller, skype, itunes, screensavers, podcasts.. Het lijkt me vrij lastig als je steeds je mobiel nodig hebt of aan de stroom moet hangen om te kunnen netflixen op de tv.

Ik heb zelf een ouder model apple tv, de tweede versie dacht ik. Werkt perfect.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:53

Hier ook een van de eerste modellen, ik gebruikte mijn telefoon er wel veel bij omdat ik de afstandsbediening kwijt was :+
Maar ik heb thuis ook geen gewone televisie dus gebruikte hem wel echt veel

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 01:21

Ik heb Chromecast. Ik vind het ideaal. Zolang het cast logotje ondersteund wordt door de app, kun je het casten naar de televisie. In de woonkamer kan ik Netflix en dergelijken gewoon op de televisie zelf kijken, met apps op de tv. Maar de tv op de slaapkamer is al wat ouder, daar werken die apps niet meer zo lekker. Dus daar kijk ik via telefoon of iPad.

App openen. Cast logotje aanklikken en zeggen naar welke je wilt casten (als je er meer dan 1 in huis hebt). Play. En kijken maar.

Je moet wel een beetje fatsoenlijk WiFi bereik in huis hebben. Als je op je telefoon op de plek waar de televisie komt te staan een speedtest doet en bijvoorbeeld niet boven de 5mbit uit komt, dan kun je soepele chromecast wel vergeten.

Overigens werkt mijn chromecast gewoon met de afstandsbediening bij veel apps. Als ik Netflix kijk via chromecast vanaf de telefoon, dan kan ik die gewoon met de afstandsbediening pauzeren. Maar weet niet of dat voor elke tv/bediening geldt.

Als je gewoon een simpele goedkope oplossing zoekt en je het niet erg vind dat je je telefoon nodig hebt, dan is chromecast echt een hele prettige goedkope oplossing.

Ik had er trouwens ook 1 gekocht voor de nieuwe tv in de woonkamer (samsung). Maar die bleek gewoon apple airplay te ondersteunen :+ (Apple’s variant van chromecast, kun je dus ook vanalles vanaf je telefoon mee naar de tv streamen). Dus die chromecast heb ik aan mijn zus gegeven.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 13:04

Ik ben er voor gegaan! Bedacht me ineens dat ik nog drie cadeaukaarten had, waardoor de financiële schade niet zo groot is O:) :') :j
Ben heel benieuwd.... Hoop dat ie snel geleverd wordt! Dan weet ik wat ik de kerstdagen kan gaan doen _O-

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:54

Apple tv binnen <3 ben nu al helemaal in love ermee <3

Heerlijk heartbreak high bingen op mijn tv ipv op mijn iPad *\o/*

Me nu nog even oriënteren op de betaalwijze van Amazon prime.... Daar staan ook dingen op die ik zou willen kijken.... Maar heb geen creditcard

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:03

Danseresje schreef:
Apple tv binnen <3 ben nu al helemaal in love ermee <3

Heerlijk heartbreak high bingen op mijn tv ipv op mijn iPad *\o/*

Me nu nog even oriënteren op de betaalwijze van Amazon prime.... Daar staan ook dingen op die ik zou willen kijken.... Maar heb geen creditcard

Ik betaal amazon Prime via Apple id.

Dus doe dan m’n balans daar ophogen met iDeal en dan gaat daar vanaf.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:37

Is dat nieuw bij Apple ID dat dat kan? Mijne doe ik nog steeds via iTunes kaarten...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:37

Danseresje schreef:
Is dat nieuw bij Apple ID dat dat kan? Mijne doe ik nog steeds via iTunes kaarten...

Ik doe dat geloof al even. Sinds januari ofzo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:43

Danseresje schreef:

Volgens mij kon dat al even hoor. Ik hoog het ook op mijn telefoon op via iDeal.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:46

Ik zit net te kijken.... Ideaal!! Nooit geweten.

Maar prime via Apple ID is dus een optie? Ga ik me daar de komende dagen nog even in verdiepen.....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:57

Oké ik heb een Apple Watch gekregen, hier ben ik zoo blij mee!! Heeft iemand nog leuke handige tips? Wat kan ik echt niet vergeten in te stellen?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 23:20

Danseresje schreef:
Ik zit net te kijken.... Ideaal!! Nooit geweten.

Maar prime via Apple ID is dus een optie? Ga ik me daar de komende dagen nog even in verdiepen.....

Ja dan moet je bij account ergens ITunes invullen (heb nog even snel voor je gekeken)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 01:58

Even handig om te weten. Als je Amazon Prime via apple aanschaft en betaald, dan heb je dus alleen de streaming dienst. Via Apple krijg je geen gratis verzending op producten via de amazon webshop.

Als je dat wel wilt, zul je het dus bij Amazon zelf moeten afsluiten.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:19

Ik wil ook de Macbook Pro met de M1-chip bestellen. Ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen de 256GB of de 512GB. Ze zijn beide in de aanbieding nu bij de Media Markt en het scheelt ongeveer 180 euro. Ik heb nu een Macbook Air met 128GB en die zit nu wel vol.

Ik neig nu wel meer naar de 256GB. Ik gebruik hem alleen voor m'n studie en af en toe wat foto's bewerken.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:20

Ik heb de 512 gepakt omdat mijn vorige (256) ook snel vol zat. 512 en 8GB
Edit: ik gebruik hem bijna alleen maar voor fotobewerking

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:32

Als je het geld kan missen zou ik altijd voor een grotere HD gaan. Hoe voller hij raakt hoe trager hij ook gaat werken, al zal dat met een M1 nog wel meevallen.

Dat gezegd hebbende: als je voor de kleinere versie wil gaan is er echt heel veel te regelen. Koop een goede externe HD en laat je documenten automatisch naar iCloud gaan en dan heb je echt niet zo veel ruimte nodig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 11:36

Mijn iPhone 12 pro komt begin januari al *\o/* !
Ik ben blij :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 12:19

Hier iPad Air met 256gb besteld *\o/*
Niet het kleurtje dat ik wou omdat die 2.5 maand op zich laat wachten en ik begin februari met unie begin en er notities wil op nemen. Maar het grijs is ook mooi :D had in tot nu toe ook. En als het magic Keyboard er dan bij komt maakt dat toch niet uit wan dan zie je de kleur niet.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 14:46

Granoek schreef:
Ik heb de 512 gepakt omdat mijn vorige (256) ook snel vol zat. 512 en 8GB
Edit: ik gebruik hem bijna alleen maar voor fotobewerking

Ik zet al mijn foto's op externe ssd (Samsung t5). Dus heb gekozen voor de 256. Voor t prijs verschil heb ik veel meer externe ssd geheugen. Tuurlijk interne is wel sneller, maar dat is niet hoe mijn workflow is.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:51

Bedankt voor de adviezen! :D

Ik ben uiteindelijk voor de 256 gegaan. Ik heb er voornamelijk alleen documenten op staan en af en toe wat foto's. Ik heb hier ook nog een externe harde schijf van 1TB liggen, dus die kan ik ook altijd nog gebruiken.