Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:20

Wendy_Komen schreef:
Onze aankoopmakelaar gaf ook aan echt 1 minuut voor 12 de bieding te versturen. Maar ik ga voor jullie duimen! Horen jullie vanmiddag meer?

Ja de makelaar gaat om 12u vanmiddag met de verkopers zitten alle boden door te nemen. Als ze ons uitkiezen horen we het vanmiddag nog, anders horen we waarschijnlijk morgen dat we het niet zijn. Ik hoop het zooooo. Ik ben helemaal verliefd en moet echt even wat verwerken als we het niet worden.

Maar ik ga nergens vanuit! Dit is nog maar ons eerste bod op een huis dus we wachten af en kijken vrolijk verder als het niets wordt. *D

Wendy_Komen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:25

Spannend! Heb je ook een goede motivatie brief toegevoegd?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:28

Ja hebben we, niet heel lang. Maar wel dat wij alle tijd hebben voor de overdracht, onze hypotheek al hebben doorgenomen met onze hypotheek adviseur en enorm veel zin hebben in dit huis vol potentie.

Zoiets, mijn vriend heeft er een mooi verhaal van gemaakt ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:30

Loei schreef:
Ja hebben we, niet heel lang. Maar wel dat wij alle tijd hebben voor de overdracht, onze hypotheek al hebben doorgenomen met onze hypotheek adviseur en enorm veel zin hebben in dit huis vol potentie.

Zoiets, mijn vriend heeft er een mooi verhaal van gemaakt ;)

Spannend en herkenbaar! Hebben jullie gunstige voorwaarden op kunnen nemen?

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 09:42

Vraagprijs is 225k. We hebben 232.500 geboden onder financieel voorbehoud en binnen 5 weken. Eigenlijk weten we al dat dat ons niet in de weg staat, want dit huis is 105k onder wat we daadwerkelijk kunnen opnemen. We nemen er een bouwdepot bij van 50 of 60k, dat gaan we nog even bespreken met de adviseur.

Maar we hebben dus ook in de motivatie staan dat het financieel voorbehoud ons niet in de weg kan staan omdat we al precies weten wat we kunnen en dat dit al vast staat bij onze adviseur. Ook hebben zijn naam benoemd en het bedrijf waarmee we samen werken, schijnt ook altijd wat serieuzer over te komen. Dat verkopers weten dat dit bod niet uit de lucht is gegrepen maar dat het daadwerkelijk is goedgekeurd.

De verkoper wilde er in december pas uit. Ook dat is geen probleem voor ons want we huren momenteel, geen huis te verkopen. Ook dat erbij gezet.

We gaan het zien! zoooo spannend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:01

Loei schreef:
Vraagprijs is 225k. We hebben 232.500 geboden onder financieel voorbehoud en binnen 5 weken. Eigenlijk weten we al dat dat ons niet in de weg staat, want dit huis is 105k onder wat we daadwerkelijk kunnen opnemen. We nemen er een bouwdepot bij van 50 of 60k, dat gaan we nog even bespreken met de adviseur.

Maar we hebben dus ook in de motivatie staan dat het financieel voorbehoud ons niet in de weg kan staan omdat we al precies weten wat we kunnen en dat dit al vast staat bij onze adviseur. Ook hebben zijn naam benoemd en het bedrijf waarmee we samen werken, schijnt ook altijd wat serieuzer over te komen. Dat verkopers weten dat dit bod niet uit de lucht is gegrepen maar dat het daadwerkelijk is goedgekeurd.

De verkoper wilde er in december pas uit. Ook dat is geen probleem voor ons want we huren momenteel, geen huis te verkopen. Ook dat erbij gezet.

We gaan het zien! zoooo spannend.

Jullie zitten zo te horen precies in hetzelfde bootje als wij nu. Helaas zijn diezelfde voorwaarden bij ons tot nu toe het probleem geweest omdat er anderen zijn die zonder voorwaarden bieden. Ondanks dat wij het ruim kunnen financieren, durven we de gok niet te nemen en zonder voorbehoud bieden. Hoop dat het jullie wel gegund is!! In welke regio zoek je?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:08

Ik heb 2 keer zonder voorbehoud geboden, heeft ook niets geholpen. Markt gaat hier overigens echt over de kop. 50m2 zonder tuin is gewoon al 230.000. Echt bizar

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:14

_xManadisx_ schreef:
Ik heb 2 keer zonder voorbehoud geboden, heeft ook niets geholpen. Markt gaat hier overigens echt over de kop. 50m2 zonder tuin is gewoon al 230.000. Echt bizar

-O- wat een grap joh.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:23

_xManadisx_ schreef:

dat dus..

Ik heb een appartementje (50m2) met ruim balkon. 420 (kale) huur. Het is inmiddels verleidelijk om nog even achterover te leunen. Wil er wel op vooruit gaan als ik zoveel hypotheek moet betalen.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:34

Wij zoeken specifiek in Nijverdal, oosten.

Jemig zeg helemaal gek zijn ze tegenwoordig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:49

Loei schreef:
Wij zoeken specifiek in Nijverdal, oosten.

Jemig zeg helemaal gek zijn ze tegenwoordig.

