[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:51

Was ook de bedoeling ;). Het was in eerste instantie een hele vage "vitrine"kast. Alles eruit gesloopt, maar die afgeronde hoek bovenin wilde ik laten zitten, omdat daaronder gewoon het riet van het plafond zichtbaar was en ik anders mijn hele plafond moest laten doen. Wilde dus een hoek en dan onderin in hetzelfde formaat als bovenin een plateau. Dus geen kast oid.
Maar gezien de staat van het huis en alle scheve hoeken enzo, werd het dit. Omdat de vloer er totaal uit is geweest, zijn sommige dingen gewoon onherstelbaar beschadigd. Houtwerk zat gewoon ín de vloer gespijkerd, gelijmd etc. :? . Ik vind het ook jammer, maar anders had ik nog zóveel andere stappen moeten nemen. Dat was het gewoon niet waard geweest. De hoogte is hetzelfde, alleen de breedte is iets breder. Dat schuine is trouwens wel in dezelfde hoek, foto vertekent erg.
De hoek bovenin in ook scheef, ondanks dat we het echt 15 keer hebben nagemeten. Het lijkt wel alsof dat huis per uur zakt :'). Heb me er kapot aan geergerd, maar ach.. Ben nu aan het sparen, wellicht laat ik dat hoekje volgend jaar gewoon lekker strak stuken.
Zo was het, om even een beeld te krijgen van die "vitrine"kast.
Afbeelding

Idefix: Gelukkig :D.
Zou trouwens lekker zijn als dat een beetje opschoot! Jullie zijn echt al lang bezig he?

Edit: Oh Berthe, spannend!!!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:06

Yv_ schreef:
En ik zit nu ook weer heel erg in twijfel over de kleuren. Accessoirekleur is nu knalroze, op zich okee, maar het mag niet erger worden van vriendjelief.

Je vriend heeft toch niet mee betaald aan het huis?
Dan zou ik echt alles lekker knalroze en paars maken als ik dat wilde :Y)

Ik vind de nieuwe situatie wel leuk, maar die oude kast vind ik ook grappig.

Berthe ik snap wel dat jouw huis populair is :j

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:10

Haha, Nicole _O- Volgens mij wil Yv ook niet dat hij meebetaalt!
Ik vind die oude kast echt geweldig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:11

O een hele kast daar vind ik ook wel leuk hoor, ik hou wel van zulke hoekjes :)

Hihi erg hè zo'n scheef huis, bij ons is ook alles scheef en je staat er soms verbaasd van hoe erg het is als je het na gaat meten :oo

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:37

Echt? Haha ik vond 'm echt vre-se-lijk :')!!

Nee hij heeft idd niet meebetaald. Maargoed, het is ook wel lekker als hij gewoon op zn gemak zit :D.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:47

Bij het vorige huis van mijn vriend heb ik me bijna niet met de inrichting bemoeid tot aan de verkoopfoto's.

Maar dat was een beetje een rare situatie toen ik hem leerde kennen, zijn ex was tijdens de verbouwing bij hem weggegaan en haar vader stond daar nog wel te klussen. Dus het huis was nog helemaal afgemaakt zoals zij samen hadden besloten. (vond ik niet zo makkelijk)

Het enige waar ik me toen mee heb bemoeid was dat hij haar lampen had overgekocht ( ?? tja) en hij ze eigenlijk niet mooi vond.
Toen heb ik gezegd dan koop je toch lekker andere lampen!

Tja om eerlijk te zijn, ik ga geen rekening houden met een ander, met de inrichting van mijn eigen huis :Y) :o
Ik heb al moeite met rekening houden met mijn vriend in ons gezamenlijke huis :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:52

Het waren trouwens nogal dure lampen.
We hebben er 2 bewaard die we op zich wel mooi vinden en die gaan we misschien in dit huis gebruiken of aan m'n moeder geven.
Maar hij had 1 hanglamp ter grootte van de halve huiskamer met allemaal krullen eraan :x dat kon echt niet :x Daar hebben we andere mensen blij mee gemaakt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:56

Tja, blijkbaar heeft hij ze ooit zelf mooi genoeg gevonden om er geld aan uit te geven denk ik dan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:07

Haha, Nicolle! Jouw vriend had toch dat mooie huis in de bollenstreek (wat jullie dus verkocht hebben), of haal ik je nu door de war met iemand anders?

