Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:54

Onder het vak waar je kunt antwoorden zie je 'voeg foto's toe' staan.

Via daar kom je in je bestanden terecht en kun je een foto toevoegen.

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:58

vec schreef:
Onder het vak waar je kunt antwoorden zie je 'voeg foto's toe' staan.

Via daar kom je in je bestanden terecht en kun je een foto toevoegen.

Top. Gaan we dat straks een proberen. Kunnen jullie ook eens wat van mij zien.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:21

De vordering tot nu toe, een ander kleur geeft al een heel ander zicht!

van:
Afbeelding

naar:
Afbeelding

Volgende stappen op volgorde: keuken en traphal verven, nieuwe gordijnen, nieuw tv meubel en salontafel en volgend jaar een nieuw salon.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:42

Wat is een nieuw salon Prosecco? Het knapt enorm op bij jullie!! Ik zou in het hoekje rechts van de haard plankjes ophangen of een dichte kast maken. Welke kleur heeft de muur achter de tv? Ik zou deze wit of dezelfde kleur blauw/grijs geven.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 14:43

Trap in de grondverf! Vind t nu al mooi worden. Uiteindelijke kleur zal ietsjes donkerder grijs zijn dan dit en de treden worden blank afgelakt. Afbeelding

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:28

Prosecco wat een enorm verschil al. Veel mooier!

Gaaf Kenyada. Erg benieuwd naar het eindresultaat.

Vec de tegels op de wand hebben net een ander formaat helaas, anders hadden we dat inderdaad gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:42

Wauw prosecco!

Afbeelding

Heb de eerste laag in de keuken erop :+ , met opzet niet verder dan het keukenkastje boven omdat die muur heel slecht is . Crea twist eraan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 15:52

Prosecco wouw dat is al stukken mooier zeg

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:04

Heftige groen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:06

Heel heftig maar het past prima in de keuken :~

Maar nu eerst drogen

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 16:14

Wij hebben gisteren eindelijk de tegels voor de badkamer uitgezocht. 4 verschillende :') Maar het gaat denk ik wel heel mooi worden! En de laminaatvloer voor boven.
En vandaag tegels voor de wc vloer en muurverf voor de wc uitgezocht. En de kleur verf voor het kamertje van m'n kleine meisje. Heel fijn om dingen af te kunnen strepen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:08

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een beetje Pasen in huis gehaald :D.

Vandaag is ook mijn nieuwe fornuis in de keuken geplaatst (door mijzelf :9 ), van de zomer ga ik de achterwand zelf wat gladder stuccen en daarna gaat er PVC behang tegenaan :).

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:13

noviceh: een nieuw salon betekend in belgië een nieuwe zetel/hoekzetel. De muur achter tv is net geverf, is een kleine tint donkerder dan wit. Het hoekje naast de haard kan niet dicht gemaakt worden, gezien daar de doorgang is om onze haard te doen werken (pallets)..de kast staat daar omdat de kat er anders in kruipt. :P

Wow dat groen haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:19

Prosecco schreef:
noviceh: een nieuw salon betekend in belgië een nieuwe zetel/hoekzetel. De muur achter tv is net geverf, is een kleine tint donkerder dan wit. Het hoekje naast de haard kan niet dicht gemaakt worden, gezien daar de doorgang is om onze haard te doen werken (pallets)..de kast staat daar omdat de kat er anders in kruipt. :P

Wow dat groen haha

Kan je er niet een mooie bak neerzetten waar je dan het pellethout in doet voor het de haard in gaat?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:27

Mooi Kenyada!

Bedankt Prosecco, weer wat geleerd! Op de bovenste foto lijkt die muur achter de tv een stuk donkerder, vandaar. Als jullie bij de haard moeten, schuif je dan steeds het kastje uit de nis?

Wow, die groene muur!

