[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:28

Ja zover ik weet scheelt dat wel per hypotheek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:37

Wij mogen volgens mij onbeperkt boetevrij aflossen :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:38

Bij ons is het 20%, meer kan in overleg :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:30

Bijn ons 15%

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:12

Standaard is 10 tot 20% over de oorspronkelijke hoofdsom (en dus niet het uitstaande bedrag). Bij Florius mag je onbeperkt boetevrij aflossen, mits uit eigen vermogen. Dus de hele hypotheek aflossen door oversluiten is niet boetevrij.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:47

Zijn die procenten die jullie hier opnoemen per jaar of in totaal? :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 12:51

Per jaar

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:00

Super spannend Shanna. Heel veel plezier en succes straks!

Hier wordt binnen een dag contact opgenomen voor het gesprek met de Rabobank. Ben heel benieuwd of dat volgende week dan gaat lukken. Dat aflossen ga ik ook als vraag meenemen (al ben ik bang dat er de eerste jaren weinig extra af te lossen valt).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:50

Nou geloof ik niet dat we de staatsloterij winnen dus die 10% (45000 per jaar) is ruimschoots genoeg voor ons. :))

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:51

Huhhhhh??

Net een berichtje van de adviseur.. Rabobank heeft onze hypotheek aanvraag afgewezen??? -O- Die hebben gebeld met het payroll bedrijf waar mijn man in dienst is en de antwoorden die hun gaven over zijn contract komen niet overeen met wat op de verklaring staat?

Even een WTF momentje.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:08

Oh jeetje Boooo. Spannend weer, bah vervelend

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:12

Bah wat naar!!! Gaat jullie adviseur er nog achteraan?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:23

Ik heb net zelf met het payroll bedrijf van mij man gebeld, en die geven aan dat de Rabobank gisteren met het telefoongesprek niet eens de payroll constructie snapte, niet wist wat opdrachtgever etc betekende.

Wij hebben ook nog een offerte bij de ING uitstaan. Ik denk dat hij die even gaat afwachten, net aan hem gevraagd wat we nu gaan doen..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:34

Wat oliebol zeg! Hopelijk wel akkoord van de ING

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:48

Wendy schreef:
Prairy schreef:
En als je te veel vermogen hebt (en daar dus belasting over zou moeten gaan betalen) kijken of je bank het toestaat om de rente van het volgende jaar alvast vooruit te betalen ;)

Waarom zou je dat doen? Dan is aflossen gezien de afbouw van de hypotheekrente aftrek toch veel zinvoller? :)

Klopt, maar als je voor dat jaar al aan je max qua aflossing zit, is dit nog een optie om aan het eind van het jaar minder vermogen op je bankrekening te hebben staan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:16

Booooo schreef:
Ik heb net zelf met het payroll bedrijf van mij man gebeld, en die geven aan dat de Rabobank gisteren met het telefoongesprek niet eens de payroll constructie snapte, niet wist wat opdrachtgever etc betekende.

Wij hebben ook nog een offerte bij de ING uitstaan. Ik denk dat hij die even gaat afwachten, net aan hem gevraagd wat we nu gaan doen..

Ik ken wel meerdere mensen die hypotheek bij Rabo hebben en ook in payroll zitten. Hebben ze geen andere antwoorden gegeven over vaste aanstelling, loon , afspraken etc dan in de werkgeversverklaring staat? Soms gebeurt dat en dan kunnen ze hem inderdaad afwijzen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:59

Booooo schreef:

Oh wat vervelend :( Hopelijk nu goed nieuws van de ING.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:01

Spannend Shanna! Hoe is het gegaan?

@Bo Wat vreemd zeg.. ING is wel een stuk makkelijker. Ik hoor hier en daar dat ze de laatste tijd wel erg makkelijk hypotheken verstrekken.