Ik zou er eerlijk gezegd niet aan moeten denken dat er iemand bij mij in huis komt wonen, of dat ik bij een volgend huis water bij de wijn moet doen, om vriendje blij te maken :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:17

Hahaha zo ben ikdan weer niet.
Met die situatie dayt een exschoonvader dan nog in het spel zat, zou ik ook wel moeite hebben. Denk dat ik me in zo'n situatie afzijdig had gehouden en zou hopen dat het snel in de vetkoop zou gaan. Hoe is dat bij jullie afgelopen?

Voordeel is dat ik al een keer alleen heb gewoond, dus dan is het (voor mij dan) wel wat makkelijker om water bij de wijn te doen :). Ander voordeel is dat ik meubels en alles al had. Als hij die lelijk had gevonden, had hij een probleem gehad :+. Maar om het met de accessoires wat minder girlygirly te maken vind ik niet zo erg.

Hij weet ook echt totaal niet wat hij nou zou doen als het zijn huis was geweest. Hij weet dan wel weer heeeeel goed wat hij wel en niet mooi vindt :'). Kroonluchters in de gamg hadden van hem enkeltje gemeentewerf gemogen haha. Maargoed, mijn huis dus zijn pech hahaha!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:19

Haha Yv, ik woon al 7 jaar op mijzelf (waarvan 4 jaar studentenhuis), dus ben bang dat het er niet meer uit gaat :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:25

Owww :+. dan is het een ander verhaal. Hahaha!!
Nog uitgekomen van de site van ockenbirgh? Ligt het een beetje in de buurt?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:26

Ja, Afrit Wateringen kom ik elke doordeweekse dag langs, dus het is niet heel ver om. Nu nog op zoek naar een geldboom :+
Het wordt sowieso pas september ivm vakanties!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:48

Toen ik mijn man leerde kennen was hij ook pas net uit elkaar met zijn ex. Zij hadden 2 maanden daarvoor een nieuw huis opgeleverd gekregen, alle meubels nieuw gekocht en ik vond alles verschrikkelijk lelijk... Zelfs de vloerafwerking was niet mijn ding. :') Ik heb godzijdank de bank mogen verruilen voor die van mij, maar verder slaap ik zelfs nog op het bed van zijn ex en draai ik mijn was in háár wasmachine :')
Ik kan dus niet wachten om werkelijk alles de deur uit te gooien, of in dit geval dus op marktplaats te zetten :D Manlief gaat het wel aan zijn hart hoor, het zijn ook stuk voor stuk nog steeds prachtige zgan spullen, maar voor mijn gevoel leef ik nog steeds in zijn huis (en dat van zijn ex. Hoogtijd voor iets nieuws dus, na bijna 3 jaar :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:53

Mensen... jullie moeten niet zo snel en zoveel praten. Ik hou jullie niet meer bij :o

Ik zal vnvd bij lezen en dan meteen foto's van ons huisje plaatsen. Endlich mal!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:55

Leuk, Ik ben benieuwd naar jullie huis :D
PD, Dat lijkt mij echt heel moeilijk!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:56

Ik kan het ook niet bijhouden :+

Maar ik had ook niet zo veel te melden. Wij hebben nu bijna 3 weken geleden 2 bezichtigingen gehad maar tot nu toe niets meer gehoord. Ik wil morgen of overmorgen even bellen om te informeren of ze nog interesse hebben. Ook als ze geen interesse meer hebben is het toch fijn om te weten en dan kan ik ook vragen waarom niet.

