Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:47

Je kan de vloer ook wit verven en dan wat leuke kleuren op de muren.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:53

@miramii
Dat gele vinden we inderdaad niet mooi en zeker niet in combinatie met de glans. Door de lichtinval zie je dat dus nog meer.
We vinden het zonde om de goede vloer eruit te trekken, maar er blijven dus 2 opties over: Olie (zie eerdere foto) of lakken. Qua lak hopen we dinsdag te horen hoe dat er uit gaat zien, want dat is nogal bepalend voor de rest van de inrichting.

@miramii en Anja_Joost
De vloer is nogal bepalend, maar ik had al wel ideeen:
Qua stijl zit ik op de natuurlijk / Scandinavische / moderne hoek. Hout, maar ook ergens wel strak. Het liefst met een leuke kleur. Ik vind bijvoorbeeld zo'n grote stoere houten tafel met nog de vorm van bast met ijzeren/stalen poten heel mooi.
Qua kleur zit ik momenteel te denken in de zand/groenige tinten mogelijk met zalm of geel, donkerblauw met zalm, turquoise te denken. Ik vind het vooral leuk om meerdere kleuren te combineren die terug komen in de zithoek(en) en eethoek. Ik vind cognac ook heel mooi als combinatie kleur.
Qua indeling zit ik een beetje aan een gelijke indeling te denken. Zithoek rond de houtkachel, grote eetkamer tafel en een zithoekje waar je heerlijk in het zonnetje kunt lezen in de "punt" (alleen dan met losse elementen ipv een vaste bank). Ik heb ook gedacht aan de eethoek in de "punt", maar ik zag me daar al zo lekker in het ochtend zonnetje met een kopthee zitten in een "luie stoel". :))

Mijn vriend denkt nog aan niks :') Kan zich moeilijk dingen voorstellen en heeft mij carte blanche gegeven om met een voorstel te komen. Gelukkig wel mensen in onze omgeving die het leuk vinden om mee te denken.

DubbelDun schreef:
@SplashIsLief: die laatste vloer 'in de olie' vind ik erg mooi :)

Ik dus niet :+
Vooral omdat het totaal niet matcht met alles wat ik al in mijn hoofd had. Dus ik ben benieuwd wat het met een lak wordt. Anders moeten alle plannen van tafel en ga ik opnieuw beginnen :)) (ik vind het wel beter dan wat er nu ligt)

@Ontherun gaaf dat jullie zoveel zelf hebben gemaakt!
@Avanti, ik heb even gegoogled, dat zou een optie kunnen zijn. Maar ik denk dat ik een witte vloer zonde vind in deze ruimte. Van mij mag de vloer iets meer leven (maar dus niet teveel zoals met de olie _O- )

Bedankt al voor de eerste tips :D Wij nemen inderdaad eerst onze eigen meubels mee om later nieuwe dingen te kopen. Maar ik vind het wel leuk om nu alvast rond te kijken wat we straks willen, ook voor het bepalen van de kleur.
En bedankt voor de complimenten. Wij zijn ook helemaal blij met het huis <3

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:17

Splashislief familie had eerst ook een houten vloer die geel was zoals het nu bij jou is. Die hebben 'm op laten schuren en in de waxolie gezet, is echt super mooi en licht nu (en ik denk meer wat jullie willen).

Edit: foto opgezocht
Afbeelding

En indd wat een gave lichte ruimte krijgen jullie! Kan je echt wat moois van maken
Laatst bijgewerkt door Kirstenn op 10-05-20 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:25

Bij De Oude Plank in Besd verkopen ze ook vloerolie met een whitewash of greywash. Erg mooi en mer het aantal lagen bepaat je hoe wit of vergrijsd je het hebben wilt en dan met blanke olie extra lagen om tot voldoende dekking te komen. Heel mooi vind ik zelf.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:30

oji schreef:
Bij De Oude Plank in Besd verkopen ze ook vloerolie met een whitewash of greywash. Erg mooi en mer het aantal lagen bepaat je hoe wit of vergrijsd je het hebben wilt en dan met blanke olie extra lagen om tot voldoende dekking te komen. Heel mooi vind ik zelf.

Heel mooi :j Maar dat gaat dus niet bij deze houtsoort helaas.

@Kirstenn waarschijnlijk is het dan een andere houtsoort geweest. Want olie en deze vloer maakt wat ik eerder deelde. Nog veel roder dus.