Wij zitten sinds zondag in het huis! We hebben best wat tegenvallers gehad waarvan 1 grote; het bed van 1.40m kon niet naar boven. Er zit een washok in het trapgat waardoor de doorgang maar 1.35m is.. Dus woensdag maar gelijk voor een nieuw bed gaan kijken. Maja levertijd van 13 weken dus zolang op een matras op de grond. Ander kl*te probleem. Wij hadden bij caiway abonnement aangevraagd voor tv en internet maar daarvoor moest nog een monteur komen. Die zou vrijdag komen maar kwam niet opdagen. Ik s maandags gebeld. De monteur had moeten doorgeven dat hij in de file stond en niet kon komen. Toen ook gelijk gevraagd waar de modem bleef. Toen kwam naar voren dat ze de modem pas kunnen sturen als de monteur is geweest. Daar zou dan 2 werkdagen overheen gaan. Niemand die daar wat over had gezegd van tevoren. Wij zouden s zondags internet hebben maar dat kon blijkbaar ook helemaal niet als vrijdags nog de monteur moest komen. Toen zou hij dinsdag ochtend komen. Hij is geweest en gaf aan gelijk aan caiway door te geven dat alles nu in orde is. Nu is het donderdag dus zou de modem uiterlijk vandaag binnen komen. Ik kom net van mijn werk en geen modem (of briefje dat het bij buren bezorgd is) te zien. Ik via de chat contact opgenomen. Blijkt bij hun nog niet bekend te zijn dat de monteur is langsgeweest! Nu is de maat echt vol! Wat een slechte service. Mijn vriend studeert en heeft echt internet nodig. Mobiele data loopt zo lekker leeg.. Morgen bellen dat we er vanaf zien en naar Solcon bellen wat hun levertijd is. Dan maar wat meer geld betalen. Zo zie je maar weer dat service echt belangrijk is.
Ik ben er echt even klaar mee. Verveel me dood :') Verhuisdozen uitpakken heb ik geen energie voor. Ben zo moe van de verhuizing en nieuwe baan. Wil lekker serie kijken ;( Wordt maar weer wat downloaden van Netflix met mobiele data..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:17

Jee jullie zijn over maar de rest pffff. Knuf

Booo balen maar herkenbaar helaas hopelijk komen jullie eruit.

Shanna gefeliciteerd met huisje.

Enne ik ga toch volgende week een bezichtiging plannen. Niet eerste keus voor nu maar plaats waar ik eerder heb gekeken. Huis eerder voorbij zien komen maar ver boven budget. Kennelijk recent heel stevig gedaalt. Nu onder de 150000. Heel erg veel huis, best veel tuin redelijk rustig gelegen en gezien de prijs nu na updaten waarde stijgend nog. :j enige tsja speeltuintje achter de tuin. Maar ik heb nu dat naast me niet officieel dus dat is niet veel verschil

Link kan weer per pb :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:14

Jaaa... nieuwsgierig :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:16

Ik ook wel :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:19

Dacht ik al. Hihi ga er nu van uit dat het wel weer niks zal worden omdat het lijkt dat er ergens wordt besloten dat ik hier niet weg mag. Juist nu ik net bezig ben om mojn bus te vervangen. Omdat geld dan daarheen kan ook. Zul je altijd zien :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:30

Zou toch mooi zijn als dit wat wordt Karuna.
Bo, ik duim dat de ING niet moeilijk doet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:14

Ik ben ook nieuwsgierig Karuna :j

@madelon: pfff, wat een gedoe is dat he... hier ligt al sinds half november de kabel van de glasvezel tot aan de voordeur. Maar verder dan dat komt het niet en ze hebben geen idee wanneer ze het aan gaan sluiten... pff, sukkels.
@boooo: ik zou denk ik toch nog eens met de Rabo gaan praten, dat is wel heel erg klungelig zeg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:39

Hier nog een nieuwsgierig aagje, Karuna!
Ik duim dat het nu eindelijk eens mag lukken.