Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:26

deo en dergelijken haal ik meestal bij knaakland of aanverwante zaken..
die hebben regelmaat aanbod staan van gewoon goede merken (restpartijen waarschijnlijk)
ruim onder de helft van wat je elders betaald.

idem met wasmiddelen en grootverpakkingen toiletpapier (goedkoop toiletpapier is duurkoop.. je jaagt ze er zo doorheen en ik haat schuurpapier, dus ik wil echt page).. knaakland of kruidvat.. Toiletpapier per 40 rollen vind je meestal rondom een actie bij de AH nog net wat goedkoper bij kruidvat.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 08:28

sweetwendy schreef:
ik ga dit topic ook volgen :)

Wat ik zelf al doe is boodschappen bij de lidl doen, flessen sparen, soms eten bij familie en vrienden en net lid geworden van lidl facebookpagina met kortingsbonnen :)

zou je een linkje kunnen zetten naar lidl facebook? net even snel gezocht, maar zie m niet zo 1-2-3.. wil m ook wel graag

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:27

Ben ik ook benieuwd naar ,na de fb link.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 09:43

Er is er 1 die heeft: Lidl 50% kortingsbonnen

Ik weet niet of dat de goede is hoor!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:40

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:47

thanks

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:52

elenaMM77 schreef:
deo en dergelijken haal ik meestal bij knaakland of aanverwante zaken..
die hebben regelmaat aanbod staan van gewoon goede merken (restpartijen waarschijnlijk)
ruim onder de helft van wat je elders betaald.

idem met wasmiddelen en grootverpakkingen toiletpapier (goedkoop toiletpapier is duurkoop.. je jaagt ze er zo doorheen en ik haat schuurpapier, dus ik wil echt page).. knaakland of kruidvat.. Toiletpapier per 40 rollen vind je meestal rondom een actie bij de AH nog net wat goedkoper bij kruidvat.

Dit doe ik ook altijd :) en bij de plaatselijke etos hebben ze altijd hele goede aanbiedingen van artikelen die uit het assortiment gaan, verder winkel ik veel bad en douche spullen bij de action

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:53

Action is te gevaarlijk := , kom met van alles thuis dat ik niet nodig heb . Op is op is soms ook wel fijn

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:57

absoluut Rebecca, een week voor de verhuizing moesten we even wat ditjes en datjes hebben.. zoals een mapje om de papieren in te doen en een extra prullenbakje..

hoe de rekening nu toch opliep naar ruim 65 euro, joost mag het weten, maar we liepen met veel meer de deur uit dan dat er op ons lijstje stond..

ik heb trouwens ook mijn braadpan en soeppan bij de action vandaan.. je zou denken die hebben een te dunne bodem.. maar ze werken perfect en ik heb ze al jaren inmiddels.

Afbeelding

normaal geloof ik zo rond de 10 euro.. braadpan een paar euro duurder..

bakken niet aan, makkelijk schoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:07

Mijn braadpan komt erook weg , prima ding :j

Gisteren naar de action met lijstje maar kwam met veel meer thuis := , oops zoveel boodschappen geld heb ik nu niet meer over

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:32

heb je een pan gekocht, maar geen geld meer om er wat in te doen :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:34

Ik ben ook nog op zoek naar een soeppan, maar Action heeft helaas niks wat op inductie werkt..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:35

Ikea heeft inductie geschikte pannen voor een redelijke prijs

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:52

Helaas geen smalle, hoge soeppannen. Mijn kookplaat is het meest geschikt voor een pan met een bodem van 20 tot 22 cm doorsnede. De grote soeppan van Ikea is 28 cm. Ik ga wel binnenkort eens bij Blokker kijken.
Zodra de pompoenen hier klaar zijn wil ik nl een flinke hoop pompoensoep maken en invriezen. Dan is zo'n grote pan erg handig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:55

elenaMM77 schreef:
heb je een pan gekocht, maar geen geld meer om er wat in te doen :')

:')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 13:57

Daarom ga ik niet te vaak naar de Action :')

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:02

Ik vind de pannen van de action snel vies en lelijk worden maar ik had dan ook een gewone koekenpan.

Vandaag of andijvie uit de vriezer eten of courgette soep met mozzarella. Ik twijfel nog. Courgette is vers en moet op eigenlijk maar geen zin in gedoe. Maar vind het ook weer zonde om die courgette morgen weg te moeten gooien.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:32

Al die tijd wel meegelezen maar weinig bezuinigd. Ik merk dat ik dit wel weer wil gaan doen.
Ons biologisch moestuin (100m2) begint het erg goed te doen en omdat het allemaal tegelijkertijd op komt kunnen we niet alles gelijk op eten.
We gaan daarom toch maar naar een tafelmodel vriezer kijken zodat we veel groenten in kunnen gaan vriezen. Flinke uitgave maar we kunnen dan ook behoorlijk bezuinigen op de boodschappen.

Net als 2 courgettes van het land gehaald waarvan 1 courgette bijna 1,5 kg is :=
Daar wil ik morgen soep van maken met zalmsnippers.
1 courgette geven we weg en de andere helft wat overblijft van de soep heb ik net ingevroren om later een keer te gaan roerbakken.
Alles kan verder ingevroren worden aan groenten alleen de ijsbergsla jammer genoeg niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:47

Hier ook een tweede vriezer gekocht, een vrieskist, en die hebben we in de kelder gezet. Flinke uitgave idd, maar hier ook een (bio) moestuin van 70m2 en heel veel oogst. En het ding is A+++ en verbruikt 26 euro per jaar, dus dat halen we er met gemak uit :) Hij zit inmiddels al voor een kwart vol. Zelfs deze vriezer is wat weinig voor al onze oogst, dus ik doe ernaast ook nog wecken en inmaken.

Inmiddels trouwens al een soeppan gevonden, gewoon bij de Blokker :D 9 liter, dus daar kan ik flink wat soep in maken en groentes blancheren en koken om in te maken en vriezen :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:03

Wc papier koop ik in de aanbieding, meestal bij de op=op shop. Kocht eerst bij action maar wat iemand al zei goedkoop is duurkoop. Of keihard was die of je gebruikt er heel veel van.

Shampoo ook meestal bij de op is op shop. Maar vraag me af of die nou zoveel goedkoper is dan een Kruidvat met een goede aanbieding. Meestal zijn de flessen 3 voor €5. Rn heb dan wel andrelon of garnier.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:13

Wc papier koop ik altijd bij de AH. Ik wil nl altijd de extra dikke rollen met 800 vellen ipv 400, heb een hekel aan het rollen verwisselen :') En die van AH zijn goedkoper dan dat andere merk. Maar we doen dan ook makkelijk een tot twee weken met een rol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:16

Wauw 1 tot 2 weken met een rol? :wow:

Hier gaat er zeker een rol per dag doorheen :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:19

:o O ik doe ook wel 2 weken met een rol denk ik. Maar ik ben alleen dus dat scheelt :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:26

Elke dag een rol? := Dan gaat het hard inderdaad!

Hier zijn we met ons tweeën.. 800 velletjes, 2 weken, dat is 60 velletjes per dag, 30 per persoon, 10 tot 15 per keer. Daar kom ik meestal wel mee uit :D

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:02

Hier ook met twee, wordt veel water gedronken, veel naar de wc dus. En met een plasje wordt hier toch ook iedere keer wc papier gebruikt, dus hier ook al snel een rol per dag...