Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 09:52

avi5987 schreef:
Ik kom even uit de meeleesmodus! Na een lange lange lange verbouwing kunnen we eindelijk aan de inrichting gaan denken van ons huisje! Afgelopen zaterdag een droombank gevonden en nu op zoek naar een mooie vloer voor de slaapkamers. Ik ben verliefd op witte houten vloeren, maar de meeste zijn ongelofelijk duur. Iemand een idee om dit zelf te doen / een betaalbaar alternatief?

[ Afbeelding ]

Kun je niet op marktplaats kijken? Soms hebben bedrijven restanten over die ze weg doen voor een leuke prijs. Zou zelf niet snel gaan verven enzo. Je weet nooit hoe het uit pakt en hoe lang het blijft zitten. (En is volgens mij vrij duur voor een vloer?)
Of zoeken naar outletshops die dit verkopen?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:03

Marley, fruit/veilingkistjes aan de muur een idee?

Afbeelding

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:19

Ja heb ik in mijn handen gehad bij de Praxis :D
Maar mijn vriend vindt ze lelijk helaas....

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:25

Nou er zit echt duidelijk zichtbaar verschil in een witte vloer of een donkere. Boven wit en beneden ligt er bruin. Als je boven een strookje van 2cm vergeet met stofzuigen & dweilen valt dat echt wel op. Beneden kan je bij wijze van een meter overslaan en niemand die het opvalt.
Maar als je echt helemaal weg bent van een witte vloer dan moet je ervoor gaan! :)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:32

Wij hebben hier een houten planken vloer die wit is gelakt (door vorige bewoners). Mijn tip: niet doen. Wordt smoezelig en het is veel werk (schuren, lakken), ook als je het weer bij wilt/moet werken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:35

Ik heb lichtgrijs gehad (vergrijsd eiken heette het), dat was ideaal. Stof zag je er nauwelijks op en een fijne, warme kleur. Ik houd absoluut niet van bruin en dit was de perfecte oplossig.

In het nieuwe huis komt tegel-laminaat. Dat is weliswaar donker, maar met een 'werkje'. Daar zie je dus ook niet alles op: https://www.hornbach.nl/shop/Tegellamin ... tikel.html

Ze hebben daar overigens ook best wat wit... Ideetje voor jou, avi5987?

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:45

Dankjewel Tink89! Ik ga daar zeker even kijken!

Beneden komt er bij ons ook vergrijsd massief eiken, maar dat vind ik iets te prijzig om ook te bovenverdieping mee te doen :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:24

avi5987 schreef:
Dankjewel Tink89! Ik ga daar zeker even kijken!

Beneden komt er bij ons ook vergrijsd massief eiken, maar dat vind ik iets te prijzig om ook te bovenverdieping mee te doen :)

En een vergrijsd eiken laminaat? Die van ons was 9,95 per m2 bij vloerenvoordelig en écht prima voor boven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:15

Wij hebben een witgrijs laminaat liggen, erg mooi.
Ik wil trouwens afraden om laminaat of houten vloer te nemen met naden, daar gaat namelijk een boel vuil in zitten.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:16

Joolien schreef:
Ik wil trouwens afraden om laminaat of houten vloer te nemen met naden, daar gaat namelijk een boel vuil in zitten.

Maar is wel veel mooier, vind ik... :P Ik heb het maar voor lief genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:17

Thesserd schreef:
Joolien schreef:

Maar is wel veel mooier, vind ik... :P Ik heb het maar voor lief genomen.

Haha, geeft wel een leuk effect idd. Maar is echt neit handig. :P

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:20

Oh, dat met die naden valt hier best mee eigenlijk.. Vuil is er heel makkelijk uit te stofzuigen.. Wij hebben dan ook wel een hele donkere vloer, misschien valt het meer op als je een lichte vloer hebt?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:17

Hier zijn de naden ook geen probleem eigenlijk, veel stofzuigen (robotding, aanradertje!) en met dochterlief moet ik met doekjes in de weer om haar troep van de vloer te halen en dan zijn die naden ook zo schoon :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:35

