[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 23:13

ja deze bv:[ ]

Even van de img code gejat, maar die staan dus niet op mijn toetsenbord, ook niet op de vorige Mac

Kmbrly

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:10

Afbeelding
Dit zegt google, kan het even niet proberen de macbook ligt boven :7

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:12

Bij mij zitten die onder de + en -, links naast de enter, maar ik heb dus een qwerty-toetsenbord

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 00:13

Ja dat vond ik ook, maar als ik op de oude laptop wilde valsspelen met de sims moest ik echt het échtje haakjesknopje hebben om objecten groter en kleiner te maken. En nu dacht ik er aan en zag ik dat het op deze ook niet stond, dus vroeg me af hoe dat dan gin hahaha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 08:46

Dus je hebt ze nodig om vals te spelen met de Sims.... hmm >;)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:01

Kun je niet gewoon in instellingen de keys dan veranderen :')

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:25

Denken jullie dat 64gb genoeg is bij de iPad Air? Wil er sowieso een adapter bijkopen om een externe harde schijf aan te kunnen sluiten.
Is vooral om teksten te schrijven en daarnaast af en toe foto’s bewerken en video’s editten. Vind het erg vervelend dat er geen tussenoptie is tussen 64gb en 260gb.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:47

Hm... Zijn video's niet zwaar?
Ik gebruik mijn tablet alleen om series te kijken in bed of op vakantie, dus ik heb er 4 apps op staan ofzo :') .
Soms download ik een serie, maar dat is het ook haha.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:14

Gianti schreef:
De macbook pro M1 met 16GB werkgeheugen! Wordt tussen 7 en 11 januari geleverd :D

Mijn vriend heeft ook een built to order besteld (nagenoeg hetzelfde als de jouwe) en kreeg ‘m uiteindelijk 1,5 week eerder dan de planning was (bij Apple). Dus hou hoop! :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 11:18

xRivaldo schreef:
Gianti schreef:
De macbook pro M1 met 16GB werkgeheugen! Wordt tussen 7 en 11 januari geleverd :D

Mijn vriend heeft ook een built to order besteld (nagenoeg hetzelfde als de jouwe) en kreeg ‘m uiteindelijk 1,5 week eerder dan de planning was (bij Apple). Dus hou hoop! :D

8

Oeeeeeeeh dat geeft hoop! Heb hem inderdaad bij Apple besteld :D is hij er happy mee?

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:19

Es_ther, ja klopt, kan natuurlijk wat op de cloud zetten maar toch. Plan is wel om volgend jaar een nieuwe pc te bouwen die die programma’s aan kan maar in tussentijd moet er toch wat op de iPad.
Zal idd zekerder zijn met meer GB. Het is tenslotte een laptop vervanging in mijn geval.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:29

Gianti schreef:
xRivaldo schreef:

8

Oeeeeeeeh dat geeft hoop! Heb hem inderdaad bij Apple besteld :D is hij er happy mee?

Ja, mega blij! Hij ging van een 2015 MacBook Pro naar een Pro met M1 en dan ook 16GB. Hele upgrade dus.

Mijn MacBook Air 2018 moet nog even mee, dus ik moet even wachten tot ik kan genieten van de nieuwe chip. :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:31

Iemand misschien voor mij DE tip?
Als ik m’n AirPods in heb maakt ie wel automatisch verbinding bij Bluetooth, alleen moet ik bij alles zelf aangeven echt via m’n Pods te willen luisteren/bellen enz.
Met handsfree dus niet echt handig :+

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:38

Mag ik hier ook vragen stellen over de Apple TV?

Wil namelijk van internetprovider wisselen. Kijk eigenlijk geen tv, maar zou het heerlijk vinden om ook netflix en videoland op de tv te kijken. Heb geen smart-tv. Heeft sparen voor een Apple TV dan zin? Kan ik dan ook een radiozender op mijn telefoon aanzetten (bijvoorbeeld via een app) en die via Apple TV via mijn tv laten horen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:46

Barbabientje is dat niet omdat je ze toegang moet geven tot alles in instellingen? Zoals ze met foto’s doen nu voor privacy?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 14:52

Aria_zz schreef:
Barbabientje is dat niet omdat je ze toegang moet geven tot alles in instellingen? Zoals ze met foto’s doen nu voor privacy?

Oooh daar ga ik even naar kijken!
Ze staan nl wel overal ertussen, maar pakt het niet automatisch zeg maar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:34

Danseresje schreef:
Mag ik hier ook vragen stellen over de Apple TV?

