[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:46

manzano schreef:
Oh ik zou daar allemaal echt niet zo moeilijk over doen......... maar goed.

Ik moeilijk gedaan? :x 8)7

Zij is ook het zusje van....

Ik heb mijn koffer expres laten staan (als 'statement' en ook gewoon voor mezelf) omdat ik wilde dat mijn vriend dingen af zou handelen en regelen (hij is nogal laks) en normaal om zou blijven gaan met haar, omdat zij het duidelijk lastig had met mijn bestaan in zijn leven.

Nu heeft hij het 3 jaar lang laten aanmodderen, allemaal gezeik gehad en praten ze niet meer normaal met elkaar.
Maakt het er ook niet leuker op.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:15

Trouwens, ik zit me net te bedenken.
Hij heeft al die jaren (kwam hij achter) zowel haar als zijn overlijdensrisicoverzekering betaald.
En ook nooit even een briefje gestuurd naar de notaris over dat het samenlevingscontract ontbonden was.
Ik heb erop aangedrongen dat hij een lijst naar de notaris zou sturen met zijn eigen bezittingen, aangezien alles in dat huis van hem óf mij was, maar ook dat heeft hij nooit gedaan.
Dus zowel het huis en alles in het huis (behalve kleding en de ontbrekende lijst eigen goederen) was gezamenlijk huishouden, volgens hun overeenkomst en zou dus naar 1 van de partners gaan bij overlijden.

Je kan mij wel een zeikerd of paranoia vinden maar als hij onder een bus terecht was gekomen en het niet meer na had kunnen vertellen had ik geen enkele juridische poot om op te staan gehad, om te vertellen dat het mijn spullen waren daarbinnen in háár huis.
Ik zal niet de eerste zijn geweest die zonder pardon het huis uit zou zijn gezet.
En dan had ik zeker voor advocaatkosten mogen opdraaien om te bewijzen dat alles in dat huis van hem of mij was?
Nee dank je. Ik liet alles wel in mijn koffer :x

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:17

Hij was wel erg laks, Nicole :+
Gelukkig ben je nu van al dat gedoe af :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:20

Was ?? :+

Ja dat is nog al eens een discussiepunt tussen ons ja. Hij wil nooit iemand kwetsen maar eigenlijk kwetst hij op deze manier soms veel erger.
En met wat ik heb meegemaakt, geloof ik niet meer in "ach welnee dat loopt wel los" :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:30

Maargoed, wat ik hiermee dus wilde zeggen.
Als je net uit elkaar bent en er is ergens nog hoop dat het ooit nog goed komt en/of je gaat nog goed met elkaar om, dan lijkt het heel aantrekkelijk om niet al te moeilijk te gaan doen.
Ik zag op hypotheekforums ook weleens de vraag "is het een probleem om mijn ex-partner zonder uitkopen voorlopig in ons gezamelijke huis te laten wonen?"
en het antwoord was altijd NEE NIET DOEN

Nu gaat het nog leuk maar zodra 1 van de 2 een nieuwe partner krijgt of er ontstaan andere ruzies dan ben je echt niet meer blij met de situatie.
Ik ken ook mensen, van wie de vertokken ex de poot dwars zet bij verkoop. En de nieuwe vriendin mag zich ook niet inkopen van haar.
Een andere situatie is, dat de zittende partner de verkoop boycot.
Zonder beide handtekeningen namelijk géén verkoop van het huis.

Nou lekker. Kan je dus nooit verder :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:45

Ik ga de discussie verder gewoon niet aan :)

Fijn dat je er vanaf bent.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:47

Waardeloos inderdaad zeg, wat een labbekak, hij zou zulke dingen gewoon goed moeten (willen) regelen voor z'n nieuwe meisje.... vond / vind je het geen enorme afknapper dat hij dat niet gedaan heeft :P

Wat zal het voor jou heerlijk zijn om dat achter je te laten, dat gedoe met dat huis "van de ex" *\o/*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:35

Jawel... Maarja, ik vind 'm leuk dus tja. Ik heb ook m'n vervelende kanten :+

Ja voor ons allemaal was het een soort opluchting. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:44

Zo ben net ff bij bijenkorf geweest. Die kookafdeling is zo geweldig!! <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:11

Manz, Hou op :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:41

Ik zal zo bijlezen, eerst ff afwassen en strijken. Maar ik kan het niet laten jullie eerst de foto's te showen :o :o *schaamt zich diep*

Voorkant
Afbeelding

Woonkamer
Afbeelding

http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 010388.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 010390.jpg

Keuken
Afbeelding

Kantoortje
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 010391.jpg

Bijkeuken (met achter de deuren de CV en wasm. en droger) en de grote hal (heeerlijk)

http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 010392.jpg
http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... 010393.jpg

Slaapkamer 1 (waren er ooit 2)
Afbeelding
Afbeelding

Slaapkamer 2
Afbeelding

Badkamer, klein maar voor nu prima
Afbeelding

Zolder
Afbeelding

En dan de tuin :D

Ene kant
Afbeelding
Afbeelding

Andere kant
Afbeelding

En van boven
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 20:54

Wat een mooi, ruim, licht huis Mandy :))
Dat zijraam in de woonkamer vind ik helemaal leuk! Aan de tuin hoef je echt niets meer te doen, of is dat niet jullie smaak?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:19

Ik ben er nog steeds zo blij mee :D

Tuin is niet mijn smaak, maar veel te goed en nieuw om nu wat aan te veranderen. K had liever een tuin gehad die wat romatischer is zeg maar, beetje ouderwetse look. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:32

Ff vluchtig bijgelezen:

@ berthe: ik zoek de link naar je huisje, maar kan um niet vinden. Ben stiekem wel nieuwsgierig! :o
En wat super dat er zoveel bezichtigingen zijn en ook iemand al voor de 2e keer komt. Hopelijk is het snel verkocht!

