[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:02

Ff wat bijgelezen, maar niet erg veel gemist, behalve dat P_D een huis gekocht heeft. Gefeliciteerd!! Indeling is misschien niet heel ideaal, maar volgens mij is er wel wat van te maken hoor :j Wanneer kunnen jullie erin?

manzano schreef:
Maar om namen op te gaan sporen om mensen te gaan zoeken op internet gaat me te ver daarvoor.

Ik kan me hier helemaal in vinden :o Waarom je vragen niet gewoon bij de makelaar neer leggen? Als ik kijk naar ons zelf zijn we in dat soort dingen gewoon heel open.

doom

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:16

Wij hebben gisteren een gesprek gehad met onze aankoop makelaar. Zaterdag de eerste bezichtiging, spannend!

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 19:25

Inderdaad spannend, Doom
PD, nog een idee: helemaal kast maken van de ruimte onder de trap. Met werkblad (voor je kind) en computertafel etc. Erin. Deuren ervoor, huppa alles uit het zicht. Kinderspeelgoed erin etc etc.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:04

@berthe: Zou inderdaad ook nog een idee zijn
@doom: Spannend!
@rowo: Op 1 augustus krijgen we de sleutel, notarieel transport gebeurt al op 1 juni :)

Wij hebben gisteren onze complete inboedel op marktplaats gezet, en moet zeggen.. het gaat best hard met alle reacties. Toch ook best moeilijk hoor, afscheid nemen van al je spulletjes, daar je aan veel dingen toch bijzondere herinneringen opbouwd in de loop der jaren. Maargoed nieuw huis, nieuwe start dus ook nieuwe meubels :')

We gaan aankomend weekend alvast de vloeren uitzoeken & kijken voor kleuren in o.a. de woonkamer. En verhuisdozen inslaan, zucht daar zie ik zo tegenop... Hebben jullie een handig systeem dat ik eventueel in gedachten kan houden om alles zo soepel en effectief mogelijk in te pakken en te verhuizen?

Gisteren eindelijk een stal gevonden voor de paardjes, dus ook zij gaan deze maand alvast verhuizen... SPANNEND! :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:08

Waar gaan ze nu heen, P_D? :D

Wij hebben vorige week ook onze vloer uitgezocht, heel mooi witgrijs laminaat. :+:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:28

PD: vooral geen dingen op je verhuisdozen schrijven zoals "prulletjes" en "diversen" enzo, want dan kom je er nooit meer uit als je wat zoekt :P

Het is het handigst als je de dozen markeert volgens de ruimte waar je de inhoud wilt hebben, bvb. "keuken", "woonkamer", "vensterbank" of zelfs per kast waar het in hoort, bvb. "slaapkamer bedlade" "servieskast borden" , dat soort dingen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 13:31

En alles uitzoeken voordat het de doos ingaat ipv 'dat komt wel met uitpakken' :D
Leuk dat je zoveel reacties hebt op je huidige inboedel en je een plek voor de paarden hebt gevonden!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:40

doom schreef:
Wij hebben gisteren een gesprek gehad met onze aankoop makelaar. Zaterdag de eerste bezichtiging, spannend!

Spannend :D Ben benieuwd!

@ P_D: wat super zeg dat alles zo snel gaat met de inboedel. Geen reacties krijgen is ook niet wat.
En 1 augustus is het zo.. je hebt iig nog even de tijd.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:20

Saskiaatje schreef:
Waar gaan ze nu heen, P_D? :D

Wij hebben vorige week ook onze vloer uitgezocht, heel mooi witgrijs laminaat. :+:

Stal hoekstra
Nu nog even wachten totdat ik een reactie krijg van mijn huidige staleigenaresse mbt het opzegtermijn, wacht al 2 dagen -O-

En wat gaaf ook een vloer! Wij hebben momenteel ook wit grijs (quickstep) prachtige kwaliteit hoor, maar ik vond de kleur zoooooo onhandig met huisdieren :') Dus wij gaan nu voor iets donkerders waarschijnlijk... Ik heb mijn keuze al gemaakt, nu manlief nog overtuigen hihi.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:03

Spannend Doom! Welk huis was het? Heb je een linkje? Sorry, heb zoveel huizen voorbij zien komen, ben een beetje de draad kwijt ;).

Dat is inderdaad een heel goed idee voor die trap, Berthe!

Gaat lekker snel zo PD! Succes met het verkopen van je inboedel. mIjn spullen zijn me heilig ;), zou niet weten hoe ik zou reageren haha. Ook lekker dat je al snel een nieuw plekje hebt kunnen vinden voor paardenbeest. Hopelijk krijgt die het ook naar zijn zin om z'n nieuwe stekje.