Maar vandaag weer een nieuwe aanvraag! Vanmiddag even bellen om een afspraak te maken :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:59

PD, ja precies! Ik vond het niet lelijk, maar gewoon, het was door iemand anders uitgezocht :+

manzano schreef:
Tja, blijkbaar heeft hij ze ooit zelf mooi genoeg gevonden om er geld aan uit te geven denk ik dan.

Ja nee... hij is gewoon te makkelijk geweest.
Toen ik hem leerde kennen zat hij nog min of meer te hopen dat ze terugkwam, althans dat had hij lange tijd gedaan, en heeft hij het huis helemaal zo gemaakt zoals zij wou.
Misschien kwam ze dan terug dacht hij :x

Ja hij had dat leuke huis in centrum Lisse. Is nog wel een lastig verhaal geweest. Een hoop mensen zijn er overheen gefietst dat ik het nogal lastig had met deze situatie.
Op de housewarming was ze ook aanwezig (toen gingen ze nog redelijk met elkaar om) en dat vond ik zó raar. Als er dan visite kwam stond iedereen vol bewondering tegen mij "wat mooi, wat prachtig enz nou schitterend huis hebben jullie, gefeliciteerd" terwijl zij daar ook liep en dan zei ik "....tja er is niks van mij bij, het is van Rens en ex" maar mensen wuifden dat gewoon weg, zo van ah joh kan jou het schelen :+ :x
De enige die zei "ach arm kind, ik zou niet in Nicole's schoenen willen staan nu, die zal het lastig hebben" was schoonoma :(:)

Ik heb heel lang gevoeld alsof ik bij 2 andere mensen op visite was, ipv 'thuis'.
Hij heeft er nog bijna 2 jaar gewoond, dat wou hij, omdat hij anders 3 jaar voor niks heeft staan klussen én hij wist niet waar hij anders moest wonen.
Tegen de tijd dat ik eraan gewend was, was het verkocht. :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:06

En ik heb 2 jaar lang mijn kleren in een koffer gehad :')
Ik dacht, als hem wat overkomt dan is dat huis van háár :oo (het stond nog op beide namen) en ik zag al helemaal een catfight voor me over van wie welke spullen waren en dat ik per direct de sleutel in moest leveren en mijn persoonlijke bezittingen nog binnen waren :o
Pas toen we het te koop aanboden dacht ik "laat ik eens de kleren in de kast gaan hangen, staat wat leuker" :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:07

Jullie plaatsen veel berichtjes met ook nog eens mega veel tekst... vnvd maar eens voor gaan zitten :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:09

Dat is best bizar Nicole!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:11

Ja klopt, ik heb vaak gedacht waar ben ik nou toch in terecht gekomen 8)7

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:16

Ik raad ook iedereen aan om het meteen af te wikkelen, of zo snel mogelijk. Scheelt een hoop emotionele stress en gezeur en scheve blikken.
Ook al is het in het begin rot. Later als elk weer een nieuwe partner krijgt is het beter. Want het geeft soms toch 'jaloezie' in zo'n situatie als de mijne.
Zo van: wat moet ZIJ in MIJN huis??

Maarja, ik ben er toen ze uit elkaar gingen niet bij geweest en de 2 families kennen elkaar al 100 jaar, zij zit in zijn vriendengroep enz. dus dat is allemaal mondeling afgesproken en geregeld.

Ook dat raad ik af :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:22

Oh ik zou daar allemaal echt niet zo moeilijk over doen......... maar goed.

Toen ik mijn vriend leerde kennen was het ook nog niet lang uit met zijn ex. En dat is het zusje van zijn allerbeste vriend en zit in dezelfde vriendengroep. Zij wilde hem terug dus ze haatte mij :+
Als ze dan avondje hadden met vriendengroep hadden en zij kwam ook dan ging ik wat anders doen, anders kwam ze niet :') Nou prima hoor.......... ik vermaak me wel haha.
Kom haar nu nog heel vaak tegen op feestjes etc.

Dat uit een koffer leven vind ik echt overdreven :o :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 14:22

:') Dat kan ik helemaal begrijpen (en gelukkig niet beamen ;) )