Hier ook gekozen voor (extra brede naden) en absoluut geen spijt van. Idd er zit wel sneller viezigheid in, maar bij onze hele donkere vloer zie je toch al alles liggen.. Dan zijn die naadjes ook weer zo schoon gestofzuigerd!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:54

Moet toch dagelijks stofzuigen met die vierpotige stuiterbal in huis... die naden in de vloer overleef ik dan wel weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:56

Precies zelfde hier :') , vanochtend gezogen en kwam vanmiddag thuis eb grote zooi

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 21:01

Grote naden komen er beneden inderdaad sowieso :) een verouderde vergrijse massief eiken vloer! Echter leek mij boven zo'n lichte witte vloer een prachtige rustige uitstraling geven... Marktplaats heb ik nog maar weinig gevonden tot nu toe. Ik blijf zoeken

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:24

In mijn ogen moet je schoonmaken als je huis niet schoon is. Dat je iets op een grijsgemeleerde vloer minder goed ziet oogt leuk, maar is vies. Idem met een schimmel, daar zie je alles op, maar die bruine is net zo ranzig...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 00:33

Maar er zit een levensgroot verschil tussen "niet schoon" en " een ondergrond waar je alles op ziet en die er vijf minuten na het dweilen uitziet alsof er al eennhalf jaar geen dweil bij in de buurt is geweest"

Dat laatste had ik in het vorige huis als je daar op het oog moest gaan schoonmaken... was je hele dagen bezig.
:evaw: weet wel nuttigere en zeker leukere dingen dan slaaf te zijn van mijn huishouden ivm foute keuzes qua ondergronden

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:00

Marley schreef:
Ok, ik heb op 2 punten hulp nodig :D

Voor het kamertje van ons dochtertje ben ik op zoek naar houten kubussen voor aan de wand. Deze moeten diep genoeg zijn om er boeken in te doen en ik wil verschillende maten. Wie weet waar deze te koop zijn voor een fatsoenlijk prijsje :)
En dan het tweede, ik heb ooit eens een voorbeeld hiervan gezien aan een wand met de kubussen in allemaal pasteltintjes, op een kinderkamertje. Maar dit hele plaatje kan ik niet meer terugvinden, ook niets wat erop lijkt. Als iemand hier wel een goed voorbeeld van heeft??

Late reactie, maar Marley ik kwam deze tegen:
http://www.koloniaalteakhuis.nl/meubele ... len/kubus/
Is dat wat?

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:25

Zijn hier mensen die meerdere houtkleur meubels en een hout(achtige) vloer hebben (ook laminaat, pvc etc)? Ik vind teakhout en houtkleur allemaal erg mooi, maar vraag me af of meerdere van dat soort meubels niet veel te donker worden in huis. Ik wil het graag combineren met een grijze hoekbank en blauwe accesoires. Dus als jullie foto's hebben van hoe het eruit kan komen te zien graag! Andere ideeën om het toch wat lichter te laten lijken zijn ook welkom :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:15

uhm... ik heb teakhouten meubels en ik vond een houtkleurige vloer daarmee erg lastig combineren, dus gekozen voor lichtgrijs vinyl (maar dan het kliklegsysteem) met houtnerf.
Wat meubels gewisseld en omdat ik teak niet meer kan betalen, steigerhouten grey washed kasten tussendoor gezet, staat prima. Als meubelkleur heb ik beige achtig gemailleerd en op de vloer oranje-rode vloerkleden en oranje accenten hier en daar.. gaat prima :j
oh ja en heeeel licht beige wanden, bijna wit om t ruim te houden

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:25

Ja wij zaten ook te denken aan een grey washed laminaat, omdat zo'n echte houtkleurvloer (dat oranjeachtige hout) dan een beetje to much hout wordt. Inderdaad zoveel mogelijk witachtige wanden, anders wordt het helemaal een donker geheel!
Heb je toevallig een foto? :o

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:25

Nou... Ik mag het eigenlijk niet zeggen want getrouwd met een fabrikant van houten vloeren en oud houten meubelen, maar ik vind hout op hout niet mooi. Heb het zelf wel, meerdere houtsoorten maar heb in elk geval de muren wit geschilderd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:57

Afbeelding
Ik had hier nog niet mn greywashed kasten, alleen die planken zijn steigerhout..dat combineert best oké :j