Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:43

Ik ben er nog steeds er niet aan uit wat ik nog meer kan met de wand achter de TV.
Nu heb ik een wand met TV meubel en daarop natuurlijk de TV maar wat voor decoratie hang ik toch daar boven? Ik kom er even niet aan uit.
Jullie een idee?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:56

@Tjiftjaf ik zou een plank doen met wat plantjes, niet iets te druks of groot want dat leidt af..

Even een update vanaf mijn kant; tijdje terug vroeg ik advies voor keuken indeling en voor gordijnen in mijn woonkamer.

Het zijn duo rolgordijnen geworden, van de Jysk. Liep er toevallig tegenaan, en ze waren spotgoedkoop. Vind het een fijne oplossing.
Afbeelding
Voor de keuken; links komt een gasfornuis met oven, rechts een (hoge) koelkast. Iemand opperde een boekenkast tegen de achterkant, maar dat werd net te krap. Mijn vader heeft strips geplaatst waar ik een witte plaat in kan schuiven. Zit er nu nog niet in omdat de draai dan beetje krap word met verhuizen. Maar ook een top oplossing!
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:07

Heel leuk Margooo! Mooie kleur ook op de muur, ik houd van groen <3

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:08

Dat gaat er al heel netjes uit zien !!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:32

Dat ziet er al een stuk beter uit dan de eerste foto die je plaatste! En de rolgordijnen zijn ook netjes :D. Wel jammer dat je dan de vensterbanken niet ziet, maar dan blijven de plantjes misschien wel mooi heel :P. Groene wandje is ook erg leuk geworden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:35

Margoooo schreef:
@Tjiftjaf ik zou een plank doen met wat plantjes, niet iets te druks of groot want dat leidt af..

Even een update vanaf mijn kant; tijdje terug vroeg ik advies voor keuken indeling en voor gordijnen in mijn woonkamer.

Het zijn duo rolgordijnen geworden, van de Jysk. Liep er toevallig tegenaan, en ze waren spotgoedkoop. Vind het een fijne oplossing.
[ [url=m/QeNGMv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Voor de keuken; links komt een gasfornuis met oven, rechts een (hoge) koelkast. Iemand opperde een boekenkast tegen de achterkant, maar dat werd net te krap. Mijn vader heeft strips geplaatst waar ik een witte plaat in kan schuiven. Zit er nu nog niet in omdat de draai dan beetje krap word met verhuizen. Maar ook een top oplossing!
[ [url=m/dReZji.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat was ik, haha. De plaat is ook zeker een goed idee, voor een kast is de ruimte inderdaad krap.

Mooie kleur op je muur, en die gordijnen, mooie vondst +:)+.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:39

Even een stipje bij dit topic. Wij gaan verbouwen en ik loop helemaal vast qua style en meubels. Zal later dit topic eens gaan door spitten. :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:29

Ik heb echt pareltjes voorbij zien komen, haha!

Dit is mijn huiskamer:

Afbeelding

we willen graag de muren met een rode pijl een taupe kleur en de rest wit houden. De tv zit nu bij rechter pijl en willen we graag bij linker.

Er komt dan een nieuwe bank met de hoek de andere kant zodat je een deel van de vensterbank “open” zult hebben. Waar nu de tv staat komt dan de box en een lounge stoel (denk ik?)

We willen opnieuw vitrage maar die nu helemaal dicht kan samen met ovengordijnen.
Het plafond word opnieuw gedaan en dan komen er spotjes in.

Dit is de bank die we op het oog hebben
Spoiler:
Afbeelding

En dit de tafel:
Spoiler:
Afbeelding

Dit dus de vloer
Spoiler:
Afbeelding

Let op, een soort van dan. we moeten het allemaal nog in het eggie gaan kijken.

En dan het aller lastige voor mij, de meubels. :+
Ik hou niet van licht eiken met verder ‘niks’ (Scandinavisch wel, maar man niet zo) en industrieel vinden we beide niet mooi.

