Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DubbelDun schreef:@SplashIsLief: die laatste vloer 'in de olie' vind ik erg mooi
oji schreef:Bij De Oude Plank in Besd verkopen ze ook vloerolie met een whitewash of greywash. Erg mooi en mer het aantal lagen bepaat je hoe wit of vergrijsd je het hebben wilt en dan met blanke olie extra lagen om tot voldoende dekking te komen. Heel mooi vind ik zelf.
Denise_Storm schreef:Ik denk dat ik juist de muur achter de bank zou verven en die korte muurtjes wit zou maken. En wellicht een lichte (pastel)kleur in plaats van taupe dan nemen, zodat je een beetje kleur in de kamer brengt.
Qua meubels zou ik echt zeggen, ga een rondje woonboulevard doen. Op internet is het vaak anders dan in het echt. Ik vind die eettafel trouwens best industrieel qua stijl haha.
En dikke tip: gebruik Pinterest! Daar kom je zoveel toffe dingen tegen. Zoveel inspiratie!
Kirstenn schreef:Giolli in plaats van een loungestoel kan je daar ook een speelhoekje maken, of heb je dat op een andere plek? Tis erg fijn om ergens speelgoed kwijt te kunnen als de box de kamer uit is.
En als ik het goed begrijp komt de hoek van de bank dan de kamer in?
Vind vooral je tafel erg gaaf! Die heeft smalle poten, zou er daarom voor kiezen om dat dan in je bank terug te laten komen en die op wat smallere zwarte poten te zetten. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.wehkamp.nl/app/product/1652 ... =pdp_share
Meubelsets zijn bij heel veel winkels te vinden, ben er zelf allergisch voor
En ik mis wat kleur. Maar miss zijn jullie daar niet van, dan is dit wel een mooie rustige combinatie
oji schreef:Margoo dat is al mooi opgeknapt! Mooie oplossing die gordijnen. Zijn ze ook makkelijk aan te passen? Ik nl dat het nog mooier zou zijn en je kamer een stuk ruimtelijker wordt als je ze tussen de kozijnen hangt ipv ervoor. Maar dan moet je ze wel wat smaller kunnen maken, maar vaak kan dat wel heel eenvoudig met rolgordijnen.
Giolli, ik zou ook de wand achter de bank juist een kleurtje geven en de wand waar de foto van het paard hangt. Dan alle andere wanden wit houden, maar zo creeer je denk ik veel meer een duidelijke zithoek en eenheid. Denk ook dat de witte planken en witte gordijnen dan echt heel veel mooier uit gaan komen. Wat kleur betreft mag het wat mij betreft allemaal wel wat meer uitgesproken. Taupe met taupe bank en grijs en vergrijsde vloer wordt gauw flets bij elkaar denk ik. Maar goed, ik ben geen maatstaf want ik ben niet zo van het ton sur ton en hou van erg uitgesproken en gedurfde kleuren. Verder zou ik ook iets doen met verlichting. Spotjes in het plafond kan een prima basis zijn, maar losse lichtpunten brengen veel sfeer in een huis.
noviceh schreef:Dat ziet eruit als een fijn huis SplashIslief! En wat een mooie raampartijIk zou je aanraden om de huidige meubels mee te verhuizen, zo kan je ervaren wat je zou willen. Vooraf bedacht kan namelijk nog wel eens in praktijk tegenvallen. Hopelijk kan je nog wat met de huidige vloer!
Giolli, ik zou die hele hoek een kleur geven! Kozijn en gordijnen licht houden voor contrast. Ik begrijp denk ik wel jullie idee, een wat sobere inrichting? Hebben wij ook, maar het is een uitdaging om daar sfeer in te brengen. Op zich zou een taupe muur met taupe kleur bank als ton-sur-ton erg mooi kunnen zijn, maar dan moet dit wel erg goed op elkaar afgestemd zijn. De tafel met deze poot eronder lijkt mij weer erg onhandig, daar kan je met 4 personen niet comfortabel aan zitten. Volgens mij horen typische foto’s bij meubelsets? Zoals al genoemd is, ga naar grote meubelwinkels en laat je inspireren. Trouwens wel een goed idee om de zitkamer om te gooien!
SplashIsLief schreef:oji schreef:Bij De Oude Plank in Besd verkopen ze ook vloerolie met een whitewash of greywash. Erg mooi en mer het aantal lagen bepaat je hoe wit of vergrijsd je het hebben wilt en dan met blanke olie extra lagen om tot voldoende dekking te komen. Heel mooi vind ik zelf.
Heel mooiMaar dat gaat dus niet bij deze houtsoort helaas.
@Kirstenn waarschijnlijk is het dan een andere houtsoort geweest. Want olie en deze vloer maakt wat ik eerder deelde. Nog veel roder dus.
Qua vloer wachten we "geduldig" dinsdag af
liekec schreef:Voor alle dierenvaas liefhebbersbij de karwei!
[ [url=m/MbfXSk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Denise_Storm schreef:liekec schreef:Voor alle dierenvaas liefhebbersbij de karwei!
[ [url=m/MbfXSk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Omygoddd, die zebra!! Ik ga morgen kijken bij de karwei hier haha.
Onze tuin is zo goed als af! We moeten alleen de poortdeur nog vervangen en de ombouw voor de bakken maken, maar zo blij met het resultaat. In het tuintopic werd zo’n tuin vorige week bestempeld als “verlengde woonkamer”, dus ik denk dat het hier beter past![]()
De tuin is ongeveer 6 meter breed en 15 meter lang. We hebben alles zelf gedaan (vooral heel veel credits naar mijn vriend, want man, wat is het zwaar; werken in de tuin! Zo was de tuin:
[ [url=m/iUuETO.jpg]Afbeelding[/url] ]
En zo is het nu...
[ [url=m/GFntKv.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/90rl29.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/moL51M.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nGp36w.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/h9tmnj.jpg]Afbeelding[/url] ]
De tuinposter is een zelf gemaakte foto van onze reis door Zuid-Afrika
oji schreef:Margoo dat is al mooi opgeknapt! Mooie oplossing die gordijnen. Zijn ze ook makkelijk aan te passen? Ik nl dat het nog mooier zou zijn en je kamer een stuk ruimtelijker wordt als je ze tussen de kozijnen hangt ipv ervoor. Maar dan moet je ze wel wat smaller kunnen maken, maar vaak kan dat wel heel eenvoudig met rolgordijnen.