@ Nicolletje: gelukkig ben je er nu vanaf. Wat een gedoe zeg allemaal!

@ Yv_: leuk hoekje is het geworden zeg.... T was idd maar een beetje een nutteloze hoek.

En verder was er volgens mij niet veel spannends gebeurd? :+

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:37

Rowo, je huis ziet er mooi uit! Hebben jullie die slaapkamer zelf vergroot? Ik vind je tuin wel mooi om te zien maar kan me voorstellen dat het niet echt gezellig is.
Als je op mijn onderschrift klikt kom je toch bij de funda advertentie?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:41

Oh haha.... *blond* :o? Had die link nog niet gezien.

edit: oh die link had ik al gezien. Maar jeetje zeg... wat een geld. Daarvoor heb je zelfs hier in het oosten maar een simpele 2 onder 1 kapper in niet de beste buurt :+ En sommige tussenwoningen met 150m2 grond kosten hier nog meer.

Dit WORDT ons huisje he. 29 juni krijgen we de sleutel. Maar voordat het openbaar te koop kwam hebben wij het al gekocht. Dus heb vandaag zelf foto's gemaakt.
Slaapkamer was dus al zo... op den duur willen wij op de uitbouw achter, ook op de 1e verdieping uit bouwen en weer 3 slaapkamers maken.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:46

Rowo, ik vind dit type tuinen helemaal geweldig: *KLIK*

Uitbouw is een meerjarenplan, of niet?

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 21:53

Oh, Rowo, ik dacht dat jullie net 'over' (is dat wel goed Nederelands?) waren. Gaan jullie direct veel veranderen? Ik vind het er wel uitzien alsof je er zo in kan trekken.
Mootje, zo"n tuin! Heel mooi, met zo'n kasteeltje erin. Heb helaas geen groene vingers en ega ook niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:01

Leuk huisje :j heeft wel wat weg van de onze, maar dan groter.
Ik dacht wel: jeetje die hebben het snel volgepropt, hoe doen ze dat :oo ?? Maar het is niet jullie inrichting :')

Ik vind cottage gardens ook mooi :j veel mensen maken hun tuin zo clean en betegeld, ik zie dat ook in het tuintopic voorbijkomen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:02

Hihi Nicole, in het tuintopic is het inderdaad een beetje jij en ik tegen de rest... Bij mij duurt een 'echte tuin' nog wel een paar jaar!
Haha, en meteen een baby :P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:28

Cottage garden vind ik dan net weer te weelderig voor mezelf zeg maar.
En idd is die uitbouw voor over een paar jaar. We zijn voorlopig (of misschien wel voor altijd) toch met zijn 2en.

@ Berthe: nee weinig. Alles schilderen (behalve zolder) en op de 1e nieuwe vloerbedekking. Bijna niets dus. De natuurstenen vloer is niet mijn smaak, maar laten we voorlopig voor wat het is.

Ik moet me ook nog ff in het tuintopic melden, al doen wij er voorlopig niets aan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:32

Een paar mooie planten kunnen er altijd bij in de borders, Rowo :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:57

Mooi huis Rowo!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 23:08

Ik ben ook van met mediterrane. Mijn lief keek met huivering toe, hoe ik de muren van onze slaapkamer ooit zacht oranje heb laten maken, en mooi dat dat was. Echt heel warm! En dat beaamde hij ook toen het resultaat er was hoor! Dus daarin krijg ik wel de vrije hand! Ik houd heel erg van de mediterrane look en ook van landelijk. :j Dus het is kaasje voor mij. Maar het moet bij mij ook praktisch zijn!

Yv: Wat een mooi hoekje zo! Prachtig!
En uhm ja, we zijn inmiddels 13 maanden bezig met iets wat volgens de makelaar een maandje of 4 zou duren... :+ Dat schijnt nog mee te vallen.

Nicolletje: Ik herken je verhaal vanaf de zijlijn. Ik ken iemand, die daardoor niet eens is voorgesteld aan zijn familie, omdat de ex te veel familieleden kent. De nieuwe vriendin is dus nog niet welkom en dat is al een jaar zo. Nou in haar schoenen, zou het dan van mij ook echt niet meer hoeven... Dan ben ik liever ook maar een ex. ;)
Mbt scheiden zit ik momenteel een heel schrijnend geval te volgen. Diep triest. Te triest zelfs om hier te melden. :j begrijp helemaal wat je bedoelt. Gelukkig niet uit eigen ervaring. Ik had mijn zaakjes altijd dusdanig geregeld, dat ik zo kon weglopen. Nu, met bijna 12 jaar huwelijk en 3 kids is het wat moeilijker, maar ook van zijn kant. :D En volgens mij blijven we nog wel even samen. :P

Mootje: Zo iets wil ik ook als tuin! <3 Ik ben wel van plan, om dat niet in één jaar te realiseren, maar er tijd voor te nemen. :+

Rowo: mooi huis!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 00:17

Dat is wel erg Idefix... De vader van zijn ex was juist blij voor hem hij zei "werd eens tijd dat je een nieuwe vriendin kreeg" :D
Na een jaar zou ik waarschijnlijk ook 'ultimatums' gaan stellen, maarja, het is wel lástig als je verder van iemand houdt...

Ik hou ook wel van dit
http://kungfuminou.tumblr.com/post/20408292186/3
Maar aan de andere kant vind ik dat voor in Nederlandse huizen misschien wel weer érg fleurig :=

Wat ik zo grappig vind aan cottage garden is dat er 500 plantjes op een vierkante meter lijken te staan. Krijgen die dan geen ruzie??