Ik heb gister de eerste plant voor in m'n huis gekocht :'). Ze hadden onwijs gave orchideeen staan, maar allemaal in verkeerde potten. Bleek dus dat ik ze ook gewoon ter plekke kon laten maken. Mooie witte pot uitgekozen en een witte orchidee. Ben er helemaal blij mee en zelfs vriendje vind 'm erg leuk.
In het erkertje wil ik 2 bronzen potten met impalalelies erin, moet alleen nog even uitvogelen welke zaak deze verkoopt.

Hier de plant van gister. Ik wil onderin nog 2 van die witte gevlochten balletjes erin, vind dat zo leuk. Maar geen idee waar je dat nou kunt kopen. Weten jullie dat?
Vloer vertekend trouwens heel erg van kleur door de flits. Schrok echt een beetje van die foto _O- .
Afbeelding

En ik zit nu ook weer heel erg in twijfel over de kleuren. Accessoirekleur is nu knalroze, op zich okee, maar het mag niet erger worden van vriendjelief. Dus zit ik een beetje te brainstormen over iets anders. Zeeblauw lijkt me heel erg gaaf, maar dat is nogal lastig. Je komt dan snel op meer blauwig uit, of juist meer groenig, dan de kleur die ik eigenlijk wil. Toen zat ik verder te denken: alle witte wanden hebben iets donkers ertegen en alle bruine wanden hebben iets wits. Misschien de roze kussentjes vervangen voor wit? Maar wordt het niet heeeel erg saai zonder een kleur die er uit springt? Ken ook verder niemand die alles bruin/witwit heeft, dus kan het me ook niet echt in plaatjes voorstellen...

Leuk Saskiaatje! Hebben jullie verder alles al qua inrichting of gaan jullie daar ook nog voor shoppen? Dat vond ik echt zo ongeveer het leukste gedeelte he :D.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:08

Yv, Waar heb je die orchidee gekocht?
Bij Bakker-Hillegom (tuin-postorderbedrijf) verkopen ze woestijnrozen... Bij de gemiddelde bloemenwinkel en plantenzaak heb ik hem nog niet gezien!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:11

Tuincentrum Ockenburgh. Weet niet waar je woont, maar als je in regio DH zit, is die echt de moeite waard. Veel betere kwaliteit bloemen dan de intratuin. Heb zelf de orchidee uitgezocht, bak erbij, kleine plantjes en accessoires erbij en zij heeft 'm voor me in elkaar gezet. Topservice.

Ja klopt, daar had ik 'm ook gezien. Echt een gave plant :). Maar durf dat niet zo goed aan met verzenden. Straks krijg ik 'm met gebroken stammetje bezorgd ofzo...?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:11

@Yv__: Staat super leuk zeg! Van die balletjes verkopen ze vaak wel bij de intratuin e.d. Vooral op de bloemistenafdeling.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:13

In verschillende topisc op Bokt heb ik goede ervaringen met Bakker gelezen!
Ik woon vlak bij jou, dus ik ga even googlen :))

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:14

Zeeblauw is hele lastige kleur. Ik heb er tijd naar gezocht, maar de juiste kleur vinden is echt moeilijk. Als je er net naast zit is het geen gezicht.
Ik heb wit/roze (en in meubels veel wit en bruin). Vind het wel heel leuk.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:27

Yv, mooi! Die kleuren en dan die witte suite deuren.
Blauwe accenten is volgens mij ook mooi. Deze kleurcombinatie:
http://www.comfortsanitair.nl/products/ ... -aqua.html

Wij hebben inmiddels 5 bezichtigingen gehad. Ons huis blinkt er over! Morgen komt iemand voor de tweede keer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:29

Spannend Berthe!!!! Fijn dat er zo veel interesse is!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:30

Ik wilde ook bruin/wit/creme/appelblauwzeegroen, maar het is uiteindelijk ook meer blauw geworden. En mijn bruin was wel echt donker/hard bruin. In het vorige huis dan, nu hebben we het heel anders. Hier kan je wel wat zien, rechts op de muur zaten ook twee appelblauwzeegroene vakken geschilderd.
http://www.funda.nl/koop/tilburg/huis-4 ... os/#foto-1

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:30

Spannend Berthe! Het is ook een schitterend huis :j
Yv, Waarom heb je ervoor gekozen om dat kastje zo te maken? Of heb je hem zo gekocht? Ik persoonlijk zou ervoor gekozen hebben om het identiek qua maten aan de plafond-driehoek te maken :o Ik ben dan ook wel een neuroot eerste klas hoor :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:35

Mootje schreef:
Spannend Berthe! Het is ook een schitterend huis :j
Yv, Waarom heb je ervoor gekozen om dat kastje zo te maken? Of heb je hem zo gekocht? Ik persoonlijk zou ervoor gekozen hebben om het identiek qua maten aan de plafond-driehoek te maken :o Ik ben dan ook wel een neuroot eerste klas hoor :')

