Er is vorige week al een makelaar geweest en al wel het een en ander mee besproken, maar gisteren bij de bank geweest en toch nog wel meer vragen gekregen m.b.t. het aankopen. Het is allemaal gewoon ingewikkeld, we hebben nu een super plekje waar we nog maar vier jaar zitten. Alles net helemaal af na wat verbouwingen. Nu komt er een boerderijtje op ons pad, flink project en moet zeker een bouwkundig rapport bij, en dus nog niks zeker of het allemaal doorgaat. Financiering is in principe rond te krijgen, alleen verbouwing mee financieren is weer een groter probleem.. Dus veel twijfels, maar ook absoluut een uitdaging. Het neemt veel risico's met zich mee om ons eigen huis te koop te zetten, want als dit boerderijtje niks wordt is er op het moment niks anders in de omgeving. Vandaar mijn vraag dus..
) zou ik er niet aan beginnen nu 
we hebben de vloerverwarming, betegelen tot het plafond ( douche en toilet) en inbouwstopcontacten gratis gehad. de prijzen voor de andere extra zoals aansluiting van een buiten electra punt en verwijderen van een totaal onnodige deur hebben we moeten onderhandelen met het bouwbedrijf niet met de project ontwikkelaar.
Als het niet zo'n onwijs leuk huis was waar we echt graag wilden wonen, hadden we er vanaf gezien. Het heeft zóveel problemen opgeleverd.. Alle problemen die de verkoper had met hun verkoper, werden zacht gezegd bij ons neergelegd. Uitstel aanvragen van de financieringsvoorwaarden betekende dat we afhankelijk waren van hun verkopers, of die ook uitstel verleenden, anders kregen wij het niet. Ze wilden toch een bankgarantie, terwijl die in eerste instantie niet nodig was, a een paar honderd euro, ook weer nodig voor hun overbruggingsdeel. En in eerste instantie ontbindende voorwaarden van hun kant die doorliepen tot een maand voor de oplevering, waardoor wij nog ontzettend lang in onzekerheid zouden moeten zitten. Ik vond het echt vreselijk, al die onzekere factoren en die lastige partijen, waar wij uiteindelijk de dupe van waren. Was blij toen we uiteindelijk konden gaan tekenen!
al begrijp ik de voors ook wel hoor dan staan er afspraken op papier maar toch.