Qua vloer wachten we "geduldig" dinsdag af :+

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:39

Misschien dat je zo'n houten vloer ook kunt laten zandstralen en dan is hij helemaal kaal. Dan iets van was er op.

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:39

Oh ik zie nu pas welke houtsoort het is. Dat is jammer ja, dan zal het ook met hardwax/waxolie geen andere kleur worden. Is wel een ander product als olie maar zal niet zoveel verschil maken. Hopelijk kan de vloerenman dinsdag iets positiefs erover zeggen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:52

Denise_Storm schreef:
Ik denk dat ik juist de muur achter de bank zou verven en die korte muurtjes wit zou maken. En wellicht een lichte (pastel)kleur in plaats van taupe dan nemen, zodat je een beetje kleur in de kamer brengt.

Qua meubels zou ik echt zeggen, ga een rondje woonboulevard doen. Op internet is het vaak anders dan in het echt. Ik vind die eettafel trouwens best industrieel qua stijl haha.

En dikke tip: gebruik Pinterest! Daar kom je zoveel toffe dingen tegen. Zoveel inspiratie!

Bedankt!
Ik zie het niet zo zitten om kleur in de huiskamer te doen gezien ik binnen een paar maand verveeld ben. Ik heb liever een zand/taupe/beige kleur denk ik.

Ik ben al heel vaak in winkels geweest en heb uren op het internet gestruind maar ik lijk niets tegen te komen wat ik mooi vindt. Als je het me vraagt kan ik het je ook niet zeggen. := We hebben nu een licht eikenhouten meubel set (zie foto) en de tafels zijn gewoon vierkante blokken, ik vind dat echt vreselijk lelijk. Dus liever geen licht eiken, geen standaard vierkante tafel, geen industrieel, niet te landelijk/truttig.
Tja wat blijft er dan over...
dit is trouwens mijn uitzicht naar de keuken vanaf de bank en daar staat nu een recht keuken blok maar komt een hoek keuken.
De keuken is hoogglans wit dus het moet allemaal niet te steriel/saai worden inderdaad maar ik ben hier zo slecht in. :o Ik heb borden vol op Pinterest en mijn smaak gaat van A naar Z. :') een greep uit mijn bord..

Afbeelding

Kirstenn schreef:
Giolli in plaats van een loungestoel kan je daar ook een speelhoekje maken, of heb je dat op een andere plek? Tis erg fijn om ergens speelgoed kwijt te kunnen als de box de kamer uit is.

En als ik het goed begrijp komt de hoek van de bank dan de kamer in?

Vind vooral je tafel erg gaaf! Die heeft smalle poten, zou er daarom voor kiezen om dat dan in je bank terug te laten komen en die op wat smallere zwarte poten te zetten. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.wehkamp.nl/app/product/1652 ... =pdp_share

Meubelsets zijn bij heel veel winkels te vinden, ben er zelf allergisch voor :')

En ik mis wat kleur. Maar miss zijn jullie daar niet van, dan is dit wel een mooie rustige combinatie

Oh dat is een goed idee! :j Leuk.
Nee de hoek komt niet de kamer in, het lange gedeelte staat nu voor het raam en dat wordt dan het korte gedeelte en de lange tegen de muur. (Snap je het nog?)

Kleur missen is niet perse omdat ik niet van kleur houd maar omdat ik niet zo goed weet hoe het toe te passen zonder dat alles hysterisch druk wordt. Ik denk dat ik de meubels wat neutraal hou en dan met accessoires de boel ga opfleuren.

oji schreef:
Margoo dat is al mooi opgeknapt! Mooie oplossing die gordijnen. Zijn ze ook makkelijk aan te passen? Ik nl dat het nog mooier zou zijn en je kamer een stuk ruimtelijker wordt als je ze tussen de kozijnen hangt ipv ervoor. Maar dan moet je ze wel wat smaller kunnen maken, maar vaak kan dat wel heel eenvoudig met rolgordijnen.

Giolli, ik zou ook de wand achter de bank juist een kleurtje geven en de wand waar de foto van het paard hangt. Dan alle andere wanden wit houden, maar zo creeer je denk ik veel meer een duidelijke zithoek en eenheid. Denk ook dat de witte planken en witte gordijnen dan echt heel veel mooier uit gaan komen. Wat kleur betreft mag het wat mij betreft allemaal wel wat meer uitgesproken. Taupe met taupe bank en grijs en vergrijsde vloer wordt gauw flets bij elkaar denk ik. Maar goed, ik ben geen maatstaf want ik ben niet zo van het ton sur ton en hou van erg uitgesproken en gedurfde kleuren. Verder zou ik ook iets doen met verlichting. Spotjes in het plafond kan een prima basis zijn, maar losse lichtpunten brengen veel sfeer in een huis.