Ik duim voor jullie. Wij zitten wat hoger. Ik word over een uurtje gebeld door de makelaar met een plan om te bieden voor morgenmiddag. Ben benieuwd waar hij mee komt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:09

Ik ben nieuw. In het topic en op de huizenmarkt :P

Wij wilden van de zomer eens serieus in gesprek gaan met een hypotheekadviseur en vanaf dan ook gaan zoeken naar ons eerste koophuis. We hebben wel zo af en toe gereageerd op huizen, maar steeds kwamen we te laat en waren de inschrijfmomenten vol., Tot nu.
Superleuk huis gevonden, dinsdag 17.00 gemaild, 19.00 makelaar aan de telefoon dat we vrijdag konden komen kijken. En nu komen we ineens in een soort stroomversnelling. De vraagprijs is ruim onder wat we zouden kunnen met onze salarissen, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Maar we hebben gewoon niet zo'n sterke positie omdat we alles financieel nog moeten regelen. Ben heel benieuwd hoe alles gaat lopen :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:26

Welkom! Heel veel succes en sterkte met de spanning haha. In welke regio zijn jullie op zoek?

Als je makelaars toevoegt op social media, kun je vaak wel bezichtigen. Ook een beetje afhankelijk van de regio. Via funda moet je echt geluk hebben dat het nog niet vol is.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:56

We zijn niet heel erg gebonden aan een regio. We wonen nu bij Rotterdam/Den Haag, maar de huizenprijzen hier gaan over de kop. Je betaald hier 249.000 voor een studioappartement van 45m. Dus we zijn nu een beetje ons zoekgebied aan het uitbreiden naar net oosten. Krimpenerwaard/Alblasserwaard

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:00

Hier ook zo'n strijd gehad.

Drie woningen geboden, zelfs een keer met het hoogste bod niet de gelukkige geworden. Laatste huis is nu van mij. Ze kozen me op m'n toelichting...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:38

Wij hebben ook last van westerlingen discriminatie.
Aankoopmakelaar vorige week bezichtiging aangevraagd, meerdere keren heeft hij gebeld en gemaild geen respons.
Ik vul gisteren het Funda formulier in en we kunnen donderdag kijken..
Via Funda aanvraag zien ze geen woonplaats..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:39

Succes voor alle wachtende na biedingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:43

horsii schreef:
Wij hebben ook last van westerlingen discriminatie.
Aankoopmakelaar vorige week bezichtiging aangevraagd, meerdere keren heeft hij gebeld en gemaild geen respons.
Ik vul gisteren het Funda formulier in en we kunnen donderdag kijken..
Via Funda aanvraag zien ze geen woonplaats..

Kopers komen vaak wel te weten waar je vandaan komt. Als ze het niet aan westerlingen gunnen, ga je sowieso naast het net vissen, vrees ik.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:12

Ik ben al blij met onze makelaar. Hij belde net dat de schutting en het huis, in verhouding tot de kadastrale grens, 80 cm verkeerd staat. In het ergste geval zouden de buren dus een zak geld kunnen eisen om die 80cm terug te krijgen. Een huis verplaats je nu eenmaal niet even dus veel andere opties zijn er dan niet. Hij gaat nu dus opheldering vragen bij de verkopende partij want die hebben er niets over gezegd.

Verder heel realistisch bekeken wat we zouden moeten bieden, onder welke voorwaarden etc. Heb nu dus ook een vraag bij de hypotheker uit staan om te checken of dit voor ons mogelijk zou zijn.

Hij gaf wel heel duidelijk aan.. Het is tegenwoordig echt een combinatie van een hoog bod met gunstige voorwaarden. Anders maak je gewoon geen kans.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:46

Het komt vaker voor dat een gebouw/huis op grond van de buren staat.
Als het huis er al (heel) lang staat zal dit al bekend zijn en zo niet, dan is het zoals het is.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:10

helaas ons bod is afgewezen. Er was hoger geboden. Nou dat vonden we het huis ook echt niet waard dus het is prima zo.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:25

Wat jammer, Loei! :( Hebben jullie nog andere dingen op het oog?

Zo, da's wel een goeie idd Inge. Ben benieuwd of de verkopende partij er van weet.

Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op morgen, vind het reuze spannend! Ik ben voor bang voor het feit dat het helemaal het einde blijkt te zijn, maar dat we gewoon een mega slechte positie hebben. :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:33

Anne. schreef:
Wat jammer, Loei! :( Hebben jullie nog andere dingen op het oog?

Zo, da's wel een goeie idd Inge. Ben benieuwd of de verkopende partij er van weet.

Ik ben me een beetje aan het voorbereiden op morgen, vind het reuze spannend! Ik ben voor bang voor het feit dat het helemaal het einde blijkt te zijn, maar dat we gewoon een mega slechte positie hebben. :Y)

Ik merk dat de makelaar me enorm veel rust geeft, dus iedereen bedankt voor die tip.

Financieel zijn we eruit en bod ligt bij onze makelaar. Wachten alleen nog even op de terugkoppeling van de verkopers. Op de vragenlijst heeft de verkoper gezegd dat alles op de erfgrens staat mja, niet dus :Y)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:33

Loei schreef:
helaas ons bod is afgewezen. Er was hoger geboden. Nou dat vonden we het huis ook echt niet waard dus het is prima zo.

Wat jammer maar mooi dat je er vrede mee hebt verder. Veel succes met de volgende!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 15:37

Loei schreef:

en dat is het ook, als jijzelf vind dat je genoeg hebt geboden dan is het ook goed zo.

Ik zat even naar de nieuwbouwprojecten hier te kijken. Begint ook allemaal vanaf 275.000 / 350.000. Dan maak je als starter dus gewoon écht geen kans. :n