Heeft iemand ervaring met meubel sets kopen? Als ik google kom ik alleen maar op shady websites uit met allemaal dezelfde typische foto’s.

Ik ga hier vast nog veel meer advies vragen maar alsjeblieft help me. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:33

Margo, slim met die strips en dan een plaat achter de koelkast! Alsof dat muurtje niet opengebroken is.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:41

Giolli schreef:
Ik heb echt pareltjes voorbij zien komen, haha!

Dit is mijn huiskamer:

[ [url=m/CV4lO7.jpg]Afbeelding[/url] ]

we willen graag de muren met een rode pijl een taupe kleur en de rest wit houden. De tv zit nu bij rechter pijl en willen we graag bij linker.

Er komt dan een nieuwe bank met de hoek de andere kant zodat je een deel van de vensterbank “open” zult hebben. Waar nu de tv staat komt dan de box en een lounge stoel (denk ik?)

We willen opnieuw vitrage maar die nu helemaal dicht kan samen met ovengordijnen.
Het plafond word opnieuw gedaan en dan komen er spotjes in.

Dit is de bank die we op het oog hebben
Spoiler:
[ [url=m/NTCjyh.png]Afbeelding[/url] ]

En dit de tafel:
Spoiler:
[ [url=m/I1wDdo.png]Afbeelding[/url] ]

Dit dus de vloer
Spoiler:
[ [url=m/fkO60B.png]Afbeelding[/url] ]

Let op, een soort van dan. we moeten het allemaal nog in het eggie gaan kijken.

En dan het aller lastige voor mij, de meubels. :+
Ik hou niet van licht eiken met verder ‘niks’ (Scandinavisch wel, maar man niet zo) en industrieel vinden we beide niet mooi.

Heeft iemand ervaring met meubel sets kopen? Als ik google kom ik alleen maar op shady websites uit met allemaal dezelfde typische foto’s.

Ik ga hier vast nog veel meer advies vragen maar alsjeblieft help me. _O-

Ik denk dat ik juist de muur achter de bank zou verven en die korte muurtjes wit zou maken. En wellicht een lichte (pastel)kleur in plaats van taupe dan nemen, zodat je een beetje kleur in de kamer brengt.

Qua meubels zou ik echt zeggen, ga een rondje woonboulevard doen. Op internet is het vaak anders dan in het echt. Ik vind die eettafel trouwens best industrieel qua stijl haha.

En dikke tip: gebruik Pinterest! Daar kom je zoveel toffe dingen tegen. Zoveel inspiratie!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:44

Giolli in plaats van een loungestoel kan je daar ook een speelhoekje maken, of heb je dat op een andere plek? Tis erg fijn om ergens speelgoed kwijt te kunnen als de box de kamer uit is.

En als ik het goed begrijp komt de hoek van de bank dan de kamer in?

Vind vooral je tafel erg gaaf! Die heeft smalle poten, zou er daarom voor kiezen om dat dan in je bank terug te laten komen en die op wat smallere zwarte poten te zetten. Zoiets bijvoorbeeld: https://www.wehkamp.nl/app/product/1652 ... =pdp_share

Meubelsets zijn bij heel veel winkels te vinden, ben er zelf allergisch voor :')

En ik mis wat kleur. Maar miss zijn jullie daar niet van, dan is dit wel een mooie rustige combinatie

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:02

Ik kom hier binnen vallen :D We hebben een (fantastisch) nieuw huis gekocht, 31 juli krijgen we de sleutel. Ik ben nu druk bezig met de voorpret. Aangezien we een veel groter huis krijgen, moeten we uiteindelijk ook nieuwe meubels hebben. Wat dat betreft kunnen we redelijk bij 0 beginnen.

