[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SensaHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 00:01

Hier een stille meelezer; duim ook voor jou mee Karuna, dat het nu echt eindelijk zal lukken! :j
(Hoop natuurlijk ook voor de anderen dat alles goed komt! ;))

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:11

Wij hebben vandaag de overdracht *\o/*
Om 12u krijgen we nog wat uitleg over het huis van de oude bewoners, om half 1 is de inspectie en om half 2 gaan we tekenen. Ik heb er zo’n zin in!!!

Prairy

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:18

Veel plezier vandaag! En Shanna veel sterkte met verhuizen :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:19

Fijne dag MM :):)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:27

Even een verschrikkelijk nare wending hier. Tijdens een telefoontje met onze notaris gisteren bleek dat we 10% registratierechten zullen moeten betalen op ons huis terwijl de kopers altijd gegarandeerd hebben dat het zeker 5% zou zijn. Onze lening en budget is hier volledig op afgestemd. Komt erop neer dat wij nu 1 maand voor overdracht te horen krijgen dat we zomaar even €20.000 extra moeten ophoesten.

We zijn hier verschrikkelijk boos en teleurgesteld over. Vandaag sturen we hen een bericht dat er twee opties zijn: zij zakken in prijs of de verkoop kan niet doorgaan. Want financiering van nog eens €20.000 extra krijgen we niet rond.

Zij hebben zelf net voor onze overdracht de overdracht van hun nieuwe huis dus wellicht is er daar beweegruimte omdat ze van ons geld afhangen. Als ze niet willen toegeven is het jammer voor hen, maar op deze manier willen wij geen huis kopen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:29

:oo Jeetje!!! Dat is een hele bak met geld zeg!

Ik hoop voor je dat ze met de prijs zakken.

En anders heeft het niet zo moeten zijn met alle gezeur dat je ermee gehad hebt.

Veel sterkte :(:)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:31

He jemig Yasmine. Het blijft jullie tegen zitten! Sterkte!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:35

Wat er ook uit komt, we hebben er wel vrede mee. Het sleept al zo ontzettend lang aan en we hebben er allebei een naar gevoel bij.

Als ze niet willen meewerken, bevestigt het maar weer eens hoe amateuristisch ze zijn en dan hebben we absoluut geen zin om met die broer een gebouw te delen. Als ze het wel doen, prima, dan tonen ze eindelijk eens hun welwillendheid.

En als het niet doorgaat hebben we besloten dat we ons spaargeld nemen en naar het buitenland gaan :+ We willen dat al jaren doen en nu we toch nergens aan vast hangen en een volle spaarrekening hebben, is het het goede moment.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:51

Om te wonen of te reizen?

Maar het wordt dus nog even een spannend weekend...

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:54

Jeetje Yasmine, het houdt ook niet op he!! Duimen voor je dat ze willen zakken. Rare gang van zaken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:06

Jeetje Yasmine, wat een domper zeg! Hopelijk tonen ze begrip en werken ze mee.
20.000 euro is voor beide partijen wel veel geld.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:13

Jemig Yasmine, wat een ellende!! Ik snap je gevoel dat je geen zin meer hebt on met die broer onder één dak te wonen als je hier niet uitkomt. Het blijft ook maar gedoe bij jullie. Sterkte, ik hoop dat je er snel uit komt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:15

Ik ben ook erg benieuwd hoe ze reageren. Want als er plots 400k van je dreigt te worden afgenomen, denk je er imo wel even over na. Maar hopelijk begrijpen ze wel dat dit iets is waarin wij echt geen toegevingen kunnen doen. Het is zo of niet...

En Prairy, wonen :j Ik ben Amerikaans dus Amerika zou een optie zijn. Het zou niet per direct zijn, hoor, maar gisteren maakte mijn schoonmoeder de opmerking dat we behalve voor ons trouwfeest helemaal niets hebben dat ons aan dit land bindt dus het zou misschien wel een goed moment zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:31

Spannend hoor, beide opties klinken wel goed.

Hebben jullie al een reactie naar de verkopers gestuurd? Is het niet beter om dit weekend even te gebruiken om te onderzoeken of jullie niet liever dit willen afketsen en alsnog naar het buitenland gaan? Voor je het weet, woon je over een jaar of 10 anders nog steeds hier (dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn), als je nu een soort 'kans krijgt' , is het het misschien wel waard om het jullie eigen beslissing te laten zijn, en niet(geheel) af te laten hangen van de keuze van de verkopers.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:36

Yvank: Er zijn inderdaad andere antwoorden over het contract gegeven dan dat op de verklaring staat.

Madelon: Bed kan ook nog weleens een duur grapje zijn.. Wat is caiway? Nog nooit van gehoord :D Kun je niet gewoon naar Ziggo/Tmobile ofzo?

Karuna: Voor jou ook weer een leuk vooruitzicht! Hopelijk wordt het dit keer wat!

MizzMontana: Heel veel plezier vandaag! :D

Yasmine: Wat erg!! :oo Denk je alles rond te hebben! Staat die 5% ook ergens op papier? Jeetje zeg.. Ben wel benieuwd wat die mensen nu gaan doen. Stiekem is naar het buitenland van mij toch ook wel een droom, en als je die kant hebt. Tja waarom niet? Al klinkt dat makkelijk want ik heb die kans ook :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:40

Wat vervelend zeg Yasmine!