Haha......... herkenbaar :=

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:37

Yv_ schreef:
Nee hoor Idefix, volgens mij begrijp jij mij niet.
Dat huis stond voor 209.500 te koop, ruim 3 jaar geleden. Ik had het op funda zien staan, vond het leuk, maar het was niet bijzonder groot wat de foto's lieten zien en het was ook neit heel modern of voorzien van bijzondere apparatuur. Heb toen gewoon een smsje naar het kadaster gestuurd uit interesse. Kon toch voor geen moer een hypotheek krijgen, dus waarom zou ik serieus erachteraan gaan?
Met de onderhandelingen 3 jaar later (!!!!) heb ik daar nieteens meer aan gedacht. Ik had het gezien, wist wat ik er max voor wilde betalen en wat ik bij dat bedrag met verbouwingskosten uiteindelijk kwijt zou zijn aan hypotheek. Dus nee hoor, het idee van "jij hebt dat betaald dus je gaat maar zakken", slaat in mijn geval echt nergens op :?. En zoals je zegt: het heeft er vrij weinig mee te maken. Ik heb het huis voor een x-bedrag gekocht, maar er zit vervolgens nog wel ruim 30.000 euro aan verbouwingskosten in. Maar zoals ik al zei, ik vond het huis toen leuk, vond het bedrag achterlijk hoog en was gewoon nieuwsgierig. Want nog steeds snap ik het niet: hoe dúrven mensen voor zo'n KROT meer dan 2 ton te vragen???
Ik vind mensen checken op FB veel meer inbreuk op privacy. FB berichten zijn bedoeld voor vrienden en kennissen, niet voor een potentiele koper. Maar in het andere geval: als je niet wilt dat vreemden weten wat je zegft/schrijft, moet je het ook maar niet op internet zoeken. Maar ik zou in elk geval nooit naar een naam op fb gaan zoeken om zulke informatie te kunnen inwinnen. Ik zet zulke dingen ook zelf niet op fb :D.

Ach, wat ontzettend lief PD! Geeft zeker wel een heerlijk gevoel?

Oh vandaar Saskia, ik snap het :D.

Ow zoo! Idd, ik begreep het niet. ;) Ja, dat is tegenwoordig hè? Je kan ook SMS'en naar een telefoonnummer, dan kan je die gegevens ook achterhalen. :+

FB checken vind ik ook niet kunnen. Ik pas wel op, want potentiële bazen schijnen ook nog wel eens te gaan zoeken op die manier om te zien of je tijdens je gesprek wel eerlijk was. Maar ja, voor zo'n baas zou ik dan eigenlijk niet willen werken. :o

Yv: Mooie plant zo! MAar die deur... om van te kwijlen!

Veerle: Mooie inrichting. Die kast in de keuken... <3

Wij zijn druk met de architect. Hopelijk op korte termijn ligt de aanvraag voor een omgevingsvergunning bij de gemeente op iemand bureau. En laten we hopen dat ze geen 8 weken nodig hebben om tot een besluit te komen. Ze mogen er dan nog 14 weken over doen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:39

Idefix, Het einde lijkt dus in zicht? Mag ook wel.... Jullie zijn al zo lang bezig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:41

Hihi, ik ben het helemaal met je eens hoor, de onderste driehoek is nu wel heel erg aanwezig :=

Vind de deur echt heel erg leuk, de orchidee ook +:)+

Blauw en bruin vind ik een hele foute combinatie altijd...voelt altijd erg goeiekopie / smakeloos aan ofzo, net als blauw met beuken, brrrrr.

Bruin met wit is op zich wel mooi, maar wel wat saai inderdaad.... wel lekker rustig :)

Ik ben zelf meer van wat mediterrane kleuren. Lichtgele muren, wat echt hout, een muurtje van gemetselde steen er tussen, wat oranje/rode details en een stukje smeedijzer.... dat voelt voor mij knus, huiselijk, gezellig, zo een beetje die warme kleuren :)

Dat moderne is vaak toch meer een winkel-sfeertje, heel mooi maar wel wat klinisch.

Daarom vind ik die deur ook leuk zo met die ruit met die sprankeltjes, geeft weer wat karakter terug.
En ook zo'n hoekje is lekker karakteristiek en mooi dat je dan ook wat extra bergruimte er van hebt +:)+

Alleen is het dan inderdaad wat jammer dat die onderste driehoek zo groot en anders schuin is inderdaad :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:44

Nou modern vind ik tegenwoordig niet echt "winkel" meer hoor......... De winkels stromen tegenwoordig over met landelijk en dingetjes juist zoals op de foto hierboven eigenlijk :D
Laatst bijgewerkt door manzano op 10-05-12 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:47

Yv_ ziet er erg mooi uit, mooie stijl/smaak heb je :j