Het begin is nu de vloer. Er ligt een robijn houten vloer in die niet zo flexibel is als eiken qua kleur. Dinsdag gaan we met de vloerboer kijken en besluiten wat wel kan. Daarna verder met kleuren / stijlen :j

Alle tips zijn welkom :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga nu eerst verder met alle foto's in dit topic bekijken :)) En meelezen voor nieuwe ideeen.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:14

Margoo dat is al mooi opgeknapt! Mooie oplossing die gordijnen. Zijn ze ook makkelijk aan te passen? Ik nl dat het nog mooier zou zijn en je kamer een stuk ruimtelijker wordt als je ze tussen de kozijnen hangt ipv ervoor. Maar dan moet je ze wel wat smaller kunnen maken, maar vaak kan dat wel heel eenvoudig met rolgordijnen.

Giolli, ik zou ook de wand achter de bank juist een kleurtje geven en de wand waar de foto van het paard hangt. Dan alle andere wanden wit houden, maar zo creeer je denk ik veel meer een duidelijke zithoek en eenheid. Denk ook dat de witte planken en witte gordijnen dan echt heel veel mooier uit gaan komen. Wat kleur betreft mag het wat mij betreft allemaal wel wat meer uitgesproken. Taupe met taupe bank en grijs en vergrijsde vloer wordt gauw flets bij elkaar denk ik. Maar goed, ik ben geen maatstaf want ik ben niet zo van het ton sur ton en hou van erg uitgesproken en gedurfde kleuren. Verder zou ik ook iets doen met verlichting. Spotjes in het plafond kan een prima basis zijn, maar losse lichtpunten brengen veel sfeer in een huis.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:18

SplashIsLief is die vloer niet kaal te schuren en dan te olien met een vergrijsde olie of lak oid? Zonde om een echt houten vloer eruit te slopen, maar hij is wel erg gelig nu.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:23

Kan je niet alvast wat schuiven met je huidige meubels om te zoeken naar een fijne indeling? Dat zoekt makkelijker nieuwe meubels uit (bv toch iets groter/kleiner of zo).
Qua stijlen zou ik idd eerst ideeën op doen in folders, tijdschriften, websites of woonboulevard. Zo te zien aan de foto’s houden jullie in ieder geval van aardetinten en toch ook wel van industriële meubels. Een grijze vloer, taupe muren, grijze tafel, taupe bank.. De uitdaging met aardetinten is om het dan nog wel “fris” te houden.

Edit; valt me overigens wel op dat jullie huidige huiskamer in contrast staat met de meubels van de foto. Ben wel heel benieuwd waar je op uitkomt als je een moodboard zou maken oid.
Edit 2; was tegelijk met een andere bokker, maar ben dus niet de enige die de kleuren opviel haha.
Laatst bijgewerkt door miramii op 10-05-20 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:28

oji schreef:
SplashIsLief is die vloer niet kaal te schuren en dan te olien met een vergrijsde olie of lak oid? Zonde om een echt houten vloer eruit te slopen, maar hij is wel erg gelig nu.

Olie is een optie maar dan wordt hij zo:
Afbeelding

Daar ben ik nogal van geschrokken :o Een andere optie is een (matte) lak. We hopen dat hij dan een stuk lichter wordt, maar dat gaan we dus dinsdag bekijken met de vloerboer.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:32

@splash ik snap wel dat je deze vloer niet er mooi vind, valt erg geel uit, mede door de lichtinval denk ik? Zou schuren en beitsen geen optie zijn? Een goede vloerenboer kan daar inderdaad fijne adviezen voor geven. Mijn voorkeur zou hier uitgaan naar een lichte maar opvallende vloer. Het is een hele grote ruimte, dus een vissengraat of een vloer met meer “beweging” qua kleur zou hier prima kunnen!
Waar houden jullie van qua stijlen? En had je zelf al ideeën over de indeling en stijl?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:45

@SplashIsLief: die laatste vloer 'in de olie' vind ik erg mooi :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:45

Dat ziet eruit als een fijn huis SplashIslief! En wat een mooie raampartij <3 Ik zou je aanraden om de huidige meubels mee te verhuizen, zo kan je ervaren wat je zou willen. Vooraf bedacht kan namelijk nog wel eens in praktijk tegenvallen. Hopelijk kan je nog wat met de huidige vloer!

