Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:05

Hier gelukkig ook een makkelijke eter... had anders best een probleem geweest, ik wil best rekening houden met een paar! Lust ik niet dingen, allergie dingen spreekt natuurlijk voor zich
Maar echt niet dat ik rekening ga houden met hele lijsten "lussiknie"
Een paar dingen lussiknie prima, heel veel is bij mij een kwestie van je leert het maar lusten :+
Ik experimenteer te graag in de keuken :9

Sunrise19

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:05

Haha nouja hij eet al meer dan bij zijn ouders :D Daar at hij alleen tomatensoep :D

Dus ben al een heel eind gekomen *D Tegenwoordig maak ik gewoon dingen en zeg ik niet wat het is, scheelt een hoop gezeur.

Vanavond lekker pasta met champignons *D Manlief is weg en die wou shoarma :P Dus hem dat gegeven en nu uitgebreid voor mij en amy aan het koken. Heerlijk salade erbij <3

Van mijn schoonmoeder net een kookboek gekregen, dus deze week lekker experimenteren <3

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:03

Hoe ook lastige eter.. Moet wel zeggen dat hij sinds ons zoontje mee eet hij minder zeurt, want hij wil niet dat zoonlief ook zo.n zeur word.
Thuis atanlief alleen aardappels, bonen en doorgegaard vlees wat een dag in de pan lag.zijn ouders dachten dat ik vegetarisch was haha, tot ze bij ons kwamen gourmetten. Smullen van kipfilet, varkenshaas, biefstuk enz :)
Zoontje heeft last van gluten dus extra kosten kwa brood en pap. Koeken eten we niet die krijgt hij bij oma :)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:18

Vriendlief eet hier álles op zuurkool en witlof na :P.. Ideaal!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:50

Vanavond lekker Chili con carne eten. Over van gister

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 11:59

purny schreef:
Vanavond lekker Chili con carne eten. Over van gister

Oeh lekker, die hebben wij ook nog voor deze week op de planning staan. Kwam er gister achter dat ik nog belachelijk veel gehakt in de vriezer heb liggen :o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:20

Nadat ik vandaag weer een half zakje geraspte kaas weg moet gooien vraag ik hier maar even. Hoe doen jullie dat met geraspte kaas, het komt hier ondanks eten vooruit plannen in veel gevallen niet op.
Kan je geraspte kaas invriezen en zo ja in het dan nog wel lekker als je het ontdooit.
Vroeger haalde ik meestal een blok kaas waar we dan plakjes, blokjes en geraspte kaas van maakte, maar mijn man houdt niet zo van kaas dus dat komt ook niet op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:25

Zelf raspen.
Toch gewoon een klein blokje kaas kopen. Is ook nog veel goedkoper. En kaas kun je heel lang bewaren als je het goed luchtdicht verpakt. Als er schimmel op komt kun je het gewoon eraf snijden, de rest blijft goed.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:45

Wij vriezen geraspte kaas wel vaak in :j . Smaakt prima als je het ontdooid. Wij merken in ieder geval niet echt verschil.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:47

Ik probeer meerdere malen iets met geraspte kaas te eten. Bijvoorbeeld macaroni en spinazie rollen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:58

Wij vriezen het ook in. Blijft prima hoor!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:32

Oke invriezen is dus wel een optie. Wij eten het vooral met witlof, ham en kaas en taco's/burritos. Voorheen ook over de lasagne, maar mijn man kan er niet zo goed tegen dus we eten eigenlijk geen lasagne meer.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:06

Sinds mijn man in een kaasfabriek heeft gewerkt eet ik geen geraspte kaas meer :+ :=

Ik heb net weer even niet bezuinigd en bij de bofrost thai curry soep gekocht :P
Ben benieuwd of het wat is, maar het lijkt mij erg lekker en weer eens wat anders.

Heb mijn boodschapjes ook weer in huis en heb hopelijk weer een lekker weekmenu samengesteld :+
Was 59 euro kwijt dus ben weer trots.

Heb donderdag een film avondje en wou wat luxere hapjes dus een deel zit ook al bij dit boodschappengeld.

Mocht er trouwens iemand in de buurt wonen en een zak van die nieuwe doritos willen mag diegene het komen ophalen. Niet ons ding := En ik moest natuurlijk gelijk weer 2 zakken halen :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:12

zonnebloem18 schreef:
Oke invriezen is dus wel een optie. Wij eten het vooral met witlof, ham en kaas en taco's/burritos. Voorheen ook over de lasagne, maar mijn man kan er niet zo goed tegen dus we eten eigenlijk geen lasagne meer.

Als je wel eens een eitje bakt of tosti eet, kan je daar ook geraspte kaas op doen ipv een plak kaas. Of over de helft van een ovenschotel, dan kan je man de kaasvrije helft eten :)*

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:31

Ik heb toevallig laatst bij de jumbo portiezakjes geraspte kaas gekocht. Wij moeten ook regelmatig kaas weggooien, vind ik enorm zonde. Dit waren drie kleine aparte zakjes kaas (wel jonge kaas, heb liever oude kaas). Misschien het invriezen maar ns proberen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:41

Mooiste is zelf een blok kaas wegraspen en in porties in ee vriezer doen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:44

Ik heb zojuist €3 betaald voor 1,5 kg rundergehakt *\o/*

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:21

Dat is niet duur! Ik had vandaag gebakken tongetjes (gratis) met courgette ratatouille (gratis) goedkope dag dus! ik wil al een week zuurkool eten maar het komt er elke keer niet van. Morgen wederom een poging.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:36

Er is weer een nieuwe actie bij scoupy, valess. Volgens is dat van dat vegetarische nepvlees toch?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:55

Klopt. Zag het ook. Voor gratis wil ik het wel een keer eten weer. Verder ben ik niet vegetarisch en eet fat bijna nooit terwijl het echt niet vies is ofzo.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:16

met restjes kaas maak ik:
vlammetjes, tosti's en dergelijken die ik vrolijk invries.
kaas alleen vries ik eigenlijk nooit in..

lekkere vlammetjes:

Men neme een heel wit.

kilo gehakt
paar rode pepertjes
paar lepeltjes sambal
eventueel een uitje zeer fijn snipperen..

pepertjes even beetje garen net als de uitjes
gehakt rullen.. peper, sambal en uitje toevoegen..

beide kanten van brood beleggen met kaas (anders zit later je tosti ijzer vol gehakt als je geen tosti pletter hebt). flinke schep gehakt erop. stevig aandrukken, huishoudfolie erom en jonas ze de vriezer in per porties..

super lekker als je laat op de avond eens trek hebt.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:23

ik ga dit topic ook volgen :)

Wat ik zelf al doe is boodschappen bij de lidl doen, flessen sparen, soms eten bij familie en vrienden en net lid geworden van lidl facebookpagina met kortingsbonnen :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:41

Oh leuk dat Valess eens bij Scoupy is! Bij goede aanbiedingen sla ik meestal wel een stapel bakjes in, maar ik ben er nu weer grotendeels doorheen. De laatste tijd eten we veel veganistisch, valess is van zuivel gemaakt, maar ach, af en toe foetelen mag wel als het gratis is he :Y)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 20:45

Oh die vlammetjes tosti's in de vriezer zijn goed idee!! Ideaal idd als je even snel wat wilt hebben :-)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:36

Vandaag deo, chicken tonight en een heel brood voor €3,40. :)
Alles was met 50%.