Wil namelijk van internetprovider wisselen. Kijk eigenlijk geen tv, maar zou het heerlijk vinden om ook netflix en videoland op de tv te kijken. Heb geen smart-tv. Heeft sparen voor een Apple TV dan zin? Kan ik dan ook een radiozender op mijn telefoon aanzetten (bijvoorbeeld via een app) en die via Apple TV via mijn tv laten horen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik vind mijn apple tv heerlijk <3
Netflix werkt lekker snel op de apple tv. De nos app gebruiken we ook vaak, en sinds kort de ziggo go app.
Maar nu in de vakantie neem ik meestal het apple arcade abonnement voor een maandje, dat is ook erg leuk als je van spelletjes houdt.
Verder gebruiken we em vooral voor youtube.
Radio streamen kan ook ja, ook gewoon rechtstreeks via de apple tv. Daar zijn apps voor.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:41

dank je wel! dat is inderdaad waar ik een beetje naar op zoek ben.

Dan zit ik nog een beetje met de verschillende die worden aangeboden....weet niet zo goed wat ik zou moeten hebben. apple tv 4k, apple tv hd? de prijs is natuurlijk een verschil, maar inhoudelijk....ben de weg kwijt....

wat ik wil:
netflix en videoland kijken op tv, radio luisteren, evt nlziet (zit nog te bedenken of ik daar een abo op wil, zodat ik eventueel wel wat tv kan kijken), you-tube (voor nu de persconferenties bijvoorbeeld).

kan ik dan met die apple tv de apps voor verschillende dingen downloaden en dan de serie/film selecteren die ik wil kijken in de streamingsdienst of moet je altijd via je computer of iphone naar de apple tv boxje verzenden en dat je het dan op de tv ziet?

sorry, maar echt beetje nitwit op dit gebied. dus ben blij met alle informatie die me kan helpen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:47

Apple tv heeft echt zijn eigen apps ja. Je hebt zelfs geen mac of iphone nodig om een apple tv te gebruiken, al is het soms wel handig.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:01

fijn, dus ik kan de apps openen, inloggen en dan lekker kijken?

wat is dan het voordeel van apple tv tov chromecast? want die is een pak goedkoper....?

en heb jij de 4k of de hd?

zou fijn zijn als ik qua radio ook de opties van de qmusic app heb zoals ik die op de telefoon heb.....dat ik ook via mijn tv dan ook het continu foute uur zou kunnen selecteren *\o/*

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:21

Ben fan van mijn apple tv !
Wel grote ruzie gehad met mijn vriend ... omdat ik de hdmi kabel had uitgetrokken van zijn playstation.

3 x raden wat niet meer aangesloten staat,
En wie het meest de apple tv gebruikt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 16:22

Kmbrly schreef:
Ben fan van mijn apple tv !
Wel grote ruzie gehad met mijn vriend ... omdat ik de hdmi kabel had uitgetrokken van zijn playstation.

3 x raden wat niet meer aangesloten staat,
En wie het meest de apple tv gebruikt.

Typisch _O-

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:07

Aria_zz schreef:
Denken jullie dat 64gb genoeg is bij de iPad Air? Wil er sowieso een adapter bijkopen om een externe harde schijf aan te kunnen sluiten.
Is vooral om teksten te schrijven en daarnaast af en toe foto’s bewerken en video’s editten. Vind het erg vervelend dat er geen tussenoptie is tussen 64gb en 260gb.

Ik heb ook de 64 gig versie en een ssd schijf erbij en dat werkt goed. Alleen als je hele grote bestanden hebt met videos bewerken weet ik niet of het genoeg zal zijn, want dan moet je wel tijdelijk de bestanden op je ipad zetten om te kunnen bewerken.
Ik heb ook icloud opslag van 200 gig erbij, dat werkt ook handig voor je foto’d en video’s.
Ik heb nu dus ook nog iets van 40 gig aan ruimte over op de ipad en heb al de nodige apps erop staan.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 17:52

Ik had Apple TV en heb nu Chromecast. Vond de apple veel fijner maar daar kon mijn vriend niet op casten met zijn samsung

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:05

Voor de mensen met weinig HDMI poorten: je kan een HDMI splitter kopen waarbij je hem met een schuifje om kan zetten. Moet je nog steeds naar je tv lopen maar het is iets minder moeite dan wanneer je hem elke keer helemaal opnieuw moet koppelen.