Giolli, ik zou die hele hoek een kleur geven! Kozijn en gordijnen licht houden voor contrast. Ik begrijp denk ik wel jullie idee, een wat sobere inrichting? Hebben wij ook, maar het is een uitdaging om daar sfeer in te brengen. Op zich zou een taupe muur met taupe kleur bank als ton-sur-ton erg mooi kunnen zijn, maar dan moet dit wel erg goed op elkaar afgestemd zijn. De tafel met deze poot eronder lijkt mij weer erg onhandig, daar kan je met 4 personen niet comfortabel aan zitten. Volgens mij horen typische foto’s bij meubelsets? Zoals al genoemd is, ga naar grote meubelwinkels en laat je inspireren. Trouwens wel een goed idee om de zitkamer om te gooien!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:16

Leen Bakker bestaat zo ongeveer uit meubelseries, dus ik zou daar beginnen met je rondje. Zij hebben ook wel redelijk verschillende stijlen dus dan kun je kiezen wat je mooi vind. Hier ook allergisch ervoor dus geen ervaring, alleen bij familie. En dat stond echt als een olifant in een porselein kast met vreemd behang op de muur dus mijn referenties wil je niet hebben denk ik :=
Ik zou ook die hoek de kleur geven, twee korte losse muren geeft een vreemd effect denk ik. Als je een andere tint dan de bank zou kiezen en de bank is meer richting het bruin kan dat wel heel gaaf worden, zeker met witte vitrages en de witte plankjes en box.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:17

Ik reageer zo op de rest maar ik weet echt niet hoe het anders moet als set geen optie is. :') Moet ik dan zelf uitzoeken welke meubels mooi bij elkaar passen? Nou dat wordt wat. :=

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:27

Als ik even voor mezelf praat, wij hebben onze eettafel zelf gemaakt uit een metalen frame die zwart gespoten is en met hout een blad gemaakt, oude buffetkast van een oudtante geverfd, tafeltje van bij oma, salontafel(s) dan ook weer stalen frame maar met mangohout (de bekende ronde tafeltjes :=) en tv-meubel is nu (tijdelijk) nog de kallax van Ikea grijs geverfd met cognac leren greepjes. Wij houden van stoer en natuurlijk, dus veel natuurlijke materialen, niks hoogglans (brrr) en nee, het 'past' niet zoals een meubelserie dat alles exact hetzelfde is, maar het past wel bij elkaar.
Ik snap wel dat als je er echt geen zicht op hebt en het niet kunt zien dat het heel erg lastig is. En dan zou een meubelserie mooi kunnen zijn, maar let er dan wel op dat het in je huis past en niet te groot/grof/showroom gaat worden. Heb je wel eens een soort moodboard ofzo gemaakt? Of iets waar je van zegt: die stijlen of meubels of kleuren vind ik leuk?

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:08

Giolli, ik denk dat de bank met de andere hoek een goede keuze is. Hij staat nu echt ‘weggedrukt’ in de hoek en blokkeer de vensterbank. Staat vast een stukje ruimtelijker dan. Verder zou ik ook de lange wand een kleurtje geven. Taupe kan prima, heb je zoveel tinten in. Kleur kun je toevoegen door accessoires, ik heb ook jaren lang alle muren taupe gehad, met grijze vloer en grijze meubels. Verveelt niet heel snel..

Anja_Joost

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:11

SplashIsLief, wat een heerlijk ruim opgezet huis met lekker veel ramen! Daar kun ze zeker iets heel moois van maken! Qua vloer, deze is mij te geel, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Waar houden jullie verder van qua stijl?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:15

SplashIsLief, wat een ruim en lichte woonkamer.