Goede tip, dankjewel!
Het uitgesproken vind ik lastig omdat ik het een rustig huis wil maken (zooi van peuter is al erg genoeg. :+ ) maar later in de accessoires natuurlijk wel kleur!

Mijn man vindt groen tinten niet mooi en ik blauw tinten niet. Dan blijft er naast grijs niet veel over dan taupe/zand/beige denk ik?

Sfeerverlichting komt er natuurlijk nog, maar dat is nog niet aan de orde!

noviceh schreef:
Dat ziet eruit als een fijn huis SplashIslief! En wat een mooie raampartij <3 Ik zou je aanraden om de huidige meubels mee te verhuizen, zo kan je ervaren wat je zou willen. Vooraf bedacht kan namelijk nog wel eens in praktijk tegenvallen. Hopelijk kan je nog wat met de huidige vloer!

Giolli, ik zou die hele hoek een kleur geven! Kozijn en gordijnen licht houden voor contrast. Ik begrijp denk ik wel jullie idee, een wat sobere inrichting? Hebben wij ook, maar het is een uitdaging om daar sfeer in te brengen. Op zich zou een taupe muur met taupe kleur bank als ton-sur-ton erg mooi kunnen zijn, maar dan moet dit wel erg goed op elkaar afgestemd zijn. De tafel met deze poot eronder lijkt mij weer erg onhandig, daar kan je met 4 personen niet comfortabel aan zitten. Volgens mij horen typische foto’s bij meubelsets? Zoals al genoemd is, ga naar grote meubelwinkels en laat je inspireren. Trouwens wel een goed idee om de zitkamer om te gooien!

Oeh dat vind ik spannend. :D De woning is niet heel licht, zal het dan niet donker worden?

Bedankt voor alle berichtjes!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:16

En terracotta kleur? Kan heel mooi en rustig zijn in combinatie met zandtinten.

En ja nu snap ik hoe je de bank wilt, logische verandering!

Wij hebben voor ons nieuwe huis (moet nog opgeleverd worden) een plan laten maken door een styliste. Echt ideaal, het is niet te gek geworden en allebei onze wensen zijn er in verwerkt. We konden wel wat losse dingen bedenken die we wilden maar zij heeft er 1 geheel van gemaakt. Hebben we ook gedaan onder het mom van, liever alles in 1x goed! Als jullie er niet uit komen zou ik dat echt aan kunnen raden.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:19

In welke regio woon je Giolli? Misschien kan ik je wat tips geven waar je eens kunt gaan kijken. Ik heb wel een idee wat je zoekt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:42

SplashIsLief schreef:
oji schreef:

Heel mooi :j Maar dat gaat dus niet bij deze houtsoort helaas.

@Kirstenn waarschijnlijk is het dan een andere houtsoort geweest. Want olie en deze vloer maakt wat ik eerder deelde. Nog veel roder dus.

Qua vloer wachten we "geduldig" dinsdag af :+

Ik vind de geoliede vloer ook mooier dan zo geel maar dat is wel een hele moeilijke kleur voor een kleurrijke scandinavische stijl....misschien dan juist donkerder maken? Of juist je scandinavische stijl meer in het wit houden? Dan springt de vloer er wel mooi uit.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:50

Hoi! ik lees al een tijdje mee en post eigenlijk nooit iets, maar heb nu misschien wel iets handigs voor de mensen die puzzelen met de indeling van hun huis..

Op www.floorplanner.com kun je heel makkelijk een 2D of 3D plattegrond maken. En het is ook nog eens helemaal gratis! Ik gebruik het zelf ook veel als ik mijn kamer weer eens wil veranderen en voor kennissen die verhuizen.
Ook erg handig als je kleuren wil uittesten op verschillende muren in combinatie met meubels (die kun je er namelijk ook inzetten en ze hebben veeeeel opties)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:33

Ah, dank voor de tip, Amber! Ik zocht nog zoiets :j

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:52

Hi allemaal,

Waar ik eerst behang nogal suf vond, ben ik er nu helemaal van gecharmeerd.. Ik heb dit bijzondere behangetje besteld, maar ben nu in dubio wat te doen met de andere muren. Ben er nog niet helemaal in thuis :D Verven of behangen, of behangen en daar overheen verven? En dan strakwit of met korrel/motiefje er nog in? En dat bij alle muren? Het gaat om de slaapkamer trouwens. Wat zouden jullie doen? :)

Afbeelding

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:49

Splash, wij hadden een jatoba houten vloer laten lakken met skylt lak. Is een matte laklaag, was erg mooi geworden. Wel totaal andere vloer natuurlijk, maar zou daar zeker eens naar informeren.
Ik vind de in de lak kleur trouwens prachtig!