@Boooo dat is dan niet zo heel handig van het bedrijf van je vriend.... Verliezen ze wel geloofwaardigheid mee natuurlijk..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:45

Dat is inderdaad exact wat we gaan doen, Prairy :j wat jij nu zegt heb ik gisteren ook tegen mijn vriend gezegd. We willen niet overhaast beslissen. De notaris moet ons sowieso nog info bezorgen die we vandaag krijgen. Gisteren hebben we de hele avond alles doorgepraat met mijn schoonouders die recht hebben gestudeerd, welke opties er zijn. Morgen gaan we naar mijn ouders om alles ook eens met hen te bespreken. En dan kijken we verder hoe we naar de verkopers communiceren. :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 09:54

Yvank_ schreef:
Wat vervelend zeg Yasmine!

@Boooo dat is dan niet zo heel handig van het bedrijf van je vriend.... Verliezen ze wel geloofwaardigheid mee natuurlijk..

Nja hij is dus in dienst bij een payroll bedrijf. Deze moet ook de werkgeversverklaring invullen. Hebben ze gedaan, aangegeven dat ze de intentie hebben als omstandigheden gelijk blijven etc. hem in vaste dienst aan te nemen. Maar een payroll bedrijf neemt nooit iemand van in dienst. Hij zou dan dus door de opdrachtgever vast in dienst moeten genomen worden. Ook hun hebben die intentie, maar die mogen dus geen werkgeversverklaring invullen omdat hij daar nu niet in dienst is. Snap je?

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:06

Ik heb als adviseur goede ervaringen met ING, ik hoop voor je dat ze dat ook hier weer waarmaken!

Jeetje Yasmine... wat een ontzettende domper zeg :\ Ik kan me voorstellen dat je er ondertussen helemaal klaar mee bent. Wat een lang en onzeker traject is het kopen van een huis in België zo te lezen, zeker met dit soort fratsen.. :\

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:38

Tjonge Yasmine wat een wending. Heel veel succes met het maken van een beslissing.

Missmontana veel plezier vandaag en Shanna sterkte en ook plezier de komende weken

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:56

MadelonSunny schreef:
Spannend Shanna! Hoe is het gegaan?

@Bo Wat vreemd zeg.. ING is wel een stuk makkelijker. Ik hoor hier en daar dat ze de laatste tijd wel erg makkelijk hypotheken verstrekken.

Wij zitten sinds zondag in het huis! We hebben best wat tegenvallers gehad waarvan 1 grote; het bed van 1.40m kon niet naar boven. Er zit een washok in het trapgat waardoor de doorgang maar 1.35m is.. Dus woensdag maar gelijk voor een nieuw bed gaan kijken. Maja levertijd van 13 weken dus zolang op een matras op de grond. Ander kl*te probleem. Wij hadden bij caiway abonnement aangevraagd voor tv en internet maar daarvoor moest nog een monteur komen. Die zou vrijdag komen maar kwam niet opdagen. Ik s maandags gebeld. De monteur had moeten doorgeven dat hij in de file stond en niet kon komen. Toen ook gelijk gevraagd waar de modem bleef. Toen kwam naar voren dat ze de modem pas kunnen sturen als de monteur is geweest. Daar zou dan 2 werkdagen overheen gaan. Niemand die daar wat over had gezegd van tevoren. Wij zouden s zondags internet hebben maar dat kon blijkbaar ook helemaal niet als vrijdags nog de monteur moest komen. Toen zou hij dinsdag ochtend komen. Hij is geweest en gaf aan gelijk aan caiway door te geven dat alles nu in orde is. Nu is het donderdag dus zou de modem uiterlijk vandaag binnen komen. Ik kom net van mijn werk en geen modem (of briefje dat het bij buren bezorgd is) te zien. Ik via de chat contact opgenomen. Blijkt bij hun nog niet bekend te zijn dat de monteur is langsgeweest! Nu is de maat echt vol! Wat een slechte service. Mijn vriend studeert en heeft echt internet nodig. Mobiele data loopt zo lekker leeg.. Morgen bellen dat we er vanaf zien en naar Solcon bellen wat hun levertijd is. Dan maar wat meer geld betalen. Zo zie je maar weer dat service echt belangrijk is.
Ik ben er echt even klaar mee. Verveel me dood :') Verhuisdozen uitpakken heb ik geen energie voor. Ben zo moe van de verhuizing en nieuwe baan. Wil lekker serie kijken ;( Wordt maar weer wat downloaden van Netflix met mobiele data..

Ik heb na mijn verhuizing 7 weken zonder aansluiting gezeten.Ook geen Bokt dus,heel vervelend!Allerlei miscommunicatie en wachttijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:37

Wij hebben de sleutel hoor.. wel 1 hele sleutel, en het ging niet van een leien dakje. De lekkage is gigantisch groot geworden en heeft nu zelfs in de verdieping er onder enorme schade aangericht..! :oo
Maar we hebben de huur al opgezegd vanaf de 28e, dus de overdracht uitstellen is geen optie..

Als het goed is krijgen we maandag de overige sleutels haha! :Y)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 22:48

en die lekkage en schade dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:22

Wordt door de verkoper opgelost, bij de notaris bevestigd. Ik hoop dat ze daar komende week al mee beginnen..

Het was eerst een klein plekje en een natte muur op de slaapkamer, inmiddels enorm natte muur, gat in plafond, schimmel in de woonkamer en slaapkamer, watervlekken op beide plafonds en dan ook echt ver, echt enorm balen! -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 23:55

Is de lekkage wel al opgelost? Zeker met schimmel zou ik echt voorzichtig zijn, dat is niet best voor je gezondheid...