Ziet er gezellig uit San! Hier ook weer creatief geweest:

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:27

Hier de boel een beetje opgeruimd en de kast op zijn oorspronkelijk toegewezen plek gezet.
De doos ernaast zit de opzetvitrine in, die gaan we over een week of 2-4 in elkaar zetten.
De eettafel/bureau staat voor nu even onder de tv, wanneer ik een mooie sidetable of zo'n hondenbenchmeubel vind voor een schappelijk prijsje of een extra dressoir heb besteld gaat de tafel uit elkaar en in de schuur ofzo.
Waar nu de bench staat komt over een paar maanden een aquarium te staan, de bench komt dan onder de tafel en de hondenmand komt bij het dressoir te staan.
Die zielige orchidee wordt binnenkort ook vervangen trouwens, die gaat steeds slechter helaas. -O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:31

Orchidee welke orchidee -zoekt nog eens -

Mooi die paas dingen ! Heb een paastak gekregen maar die heb ik nog niet versierd of iets :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:34

Op de bench staat een orchidee, sinds de hulp goedbedoeld de takken heeft gesnoeid omdat hij was uitgebloeid gaat hij steeds verder achteruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:37

Arme plant :(:)

Bloemen/takken uitknippen is niet echt slecht voor de orchidee , zou hem uit de zon halen en in de schaduw laten bij trekken en er even niks mee doen dan 1x per week water

Die van mijn ouders was er ook slecht aan toe toen die bij mij kwam :+

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:39

_San87_ schreef:
Prosecco schreef:

Wow dat groen haha

Kan je er niet een mooie bak neerzetten waar je dan het pellethout in doet voor het de haard in gaat?

De zak word er rechtstreeks in gegooid (aan de zijkant zit er op 150cm hoogte een gat. Moet dus echt iets zijn van deze hoogte, want anders springt de kat er gewoonweg over en zijn veiligheid gaat toch voor..gezien hij zo eigenlijk bij de achterkant van de haard kan, waardoor hij verbrand kan raken bij aanraking van de achterkant.

Maar misschien dat we hierop een oplossing voor zullen zoeken, zodat deze kast alsnog weg kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:42

Rebecca schreef:
Arme plant :(:)

Bloemen/takken uitknippen is niet echt slecht voor de orchidee , zou hem uit de zon halen en in de schaduw laten bij trekken en er even niks mee doen dan 1x per week water

Die van mijn ouders was er ook slecht aan toe toen die bij mij kwam :+

Mijn oma is echt een orchidee heldin. Ze heeft de orchideeën ieder keer vol in bloei met super veel knoppen.

Ik houd ze nog geen 3 weken in leven...

karin1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 17:43

@prosecco: hogere kast en dan een gat in de zijkant maken ter hoogte van het Vulgat en dat niveau vrij houden.

De overige planken kun je dan gebruiken en de deuren hogen de kast buiten en het aanzicht rustiger...

of zelf zoiets op maat maken. zolang je maar deuren hebt die helemaal open kunnen en een gast aan de zijkant maakt waardoor je kan vullen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:27

Orchidee gewoon ergens in een raam zetten en af en toe een slokje water geven
Die loopt vanzelf weer uit
Hier staan er nu drie te bloeien
En 1 gaan van het weekend ook de takken er uit en dan schiet ie vanzelf wel weer een keer uit

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:55

Helaas wordt hij alleen maar bruiner en zijn de takken inmiddels afgestorven.
Hij staat inmiddels al 2 maanden af te sterven.
Vandaar dus dat hij vervangen wordt, trek nu aan een dood paard voor mijn gevoel.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:14

Als hij geel wordt heeft hij te veel water zonder voeding gehad.
Takken afknippen kan prima. Vele doen tot het 2e oog (een dikker randje op de steel) ik knipte ze helemaal weg omdat ik dat niet mooi vond.

Zodra het mooi weer was gingen ze onder de rommeltafel in de tuin. Uit de zon en kregen ze regenwater. En na een half jaar voor de herfst kregen ze nieuwe scheuten. En dan was oma er blij mee. Ik had liever nieuwe. Ik houd niet van kromme steeltjes met 15 stokjes om ze in het gareel te houden :p

Ook een vleesetende plant zat daar prima. Overdag buiten en in de nacht binnen voor de muggen.