Ik ga meelezen. We zijn bezig met een aanbouw en daarna gaat zo ongeveer het hele huis op de schop.
Boven nieuwe vloeren, nieuwe kinderkamer voor ons dochtertje, nieuwe slaapkamer voor ons, nieuwe leefkeuken, speel/werkkamer en daarna de woonkamer nog! :))

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:45

Voor alle dierenvaas liefhebbers :P bij de karwei!
Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:51

liekec schreef:
[ [url=m/MbfXSk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omygoddd, die zebra!! Ik ga morgen kijken bij de karwei hier haha.

Onze tuin is zo goed als af! We moeten alleen de poortdeur nog vervangen en de ombouw voor de bakken maken, maar zo blij met het resultaat. In het tuintopic werd zo’n tuin vorige week bestempeld als “verlengde woonkamer”, dus ik denk dat het hier beter past :')

De tuin is ongeveer 6 meter breed en 15 meter lang. We hebben alles zelf gedaan (vooral heel veel credits naar mijn vriend, want man, wat is het zwaar; werken in de tuin! Zo was de tuin:

Afbeelding

En zo is het nu... <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De tuinposter is een zelf gemaakte foto van onze reis door Zuid-Afrika <3

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:55

Mooi geworden Denise_Storm!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:57

Wauw! <3 heel mooi Denise

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:28

Prachtige tuin, en oog voor styling in de tuin, dat wordt nog wel eens vergeten vind ik. Heel mooi resultaat! De tuin is zeker een mooie verlengde woonkamer, mooi als het een beetje bij elkaar past vind ik!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:56

Prachtig Denise!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:03

De tuin is mooi geworden. Ik zie hier wel plek voor zo’n zebra vaas van de Kawei :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:16

Denise_Storm schreef:
liekec schreef:
[ [url=m/MbfXSk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omygoddd, die zebra!! Ik ga morgen kijken bij de karwei hier haha.

Onze tuin is zo goed als af! We moeten alleen de poortdeur nog vervangen en de ombouw voor de bakken maken, maar zo blij met het resultaat. In het tuintopic werd zo’n tuin vorige week bestempeld als “verlengde woonkamer”, dus ik denk dat het hier beter past :')

De tuin is ongeveer 6 meter breed en 15 meter lang. We hebben alles zelf gedaan (vooral heel veel credits naar mijn vriend, want man, wat is het zwaar; werken in de tuin! Zo was de tuin:

[ [url=m/iUuETO.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zo is het nu... <3

[ [url=m/GFntKv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/90rl29.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/moL51M.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nGp36w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/h9tmnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

De tuinposter is een zelf gemaakte foto van onze reis door Zuid-Afrika <3

Mooi zeg :D. Toch voor echt gras gekozen? En waar heb je de tuinposter laten drukken? Wij zijn ook rond aan het kijken om dat te laten doen.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:41

Oohh denise wat een mooie tuin <3

De muren zijn klaar, de vloer ligt, de plinten staan en het kozijn van de inloopkast zit (links een stukje op de foto) de trap komt met een kleine 3 weken *\o/*
Afbeelding

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:48

Bedankt allemaal! Ik ben ook erg blij met de kleur op de muur en de gordijnen! En slim van die plaat achter de koelkast, vraag me wel af waarom dat muurtje er ooit zo (half) is uitgesloopt. Op de oude plattegrond stond aan die kant ook juist het gasfornuis.. Interessant.

oji schreef:
Margoo dat is al mooi opgeknapt! Mooie oplossing die gordijnen. Zijn ze ook makkelijk aan te passen? Ik nl dat het nog mooier zou zijn en je kamer een stuk ruimtelijker wordt als je ze tussen de kozijnen hangt ipv ervoor. Maar dan moet je ze wel wat smaller kunnen maken, maar vaak kan dat wel heel eenvoudig met rolgordijnen.

Ik denk wel dat ze makkelijk aan te passen zijn, maar de ramen gaan allemaal kiepend open dus dat is niet zo handig, om ze op de dag te plaatsen...